Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Bisikletiniz 71-75 arasi PL8 modeli.
Bence bisikleti kendiniz söküp temizleyip ve toplasaniz daha iyi olur, böylece mekanikere para vememis olur ve o parayla bir iki eksik parcasini alirsiniz, komple söküp toplamasi cok zor bir sey degil ve hic yapmadiysaniz sizin icin de tercübe olur. Tabiki bazi seyleri sökmek icin özel anahtarlar gerekecek ve elinizde yoksa o islemleri sona birakin ve en son mekanikere gidin.
Ortagöbek nasil sökülür diye sormamissiniz ama bir arkadas yinede bilgi vermis, biraz detayli ama dogru bilgi.
En basiti bence mekaniker bu isleri yapiyorsa nasil sökülecegini de bilir ama yinede ilk önce kapaklarin üzerine bakin ve genelde ne oldugu yazar. Eger 35x1 yaziyorsa FRA göbektir ki ben bu oldugna %95 eminim ve BSA ise 1,37x24 yazar. (ITA olma ihtimali kesinlikle yo ama yinede ITA ölcüsüde 36x24 oluyor)
BSA göbeklerin sag ve sol tarafi bisikletin ön tarafina dogru acilir.
FRA ve ITA göbekler ise aynakol disli, yani sag kol tarafi arkaya dogru ve sol taraf ayni BSA gibi ön tarafa dogru acilir.

Bu bisikleti vintage satis safasinda buldum 73 model ve renk dahil aynisi Peugeot PL8
(Renk olarak nadir bulunan bir renkmis bilginize, bende diger satici ve restorecilerin yalancisiyim. Sahsen renk üzerine kesin bir bilgim yok)
279170 dosyayı görüntüle279171 dosyayı görüntüle

Bu da 75 model sadece ren faki var.
(link)
Çok teşekkür ederim Murat bey bilgiler için. Mekaniker arkadaşım zaten böyle şeyler için para almaz :)) ama en gene de veririm. Sonuçta bir el emeği var.
Bunlar çok önemli değil. Önemli olan sizin modeli kesinleştirmiş olmanız. Evet rengi gerçekten çok güzel. Paslanmış yerleri aynı boyayı bulabilirsem karışımı elde edebilirsem ne ala .Sökme işlemlerini zaten beraber yapacağız. Daha öncede bir kaç bu tarz bisikleti söktü. Bilgisine , tecrübesine güvendiğim bir arkadaşımdır.
Şimdi ben bu bisikleti özüne bağlı kalarak toplamak isterim. Umarım aradığım parçaları bulabilirim. Ön aktarıcı vs gibi. Sele deri yenileme işlemlerinden geçmesi gerekiyor fakat ben gidon bandı ve selenin aynı özelliklerde olmasını tercih edeceğim. Onun için Brooks sele ve gidon bandı kullanacağım. Ne kadar doğru yapıyorum bilemedim tabi. Ayrıca bisiklet üzerindeki stickerları nereden bulabilirim ? Size çok teşekkür ederim. Takıldığım noktalarda size tekrar yazarım inşallah. Saygılar.
@TeamO2.cc Orta göbeğin ilk başta sol çanağını çıkartın. Sonra başka bir sol çanakla üstüste koyup dişleri öpüşüyor mu (yani dişleri aynı mı) baksın mekaniker arkadaş. Aynıysa sağ çanak standarttır, saat yönünde açılır. Dişler öpüşmüyorsa fransız göbektir, saatin tersi yönünde açılır.
Sizede vermiş olduğunuz değerli bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.Sağolun.Saygılar...
 
Scudo
Çok teşekkür ederim Murat bey bilgiler için. Mekaniker arkadaşım zaten böyle şeyler için para almaz :)) ama en gene de veririm. Sonuçta bir el emeği var.
Bunlar çok önemli değil. Önemli olan sizin modeli kesinleştirmiş olmanız. Evet rengi gerçekten çok güzel. Paslanmış yerleri aynı boyayı bulabilirsem karışımı elde edebilirsem ne ala .Sökme işlemlerini zaten beraber yapacağız. Daha öncede bir kaç bu tarz bisikleti söktü. Bilgisine , tecrübesine güvendiğim bir arkadaşımdır.
Şimdi ben bu bisikleti özüne bağlı kalarak toplamak isterim. Umarım aradığım parçaları bulabilirim. Ön aktarıcı vs gibi. Sele deri yenileme işlemlerinden geçmesi gerekiyor fakat ben gidon bandı ve selenin aynı özelliklerde olmasını tercih edeceğim. Onun için Brooks sele ve gidon bandı kullanacağım. Ne kadar doğru yapıyorum bilemedim tabi. Ayrıca bisiklet üzerindeki stickerları nereden bulabilirim ? Size çok teşekkür ederim. Takıldığım noktalarda size tekrar yazarım inşallah. Saygılar.

