Scudo Sports

La Vuelta 2009

Scudo
Tam kanal değiştirecekken düştüler.Düşen bisikletçiler domino taşları gibiydi :) Yalnız bazıları fena düştü onlarda bir hasar yoktur umarım...
 
trt 3 de gösterilen özetlerde ir bisikletci yol kenarındaki tıra süratlice çarptıgını gördüm .
 
dünkü yarışı seyremedim. arkadaşımızın youtube den koyduğu proğramı seyrettim. çok üzüldüm. birinci kim tanımıyorum ama, ben onun yerinde olsam sadece tanrıya şükreder, aşırı sevinç göstermezdim. bence hakkıyla alınmış bir
başarı değil.

Ayla abdan
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar canıbeyaz
@ayla abdan

oda basardıgına ınanamadıgından olabılırmı acaba:D olur ya bazen beklemedık basarılar sevıncın dozajının artmasına neden olur.
 
Yarış Dünyası ve Fotoğraflar Bölümünde de La vuelta a Espana Bölümü vardır.Bilginize
 
@ayla abdan

Yalnız şöyle bir şeyde var. 50-60 kişinin düştüğü yerde o akıllılık yaparak grubun önündeydi ve o yuvarlağı herhangi problem olmadan geçti.

Kaçan 6 kişinin arasından da en güçlüsü o idi ve yarışı kazandı.

Yani gayet gayet hakkı ile bir yarış kazanmış oldu...
 
finişe gelebilen 4 bisikletçiden 2 si kendi takım arkadaşları idi. sadece bir tek bisikletçi başka takımdandı.aralarında dayanışma vardı. tek başına bir başarı değildi. sadece düşmemesi büyük bir şanstı.
finişe 4 bisikletçi geliyorsa, 3 de ayni takımdansa. sprint atmaya bile gerek yoktu, zaten arkadaşları ona yol verdiler.

ayla abdan
 
Olaya nereden baktığına bağlı.

Yağmur herkese yağmur yol herkez için aynı.


Son 3km nin içerisinde birincilik için yer kapmak çok önemli.


Şimdi Team Columbianın son 3 km de 4 sporcusunun en önde olması şansmıydı yoksa istediklerini gerçekleştirmek için planladıklarını uygulamaya koymuş hallerimiydi.


Farklı yönlere çekilebilir gerçi...
 
Yani olabilirlerdi tabi.

İşte o şansmı yoksa önde yer almanın avantajımı çok ince bir çizginin iki yanı gibi.

Columbianın lastik seçimi bile kaymalarını engellemiş olabilir...


Ama sonuçta Columbia çoğu zaman olduğu gibi yine çok iyi yer almış , arkadaki takımlara göre riskten daha uzak ve birinciliğe en yakın takımdı...
 
ama cogu zaman izledik böyle yarıslarda öndekılerınde nasıl kazalar yaptıklarını yaptırdıklarını zafer dıyebılırken huzunle ayrıldıklarını
 
Organizasyonun da ciddi hataları vardı. Kaygan yolda o tankerlerin işi neydi mesela? Sonra son bölümdeki yolun her iki tarafını da trafiğe kapatmalılardı. Kayan bir yarışçı karşı yönden gelen bir aracın altına girebilir, daha da kötüsü, karşıdaki bir kazada yoldan çıkan bir araç pelotona dalabilirdi. Kaza anında 2 yarışçı karşı yönden akan trafiğin yoluna attılar kendilerini ve böylece kurtuldular. Neyse ki o sırada karşıdan araç gelmiyordu, ama gelebilirdi.
 
@Özgür NevresÜlkelere göre kurallar (vaye ihlaller) değişiklik gösterebilir.

Yıl bilmem kaç, İspanyada çok etaplı bir dağ bisikleti yarışındayız. Bir etabın iki üç yerinde karayolu (dikine) geçişi var. Toplantıda aynen şu anons edildi...

"Karayolu kapama izni verilmediğinden, geçişte araç üstünlüğü var. Sporcularınız o yolu geçerken sağa sola baksın".

Yaşanmıştır.
 
Kaza son 3 km içinde olduğundan kazaya karışanlar birinci bitiren Andre Greipel ile aynı zamanı almışlar. Sıralamaya baktığımda birincinin en az 2 dk veya daha gerinde bitirip kazaya karıştığı için birinci ile aynı süreyi alan 91 bisikletçi var. Sanırım kaza ana grupta olduğu için aynı süreyi aldılar. Peki bu kaza çok gerilerde kalmış birkaç bisikletçi arasında olsaydı, onlar da mı birinci ile aynı süreyi alacaklardı. Eğer böyle ise kasti kaza bile yapabilirler ???
 
Evet eğer yarışta 180 bisikletçi var sa ve bunların 170 i grup halinde bitirseler geri kalan 10 kişi son 3km de kaza yaparsa zamanları 170 kişilik grupla aynı yazılıyor. Kasti kaza olayına gelince belirli kıstasları vardır diye düşünüyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar canıbeyaz
Geri