Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kron XC 250 hakkında

Kardeş Bu Konudakilerin Hepsi Doğru Söylüyor Astro Al Daha İyi Kronda İstediğin Bisiklette Sorunlar Yaşayabilirsin 200 300 lira Daha Koy Üstüne Astro Al Bir Sorun Olmaz Ancak Parçalarını Değiştirirsin Sıkıldıkça O Kadar Yada İlla Kron Alıcam Diyorsan 500 750 Al
Ben Yinede Astro Derim Maşa Ve Lastik Konusunda İyi
 
Scudo
@Kağan Pek


kardeşim çıkardığı sorunlar nedir bende kron xc250 2013 aldım arkadaş nerdeyse haftada bir gün bayisine gidiyorum abi şu sorun abi bu sorun diye gerçekten anlamadım 0 bir bisiklet te bu kadar sorun olur mu insan bir mühdet sonra servise götürmeye utanıyor.
1 - maşanın kademeli inmesi
2 - tekerleklerin bile dağıtmış gibi hafif sallanması
3 - vites ayarı durmadan bozuluyor
4 - pedale sert yüklenince tak tak ses çıkartması mı
5 - pedale yüklendiğimde arka tekersin sürttüğünü hissettim durdum baktım harbiden sürtüyor.


bir ton sorun anladım gitti vallaha bunlar küçük sorunlar halledilebilir ama kesinlikle can sıkıcı...
 
bu bisikletin çıkardığı sorunlar nedir bende kron xc250 2013 aldım arkadaş nerdeyse haftada bir gün bayisine gidiyorum abi şu sorun abi bu sorun diye gerçekten anlamadım 0 bir bisiklette bu kadar sorun olur mu insan bir mühdet sonra servise götürmeye utanıyor.
1 - maşanın kademeli inmesi
2 - tekerleklerin bilye dağıtmış gibi hafif sallanması
3 - vites ayarı durmadan bozuluyor
4 - pedala sert yüklenince tak tak ses çıkartması
5 - pedala yüklendiğim de arka tekerin sürttüğünü hissettim durdum baktım harbiden sürtüyor.


bir ton sorun anladım gitti Vallaha bunlar küçük sorunlar halledilebilir belki ama kesinlikle can sıkıcı...

bu sorunları yaşayanlar var mı yoksa ben mi çok şanssızım...
 
  • Beğen
Tepkiler: idris TORLUOĞLU
Ben bugün xc 150 imle 200 km remi yapmış oldum. Ayrı model bisikletler ama kron olması itibariyle yazayım dedim. Şöyle söyleyeyim, vites akordunu kendin yap ben yaklaşık 2 hafta boyunca bisikletçiden aldığım şekilde kullanıyordum atlama yapıyordu, ses çıkarıyordu bazı viteslerde en sonunda dayanamadım araştırmalarımla birde eski kalan tozlaşmış bilgilerimle kendim yaptım akordunu şu an nazar değmesin o kadar harika geçiyor ki viteslere ben bu kadar sessiz ve hissetmeden vites geçişi yakalayabileceğimi düşünmemiştim. En ince ayarı kendin yapıyorsun çünkü o bisikleti sen kullanıyorsun bisikletçinin yanında zincir aktarıcıya değmez ses yapmaz ama sen yolda hafif zorlarsın o 1-2 mm lik ara kapanır birbirine değer ses yapar. O yüzden sana o konuda öyle bir tavsiyede bulunacağım. Bir de kesinlikle vites geçişlerinin sorunsuz ve sessiz olması için en doğru nasıl atılır birkaç döküman oku bunla ilgili. (Bilmiyorum belki çok iyi biliyorsun ancak ben birkaç araştırma sonucu gerçekten doğru zamanlarda vites değiştirmeyi öğrendim).

