Scudo Sports

Kron Bisiklet şikayet

@Mehmet Altuğ onu kuyuya tas atan deli benzetmesi yaparken dusunecektiniz efendim. Masum numarasi yapmayin.

Konu hakkinda gercekten de en ufak bir bilginiz yok, tabiki sadece hukuki boyutuna bakabileceksiniz, verebileceginiz yegane tavsiye "tuketici haklarina kosun" olacak.

Bilmemenize eyvallah, ama bilene "deli kuyuya tas atiyor" demeniz sizin amacinizi net bir sekilde gosterdi, tek amaciniz bana cevap yazmak. Bunun disinda bir niyetiniz yok, bilginiz de yok, kendiniz de soylediniz
 
Scudo
@Mehmet Altuğ
Ben online olarak Decathlon'dan bisiklet aldım. Kurulu geldi. Bir süre sonra jantta zıplama olduğunu farkettim. Akort ayarını yaptırdım burdan bir bisikletçiye. Sonrasında geçmediğini farkettim ve Decathlon'a geri gönderdim jantları. Jantlarda örüm hatası varmış, ancak ben akort ayarını başka bir yerde yaptırdığım için garanti dışı kaldığını söylüyorlardı. Jant örümünden para istediler 120 lira benden, uzun tartışmalar sonucu para vermeden yaptırabildim ancak bu kafadakilere şehrimde Decathlon bayisi olmadığını, akort ayarını her bisikletçinin yapabileceğini, her vites ayarım veya akortdum bozuluğunda Isparta'dan Antalya'ya gidemeyeceğimi anlatamadım. Mağaza müdürü olmasa hala tartışıyor olurdum bu kafalarla. Saçmalık ötesi ancak kural diyorlar. Tüketici hakem heyeti kimin tarafında yer alır bilemiyorum bu gibi durumlarda.
 
ben o kuponları krona gönderip ekstra ücret aldıklarını sanmıyorum ama kron'dan belli bir sabit ücret alıyor olabilirler bu gibi hizmetler için. çünkü sakarya'daki güven bisiklet denen bisikletçi, iki saat bisikleti arabaya tıkmaya uğraşıp götürdüğümde, ben internetten alınan bisiklete bakmıyorum, benden almanız gerekiyor demişti. bisiklet ucuz olduğu ve böyle şeylere yatkın olduğum için hiç ağız dalaşı yapmadan kendim monte ettim bir problem çıkmadı. kron'a bu sorunu bildiren bir email attım ama cevap mevap hak getire :) zaten adamın tipine de güvenmedim, hani bisikleti verirsiniz bam güm girer içinizden "sendeki alet edevat olsa ben daha iyisini yaparım" dersiniz ya, öyle bir tip. sonuç olarak kupon karşılığı para alıyor olsa yapardı diye düşünüyorum.

evde kurulum yapmak garanti dışı bırakmalı mı? bence hayır. zaten bir ön tekeri takıyorsunuz.. yolda lastiğiniz patlayıp ön tekeri söküp tekrar taktığınızda garanti dışı mı kalacak o zaman? ya da gidon rahatsız ettiğinde gidonu söküp tekrar taktığınızda? çünkü yeni bisiklette yaptığınız şeyler bundan ibaret. vites ayarının bozuk olması da bisiklete zarar vermez. hele de düşük modellerde istersen garantide yaptır, 1 ay sonra bozuluyor zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: 07yusuf
@efeozata bisikletler fabrikadan lastiklere tam hava basilmadan, vites ve fren ayari yapilmadan cikar.

Ama sorun yok, herhangi bir problemde tuketici haklarina gidebilirsiniz. Bu yuzden hicbir seyi bilmenize veya dikkate almaniza gerek yok :snzdglsn:

@Ahmet Bilge Kaan AKIN kesinlikle tuketici haklarina gidin, sorun rahatlikla cozulur :snzdglsn:
 
@Mehmet Altuğ
_20170917_215400.JPG

Tüketici kanununu bilemem ama şu kitapçığa baktığımda bisikletin ortadan ikiye ayrılması dışında (o bile şüpheli ya neyse) neyin garanti kapsamına girdiğini bulamadım açıkçası.
Mesela accel bisikleti sevmediğim için orada bakım yaptırmadım mı, garanti dışı. Orjinal olmayan yedek parça mı kullandım(?) garanti dışı. Şu kitapçığı accel' e gösterip "Ulan ne garanti içi?!" demeyi düşünmedim değil.
 
