Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

lastik basıncı ne olmalı

Bende de max 100 ps yazıyordu basmışken 90 basayım dedim iyi odu sert oldu uçak gibi oldu bisiklet ama bu seferde ben biraz fazla hızlı gidip kasislerden hoplama zıplama yapınca baktım jantlarda hafifi bi sallantı var gibi geldi gözüme anlıyacağınız biraz akortu bozdum sanırım. şimdi biraz azaltacağım 70 falan düşünüyorum.
 
Scudo
holy roller table top crazy bob ne demek
 
  • Beğen
Tepkiler: pancama
ARKADAŞLAR DETAYLI BİLGİ İÇİN BAKABİLİRSİNİZ HAVA BASINCI LASTİĞİN ÜZERİNDE NE KADAR KAÇ PSI OLMASI GEREKTİGİ YAZIYOR

 
Lastikte hava basıncını belirlerken;
- üreticinin lastik üzerine yazdığı min. ve max. değerlerin içerisinde kalın
- kendi kilonuza göre ayarlama yapın
- bazen de sürüş yaptığınız yolun durumuna göre sürtünmeyi arttırmak veya azaltmak isterseniz basınç değerini azaltın veya arttırın.

Bisiklet üzerinde iki tekere düşen yük dağılımını göz önüne alırsak, iki tekere de aynı basınçta hava basmak doğru olmaz. Arka tekere binen yük daha fazla olacağı için basıncı ön tekere göre 5-10 psi daha yüksek tutmak doğru olabilir.

Tam da bu konuyla ilgili aşağıdaki videoya göz atabilirsiniz;
 
lastik üzerinde max ve min psı değerleri yazıyor ama benim gibi yanlış görüp 85 yerine 95 basarsanız 2 defa lastiği batlatırsınız:) öne 80 arkaya 84 basıyorum ben
 
Arkadaşlar mtb kullanıyorum hava basıncı 40-65 gosteriyor maxim kaç basmam gerekir benzinlikte basacam havayı bu psı değeri nasıl olmalıdır atıyorum benzinlikte 45 yazarak mı basayım yoksa farklı bir değer karşılığı varmıdır ??
 
@Murats05 benzinlikteki pompayi ayarla bas,,45 se 45..ekrandaki deger psi degeridir..rahat pedallamak icin 55 60 basin..konfor istiyorsanizda 45 iyi gibidir..kilonuz fazlaysa 50 olabilir.
 
@Ismaildmr kilom 80 civarı konfordan öte asfalt yolda biraz hız yapsın istiyorum hava basarken de lastiği patlatmaktan korkuyorum oda ayrı bir sıkıntı sagolun ...
 
bu yazıyı paylaşıyorum belki faydası olur.

Lastiklerin ebatlarına bakıldığında farklı ölçüler elde edilmektedir. Bisikletlerin büyüklüğüne ve küçüklüğüne göre farklı ebatlarda olan lastikler genel olarak 26*2.1, 29*1.90 gibi ölçüler görülmektedir. Bisiklet lastiklerinde aranan en büyük özellik lastiklerin dayanıklılıkları ile ilgili konulardır. Lastiklerin dayanıklı bir yapıda olması lastiklerin hamur kalitesi, lastik basıncına ve diş yapısına bağlıdır. Sürücülerin kullanım alanlarına göre lastik basıncı ve diş yapısı seçmesi lastiklerin dayanıklılığını arttırmaktadır. Genellikle şehir içi bisiklet kullanımı için yumuşak hamurlu lastikler tercih edilmelidir.
Bu lastiklerin bir diğer özelliği ise kısa, dişli veya dişsiz lastikler olmasıdır. Ancak arazide kullanılacak bisikletlerin lastiklerinde ise lastik hamuru kalın ve diş büyüklüğü daha sert olmalıdır. Bu özellikteki lastikler arazi şartlarına göre daha dayanıklı bir özellik içerecektir. Lastiklerin hava basıncın yüksek oranda olması patlama direncini arttırma özelliği göstereceğinden lastiğin dayanıklılığı daha da artacaktır. Bisiklet iç lastik dış lastiğe büyük dayanıklı veren bir iç aksesuar unsuru olarak dikkat çekmektedir. Belirtilen bu lastik özellikleri Kasımpaşa bisiklet firmasında dikkat edilerek üretilmektedir.
Lastiğe Ne Oranda Hava Basılması Gerekmektedir?
Her lastiğin hava basıncı birbirinden farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar ve her lastiğin hava basıncı oranları lastiklerin üzerinde psi ve bar cinsinden belirtilmektedir. Lastiğin hava basıncını arttırmak lastiğin patlama direncini de arttırmaktadır. Ancak topraklı yollarda lastiğin hava basıncını arttırmak lastiğin yol tutuş oranını arttıracaktır. Düz ve asfaltlı yollarda hava basıncı yüksek lastikler tercih edilirken toz ve topraklı yollarda hava basıncı az olan lastikler tercih edilmektedir.
Lastiklerde iç lastikli ve iç lastiksiz kullanım olarak iki ayrılma durumu söz konusudur. İç lastiksiz kullanımların artıları ve eksiler vardır. İç lastiksiz lastiklerin artılarına bakıldığında dayanıklılık oranı yüksektir. Kıvrılma direncinin yüksek olmasından dolayı yol tutuş ve viraj hakimiyetleri yüksektir. İç lastiğin olmaması ile esneme payları fazladır. Yol güzergahlarında engebeli yerlerde zıplama durumlarında yolu daha iyi havra ve konforlu bir sürüş elde eder. İç lastiksiz lastiklerin eksi yönlerine bakıldığında fiyatları iç lastikli lastiklere göre daha pahalıdır. Normal lastikten kütle olarak daha ağır bir yapısı vardır. İç ve dış lastik karşılaştığında iç lastik dış lastikten daha hafiftir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murats05
@Murats05@kasimpasabisikletteşekkürler
 
@Murats05 patlama olayina gelirsek her lastik patlar,,ha gumlermi bilemem, lastigin ve ic lastigin kalitesine bagli..40, 65 araligini bosa vermemislerdir heralde..ben sehir bisikletime yola cikarken 55 basiyorum, daha sonra sehir ici kullanimlarimda bu hava ister istemez kendiligunden dusuyor, 40 45 civarlarina 10 15 gunde dusuyor zaten..eger kaymak asfaltta hiz istiyorsaniz jantiniza uygun yol lastigi ile hiziniz artar, eger su anki lastiginizle devam ederseniz bence en az 55 hava hatta 57 58 leri basarsaniz pedallamaniz dahada rahatlar..gumleme olayina gelince, gumlemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murats05
Mitas Ocelot lastik üzerinde basınç değerleri yazıyor mu? Baktım fakat göremedim sanki

Gördüm 33-55psi yazıyormuş
 
Son düzenleme:
Ön lastiğime 30-60 arka lastiğime ise 40-60 yazıyor 45psi vuruyorum ideal.
 
Ben genelde 55 ya da 60 PSİ basıyorum hava basıncı pedallamaya çok etki ediyor.
 
Yol bisikletinde 115 psi, mtb de 50, 55 max basıyorum, çok taşlı çakıllı battılı çıktılı orman yolunda 40 a falan indiriyorum.
 
Geri