Sizede vermiş olduğunuz değerli bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.Sağolun.Saygılar...
Rica ederim nedemek, yardima ihtiyaciniz olursa ve benim bilgi alanimda bir sey ise seve seve yardimci olmaya calisirim.
Aktaricilariniz icin bir iki link vereyim size belki lazim olur.
(link)
(link)
(link)
 
Rica ederim nedemek, yardima ihtiyaciniz olursa ve benim bilgi alanimda bir sey ise seve seve yardimci olmaya calisirim.
Aktaricilariniz icin bir iki link vereyim size belki lazim olur.
(link)
(link)
(link)
Çok teşekkür ederim.
 
@Murat Cömez

kadroyu sorunsuz söktük.Bir kaç sorun var şöyle ki ;
Maşanın borusunda ezilme var.Sanırım kırık bir bilye o bölümü şu şekilde yapmış
61C3F72A-36E2-48E1-9409-E5BA1CB9A281.jpegRubleyi sökemedik ! Sökme aparatı uymadı.Farklı bir anahtar lazım.Fotoyu çekmeyi unuttum yarın eklerim.Bunun dışında bir sorun yok gibi şuan.Kadro temiz çok şükür.
6783428C-1AE4-497D-99C7-311A7F4E0DA7.jpeg
D0FA4B7D-8B34-43E3-98EE-BF89EE9AC2DC.jpeg
 
@Murat Cömez

kadroyu sorunsuz söktük.Bir kaç sorun var şöyle ki ;
Maşanın borusunda ezilme var.Sanırım kırık bir bilye o bölümü şu şekilde yapmış
279245 dosyayı görüntüleRubleyi sökemedik ! Sökme aparatı uymadı.Farklı bir anahtar lazım.Fotoyu çekmeyi unuttum yarın eklerim.Bunun dışında bir sorun yok gibi şuan.Kadro temiz çok şükür.
279246 dosyayı görüntüle
279247 dosyayı görüntüle
Masa olayi simdi fena oldu iste, o sekilde kesinlikle kullanmani tavsiye etmem. Ben sahsen kullanmazdim, heran o yerden kirila bilir.
Ayni masayi da bulmak cok zor ama onun tamiri var. Ya orayi kaynakla dolduracak birini bulmalisin ve yeniden disli kestirmen lazim, yada 1" bir masa bulmalisin ve saftini yaridan kesip buna eklemelisin. Yalniz 1" vidali masalarda ayni aynakol göbegi gibi FRA, ITA ve BSA oluyor ki büyük ihtimalle senikide (FRA) Fransizdir. Tabiki fransiz bulman zor olacagi icin normal kaynatacaksin. Normal kaynatinca furj takiminin üst bölümünü degistirmen gerekecek.
Birde en son fotografda MAsa hafif arkaya dogru egikmi yoksa fotografmi yaniltiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Masa olayi simdi fena oldu iste, o sekilde kesinlikle kullanmani tavsiye etmem. Ben sahsen kullanmazdim, heran o yerden kirila bilir.
Ayni masayi da bulmak cok zor ama onun tamiri var. Ya orayi kaynakla dolduracak birini bulmalisin ve yeniden disli kestirmen lazim, yada 1" bir masa bulmalisin ve saftini yaridan kesip buna eklemelisin. Yalniz 1" vidali masalarda ayni aynakol göbegi gibi FRA, ITA ve BSA oluyor ki büyük ihtimalle senikide (FRA) Fransizdir. Tabiki fransiz bulman zor olacagi icin normal kaynatacaksin. Normal kaynatinca furj takiminin üst bölümünü degistirmen gerekecek.
Birde en son fotografda MAsa hafif arkaya dogru egikmi yoksa fotografmi yaniltiyor.

