Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Merhaba dikenlerle başım belada. ne yapsam etsem de yaşadığım yer kırsal olduğu için sürekli lastik tamirinden bıktım.

bisiklietim carraro big 2718. zırhlı bir lastik arıyorum. Artık canım sıkıldı bu hobiyi bırakmak üzereyim çünkü bir iki kere çok rezil oldum :(
Tubeless’a geçmek de bir seçenek olabilir, eğer jantlarınız uygunsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: zsoganci
Scudo
Teşekkürler arkadaşlar. Genelde diken yani bizim bulunduğumuz yerde diken çok maalesef ben de zevkle sürmek istiyorum sakinmadan. Ama en hafif dikende de patlıyor gerçekten. Teşekkürler öneriler için
 
Tubelless Sivi Yenileme Operasyonu

Sezon hazirliklari kapsaminda 6 aydir yenilenmeyen tubelless sivilarimizi yeniledik. 1000065816.jpg
1000065823.jpgöncelikle herkeze schwalbenin kilitli levyelerini tavsiye ediyorum lastik sökme takma olayi bunlar ile bebek oyuncagi. Lastiklerim söküp takmasinin zor olmasindan dolayi insanlarin lanet getirdiği başka lastiklere geçtiği scwalbe one. Bittiğinde muhtemelen contigp5000as ye gececegim.

1000065818.jpg
Arka lastikte kalan sivi miktari neredeyse bitmek üzere lastiktede 2 adet patlak yakaladim. Önceki vittoria marka tubelless sivisi patlak kapatma konusunda oldukca basariliymis hic hissetmedim bile patlaklari. Lastigimizin icini ve tikanmis sibobunu temizledikten sonra 65ml yeni mucoff gravel road sivisindan ekledik. Tubelless kullananlar sibon temizligine özellikle dikkat etsin yoksa sivi basarken basimiza kötü şeyler geliyor. 20ml siviyi yerlere boca ettim sibobumun tikali olmasindan dolayi.
1000065822.jpg
Ön lastigimizin icinde kalan sivi. Hic birsey kalmamis tamamen kurumus. Lastik patlatsaymisim yolda kalmistim. Neyseki patlamamis bu süre zarfinda. Muhtemelen önceden olusmus 3 patlak yakaladim lastikte ve 1 adette ufak cam parçasi var idi lastik icinde. Dis lastigi delip icinde kalmis.

1000065824.jpg
Lastiklerimize siringa yardimi ile siviyi sibobtan basiyoruz. Lastigi monte etmeden önce direk icinede dolsurabilirsiniz ama bu sekilde daha temiz ve kolay. Ön lastige ise bir miktar fazla 75ml sivi ekledim.

Çok sevilen mucoffun yeni sivisi bu sezon boyunca kullanacagim umarim vittorianin sivisi gibi başarilidir.

Tubelless kullananlar 6ayda bir muhakkak sivilarimizi yenileyelim. 6 ay sonucu durum bu.
 
Merhaba,konu açamadım yanlış birşey yapıyorsam kusura bakmayın,hafif arazide , arnavut kaldırımlarindq ve bisiklet yollarında sürmek için mtb alacağım , 45binden fazla olmayan uzun süre gidecek bisikletler onerebilirmisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: oranozel
Merhaba,konu açamadım yanlış birşey yapıyorsam kusura bakmayın,hafif arazide , arnavut kaldırımlarindq ve bisiklet yollarında sürmek için mtb alacağım , 45binden fazla olmayan uzun süre gidecek bisikletler onerebilirmisiniz.
Bisiklet önerileri

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Bisiklet Seçimi

Önce bu sayfalardaki güncel mesajları bi inceleyin. Dağ bisikleti isteyip istemediğinizden emin olun. Ondan sonra kendi bulduğunuz ve beğendiğiniz modelleri de paylaşarak doğru yere tekrar mesaj atın. Bu sayfa sadece lastik hakkındaki sorular için.
 
  • Beğen
Tepkiler: tpk
20250322_143150.jpg
Kullanilmis iç lastiklerde başıma geliyordu sibobun dipten yırtılması yada hava kaçirmasi.
Hiç kullanilmamiş yedek iç lastik hava bastıktan sonra resimdeki gibi yerinde çıktı.😟 bunun bir önlemi, telafisi var mı?
 
