Şahsen ışıklarda kırmızı yanarken kontrollü bir şekilde bisikletle karşıya geçtiğimi söyleyebilirim. Bisiklet ile şehir içi yolculuklarda özellikle kavşaklarda ışıkların hangi düzen ve sıra içinde yandığını ezberledim diyebilirim. Bazen ilerde yanan ışığın yeşile döneceği ana göre hızımı ayarlayarak kırmızıya yakalanmadan geçmeye gayret gösteriyorum. Ama kırmızı ışık yanıyorsa da şehir içinde bisikletin görece avantajını kullanmak adına kontrollü olarak geçiyorum. Yaptığım belki hatalı ama ışıkta bisikleti durdurmak ve ona ivme kazandırmak epeyce efor gerektiriyor. Bu nedenle hızımı kesmeden kontrollü olarak geçiyorum. Ama aklıma benim gibi düşünüpte karşı istikamette yola çıkabilecek bisiklet, motosiklet dahada kötüsü araba olabileceği de gelmiyor değil. Bu arada geçmiş olduğum kavşaklarda çok yoğun araç trafiğinin olmadığına hatırlatmak isterim. Şehir içinde görece avantajı kullanınca 5 km lik mesafeleri, normal araç akışının olduğu zamanlarda sizle birlikte yola çıkan araba ile aynı anda tamamlayabiliyorsunuz. Kavşakta, ışıklarda tek yön için en iyi ihtimalle 65-70 saniye ışıkta bekliyorsunuz. Bu sürede ortalama 30 km hızla hareket eden bir bisiklet yarım kilometre mesafe katedebiliyor. Işıkta duran arabanın yeşil ışıkla harekete geçip size yetişmesi 1 kilometreyi bile bulabiliyor. tabiki şehir içinde nerdeyse her kilometre başında bir ışık olduğundan araç tekrar ışığa yakalanıyor. Yine siz bisikletle 1 kilometre uzaklaşmış oluyorsunuz. Nerdeyse araç ile aynı zaman diliminde gideceğiniz yere ulaşıyorsunuz. Yaptığım hoş bir şeymi. Değil. Başkalarına önerilebilirmi. Hayır.