Evet eğiklik var. Dediklerinizden birini uygulayacağız. Yada bu maşadan bulmak lazım. En azından buna yakın olanı bulmak lazım.

Şimdi bisiklette değişmesi gereken parçalar sırası ile şu :

1.Ön attırıcı
2.Vites değiştiriciler ( 2 adet kol )
3.Aynakol sağ taraftaki pim sol taraftaki ile aynı değil sol taraftaki orijinal. Sol taraftakinin aynısını burada sanayide tornada yaptıracağım.
4.Boyama işine gelince aynı rengi yapabileceğini bildiğim bir arkadaşım var , boyayı yenilemek istiyorum. Yada sadece paslanmış , boyası
dökülmüş yerleri zımpara ile tertemiz yapıp hiç boya sürmeden stickerları yenilendikten sonra vernik atmak. Tabi bunu boyasını yapacak
arkadaşım görmeli önce.
5.Lastikeler çöp zaten.

Orijinalliği bozulmamış parçalar :

1.Arka aktarıcı ( tıkır tıkır çalışıyor) ayrıntılı temizliğe ihtiyacı var.
2.Fren kolları
3.Jantlar (teller değişecek çünkü paslanmış baya kesit kayıpları var. Zaten direnci azalmış belli)
4.Gidon , gidon boğazı ( temizlenecek ,parlatılacak) Polisaj gerekli.
5.Frenler tıkır tıkır ( temizlenecek ,parlatılacak)
6.Sele yenilenebilir fakat dediğim gibi sele , sele çantası ve gidon bandını Brooks marka kullanacağım.
7.Pedallar.
8.Göbekler. (Şimdilik sağlam görünüyor tabi içine açmadık henüz).

Saygılar...
Bu arada bisiklet 57 kadro. Teknik bir dosya buldum.
Maşa üzerinde yazan 91951 H = 57 ne anlama geliyor bilemedim.
57 kadro ya uygun maşa mı acaba. Maşayı bulmak için bu teknik numaradan mı hareket edeceğiz ?
Valla girdik bir girdaba bakalım nasıl çıkacağız? :D
Bu arada Peugeot un tarihini ezberledim. :D


Peugeot 1974 Master Catalog PL810V.jpg
Normal ruble anahtarından daha küçük olanı lazım dedi arkadaş.
WhatsApp Image 2021-12-27 at 20.50.15.jpeg
 
Son düzenleme:
@TeamO2.cc O sıyrıkla bir sorun olmaz çünkü boğaz şaftın içine girdiği için yük binse de boğaz oradan yırtılmayı engeller. Boğaz sanırım çelik borudan imal boğaz. Onun yerine alüminyum döküm boğaz kullanırsanız içiniz daha rahat olur.

Rubleyi boru anahtarıyla çıkarabilirsiniz. İlk başta bilya kapağını çivi ve çekiç yardımıyla saat yönüne çevirerek çıkarmanız gerekiyor. Videosu bu:

 
@TeamO2.cc O sıyrıkla bir sorun olmaz çünkü boğaz şaftın içine girdiği için yük binse de boğaz oradan yırtılmayı engeller. Boğaz sanırım çelik borudan imal boğaz. Onun yerine alüminyum döküm boğaz kullanırsanız içiniz daha rahat olur.

Rubleyi boru anahtarıyla çıkarabilirsiniz. İlk başta bilya kapağını çivi ve çekiç yardımıyla saat yönüne çevirerek çıkarmanız gerekiyor. Videosu bu:

Hocam çok teşekkür ederim ilginize.Dediğiniz gibi bugün uygulamayı yapalım.Yalnız anlamadığım bir nokta oldu.Boğaz çelik evet.Onun yerine Alüminyum döküm boğaz kullanırsanız iyi olur demişsiniz ben bunu anlayamadım.Yani tam olarak ne yapmamız lazım o ezilen kısım ile ilgili.Birde bugün maşanın detaylı fotolarını paylaşacağım.Tekrar teşekkür ederim.Saygılar....
Bu klasik vintage bisikletler de vites kollarının 6,8,10 vites olmaları durumu nasıl oluyor ? Çapları farklı olduğu için mi bu vites aralıklarında çalışıyorlar ?
Vintage  Campagnolo C Record Silver Downtube Friction Shifters A RARE
Shimano Shifters Friction Z408 Down Tube Shimano 28.6 mm Clamp Vintage Road
SIMPLEX ALPHA 5 / 6 SPEED INDEXING SHIFTERS - SUPER RARE c 1980s - REFURBISHED
Simplex Shift Levers Vintage Down Tube Clamp on Shifter Friction Prestige France


