Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kron XC 150 hakkında

Xc150 kadrosuna değer mi?


  • Toplam katılım
    28
@Anıl OğuZ Bisikletin ağırlığını bugün ölçtüm, tamı tamına 14,5KG farkındayım ağır. Ancak son aldığım lastikler net 1KG ağırlaştırdı bisikletimi.
Jant seti ve maşanın da çok net ağırlığa etkisi var. Sadece her şey dahil ön jant 2,8KG ağırlık tuttu.

Tubles jant seti ve Maxxis lastik + düzgün bir havalı maşa alınırsa bisiklet 11KG ağırlığa iner çok çok rahat. Sonradan alınan kadronun ağırlığına göre 11,5 falan olabilir. DH toplarım denilirse 13,5 KG'den aşağı olacağını sanmam zaten.
 
Scudo
Kron, carraro, salcano, mosso, ümit, bisan, bianchi, sedonanın (giriş ve orta seviye) modellerine yükseltme yapmak demek parayı gömmek demek.

Satarken marka imajından dolayı, kullanıcılar 2.el alırken az evvel yukarıda saydığım markalarının full xt'si yerine, giant, trek, specialized, ghost, merida, mondraker, kona, norco, gt, santa cruz, bmc, lapierre, cube, canyon, ktm, scott, cannondale gibi markaların deore setlisini almayı tercih ediyorlar.

Sürekli alan parça alan, satan, yükselten, takas eden, değiştiren, toplayan birisi olarak, biraz tecrübe ile acizane tavsiyem, pedalı hariç yukarda ilk saydığım markaların vidasına bile para harcamayın.

Özellikle facebook bisiklet sayfalarında ve forumda kron ile ilgili yüzlerce kırılan , çatlayan kadro görebilirsiniz. Özellikle hiç bir modifiye yapılmamış stock frenle bile direct mountun koptuğu fotoğraflar zibil gibi.

DH derken hiç ilgisi olmayan bir coğrafyaya geçiyorsunuz.

Bir çoğunun ortalama ağırlığı 17,5-18,5 KG'ın altına inmez

14-16 Kg karbon modeller ise 5-6 bin euronun altında olmaz.

Hardtail için topladığınız bir çok parçaya Dh'de ya ihtiyacınız olmaz ya da kullanamazsınız.

DH'nin maşası, freni, arka aktarıcısı, jant çemberi (muhtemelen göbeği de) gidon boğazı ve gidonu, kask ve gözlüğü hardtailden farklı ve bambaşka.

ön aktarıcı ve shifteri, aynakola ise ihtiyacınız olmayacak.

32 yaşında biri ve bir çoğunuzun ağabeyi olarak sizlere söylediğim sözü dinleyin.

Paranızı saklayın / altın alın (çeyrek bile olur) / dolar alın / euro alın.

Sonra bisikletinizi satabilirseniz satar ve DH ya da ne istiyorsanız onu alırsınız.
 
Kron XC 500'ün şuana kadar değiştirmediğim parçası olarak bir kadrosu bir de sele kelepçesi kaldı. Diğer her yeri civatası dahil değiştirdim. Vites ve fren zaten Shimano. Onlarda XT olacak. En son kadroyu değiştirip Kron'dan tamamen kurulacağım inşallah. :D

En iyisi toplama bisiklettir. Bunu çok iyi anladım. ;)
 
@Halilibrahim
Sıra sıra tüm parçaları değiştirecek biri için de aynı tavsiyeler geçerli midir? Ben mesela kadro - maşa - jant seti 3'lüsünü değiştirecektim. Kaza yüzünden maşa - jant setini alamadım. Onları alsam geriye kadro kalacaktı.
Zira tek seferde 5-6 bin TL para çıkmıyor insanın cebinden kolay kolay. 3 - 3,5 çıkıyor, o da kazaya belaya gidiyor.

Ayrıca X9 zincir aldık, X9 ruble aldık, iyisinden olsun dedik. Ancak gel gör ki geçen yaz döneminin sonunda aldığım X9 zincir uzamış, güzel kullandığım halde neden zincir uzuyor onu da anlamış değilim :)
X9 ruble alıyoruz ucuz etin yahnisini yemeyelim diye, zincirle beraber aktarıcıyı da değiştir diyorlar, 300TL kim verecek bir daha zincir ve rubleye?

