Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kırmızı ışıkta duruyor musunuz?

Ben pek durmuyorum ama durmuş kadar oluyorum . Tam ışıgın yanına geldıgımde bakıyorum saga sola araba - motor vs yoksa gecıyorum . Ama bazen yesıl ısık yanmak uzere oluyor o zaman yıne yavaslıyorum cunku dıger serıtten kırmızı ısıga yakalanmamak için hızlıca geçen arabalar olabılıyor veya onunuzdekı arac saga sola işaret vermeden donebılıyor yani sıkıştırma olayları olabılıyor .
 
Scudo
Şahsen ışıklarda kırmızı yanarken kontrollü bir şekilde bisikletle karşıya geçtiğimi söyleyebilirim. Bisiklet ile şehir içi yolculuklarda özellikle kavşaklarda ışıkların hangi düzen ve sıra içinde yandığını ezberledim diyebilirim. Bazen ilerde yanan ışığın yeşile döneceği ana göre hızımı ayarlayarak kırmızıya yakalanmadan geçmeye gayret gösteriyorum. Ama kırmızı ışık yanıyorsa da şehir içinde bisikletin görece avantajını kullanmak adına kontrollü olarak geçiyorum. Yaptığım belki hatalı ama ışıkta bisikleti durdurmak ve ona ivme kazandırmak epeyce efor gerektiriyor. Bu nedenle hızımı kesmeden kontrollü olarak geçiyorum. Ama aklıma benim gibi düşünüpte karşı istikamette yola çıkabilecek bisiklet, motosiklet dahada kötüsü araba olabileceği de gelmiyor değil. Bu arada geçmiş olduğum kavşaklarda çok yoğun araç trafiğinin olmadığına hatırlatmak isterim. Şehir içinde görece avantajı kullanınca 5 km lik mesafeleri, normal araç akışının olduğu zamanlarda sizle birlikte yola çıkan araba ile aynı anda tamamlayabiliyorsunuz. Kavşakta, ışıklarda tek yön için en iyi ihtimalle 65-70 saniye ışıkta bekliyorsunuz. Bu sürede ortalama 30 km hızla hareket eden bir bisiklet yarım kilometre mesafe katedebiliyor. Işıkta duran arabanın yeşil ışıkla harekete geçip size yetişmesi 1 kilometreyi bile bulabiliyor. tabiki şehir içinde nerdeyse her kilometre başında bir ışık olduğundan araç tekrar ışığa yakalanıyor. Yine siz bisikletle 1 kilometre uzaklaşmış oluyorsunuz. Nerdeyse araç ile aynı zaman diliminde gideceğiniz yere ulaşıyorsunuz. Yaptığım hoş bir şeymi. Değil. Başkalarına önerilebilirmi. Hayır.
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş
şahsen mehmet beyinde söylediği gibi şehir içinde kırmızı ışıklarda yol çok kalabalık değil ise kontrollü bir şekilde karşıya geçiyorum yoluma devam ediyorum.Bunu kendime bir huy edindim gibi bundan vazgeçmeliyim diye düşünüyorum..Eğer trafikteki tüm karakterlerden bisikletlere saygı bekliyorsak bizimde trafik kurallarına katiyen uymamız gerekir diye düşnüyorum..kendime bir öz eleştiri oldu buda.. saygılar
 
Boş yolda geçerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
4 kollu bir kavşakta kırmızı ışığa yakalanmışsam muhakkak dururum. Buna karşın T (3 kollu) kavşaklarda ya da kavşak olmayan düz yollarda kırmızı ile yakalanmışsam araçların ve yayaların durumuna göre kontrollü bir şekilde geçiyorum.
 
bende %90 ışıklara dikkat ederim ama yeşil ışıktan sonra kalkış biraz zor oluyor onun bir yöntemi yok mu :)
 
ışıklarda durur yolu kontrol eder yol tam boşsa geçerim yoksa beklerim
geçen gün arabalar gibi yeşil ışık süresi bitmeden bastım yetişmek için ancak yetişemedim neyse frenler iyi tuttuda birşey başımıza gelmedi tam ders oldu bana
km saati birazda neden oluyor hız tutkusuna farkına vardım en yüksek yazan skora ulaşmak yada kırmak istiyorsun neyse bu olaydan sonra bi daha asla böyle bişey yapmayacağım ders oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Binerken vasıta gibi, bisiklet elimde yürürken yaya gibi davranıyorum. Işıklarda ve her yerde.

Bana kırmızı yanarken -yol boş olsa bile- geçmem. Ya kırmızıda beklerim, veya araçlara kırmızı yanarken yayalarla birlikte yürüyerek yaya geçidinden geçerim. Duruma göre değişir.
 
bir istisna dışında hemen hepsinde uyarım hele ki yabancı olduğum bir yolsa gözle görünen her yer boş olsa bile yeşil ışık yanana kadar beklerim. istisnaya gelince yeşil ışık yandığında ben düz giderken araçların çoğu 50 m ilerideki sapağa giriyor, onlarla cebelleşmemek adına kırmızı ışığın avantajını kullanıyorum, ayrıca bahsettiğim ışıkta geçen yaya genelde tek tük oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Her zaman kırmızı ışıklarda dururum, diğer yollardan gelecek araç ve yayalar problem oluşturabilir. Ayrıca trafik ışıkları bazı noktalarda bozulabiliyor. Bir yönde hiç yanmazken diğer tarafta sürekli yeşil yanabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Saygi duyulmak isteniyorsak saygili davranmaliyiz. Kurallara uyalmali..
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
@NEVRES KME

Nerde türkiyede'mi hemde bize saygı birgün polis amcalar'dan birine fena koydum lafı dedi'ki neden kırmızıda geçiyorsun dedim'ki banamı söylediniz memur bey dedi evet siz geçdiniz hayret dedim bir polis beni nasıl gördü!!dediki neden görünmezmisiniz dedim sizin bazı meslaktaşlarınıza göre öyle nasıl yani dedi;dedim şöyle'ki sağdan gidiyorum herif kapısını pat diye açıyor ben ona çarpıyorum hem suçlu ve hem güçlü neyse baktık anlaşamıyoruz polis amcalar geliyor.veee ne oluyor sen suçlusun bisikletli niye sen trafikde yoksun çünkü eee olmadığım adam yerine konulmadığım bir olgunun neden kuralına uyayım??????????
 
Geri