hepsi birbirine benziyor fakat vites sayıları farklı !
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
Ön aktarıcıda sanki sıkıntı yok gibi. Biraz temizlik biraz bakım gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Ön aktarıcıda sanki sıkıntı yok gibi. Biraz temizlik biraz bakım gerekiyor.
Ön aktarıcı plastik kısmı kırık.O yüzden o kısım değişecek.O da zaten tek yok.Aktarıcıyı bir bütün olarak buldum Ebay de baya var.Belki pahalı olmazsa campagnola
setlerle değiştireceğim.Şimdilik tek sorun maşa da.
 
.
 
Son düzenleme:
@TeamO2.cc Dişleri sıyrık kısma bişey yapmanıza gerek yok, kendi üst furşunu monte edip kullanabilirsiniz maşayı. Boğaz o bölgenin içinden geçtiği için oranın ani bir şekilde kopması ve kaza yaşamanız ihtimalini ortadan kaldırıyor. Alü döküm boğazlar çelik boğazlara göre daha dayanıklı oluyor, öyle bir boğaz kullanırsanız o bağlantı daha da sağlam olur. Takmadan önce mekanisyen maşayı mengeneye bağlayıp yamukluğunu düzeltirse iyi olur.

Vites kollarına gelirsek, o sayılar index sayısını belirtiyor. Normal vites kollarında vites değiştirdiğinizde çıtçıt ses çıkar ya, o. Tabi dişli sayısına göre tel çekme miktarlarında fark var, dişli arttıkça indexler arası mesafe azalıyor. Eğer indexsiz (yani friction) kullanıcam derseniz hepsi olur, içini açıp index mekanizmasını iptal edersiniz friction olarak kullanırsınız. Kolun kelepçe çapı kadro için mi boğaz için mi olduğuna göre değişiyor ona dikkat edin. Siz sanırım orjinalindeki gibi alt boruya monte istiyorsunuz.. 7'den büyük ruble kullanacaksanız indexli kol almanız yararınıza olur.

@Murat Cömez
Sayili olananlar Friction, Syncros ve Index kollarda oluyor. Düz calisan kollarda ise vites sayisi yok onlar nekadar cevirirsen okadar arkaaktariciyi yukari asagi oynatir.
Friction ve düz (indexsiz) kol farklı şeyler değil. Friction, düz kolun ingilizcesi sadece.
 
@Murat Cömez

Friction ve düz (indexsiz) kol farklı şeyler değil. Friction, düz kolun ingilizcesi sadece.
Pardon, frictionu yanlislikla yazmisim. Yorumumu siliyorum, siz engin klasik bilgilerinizle arkadasa yardimci olun. Ben cekiliyorum, sizlere kolay gelsin.
 
Neden haydaaaa, Beni takip eden ve her yazdigima kulp ekleyen siz degilmisiniz.

Mesela ben o saft borusunu kullanmam tehlikeli dedim siz yok bir sey olmaz takin ve kullanin dediniz. Bu nedemek, Murat bir b dan anlamiyor inanmayin ona.

Ben sizi ilk mesajda detekledin ve dogru yazdiginizi söyledim, siz buna ragmen bana atarli geri yazdinz.

Frictionu yanlislikla yazmisim bana frictionun ne oldugunu ögretiyorsunuz ki daha dün frictionlu vintage bisiklet topladim.

Banada beni takip ediyor hissi verdi bu durum bende aradan cekildim. Bunda haydaaaa lik olay yok, iylikle kalp kirilmadan aradan cekiliyorum.

Su konuda da arkadasa yardimci olurasaniz sevinirim, ben yazacaktim ama sonra yanlis bir sey yazarim diye kendime güvenemedim.
Yorum numarasi 67 ve 69
Bisan Mountain Cat yeniden toplama ve bana verdiği önemli dersler

Son olarak size ne yaptigimi da bilmiyorum, bana neden böyle gicik kaptiniz düsman oldunuz hayret. Daha düne kadar grubumda yönetmelik yaptiniz, telefonda görüyorduk vs ve birde 180 derece dönmek gercekten tuaf bir olay. Neyse bana yazak veya söylemek istediginiz bir sey varsa özelden yazin. Konu altina beni bir daha alintilamayin lutfen.