Üst seviye bir bisiklete binmek kesinlikle maliyetsiz bir iş değil. Tamam, hissiyat kesinlikle şahane. Yaptığınız işten tam anlamıyla zevk almanızı sağlıyor, her şey tıkır tıkır yolunda ilerliyor. Ancak balatasıydı, jant akorduydu, hidrolikte hava olmasıydı, lastiği zincir ve rublesi derken çalınan ön arka aydınlatmaları da katınca harbiden masraflı bir iş haline geliyor.

Eski 150TL'lik bisikletimin aynakolu bile yamuktu, o zamanlar ne zincir yağlardık ne başka bir şey, tek kuruş harcamadan kullanırdık senelerce :)
 
Cehalet mutluluktur, diye bir söz var bu duruma uygun :) Zincir ve rubleyle beraber aktarıcı değişmez 20.000 km den fazla kullandığım xt arka aktarıcım oldu, ne rubleler zincirler gömdü :) 5-6 bine full xtr karbon makineler satıyorlar sahibindende, 3-4 bine full 2014-2015 xt bilindik bir marka makine çok rahat alınır, yok ben cosmic slr jant seti, avid code fren, karbon xx1 set istiyorum derseniz 10.000i de görürüz bisiklette:) bir de sebze yemeği yapar gibi bisiklet toplanmaz, grupset mantığı nerede? Ya sram ya shimano olur. Uyumluluk yakalanır. Oturduğunuz ilin ikliminde kışları genelde -15 civarıysa kışlık avid, yazları için shimano fren seti kullanabilirsiniz. Çok yokuş varsa 1x11 10-44 ruble kullanabilirsiniz vs.
 
1. Bisikleti satın
2. Biraz daha para biriktirin
3. Eğer zaman ve imkan varsa;
4. Biraz daha para biriktirin
5. Bir yol bisikleti alın
6. Aksesuar alın
7. Keyfini sürün
 
Arkadaşlar para biriktirmek için bekleyeceği sürede ne diye boş yere bisikletsiz kalsın?
Arka göbek - ruble - zincir - aynakol - arka ve ön aktarıcı - vites kolları - fren sistemi parçalarını KRON XC150 kadro - maşa - jant seti üzerine dizsin benim gibi. İmkanı olunca en kral kadro maşa - jant setini alır, bu sırada da bisikletsiz kalmaz.

Kron kadroyu sadece geçiş sürecinde kullanacak zaten. Kron kadro üzerine XO set çıkıp sat demiyoruz, kullan ve imkan bulunca yükselt diyoruz. Benim yaptığım işte bir mantıksızlık yok.
Gücünüz 8.000TL'lik DH sisteme tek seferde yetmiyorsa mecburen yükselte yükselte ilerleyeceksiniz.
 
Arkadaşlar bugun xc150(2015) im geldi servise götürdüm montaj için ve bana vitesinde çoğu bisiklette de bu sorun olduğunu belirterek 3x6 3x7'ye geçmememi geçerşem vitesin kıralabilceğini söylediler..Vites yamuk duruyodu bana gösterdğimi şekilde,bu konuda acemiyim yardımcı olursanız sevinirim
 
https://i.hizliresim.com/nra55a.jpg https://i.hizliresim.com/0Da48V.jpg https://i.hizliresim.com/WYy64E.jpg Merhaba daha yeniyim burda 3 Gün önce kron xc150 disc model mtb bisiklet aldım,bisikletin tekrerleklerinde Göbeklerin vidalı yerine mandallı ve bugün tura çıktığımda 1 saat üstünde bisikletten indiğim zaman arka tekerlek gövededen çıktı biraz uğraşıp kendim yerine taktım ve kontrol etmek için indiğimde mandal gövde ile tutan vida gevşemişti tekrar neden olduğunu halen daha anlamış değilim şanslıyimki bisikletten inince çıktı tekerlek sürerken çıksaydı çok büyük kaza geçirebilirdim çıkıcak korkusu yüzünden bisikleti süremiyorum,sizce neden böyle bir sorun yapıyo olabilir abilerim ve arkaşdaşlar
 

Dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    154,5 KB · Okunma: 15
Arkadaşlar Kron xc150 bisikletim var ancak dağ bisikleti ve bu forumdan araştırdığıma göre verdiğim performansın yaklaşık %10'u asfaltta boşa gidiyormuş.Bende dağda kullanmıyorum.Şehir içinde kullanıyorum.
1-Yol lastiği takmak gereklimi?
2-Buna yol lastiği takarsam performansım artarmı?
3- Ne gibi yol lastiği takmalıyım?
 
Performansınız boşa gitmez spor olarak geri döner. Sürat ve yorulmakla ilgili dezavantajı var. Genel olarak dar ve dişi ince yapılı hatta dişşiz (slick- silik) lastikler düz yolda daha iyidir. İnceldikçe sizin süratiniz artar daha az yorulursunuz ama frenleme zayıf olur, ıslak zeminde kayma olayı fazladır. Mesela lastiğinizin genişliği diyelim 26x2.10 ise siz 26x1.75 lastik taktınız yere temas azalır sürat artar daha atak olursunuz. ARabalarda geniş taban çok yaktırır, hızlanmayı düşürür ya bisiklette de aynısı. Orta şeker ne var mesela orta kısmı ince dişli kalın dişleri yanaklarında olan lastikler asfaltta iyidir arazide de arazi lastiği kadar olmasa da yan dişler sayesinde tutunur.
Yüzlerce marka model arasında fiyatı araba lastiklerini kat be kat geçen (ebatlarına oranlayınca) lastikler var. Yani her yola gelen lastik yok ama asfalt ağırlıklı iseniz dişleri kalın tırtıklı olmayan ve genişliği kullandıklarınızdan dar olan tiplerden seçin
 
Abi lastikler için bütçem 150 tl civarı sahil yolları için ne önerirsiniz?
 
@Bedirhan.55 Bisikletinin kaç jant olduğunu da söylersen daha rahat bilgi verebilirler.Bence MTB kadrosuna ince lastik hoş durmuyor,kadro kalın,lastikler ipince biçimsiz duruyor .
Yinede kendin bilirsin,bisikletini almadan sorsan sana şehir bisikleti tavsiye edebilirdik, hem estetik hem de rahat olurdu.

Hayırlı olsun, iyi sürüşler..
 
Ayrıca kaç inç olduğunu nasıl anlayacağım?
 
@Bedirhan.55 Ehehehe :) lastiğin üzerindeki yazılara bak (26×2.10) yazar mesela o baştaki 26-27.5 neyse işte o sana lastik boyutunu (çapını) verir.
 
Teşekkür ederim ancak bisikelt yeni değil 2013.

Sağol bakıyorum
 
SAhil yolu dediğiniz parke taşı döşeli tip yol mu asfalt tipimi. Ankara'da yaşayınca pek kafada birşey canlanmıyor. Size önce bir önerim lastiklerinizin üzerinde max ... psi yazar o rakamın altında mesela 60 psi ise 50-55 psi hava basıp sürmeyi denemeniz. Eğim fazla değil ise ve lastik havaları tam ise dişli lastik bile rahat gider. Bir de bisikleti kaldırıp tekerleri elle çevirince hemen duruyor mu yoksa uzun süre mesela 30 saniye dönüyor mu! On arka tekerler için bir deneyin sorununuz sadece lastik mi emin olun. Ben mesela (link) bir takım bundan aldım. Daha takmadım yedekte ama benzer tiplerden alabilirsiniz. Yine de almadan önce dediklerimi yapın.
 
@kaskreis önemli değil :D :D sadece 26 yazıyor.
@SOZUAK öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkürler.Asfalt tipi yol tavsiyeniz için teşekkürler kısa zamanda denemeye çalışıcağım.dediğniizi yapınca yaklaşık 22 sn civarı dönüyor
 
22 saniye güzel, bisiklet v fren mi acaba ?
 
Geri