Diğer dediğin sorunları henüz yaşamadım. zaten son maddeyi anlamadım tam olarak arka teker nereye sürtüyor. Dediğim gibi kron alırken maşa problemi olduğunu çok okumuştum alırken bisikletçide de dile getirdim bana maşa koruma kılıfı hediye edeceğini söyledi başından beri onla kullanıyorum tozdan kirden koruyorum. Henüz pedal, maşa ve tekerlek sorunu yaşamadım. İnşaallah da yaşamam. Bir kron markasında böyle bir sorun yaşayanı görünce üzülüyorum içten içe bende de çıkar mı bir süre sonra diye umarım bütün sorunlarınız hallolur keyifle pedallamaya devam edersiniz.

Saygılarımla.
 
inşallah bende ki sorunlar sende çıkmaz ama bir arkadaşımla aynı marka model sadece renkleri farklı bisiklet aldık aynı anda aldık bendeki sorunların aynısını bir hafta kadar önce yaşadı
vites ayarını seninde dediğin gibi kendim ayarlıyacam artık :) bu arada son madde yi açıklıyayım mesela herhangi bir vites de ilerlerken sabit güçle değilde biraz daha güçlü pedal çevirmek istediğim zaman arka teker kadroya sürdüyor pedala yumuşaak bastığımda sürtmüyor sert bastığımda hemen sürtüyor :)
ne kadar açıklayıcı oldu bilemem ama aynen böyle oluyor :)
 
Çok enteresan olmuş o :). Hani şimdi bunlar garantili servisine götürmek lazım ancak baktın baş edemiyorsun sorunlarla serviste tam sorununu çözemiyor. Bence iyi bir araştır çok iyi başka bir ustaya götür bisikleti. Çünkü otomobil olayında da bazen servis kendi otomobillerini tamir edemezken sanayide çok iyi bir usta bir tamir ediyor evladiyelik oluyor resmen :)
 
şuan çalısıyorum bakalım akşam iş çıkısı götüreceğim servise yaptıracam artık adamlar arkamızdan konuşmaya başlayacak bi bisiklet aldı bizen çok geliyor buraya filan dicekler :)
sorun dewam ederse artık başka ustalar buluruz :)
 
Hocam arka göbekte sürekli boşluk oluşuyor anladığım kadarı ile...

Göbek boşluğu almayı biliyormusunuz bilmiyorum ama boşluk alındıkdan sonra tekerdeki mili elinizle cevirin... Yağ gibi kayması gerek agır agır kıtır kıtır dönmemesi gerek eğer yağ gibi dönerse ve hafif bir bilya boşluğuda bırakırsanız uzun süre sorun çıkartmayacaktır.. Servislerde genellikle ayar vidasını sıkar bırakırlar ama anlattığım şekilde yapılmadığı için bilya sürekli göbekteki çanaklara boşluk yaparak ömrünü kısaltır ve sonuç yine hüsran göbekte yine boşluk oluşur... Tak sesleride akortsuzluktan gelebilir... Maşanın kademeli inmeside xc250 modelindeki maşanın kaliteli olmamasından oluşuyor.. Mşası söküp yağlasanız da bir süre aynı sonra eski haline dönecektir bilginize...

Sormak istediğiniz şeyler varsa özel mesaj atabilirsiniz :)
İyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan ÇİÇEK
Pedaldan ses gelmesi ve vites geçişlerindeki problem dışında diğer problemleri yaşamadım daha. Vites ayarını haftasonu yapacağım, tıkırtı sesi eğer pedaldan geliyorsa yeni pedal alıp eskilerini servise göndermeyi düşünüyorum. En azından servisten gelenler yedekte kalır... Yavuz bey zaten anlatmış yapılacakları. Benim bisiklete de bir el atar herhalde:)
 
Göbek boşlamış onu sıkılayın problem olmaz, pedallara sprey yağlayıcı varsa sıkmanızı öneririm sorun kalmaz, vites işini de bir bisikletçiye kökten çözdürün "Delta bisiklet " varsa olabilir...

