Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kron XC 150 hakkında

Xc150 kadrosuna değer mi?


  • Toplam katılım
    28
Xc500 ilk aldığım zamanlar bana da öyle geliyordu.Asfaltta uçuyordum falan sonuçta market bisikletinden sonraki ilk bisikletimdi.Zamanla bisikletleri araştırdık ettik, vücut kendine geldi bisiklet yetmemeye başladı.Hidrolik diskti frenler, ötmediği bi günü hatırlamıyorum.Vitesler Altus, ayar yapıldığı zaman bence çok iyilerdi.Bayağı hor kullanmıştım bisikleti bana mısın dememişti açıkçası.Genel olarak memnundum ama 5 saatlik sürüşüm boyunca sürekli sövdüğümü de hatırlarım :D Kron fena değildir bana göre
 
Scudo
Tesekkur ederim bu arada herkes saskin bi sekilde bakiyor. Dun aldim bisikletin direksiyonunu tam sikamamislar bisikletciye slktlrmaya gittim herkes en az jantlar 1000tl eder felan diyor bisiklet 4000 tl varmi diyen var .Sele de yuksekte ondan cok buyuk duruyor suan universiteden ciktim binmek icin sabirsizlaniyorum.Ve dun sok oldum.bizim ev 10.katta ve bisikletim buyuk jantlarindan dolayi asansore sigmadi.Aklima gelse 26 alirdim dun 10 kat ciktim o yorgunlugun ustune ve her binmek istedigimde 10 kat in cik yapmam gerekiyor .yada ben yine 29 alirdim.Hepiniz cok saolun yardimlariniz icin.
 
Hayırlı olsun, lastikleri de asfalt lastiği ile değiştirirsen bisikletten daha çok zevk alacaksın. Keşke alırken üstündekileri değiştirtseydin, ama çok kullanmamışsın bisikletçiye teklif et sen yine de. Gerekirse üstüne biraz para verirsin. Her seferinde 10 kat çıkılır mı kardeşim, naptın sen. :) Başka bir yolu yok mu bu işin? Binanın girişinde uygun bir yer yok mu?
 
bende 21 vites 2014 model Kron XC 150 var.Düz yolda 37 km hızdan sonra pedal daha fazla itme sağlamıyordu.Bu işe gönül verip rulmanlı olan arka göbeği kaset göbeğe çevirdim, yeni 8'li ruble aldım yani bisikleti 24 vitese yükselttim. bunların yanında güzel de bir işçilik masrafı verdim.Aynı düz yolda 44,7 km hızı gördüm.Ama zincir sanki kırılacakmış gibi ve 1.vitesi kullanmadığım halde (kollar hala 7 vites), ayağımı rahatsız eden bir şey var.Yardımınıza ihtiyacım var ! Bu sorunu çözecek bisikletçi bulamadım.Birisi orta göbek milini uzatmamız lazım dedi o da kaset olduğu için yenisini almam gerektiğini söyledi (50 tl masraf), diğeri tam tersi orta göbek milinin kısasını takacağını söyledi (kaset göbek olduğunu bildiği halde ben sadece mil takarım dedi.masraf 20 tl), diğeri bisikletin orjinalliğini bozmuşsun zincir, vites kolu, değişirse belki düzelir dedi (vites koluyla fren sistemi beraber). Öneriniz nedir? Ne yapıp düzeltebilirim.Zincir hizası denen bir olay varmış sanırım ben onu bozdum.
Zincirimi araştırdım zincir 8'li rubleye de uygunmuş.
 
selamlar , bnde aynen senin gibi niyetletle siteye üye oldum bi aydır araştırma yapıyorum . Dün bi Carraro big 929'a baktım 1560 tl - rakam çok ama 29 jant % 80 ist şehir içi % 20 arazi kullanım için bisiklet alacağım. Alıp ta pişmanlık yaşamak istemiyorum :( bir defa alıyorsun bide benim gibi 34 yaşında isen hayatımın son bisikleti olcak belkide - Ne almam gerektiği konusunda çok kararsızım sadece bu yeni hidrolik fren gruplarından kullanmak istiyorum - Senin bana önerilerin çok yardımcı olacak
 