Size kolay gelsin.
 
@Murat Cömez Benim hakkımda buradan yazıp sonra "cevabı özelden ver" olmaz. Burdan vereyim cevabımı.

Bazen buraya sırf "birileriyle tartışayım da stresimi atayım" kafasıyla girdiğinizi düşünüyorum.

İki tarafın da yazdıkları okunursa, gıcık kapmış gözüken biri varsa o sizsiniz bence. Bi konuda size ters düşen kişiye hemen gıcık kapıyorsunuz. O şaftın oradan yırtılmayacağını söylemeyi "sen bir b dan anlamıyorsun" olarak nasıl yorumladınız enteresan...

"Atarlı yazdınız" dediğiniz şey de, beni kastederek "siz sormamışsınız ama o yine de söylemiş" dediniz. Türkiye'de kendine bisiklet tamircisi diyen ve hiç FR/ITA göbekle karşılaşmamış insanlar var. (Atölyesinden anlaşılıyor ki böyle biri değilmiş bu örnekteki). Öyle birine denk gelirse sağ çanağı hiç sökülemeyecek duruma getirmesin diye yazdım. Yani illa sorması mı lazım?

Klasik konularına yazılanları okuyorum, bişey gözüme yanlış gelirse belirtiyorum, bunun adı niye "sizi takip etmek" oluyor?
 
@Murat Cömez Benim hakkımda buradan yazıp sonra "cevabı özelden ver" olmaz. Burdan vereyim cevabımı.

Bazen buraya sırf "birileriyle tartışayım da stresimi atayım" kafasıyla girdiğinizi düşünüyorum.

İki tarafın da yazdıkları okunursa, gıcık kapmış gözüken biri varsa o sizsiniz bence. Bi konuda size ters düşen kişiye hemen gıcık kapıyorsunuz. O şaftın oradan yırtılmayacağını söylemeyi "sen bir b dan anlamıyorsun" olarak nasıl yorumladınız enteresan...

"Atarlı yazdınız" dediğiniz şey de, beni kastederek "siz sormamışsınız ama o yine de söylemiş" dediniz. Türkiye'de kendine bisiklet tamircisi diyen ve hiç FR/ITA göbekle karşılaşmamış insanlar var. (Atölyesinden anlaşılıyor ki böyle biri değilmiş bu örnekteki). Öyle birine denk gelirse sağ çanağı hiç sökülemeyecek duruma getirmesin diye yazdım. Yani illa sorması mı lazım?

Klasik konularına yazılanları okuyorum, bişey gözüme yanlış gelirse belirtiyorum, bunun adı niye "sizi takip etmek" oluyor?
Tamam ben size gicigiim ve kötü kakayim. Sizden özür diliyorum. Lutfen af edin ve konuyu kapatin, farkindaysaniz mesaimi da sildim ve size biraktim. artik yanlislarimi düzeltmenize gerek yok. Siz güzel güzel dogrulari yazin ve arkadasa yardimci olun, arkadas da bisikletini ten kisa zamanda toplasin. Son frictiondan sonraki mesajlarida sileleim isterseniz, konu kirlenmemis olur ama tabiki isterseniz. Aksi taktirde beni rahatsiz etmez.
 
Sevgili arkadaşlar valla bir soru sorduk birbirinize girdiniz.Bınlar üzücü şeyler.Herkes bildiği kadarını paylaşmış yanlış olur doğru olur lütfen birbirinizi kırmayınız.Valla ben pişman oldum soru sorduğuma.Lütfen böyle kargaşaya gerek yok.Amaç olabildiğince bilgilerimizi artırmamız, bilmediklerimizi öğrenmemiz ve bilmeyenlere yardım etmemiz olmalı sorunun asıl amacı bu değil mi ? Saygılarımı sunuyorum .Ve sakin olun diyorum…
 
Hahaha geldi yine gaslighting kralı. Müthiş!
O dedigin erkeklik klaviye arkasindan olmuyor delikanli. Versene bana tel numarani bi telefondan konusalim seninle, bakalim kimmis gaslighting. Merak etme seninle adam gibi konusup derdin neymis ögrenmek istiyorum. Hepsi bu.
 
Son düzenleme:
Geri