Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Krank kol uzunluğu?

Boyun 175 mm'i kaldırır bence. Krank bacak boyuna göre kısa kalırsa verimli pedal çeviremezsin. Ben 170 cm biri olarak 170mm kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
Boyun 175 mm'i kaldırır bence. Krank bacak boyuna göre kısa kalırsa verimli pedal çeviremezsin. Ben 170 cm biri olarak 170mm kullanıyorum.
O zaman 175 performansımı arttırabilir yani. Gerçi ufacık bir fark o kadar fark eder mi diye sormuyor değilim.
 
O zaman 175 performansımı arttırabilir yani. Gerçi ufacık bir fark o kadar fark eder mi diye sormuyor değilim.
170mm de kullansanız 175mm de kullansanız performansınız açısından verimsizlik yaşamayacaksınız.
Fakat daha kısa krank kullandığınız için diz sağlığınız korunacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Krank kolu uzunluğunun bike fit ile bir alakası var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor hangisi doğru? Ayakkabı dahil 84 iç bacak boyum var. boy 189. Üst vücut daha uzun benim. Şuan 170mm kullanıyorum ve sıkıntı yok. Yeni aynakol bakarken Trekteki yetkili siz zaten uzunsunuz 175 de bakabilirsiniz dedi.

Bazı insanlar da krank boyu kısalınca daha fazla kuvvet uygulanır diyor. Gerçekten kol uzayınca kuvvet artışı olması gerekmiyor mu?

Guzel hort :D

@specific ve @gurkan a tamamen katiliyorum. Ekleme yapabilecegim nokta; 175mm krankkolu kullanan kolay kolay gorup duyamazsiniz. Cok uzun boylu sporcular (2m) ve cok buyuk kadrolar (60+) icin uygun bir krank uzunlugu. Hatta bu "buyuk" sporcular bile 172.5 kullanir. Kadansin daha efektif olmasi icin.

Gecmiste bazi makalelerde ozellikle sprinterlerin, kendilerine uygun olmamasina ragmen daha uzun kran kollari deneyimledigini okumustum. Fakat belirgin bir sonuc alamadiklarini hatirliyorum. Amac, tahmin edebildiginiz gibi uygulanan tork kuvvetini arttirmak.

Biz tatli su bisikletcileri icin bu tip marjina (minimal) hesaplamalarin pek "hissedilebilir" olmadigi konusunda zaten defalarca hemfikir olmustuk.

Sonuc: Bisikletinizin uzerinde gelen 170mmlik krank koluna dokunmamaniz bence en hayirlisi :harika: Eger bu krankkolu, degistirilmemis,uzunlugu ile oynanmamis, firmanin belirledigi krankkolu ise gercekten de o bedene en uygun krankkolu olmasi olasi. :harika:

Eger ki 172.5mm krankkolu (bir zamanlar benim de denemis oldugum cilginlik :D) macerasina atilmaya karar verirseniz, bunun performans anlaminda belirgin bir fark yaratmayacagini, hatta aliskanliklarinizin "milimetrik" de olsa disina cikacagi icin, gunun sonunda sizin icin anlamli bir kazanim getirmeyecegini dusunuyorum.

Krankkolu uzunlugu, bisikletin bence pek de dokunulmamasi gereken bir parcasi. Bir diger kafakaristiran, krankkolu ile benzer "soru isaretlerine" sahip parcasi gidon buyuklugudur (40cmye dusursem mi acaba sorusu :D) Onu da ayri konusuruz, hatta defalara kez konusmustuk :harika:

Son olarak fikir vermesi acisindan Specilalized markasinin websitesine girdigimde ve herhangi bir bisiklet sectigimde geometri tablosunda krankkolu uzunluklarini inceledigimde karsima cikan kadro boyu - kran kolu uzunlugu iliskisi su sekilde:
kurbel.png

Sanirim bu tablo, birseylerin kafaniza daha iyi oturmasini saglayacaktir :harika: Selamlar!

Son ve son olarak, internette bazi cilgin projeler kapsaminda denemek icin 177.5mm hatta 180mm krank kolu bile bulabileceginizi de belirtelim :ssrtcbya:
(link) :acpsnr:
 
170’le 175 arasında ~3% fark var. 1.500-2.000 metre irtifalı 97. kilometresinde olduğunuz bi turun o sırada 100. kilometresinde olabilme ihtimalinin varlığını düşünün, ona göre bu farkın önemli olup olmadığını değerlendirebilirsiniz :)
 
Guzel hort :D

@specific ve @gurkan a tamamen katiliyorum. Ekleme yapabilecegim nokta; 175mm krankkolu kullanan kolay kolay gorup duyamazsiniz. Cok uzun boylu sporcular (2m) ve cok buyuk kadrolar (60+) icin uygun bir krank uzunlugu. Hatta bu "buyuk" sporcular bile 172.5 kullanir. Kadansin daha efektif olmasi icin.