Selamlar. Bende xc150 var ve lastikle alakalı bir sorum olacak.Rubena nın sitesinde okuduğum kadarıyla lastiğin max yük kapasitesi 130 kg. Ancak ben bisikletin arkasına çadırımı,birkaç teknik malzemeyi koyup yola çıktığım lastiğim aşırı şekilde esniyor. Neredeyse lastikte hiç hava yokmuş gibi gidiyorum ve bu yüzden de lastiğim sürekli patlıyor. Bu durumla ilgili bir önerisi olan var mı? (Lastiğin havasında sorun yok yola çıkmadan önce hep kontrol ediyorum)
 
Bende de kron xc 150 md var hepsinde oldugu gibi klasik 21 vites ama ben 24 vitese yükseltmek istiyorum almam gerekenler ruble,zincir ve vites fren kolu mudur? aynakol almama gerek var mı? ve seçimlerde yardım edebilir misiniz?
 
bence schwalbe veya maxxis crossmark tak tavsiye ederim şehir içinde kullanacaksan değişir tabi bence alivio sistemler var 2.el o gün alivo full 27 vites 200 e gitti tertemiz bence böyle fırsatları yakala 27 vites takarsan daha iyi olur alivio da üst seviye başlangıç modelidir tavsiye ederim
 
İnsallah böyle güzel fırsatları kaçırmam kardeşim yorumun için sagol
 
Kaçırmamak için türkiye 2.el yedek parça paylaşım sayfasına katıl bence bulamazsan grubu facebooktan hasan onur ımrak diye arat ekle beni yardımcı olayım gruba da eklerim hem seni
 
Herkese iyi forumlar. Arazide ve yolda kullanmakta oldugum kron xc150 bisikletim dogal olarak (1000+km) artik yeterli gelmemeye basladi lakin yeni bir bisiklet almayada gucum yok ogrencilik hali bende xc150 min kadrosu sabit kalmak kaydiyla uzerindeki mekanik aksamlari yukseltmeye karar verdim. Suan 700 tl kadar param var ve sirasiyla maşa, hidrolik fren ve vites takimlarini yukseltmeyi dusunuyorum( orta karar masa, deore fren ve vites). Zamanla diger parcalarida elime para gectikce degistirmeyi dusunuyorum. Sizce butun bu planlar xc150 kadrosuna uygulamaya degermi ? Elimden geldiğince iyi parcalar almayi dusunuyorum ve daha cok arazide kullanmayi amacliyorum. Sizce yeterli bir miktar biriktirip yeni bir modelmi almaliyim( bu epey zaman alicak ama sabrim beklemeye yetermi bilmiyorum) yoksa parcalari alip xc150 kadrosuyla araziye cikip son olarak iyi bir kadro alip parcalari bu yeni kadroyami aktarmaliyim ?. Birde parca-kadro uyum sorunu yasarmiyim?

Dh aşkı bitirdi beni, fakirligin gozu kör olsun :))
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Özcan
hocam hiç girme sen bence bu işe hazır bisikletin sağlamken sat gitsin elinde de bir miktar para varmış taksit falan al bi orta yollu makina eziyeti değmez gibi me geliyor.
bende kron (xc750) kullanıyorum
 
@Anıl OğuZ Biraz saçma gelecek ancak o dediğini biraz abartarak ben yaptım. En son ENDURO sınıfına giren Full Süspansiyon bir alete çevirecektim, ehliyetsiz kazamı yapınca maffoldu hayaller. Nereden baksan tamamına yakın parça sıfır alındı, ikinci el olanlar ise kutusundan çıkmamış, aynakol falan 1 hafta kullanılmış dendi o kadar. Vites - çekiş sistemi falan halen daha sorunsuz çalışıyor.

Cihazda X9 arka göbek, X9 zincir, X9 ruble var. XO arka aktarıcı XO kollar ve XTR orta aktarıcı var. SLX aynakol ve SLX 675 HD frenlerin yanı sıra RT86 yani yanılmıyorsam XT rotorlar var 160mm.
Cihazın maşası gerçekten berbat ötesi, işlevi yok desem yeridir. Jantlar onca araziye sert yola girmeme rağmen hala daha sorunsuz, lastiği patlatacak derecede engellere çarptığımı biliyorum çünkü.
Ancak jant seti biraz ağır, lastiklerim kütük gibi. Haliyle sadece ön tekerim 2,89 gram tutuyor, eski lastiğim bu kadar ağır değildi, çok fark yaratıyor lastik hemde çok.