325681 dosyayı görüntüle
Kullanilmis iç lastiklerde başıma geliyordu sibobun dipten yırtılması yada hava kaçirmasi.
Hiç kullanilmamiş yedek iç lastik hava bastıktan sonra resimdeki gibi yerinde çıktı.😟 bunun bir önlemi, telafisi var mı?
Çok geçmiş olsun.
Yüksek basınca dayanıklı jant içi koruma bandı öneririm.
Mesela bu ürün 145 psi ye kadar destekliyor.
Eski jant koruma bandını söküp bunu takmak gerek. Ayrıca yetkili servis bu bandın üzerine yapışkanlı kağıt bant da uyguluyor.
Bu ürün bilgi amaçlı olup, jant ebadınızla uyumlu olana bakmalısınız.
:)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
325681 dosyayı görüntüle
Kullanilmis iç lastiklerde başıma geliyordu sibobun dipten yırtılması yada hava kaçirmasi.
Hiç kullanilmamiş yedek iç lastik hava bastıktan sonra resimdeki gibi yerinde çıktı.😟 bunun bir önlemi, telafisi var mı?
Bi nebze idare eder ama, Schwalbe iç lastik alın. Presta sibop pişmanlıktir. Schrader en iyisi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Hiç kullanilmamiş yedek iç lastik hava bastıktan sonra resimdeki gibi yerinde çıktı.😟 bunun bir önlemi, telafisi var mı?
Sanıyorum doğru koşullarda saklanmamış ve raf ömrünü doldurmuş bir iç lastik. Ben yedek iç lastiklerimi pudralayıp saklıyorum. Hem zamanla yapışmayı önler, hemde izole görevi görür. 👌

Presta sibop pişmanlıktir. Schrader en iyisi.
Jantında bunu desteklemesi gerekiyor değil mi :harika:
 
25 veya 28 mm hangisi iyi olur fikrim yok da granfondolar için lastik ihtiyacım var kolay patlamasın istiyorum en azından dayanıklı bir lastik olsun ben zaten içine şerit zırh koyduruyorum genelde ama en azından uzun ömürlü bir lastik istiyorum açıkçası 6-8 bin km dayansın en azından hangi marka modele bakabilirim fiyat performans olarak yardımcı olabilir misiniz genel manada ?
 
25 veya 28 mm hangisi iyi olur fikrim yok da granfondolar için lastik ihtiyacım var kolay patlamasın istiyorum en azından dayanıklı bir lastik olsun ben zaten içine şerit zırh koyduruyorum genelde ama en azından uzun ömürlü bir lastik istiyorum açıkçası 6-8 bin km dayansın en azından hangi marka modele bakabilirim fiyat performans olarak yardımcı olabilir misiniz genel manada ?
28 mm olan lastikler daha rahat, bozuk yollarda daha iyi tutunma, darbe emişi daha iyidir. Ayrıca daha dayanıklıdır. Yollar çok düzgün değil ise 28 mm iyidir.
Yarış odaklı ve yuvarlanma direnci yüksek olacak sa 25 mm seçebilirsin

-Continental Grand Prix 5000 (GP5000)
-Schwalbe Pro One TLE veya Durano Plus
-Pirelli P Zero Road veya P Zero 4S
-Michelin Power Cup veya Power Endurance

Listedekiler pahalı gelecek dersen fiyatı biraz daha düşük Continental Grand Prix 4 Season veya Vittoria Rubino Pro gibi modellere de bakabilirsin.
Bunlar biraz daha ağır ama ömürleri uzun.
 
  • Beğen
Tepkiler: V-TR
Kadro boyu konusunda sorun yaşayan arkadaşlar için bu video bir yol gösterecektir.

 
28 mm olan lastikler daha rahat, bozuk yollarda daha iyi tutunma, darbe emişi daha iyidir. Ayrıca daha dayanıklıdır. Yollar çok düzgün değil ise 28 mm iyidir.
Yarış odaklı ve yuvarlanma direnci yüksek olacak sa 25 mm seçebilirsin

-Continental Grand Prix 5000 (GP5000)
-Schwalbe Pro One TLE veya Durano Plus
-Pirelli P Zero Road veya P Zero 4S
-Michelin Power Cup veya Power Endurance

Listedekiler pahalı gelecek dersen fiyatı biraz daha düşük Continental Grand Prix 4 Season veya Vittoria Rubino Pro gibi modellere de bakabilirsin.
Bunlar biraz daha ağır ama ömürleri uzun.
Cadex race 25 veya 28 mm tavsiye ederim, 10k km çok rahat gidiyor.
 