Maşaya gelince o kron ailesinin kronik hastalığı zaten... :) keyifli pedallar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan ÇİÇEK
@Tolga Sağlam

Olsun güzel kardeşim :)

Cuma günü gibi Trabzonda olacam ne sıkıntın varsa bakar hallederiz :) Perşembe akşamları etkinliği ile ilgili baya şeyler düşünüyorum bakalım hayırlısı yazın Trabzon çok canlı geçicek...
 
Ve bir şey daha vites ayarlarının sürekli bozulmasının şuan için gözüken tek sebebi var arka göbekte bolluk oluştuğu için arka teker'iniz 2 3 milim sağa ve sola oynama yapar bu aslında ufak değerler bir şey olmaz gibi gözükebilir ama sorununuzun kaynağı budur...
 
Bu sorunlar bisikleti monte eden bayiden kaynaklanıyor bence.

Arka tekerin kadroya sürtmesi sürekli olsa tekeri kadroya sabitleyen mandal gevşek diyecektim.Mandalı açıp diğer taraftaki somun elle biraz sıkılarak basitçe düzeltilir.Göbekteki boşluğu da halletmek çok basit aslında.Tekeri söküp dışarı aldıktan sonra göbeği sıkan somunları biraz sıkacaksın, takmadan önce çevirip rahat dönüyor mu diye kontrol edeceksin o kadar.Baktın dönmüyor hafif gevşet.Çok gevşetirsen boşluk oluyor zaten, uğraşırken kendin anlayacaksın, çözeceksin olayı.

Vites ayarlama ile ilgili güzel bir video var aşağıya ekliyorum.Ama öncesinde tekerleği sabitlemek, boşluk işini halletmek lazım.

(link)
 
Ben yaklasık 9 aydır kron xc 250 kullanıyorum akord ayarı dısında hıcbır sey yapmadım yağlama , fren ayarı felan dısında . Bence bısıkletı toplayan yer ayarları tam yapmamıs ya da eksık yapmış.
 
@Yavuz Can Cebeci

ewet haklısınız çünkü gözlemlediğim kadarıyla vites ayarı yapılıyor göbekteki boşluk alınıyor adam nasıl yapıyorsa 5 kilometre gidiyorum boşluk tekrar oluşuyor 2 gün sonra vites ayarı değişiyor. birde adama neden sürekli bisiklettle ilgili sorun yaşıyorum dediğimde aldığım cevap bisikleti 0 aldınız sürüldükce kullanıltıkca parçalar yerine oturuyor. biraz daha sür hiç sorun çıkarmaz diyor artık e kadar doğru bilemem.
 
@volkert

Kardeşim banada öyle geliyor bayii duyulmuş bilinen bir bayi olmasına rağmen sanki bana müşteri gözüyle değilde para getiren aptal gözüyle baktıklarını düşünmeye başladım.
arka teker konusuna gelince aldığım yerde yaptırdım tamam sorun yok giderildi dedi 3 km gittim tekrar sürtmeye başladı ve sürtmeyi hissettiğim an moralım bozuldu baştan sağma yapmış ve göndermiş.
kendime daha sağlam bir servis bulacam artık :)
 
@Murat Güvenç


4. şık bendede oluyordu bütün vites ve fren sistemini jantları kolları degiştim sadece kadro xc 250 kaldı :)
 
dostum 2013 kron xc 250 bende de var şuan 600 km yaptım pedala basınca tak tak diye ses gelmesi ben de de vardı vites ayarını düzeltince geçti.ama diğer sorunlar bende yok.bende ki diğer sorun frenler fren bacaklarının birtanesi geri çekmiyordu kendini ve papuç tekere sürtüyordu. Aldığım yere götürdüm onu da ayarladılar. ama o fren takımının yayları çok dandirik.
Eğer tekerlekler bilye dağıtmış gibi sallanıyorsa sen bu bisikleti zorluyormuşsun gibi geliyo bana. Çünkü ben zorlamıyorum bir karışlık kaldırımdan iniyorum ama bundan fazlasından atlamıyorum çok bozuk yolda da hiç sürmedim. Çünkü bana göre bu bisiklet zorlanmaya pek gelmiyor.
 
Geri