Gecmiste bazi makalelerde ozellikle sprinterlerin, kendilerine uygun olmamasina ragmen daha uzun kran kollari deneyimledigini okumustum. Fakat belirgin bir sonuc alamadiklarini hatirliyorum. Amac, tahmin edebildiginiz gibi uygulanan tork kuvvetini arttirmak.

Biz tatli su bisikletcileri icin bu tip marjina (minimal) hesaplamalarin pek "hissedilebilir" olmadigi konusunda zaten defalarca hemfikir olmustuk.

Sonuc: Bisikletinizin uzerinde gelen 170mmlik krank koluna dokunmamaniz bence en hayirlisi :harika: Eger bu krankkolu, degistirilmemis,uzunlugu ile oynanmamis, firmanin belirledigi krankkolu ise gercekten de o bedene en uygun krankkolu olmasi olasi. :harika:

Eger ki 172.5mm krankkolu (bir zamanlar benim de denemis oldugum cilginlik :D) macerasina atilmaya karar verirseniz, bunun performans anlaminda belirgin bir fark yaratmayacagini, hatta aliskanliklarinizin "milimetrik" de olsa disina cikacagi icin, gunun sonunda sizin icin anlamli bir kazanim getirmeyecegini dusunuyorum.

Krankkolu uzunlugu, bisikletin bence pek de dokunulmamasi gereken bir parcasi. Bir diger kafakaristiran, krankkolu ile benzer "soru isaretlerine" sahip parcasi gidon buyuklugudur (40cmye dusursem mi acaba sorusu :D) Onu da ayri konusuruz, hatta defalara kez konusmustuk :harika:

Son olarak fikir vermesi acisindan Specilalized markasinin websitesine girdigimde ve herhangi bir bisiklet sectigimde geometri tablosunda krankkolu uzunluklarini inceledigimde karsima cikan kadro boyu - kran kolu uzunlugu iliskisi su sekilde:
317699 dosyayı görüntüle

Sanirim bu tablo, birseylerin kafaniza daha iyi oturmasini saglayacaktir :harika: Selamlar!

Son ve son olarak, internette bazi cilgin projeler kapsaminda denemek icin 177.5mm hatta 180mm krank kolu bile bulabileceginizi de belirtelim :ssrtcbya:
(link) :acpsnr:
Aslında XL 58 kadro kullanıyorum. Boyum 189. Gönderdiğiniz ekran görüntüsüne göre 175 uygun diyor bana. 170 kısa kalıyor. Ama genel yargı kısa kullanınca sıkıntı olmuyor uzun olursa problem olur üzerine döşendiği için 170 olan bozuk kolu yine 170 ile değiştirmeye karar verdim. Kısacası diz sağlığı için de 170 demişti @
gunerokn
 
Temelde crank uzunluğunu belirleyen femur kemiği uzunluğu. Ben 86 cm (ayakkabısız) bacak içi uzunluğu ile 175 kullanıyorum. Memnunum daha küçük kullandığımda rahatsız ediyor ama alışkanlıktandır o rahatsızlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Temelde crank uzunluğunu belirleyen femur kemiği uzunluğu. Ben 86 cm (ayakkabısız) bacak içi uzunluğu ile 175 kullanıyorum. Memnunum daha küçük kullandığımda rahatsız ediyor ama alışkanlıktandır o rahatsızlık.
Benim ayakkabı dahil 84. Goril gibiyim biraz üst vücut ve kollar uzun 😅 Neyse 170mm sipariş geçtim. Herkese cevaplar için teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Krank kolunuzu bacak boyunuza gore tercih edin arkadaslar. Pogacara ozenipte ufak kollar almayin.
 
Krank kolunuzu bacak boyunuza gore tercih edin arkadaslar. Pogacara ozenipte ufak kollar almayin.
Bacak uzunluğunun %20'si veya kaval kemiği uzunluğunun %41'i demiş bir makalede.

(link)

İç bacağı kastediyorsa benim 168 çıkıyor. Kaval kemiğini hesaplayınca 172,2 çıkıyor. Belki bir tık daha uzun olabilir emin değilim. İkisini alta ve üste yuvarlayınca o zaman 170 bana uygun gibi.
 
Özellikle fiziken esnek olmayan ya da göbeği olan için 172.5 yerine 170 önerilebiliyor mesela, daha küçük bir daire çeviriyorsun zira, çapta fark etmese bile (gövde) torso ile üst bacak açısı biraz daha büyük kalıyor, konfor odağı, tamamen ihtiyaç ve hedefler, keza işi bilen birinin yapacağı bike fit...

1717153131500.png
 
Screenshot_20240813_075235_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
Bu uzunlukta crank 180 boyundaki bir kullanıcı için sıkıntı olur mu? Bisiklet elektrikli.
 