Selamlar, Tr bisiklet parçaları konusunda pahalı ama lastik konusunda ekstra pahalı. Tr den lastik almadan iki defa düşünülmesi adına paylaşmak istedim. 3-4 katlık farklar sadece lastikte var gördüğüm kadarıyla.
IMG_20250404_163537.jpg
 
carraro race 042 bisikletime continental gp5000 700x28 almak istiyorum jantım rodi airline evo 25-622 sıkıntı çıkarır mı ?
 
carraro race 042 bisikletime continental gp5000 700x28 almak istiyorum jantım rodi airline evo 25-622 sıkıntı çıkarır mı ?
Tam sınırda bir lastik seçimi olmuş ancak bir sorun olmaz. Ama yine de dikkat et, yüksek PSI'da kullanırsan yanaklar da birazcık gerginlik olabilir.
Biraz basıncı düşürüp kullanabilirsin. Jantın için olması gereken lastik ölçüleri 700x30 ya da 700x32 son karar senin'dir.
 
Tam sınırda bir lastik seçimi olmuş ancak bir sorun olmaz. Ama yine de dikkat et, yüksek PSI'da kullanırsan yanaklar da birazcık gerginlik olabilir.
Biraz basıncı düşürüp kullanabilirsin. Jantın için olması gereken lastik ölçüleri 700x30 ya da 700x32 son karar senin'dir.
pardon yanlışlıkla lastiğin boyutunu yazmışım 622x13c yazıyor
 
carraro race 042 bisikletime continental gp5000 700x28 almak istiyorum jantım rodi airline evo 25-622 sıkıntı çıkarır mı ?
700x25/26 alın risk almayın. 700x28 ampul gibi olur yanaklara çok yük biner. Hem sadece jantın değil bisikletin maşa ve kadrosunun da 700x28 desteklemesi gerekiyor. Onu da araştırın.
pardon yanlışlıkla lastiğin boyutunu yazmışım 622x13c yazıyor
 
Herkese merhaba, ben carraro big 1029 kullanıcısıyım. bisikletimin lastiklerini değiştirmem gerekiyor üzerinde fabrika çıkışlı 29x2.10 lastik vardı ve daha önce bu ebatlarda lastik değişimi yapıp kullanmıştım. Ama şu an siteleri incelediğim zaman 29x2.10 ebatında lastik seçeneğinin pek fazla olmadığını gördüm daha çok 29x2.25 ebatında seçenek var. bu ebatı daha önce kullanmadığım için kadroya uyum sağlar mı bilmiyorum. 29x2.10 ile 29x2.25 arasında boyut olarak çok fark var mıdır? alıp denemeyi düşündüm ama malesef fiyatlar malumunuz. Daha önce bu model bisiklet kullanıp benzer değişim yapan oldu mu acaba? lastik olarak maxxis crosmark 2, schwalbe smart sam ve continental cross king arasında kaldım bu modeller arasında hangisini tavsiye edersiniz? hem arazi hem yol sürüşlerinde kullanacağım.
 
Herkese merhaba, ben carraro big 1029 kullanıcısıyım. bisikletimin lastiklerini değiştirmem gerekiyor üzerinde fabrika çıkışlı 29x2.10 lastik vardı ve daha önce bu ebatlarda lastik değişimi yapıp kullanmıştım. Ama şu an siteleri incelediğim zaman 29x2.10 ebatında lastik seçeneğinin pek fazla olmadığını gördüm daha çok 29x2.25 ebatında seçenek var. bu ebatı daha önce kullanmadığım için kadroya uyum sağlar mı bilmiyorum. 29x2.10 ile 29x2.25 arasında boyut olarak çok fark var mıdır? alıp denemeyi düşündüm ama malesef fiyatlar malumunuz. Daha önce bu model bisiklet kullanıp benzer değişim yapan oldu mu acaba? lastik olarak maxxis crosmark 2, schwalbe smart sam ve continental cross king arasında kaldım bu modeller arasında hangisini tavsiye edersiniz? hem arazi hem yol sürüşlerinde kullanacağım.
Tahminimce 2.25 lastik uyacaktır hemen hemen carraro modelleri aynı kadro tipi ile üretilip farklı donanım ve renkler ile çıkıyor. Lastik arayışım sürerken hoşuma gitmesi ile amber yanaklı rekon race almıştım açıkçası beklediğimden daha çabuk aşınmaya maruz kaldı. Yarı yarıya arazi ve asfalt kullanımı yaptım. Daha önce elimde aşınmış hatta üzerinde yırtık olan schwalbe thunder burt vardı bundan daha iyiydi. Yine benim ile aynı dönem maxxis 'in 27.5" olanını alan bir arkadaşımın başı sürekli patlaklarla ağrıdı. Continental 'i ilk kez yol bisikletimde gp5000ler ile denedim yol olarak aşırı memnunum ama dağ bisikletinde nasıldır bilemiyorum. Gerek kendim gerekse çevrem schwalbe kullanmış olupta bir tane olumsuz yorum yapan olmadı.
 
Geri