Scudo Sports

Kron Bisiklet şikayet

@firestone tamam hocam teşekkürler. ben servisi iyi niyet amacıyla 30 iş günü bekleyeceğim. 30 iş günü içinde gelmemişse ona göre değerlendireceğim.
 
Scudo
2017 model Scott speedster 10 bisikletim var. Geçtiğimiz ekim ayında ekteki fotoğraflarda gördüğüm çatlaklar oluştu ön maşada.. neyse, Scott ile iletişime geçtim ve beni Kron bisiklete yönlendirdiler. Fotoğraf, fatura gibi detayların paylaşımından sonra Kron bana maşamın değişeceğini bildirdi... bende beklemeye başladım... Hala bekliyorum... aralık sonuna kadar en azından durum hakkında bilgi rica ettiğimde geri dönüş alıyordum. Artık geri dönüşte yapmıyorlar.. bisiklet alırken birçoğumuzun aklındaki detaylardan biri de satış sonrası hizmetler.. Evet bisikletimden çok memnunum ancak günümüz şartlarında gördüm ki karşımdaki firma bu işi umursamıyor... 3 ayda 5 defa gelmesi gereken bir maşayı geçtim artık karşımda muhattap bile bulamıyorum... Elbette yurtdışından gelebilecek ürünlerde gecikme olabilir benim açımdan 3 aylık süreyi haklı çıkarmıyor ancak bu bilgi paylaşımı yapıldığı takdirde anlayış gösterebileceğim bir mevzu ancak muhattap bulamama, cevap alamama olayı başka yerlere taşıyor. Naçizane fikrim, Scott veya Kron veya Kron bisikletin dağıtımını yaptığı bisiketten uzak durun...
Tabii ki farklı insanların yaşamış olabileceği çok daha olumlu örnekler mevcut olacaktır.. ama bu benim fikrimi değiştirmeyecek...SmartSelect_20201023-134617_Gallery.jpg20201023_134013.jpg
 
2017 model Scott speedster 10 bisikletim var. Geçtiğimiz ekim ayında ekteki fotoğraflarda gördüğüm çatlaklar oluştu ön maşada.. neyse, Scott ile iletişime geçtim ve beni Kron bisiklete yönlendirdiler. Fotoğraf, fatura gibi detayların paylaşımından sonra Kron bana maşamın değişeceğini bildirdi... bende beklemeye başladım... Hala bekliyorum... aralık sonuna kadar en azından durum hakkında bilgi rica ettiğimde geri dönüş alıyordum. Artık geri dönüşte yapmıyorlar.. bisiklet alırken birçoğumuzun aklındaki detaylardan biri de satış sonrası hizmetler.. Evet bisikletimden çok memnunum ancak günümüz şartlarında gördüm ki karşımdaki firma bu işi umursamıyor... 3 ayda 5 defa gelmesi gereken bir maşayı geçtim artık karşımda muhattap bile bulamıyorum... Elbette yurtdışından gelebilecek ürünlerde gecikme olabilir benim açımdan 3 aylık süreyi haklı çıkarmıyor ancak bu bilgi paylaşımı yapıldığı takdirde anlayış gösterebileceğim bir mevzu ancak muhattap bulamama, cevap alamama olayı başka yerlere taşıyor. Naçizane fikrim, Scott veya Kron veya Kron bisikletin dağıtımını yaptığı bisiketten uzak durun...
Tabii ki farklı insanların yaşamış olabileceği çok daha olumlu örnekler mevcut olacaktır.. ama bu benim fikrimi değiştirmeyecek...253948 dosyayı görüntüle253949 dosyayı görüntüle
Ne zaman satın almıştınız?
Garanti süresi içinde mi?

Garanti süresi içindeyse 30 iş günü içerisinde tamir/değişimi yapmaları gerek. 30 gün aşıldığında isterseniz geri iade edebilirsiniz veya maşanın ücreti kadar indirip talep edip başka yerden yeni maşa alabilirsiniz.