Vites - çekiş - fren - göbek sistemleri inanılmaz önem arz ediyor benim için. Aynakol ve özellikle ön aktarıcı - kolları kötü bir bisiklete binince zincir kopacakmış gibi hissediyorum. Şuan kendi bisikletimde vites geçişleri inanılmaz iyi ve çok net. Acera seviyesinde vites çekiş sistemlerinde vücudum aynakola abanmamı engelliyor, bir çelimsizlik hissi veriyor. X9 - XO seviyesinde abanıp uzuyorsunuz yol boyunca, vites geçişleri çok seri ve net olduğu için hızlanma esnasındaki vites geçişlerinde süre kaybetmiyorsunuz. Çat çut bağırtarak vites attırmanıza gerek kalmıyor yani. Yinede aynakola abanırken vites attırırsanız özellikle yokuş yukarı yollarda vites yükseltiyorsanız çat çut edebilir, doğaldır, tekniği bilip bilmemekle alakalıdır. Düzgün kullanamayana her set Acera'dan farksızdır zaten.


20150129_140630.jpg 20150129_141211.jpg 20150322_131225.jpg 20150407_193904.jpg 11414902_800974433314147_1785545673_o.jpg 20150403_192756.jpg c.jpg 20150711_133654.jpg 20150702_184612.jpg 20150605_083340.jpg keX01vr.jpg uZaaQGW.jpg
 
Aktarıcı maşaya geniş geldiği dönemlerde çekilmiş bir fotoğraf :) Bir abimiz ücretsiz yollamıştı. Sürat kargo sağolsun 16TL ücrete getirmişti 16gramlık aparatı :D
Sonraki fotoğraflarda doğru yere yerleştirdiğim görülebilir :)
 
Ailenizin maddi gelirini bilemem kısıtlı ise ve öğrenci olduğundan dolayı xc150 seni idare edeceğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl OğuZ
@Anıl OğuZ Sen yükselt bisikleti, arka göbek dahil 9 veya 10'lu bir sistem çık. Alabildiğin en iyi parçaları al. Kadro - maşa için sağlam para ayırmıştım ancak kısmet olmadı.
Ne zaman bisikletçiye gitsem milletin DH'sine binerim, tümsekten geçerken bile zevk veriyor insana :)

20151203_134218.jpg
 
@ocnby Başınıza gelen olaylar gerçekten çok büyük şanssızlık vallahi anlam veremedim, ben hali hazırda xc150mi kullanıyorum, 2-3 güne bir araziye çıkıp zorluyorum ama daha başıma hiç bir olay gelmedi. Sadece dün yokuş inerken kontrolü kaybedecek gibi oldum arka frene allah ne verdiyse yüklendim sonrasında arka fren takılma yapmaya başladı, şimdi yağladım biraz düzeldi gibi oldu. Bisikletin üstündeki komponentlar gerçekten çok berbat özellikle frenler ve maşa ama şaşırtıcı şekildede jant takımı ve kadro iyi gibi geliyor bana.

@ziyainal Ziya Abi çok haklısın bende öyle yapmayı planlıyorum zaten fakat ben DH almak istiyorum şimdi DH olmayan başka bir bisiklet alsam ordan zarar geçmiş olucam, yeni alcağım bisikleti aldığım fiyata satamıcam ileride vs. Amerika da okuyan bir arkadaşım Nukeproof Scalp kadro buldu 800 dolara eğer sıkıntısı yoksa kadroyu alıp zamanlada diğer parçaları toplamayı düşünüyorum. Ben Istanbul, Şile'de yaşıyorum yani burdakı potansiyeli görseniz sahildeki kum tepeler, ormanlar, patikalar falan çok cezbediyor.

@Gökhan Akkaya Kardeşim çok güzel olmuş bence emeğine sağlık birde maşa aldınmı yeterli olur bence. Birde şuan bisikletin toplam ağırlığı ne kadar oldu onu merak ettim ben. Buarada gerçekten DH çok farklı, hafif, sağlam yani anlatılmaz yaşanır, birde araziyi girsen, kum tepelerden aşağı insen neyse :(

@1dost Ailemin maddi geliri idare eder ama kalkıpta bana 2.5 tl üstü alet almazlar hayatta, ben kendim yaparsam zamanla bişiler yapıcam artık. Bende xc ile idare edicem artık :)
 
Geri