Olur. Doğru düzgün güç veremezsin. Akrobasi bisikleti aynakolu bu.
Hocam şu konuda fikrinizi alabilir miyim?
320396 dosyayı görüntüle
Şu kare göbek milinden lazım ama 20 cm ve üzeri istiyorum. Bisikletim 68mm göbek uyumlu ama mil uzunluğu piyasada 13 cm den fazla bulamadım. Fat bike göbekleride 175 mm ye kadar var piyasada. Ne yapabilirim arkadaşlar?
320396 dosyayı görüntüle
Şu kare göbek milinden lazım ama 20 cm ve üzeri istiyorum. Bisikletim 68mm göbek uyumlu ama mil uzunluğu piyasada 13 cm den fazla bulamadım. Fat bike göbekleride 175 mm ye kadar var piyasada. Ne yapabilirim arkadaşlar?
Burdaki amacım: Pedal kollarını kadrodan uzaklaştırmak.
 
20 cm'liği yok onun. Üretilmiyor. Niye o kadar uzaklaştırmak istiyosun?
 
20 cm'liği yok onun. Üretilmiyor. Niye o kadar uzaklaştırmak istiyosun?
Screenshot_20240805_120339_com.google.android.youtube.jpg

Görseldeki gibi kadro altina motor takmak istiyorum. Ama benim motorun milinin uzunluğu 192mm. pedallar arası dar olduğundan motora miline deyiyor krank kolları. Motor ölçüleri fotoğraftaki :
Screenshot_20240813_141843.jpg
 

Dosyalar

  • Screenshot_20240813_141028_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20240813_141028_com.google.android.apps.docs.jpg
    38,4 KB · Okunma: 3
  • Screenshot_20240813_141843.jpg
    Screenshot_20240813_141843.jpg
    39,5 KB · Okunma: 1
Motoru iskelete daha yukardan bağlaman lazım. Ayaklarının ucu motorun miline değmeyecek kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Motoru iskelete daha yukardan bağlaman lazım. Ayaklarının ucu motorun miline değmeyecek kadar.
Bu seferde ön lastik ile öpüşme durumu oluyor. Dağ bisikleti olmasından ötürü, ön suspansiyondan dolayı.Motorun büyük ve çapı 17 cm o dediğiniz payı bırakamıyorum. Eğerki biskiletim aşağıdaki gibi olsaydı, ön lastikle kadro arası çok genişlik var olurdu.
Screenshot_20240813_144142_com.android.chrome.jpg
Ama maalesef bende kadro ön lastiğe yakın. Ve aşağıdaki görseldeki durumu yaşıyorum:
Screenshot_20240813_143911_com.google.android.youtube.jpg
Süspansiyon çöktüğü zaman kadro ile teker arası mesafe için şuna bakınız :
Screenshot_20240813_143939_com.google.android.youtube.jpg
 
Şimdi farkettim, motor aslında göbek motoru. Neden böyle çevirme işler yapıyosun, direkt motorlu göbekli bisiklet alsan?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Şimdi farkettim, motor aslında göbek motoru. Neden böyle çevirme işler yapıyosun, direkt motorlu göbekli bisiklet alsan?
Elimdeki motor 500w. Türkiyede 500w ayna kolun oraya takabilecegim mid drive motor satılmıyor. Yurt dışı vergi, sınır geldi. İstesemde artık alamam. 750w veya 1000w olanlar var.Şöyle:Screenshot_20240813_145700_com.android.chrome.jpg
Lakin elimdeki göbek motordan memnunum. Yukarıdaki Büyük motorlar hem daha çok enerji yiyor.Ve de pilin azalıp yapacağım menzilin kısalması demek bu. Elimdeki ürünü değerlendirmek istiyorum. Ve istediğim gücü vereceğinden eminim, bu yüzden geyret edip takmanın yollarını arıyorum. Elimdeki motoru elden çıkarıp dediğiniz motordan alırsam muhtemelen en az 25 bin üstüne ödemem gerekiyor. Ayrıyeten Motor degisiminde kontrol ekranıda almam gerekiyor uyumlu olmadıkları için. Benim istediğim Yokuş performansı . Şuan 29 inc teker merkezine takılı olduğundan, daire çevre hesaplamasindan 2×3,14×r (r: yarıçap) yapınca motorun çalışması için 29 tekeri döndürmesi gerektiğinden direnç çok fazla oluyor. Ve motorun 1 turu dönmesi için çok zaman geçiyor. Motoru Janttan söküp kadro altına dediğim gibi monte edersem, Çap azalmasıyla verimi artacaktır. Motor sadece kendi çapını döndürecek.Bu sayede Motor devrini çabuk alıp Böylece sağladığı destek fazlasıyla artacak hocam.

Şimdi farkettim, motor aslında göbek motoru. Neden böyle çevirme işler yapıyosun, direkt motorlu göbekli bisiklet alsan?
Ne dersiniz, Ne yapabiliriz uzun mil için hocam?
 
Son düzenleme:
Geri