Arkadaşlar ben farklı bir açıdan size fikir vermeye çalışacağım. (Bu arada farklı bir sektörde ithalatçı firmanın servis müdürlüğünü yapan biri olarak yazıyorum.) Şİmdi kutu açılma meselesi şundan ibaret. Diyelimki ürün defolu veya eksik malzeme çıktı. Bunu siz nasıl kanıtlıycaksınız ? Yetkili servis açılmamış kutuyu açtığında diyecekki aa bu üründe sorun var bunu servis raporuna yazalım ve gerekli işlemleri başlatalım diyecek. Olay lastik takmak , bisiklet kurulumunun kolay olması değil aslında.

Şimdi siz açılmış kutuyla gittiniz bu bisiklette problem var dediniz. Tamam daha dün gelmiş ürün , samimiyetinizde şüphe yok. Bisiklet gerçekten bozuk ama neden insiyatife bırakarak risk alıyorsunuz. Bisiklet 2 gün geç kurulsun ama yetkili servis kursun ve bir problem çıkarsa tarafsız bir merci bunu raporlasın. Şimdi telefon konuşmasını tahmin ediyorum. Bisiklet geldi , açtım , kurdum , şurasında problem çıktı. Garantiden değiştirin. Peki değiştirelim. Sizin probleminiz çözülsün. Fakat Kron mahalle bisikletçisi değilki , günde tahminimce türkiye genelinde en az 100 bisiklet satıyordur. Her bisiklet alan bisiklet uzmanı olamaz. Kimizi bir yerini sıkar , kimisi tam sıkmaz ve zarar verebilir. Bu adamların size güvenmesi veya size gıcıklık yapması değil olay. Tarafsız kendisi için çalışan bir firma tarafından durumun kontrol altında tutulması...

He diyceksiniz çok kurumsal konuştun , Türkiyede herşey 10 numara bi problem bu.. Bisikletçiye gitsen adam gevrek gevrek kuramam bile diyor bayisi olduğu halde. Bunları anlıyorum. Ülkenizde teori ile pratik ne yazikki çok paralel gitmiyor. Ama tüketici olarak zaten 1-0 gerideyiz birde ellerine koz vericek şeylerde 2-0 geriden başlmayın. Başlığı açan arkadaş talihsiz bir durum , geçmiş olsun. Umarım problemin çözülür, ama belki şimdi tüketici mahkemesine gidicen , ağzının tadı kaçtı, bisikletini kullanamıyorsun , belki dava sonuçlanana kadar da kullanmıycan veya kendi imkanlarınla tamir ettiricen. 2-0 dan kastım bu.
 
her markanın garanti şartları farklıdır. servisinde ypaılmayan kurulum çoğu markada garanti dışıdır.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Az önce üslup dersi veren yine siz miydiniz hocam? :bsmagryr:

@Serkan Mıstınoğlu
Özel bir şirkette tüketici şikayetleri ile ilgilenen bir departmandayım. Karşındaki hakkında hiçbir fikri olmadan yaftalayan kişi de siz oluyorsunuz sanırım. :)

Buyrun 6502 nolu kanun: (link)

İlgili kanunda atıfta bulunulan garanti belgesi yönetmeliği: (link)

Madde 7, I bendi:

ı) Tüketicilerin şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine yapabileceklerine ilişkin bilgi,