(link)

Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz. 12156
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

MADDE 56-
(1) Üretici ve ithalatçılar, tüketiciye yönelik üretilen veya ithal edilen mallar için içeriği yönetmelikle belirlenen bir garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bu belgenin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcıya aittir.
(2) Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlamak üzere asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. 12173
(3) Tüketici bu Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11 inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
@himcinar geçmiş olsun, olayın üzerine giderseniz değişeceğini düşünüyorum. Satıcıyı da çok merak ettim. Scott marka bisikleti Kron'a yönlendirmeleri ve değişime onların karar vermesi enteresan. Scott'un Kron bisiklet bünyesinde olduğunu bilmiyordum :snzdglsn: Satın aldığınız yerin Scott satma yetkisi yok mu, Scott distrübütörlüğü yok mu acaba...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@gezgin gezer teşekkürler bilgiler için...

@Serkan Mıstınoğlu önce Scott Global ile iletişime geçtim, onlar beni Kron bisiklete yönlendirdiler... bisikleti satın aldığım ver Istanbul Bisiklet, uzun zamandır Scott satıyorlar ama ben Izmirde onlar da Istanbulda olduğu için onlarla iletişime geçmedim.. ki belki de bu benim hatam oldu...
 
@himcinar Bisikletinizin fatura tarihi nedir?

Garanti süresi içindeyseniz, yasada belirlenen onarım-değişim süresi 20 iş günüdür. Bu süre, sizin ayıplı ürünü firmaya ulaştırdığınız gün başlar.

Ancak anladığım kadarıyla siz maşayı firmaya göndermemişsiniz; sorun fotoğraf ve eposta ile çözülmeye çalışılmış. Bu noktada firma herhangi bir yasal yükümlülüğün altına girmemiş gözüküyor, bu kadar rahat ve umursamaz davranmalarının sebebi bu olabilir.

Yasal süreci başlatmak istiyorsanız, maşanızı sökün ve bisikleti satın aldığınız firmaya, önceden yazılı bir bilgilendirme yaparak kargolayın. 20 iş günü sonunda onarım-değişim yapılmaz ise, tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilirsiniz.
 
merhaba;
oncelikle belirtmek isterimki Scott'un Turkiye Distribitoru Kron Bisiklettir, dolayisiyla sizi buraya yonlendirmeleri pek dogaldir. Diger yandan bence aceleyle karar vermissiniz. Icinde bulundugumuz surec normal bir surec degil, hepimiz yurtdisindan urun siparis ediyoruz, stoktaki urunun dahi cogu zaman elimize gecmesi 1 ay ve otesini buluyor. Kaldi ki sizin bisikletiniz 2017 modelmis, dolayisiyla belki yedek parcayi bulmakta zorlaniyor olabilirler. Diger yandan tum dunyadan igneden iplige cok ciddi hammadde sorunu var, hatta 2021'de pek cok bisiklet markasi hammadde sikintisi yuzunden uretim hedeflerine ulasamayacak. Dolayisiyla benim nacizane tavsiyem, belirli araliklarla sureci sormaya ve takip etmeye devam edin ama karamsarliga kapilmayin. tekrar gecmis olsun
 
merhaba;
Diger yandan bence aceleyle karar vermissiniz.
3 ay beklemiş daha ne kadar beklesin ki. Üretici/dağıtıcı sattığı ürünlere ait asgari düzeyde yedek bulundurmak zorunda.
Yedek bulundurmadım bekleyeceksin deme lüksleri yok. Kanuni tamir/değişim süresi içinde sorunu çözmeleri gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
@himcinar İstanbul Bisiklet’le irtibata geçmenizi tavsiye ederim, yardımcı olacaklarını düşünüyorum. En azından sürecin takibinde kendinize muhatap bulabilirsiniz.
 
@Torakoabdominal açıkçası distributor Kron oduğu sürece muhtemelen Istanbul bisiklette Kron üzerinden bu sorunu çözmeye çalışacak...

@BilalKorukcu hocam, elbette süreçte sorun olabilir, bunu anlayabilirim. Ancak sorun Kronun şu an cevap bile vermiyor oluşu...(aralık sonuna kadar en azından e-maillerime cevap veriliyordu) müşterisine saygı gösteren bir firma en azından 2 satır cevap yazabilir... Gösterdikleri tavır bence yanlış... karşı tarafta en ufak bir şekilde ciddiye bile alınmadığımı hissediyorum. Umarım başka insanlar Krondan bisiklet alıp bu ciddiyetsiz, sorumsuz tavır ile karşı karşıya kalmazlar...

Ben eninde sonunda bu sorunu bir şekilde çözerim de... Kron bisiklet kendine nasıl çeki düzen verir onu bilmiyorum... ya da buna ihtiyaç hisseder mi????
 
Geri