Garanti belgesinde bile tüketici mahkemesi ve hakem heyetine gidebilirsin denilmesi kanunla şart koyulmuşken, sizin gitmeyin deme sebebiniz nedir? Kron'la bir ilişkiniz varsa bilemem ama gitmekte sakınca yok bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Luun
@Serkan Mıstınoğlu doğru fakat bunlar çok basit ve bir bisikletçinin her an müdahale edebildiği ayarlar. yani bisiklette kritik arızalara yol açacak şeyler değil. lastik basıncını isteğe göre ayarlayabilirsiniz, frenler bende ayarlı gelmişti gerçi ama onları da yapabilirsiniz özellikle v frense. örneğin turdasınız vites veya fren ayarı bozuldu. dur ellemeyin ben fren sürte sürte gideyim dokunursam garanti dışı kalır mı diyeceğiz? çünkü serviste yaptırdıktan sonra fren ayarıyla oynamakla kutudan çıktığı zaman oynamak arasında fark yok.

@oztmert burda sağduyu devreye giriyor. kargoyla ayda binlerce ürün gönderiliyor ve bunların çoğu bisiklet değil. herkes alıp ürünü parçalayabilir veya aksam çalıp eksik diyebilir, ama kimse yüzlerce veya binlerce tl'lik ürün alıp evde açıp sağını solunu bozmaz ve kendi başını ağrıtmaz. :) yani müşteri teslimin ertesi günü aynakol yamuk diyorsa %99.9 öyle gelmiştir.

vida sıkmak diyorsunuz işte sıkılan vidalar orta göbek değil, arka göbek değil. sadece gidon. ve bu gevşek sıkıldığında gidon kayar, çok sıkıldığında ise anında kullanıcı hatası olduğu ve gereğinden fazla sıkıldığı anlaşılır.

bence ilginç bir tartışma ve haklı çıkmaya çalışmaktan ziyade doğru olan bulunmaya çalışırsa güzel bir konu olur.
 
@oztmert Mert bey, söylediklerinizde haklılık payı olmakla birlikte olaya bir de şu açıdan bakalım.

Türkiye'de internet üzerinden her gün binlerce ürün satılıyor. Bu şekilde kapalı kutu ürün aldığımızda, kutuyu açmak için illa ki yetkili servis mi arayacağız?

Misal Hepsiburada'dan cep telefonu satın aldık ve ürün kutudan arızalı çıktı. Şimdi ben bu ürünün kutu açılımını yetkili servis nezaretinde yapmadığım ve ürünü bozmadığımı kanıtlayamadığım için ürün garanti dışı mı kalacak?
 
Bisikletin fiyatına göre hakem heyetine ya da tüketici mahkemesine gidersiniz. Hakem heyeti ücretsiz, tüketici mahkemesi ise bir mahkeme olduğu için harcı vardır. Yatırırsın harcı, hakim gerekli görürse bilirkişi atar. Bilirkişi kullanım hatası mı yoksa ayıplı mal mı raporuna yazar ve mahkeme kararını verir.

Kaybedeceğiniz tek şek bisiklete binememektir. Kazanacağınız şeyse sizi mahkemelerden korkutan ve uzaklaştırmaya çalışanlara verebileceğiniz güzel bir cevap olur.

Unutmayın, her ne kadar şu ara tartışmalı da olsa "Berlin'de hakimler var"... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Altuğ
Bisikletin kullanım kılavuzunu okudunuz mu? Kılavuzda montajın nasıl yapılacağı anlatılıyor muydu ya da montajı yetkili servise yaptırmanız gerektiği yazıyor muydu? Burda birbirimizle tartışmak yerine kullanım kılavuzunu okursanız bisikletin montajında garanti dışı kalıp kalmayacağını daha kolay ve net şekilde öğrenmiş olursunuz bence :)
 
@efeozata Hocam iyi niyetinizi anlıyorum. Fakat bu işin bir prosedürü ve kontrol edilirliği olmalı. Yoruma açık veya akılda soru işareti bırakacak durumlar her 2 taraf içinde sıkıcıdır. Aslında olay Garanti ye girmesi veya girmemesi değil. Sistematik bir şekilde nasıl bu işi çözeriz. Bizler son kullanıcıyız , 1 bisiklet aldık kullanıyoruz. Bu işe yatırım yapan firmanın bu işi kontrol altında tutması gerekiyor.

@Mehmet Altuğ Aslında konu burada bisiklet olduğu için ve garanti belgesinde üretici firma serviste kurulması şartını koyduğu için bu konu patlak verdi. Aslında üreticinin derdi bu tarz problemlerin önüne geçmek. Alıcı samimi evet , ürün defolu ama dediğim gibi üretici firmanın bir şekilde problemleri kontrolu altında tutması gerekiyor. Yoksa sizin bisikletinizin kurulumunu yapmak için veya bakımlarını yapmak için çok meraklı olduğunu düşünmüyorum.
İnternetten alınan yüzlerce ürün var evet hatta artık hepimiz çinden mal alıyoruz, geçtik Türkiyeyi. Ama şuanki konumuz bisiklet olduğunda ve üreticinin domestik bir servis ağı olduğundan başka ürünlerin durumun tartışmamız konuyu genişletecektir. Bildiğim kadarıyla cep telefonu bozuk çıkınca , kimse size problem bumu tamam değiştiriyoruz demiyor , servis incelemesi için gönderin diyorlar ve problemin gerçekten sizden üretim hatası ise yardımcı oluyorlar. Parça eksik çıkması durumunda nasıl bir yol izleniyor onu bilemiyorum. Zor bir durum mesela iphone kulaklığı çıkmadı diye servisi arayıp yenisini alan art niyetli biri varmıdır , vardır ? Ama bunu yapan tüketici bir nevi dolandırıcılık yapıyor. Bunun izah edilecek veya tartışılacak bir yanı yok.
 
İleri Bisiklet Bağdat Caddesinden Tern Node D8 aldım. 2 ay oldu alalı. kadro katlama aparatı arızalandı. ön maşa paslandı. geri götürdüm. Kron Bisiklet Tern Türkiye temsilcisi. ileri bisiklet konuyu Kron a iletti. Bende takip ettim. Kron da telefonları açan hanımefendi beni sürekli birine bağlıyorum dıye bekletti. sonra geri aradın cevap vermedi. en son bırı cıktı telefona, pas normal nemli yerde bırakmıssınız dedı. ,(bisiklet 5.katta odada yere temas etmeden duruyordu. 3 defa bınmıstım.) (kadro katlamadakı hatayı belkıde yenı gordum. aldıgımda da oyle olabılır.) kadro katlama aparatı ıcınde tern den haber beklıyoruz dedı. ve 12 gun oldu. belki toplasan 300tl lık bısı. ama bunu ınkar ederek elımızde parca yok dıyorlar. dusunsenıze bir ülkede sattıgınız malın satıs osnrasını veremıyorsunuz. dolandırıcılık bu. malı sat arkasında durma. Kron Bisiklet ve ileri Bisikletten bundan sonra 1 tek bilye bile almam. verdıgım para da sadakam olsun. Tern güzel bir marka. bisikletleri çok guzel. ama ... Tern Türkiye ( KRON bisiklet) uzak durun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@hydrocon
Yasalar teamüllerden ü üstündür ve sözleşmede yasaya aykırı bir durum varsa haksız şart durumu oluşur.

@Gixxer
Kullanım klavuzu kutunun içinden çıkıyor ve kutuyu açmadan garanti şartlarına bakamıyorum, kutuyu açarsam Ürün garanti dışına çıkıyor. Bildigin paradoks
 
Merhaba arkadaşlar, bisikletin parçaları örneğin maşa, garanti kapsamında kaç gün içinde tamir edilmesi gerekiyordu? 30 iş günü geçerli mi bu ürünlerde de.
 
@Türko 30 değil 20 iş günü, her ürün için geçerli.
 
@Türko tüketiciyi koruma kanununa bakmanızı tavsiye ederim.
 
@firestone (link) burda 30 iş günü demekte.
 
@Türko (link)

Burada liste var, listede olmayan ürünler için 30 iş günü geçerliymiş, bisiklete 20 iş günü yazılmış, en kesin bilgi burda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı Adam
Geri