Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Lastiğin zırhlı olup olmadığın nasıl anlarım. Üstünde yazıyormudur ?

Uzerinde yazan model ile internetten bakabilirsin. Yoksa kesmeden anlasilabilecegini sanmiyorum 😄
 
Scudo
272235 dosyayı görüntüle

Arkadaşlar fotoğrafdaki gibi bir durum oldu bugün yolda. Bu yamalanabilen birşey mi? İç lastiği yamaladıktan sonra 45 km gittim bir sorun olmadı henüz, fakat bu deliği herhalde kapatmak gerekir değil mi? Yoksa zararsız mıdır?

Mağazalarda yama arattığım zaman dış lastik yaması göremiyorum, örneğin

(link)

Böyle bir ürün var mı, yoksa dış lastik yamalanmıyor mu?

Bence bu ebatta bir deliğe birşey yapmanıza gerek yok, lastiğiniz kaliteli ise zaten sorun yaratmaz.
Daha büyük deliklerde parktool un tb2 si kullanılabilir
 
Bence bu ebatta bir deliğe birşey yapmanıza gerek yok, lastiğiniz kaliteli ise zaten sorun yaratmaz.
Daha büyük deliklerde parktool un tb2 si kullanılabilir
Bu deliğe birşey yapmadan 160km yaptım ve şu ana kadar ve henüz birşey olmadı. Delikte herhangi bir büyüme yok. O yüzden dokunmamaya karar verdim.

Fakat halen daha merak ettiğim, ıslak havalarda delikten içeriye şu dolar mı, bu da içeride paşa veya başka bir soruna yol açar mı. Eğer sorun olmazsa. Bilgisi olan var mı?
 
Merhaba. Bisiklet konusunda yeniyim. Bu yaz şehir içinde binmek için Corelli Trivor 1 şehir bisikleti aldım. Bir süre bindikten sonra iki iç lastiği de dikenler sebebiyle patladı, servisten yeni satın alıp değiştirttim. 2 gün sonra ön lastik yeniden diken sebebiyle patladı. Asfalttan gitsem de bir şekilde dikenlere denk gelmişim. Patlamaya dayanıklı dış lastiklerden biraz baktım ama çok fazla seçenek olduğu için foruma sormak istedim. 2 tekerleğe de dış lastik almak istiyorum. Ne önerirsiniz, nasıl bir lastik almalıyım? Birde iç lastik olarak herhangi bir marka alsam olur mu? Şimdiden teşekkür ederim. Bütçe: 500TL
Sitesinde yazana göre:
JANT BOYU700c
JANTDacron Double Wall
ÖN / ARKA GÖBEKSF-A09 QR / SF-A30 Rulmanlı
LASTİKMİTAS Sepia 700x40c
 
Son düzenleme:
Merhaba. Bisiklet konusunda yeniyim. Bu yaz şehir içinde binmek için Corelli Trivor 1 şehir bisikleti aldım. Bir süre bindikten sonra iki iç lastiği de dikenler sebebiyle patladı, servisten yeni satın alıp değiştirttim. 2 gün sonra ön lastik yeniden diken sebebiyle patladı. Asfalttan gitsem de bir şekilde dikenlere denk gelmişim. Patlamaya dayanıklı dış lastiklerden biraz baktım ama çok fazla seçenek olduğu için foruma sormak istedim. 2 tekerleğe de dış lastik almak istiyorum. Ne önerirsiniz, nasıl bir lastik almalıyım? Birde iç lastik olarak herhangi bir marka alsam olur mu? Şimdiden teşekkür ederim. Sitesinde yazana göre:
JANT BOYU700c
JANTDacron Double Wall
ÖN / ARKA GÖBEKSF-A09 QR / SF-A30 Rulmanlı
LASTİKMİTAS Sepia 700x40c


Köyde yaşadığım için bende çok sorun yaşadım. Hatta sıfır Continental lastiklerimi daha 50 km olmadan çıkarmak zorunda kaldım. Çözümü her şeyi değiştirmekte buldum.

İç lastik olarak:
(link)

Dış lastik olarak:
(link)

Son olarak dünyanın en dandik jant şeridini söküp yerine bunu çektim:
(link)


Hem dikenlere hemde iç taraftan patlamalara böyle çözüm buldum. 75-85 psi arası kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: taft
Merhaba. Bisiklet konusunda yeniyim. Bu yaz şehir içinde binmek için Corelli Trivor 1 şehir bisikleti aldım. Bir süre bindikten sonra iki iç lastiği de dikenler sebebiyle patladı, servisten yeni satın alıp değiştirttim. 2 gün sonra ön lastik yeniden diken sebebiyle patladı. Asfalttan gitsem de bir şekilde dikenlere denk gelmişim. Patlamaya dayanıklı dış lastiklerden biraz baktım ama çok fazla seçenek olduğu için foruma sormak istedim. 2 tekerleğe de dış lastik almak istiyorum. Ne önerirsiniz, nasıl bir lastik almalıyım? Birde iç lastik olarak herhangi bir marka alsam olur mu? Şimdiden teşekkür ederim. Bütçe: 500TL
Sitesinde yazana göre:
JANT BOYU700c
JANTDacron Double Wall
ÖN / ARKA GÖBEKSF-A09 QR / SF-A30 Rulmanlı
LASTİKMİTAS Sepia 700x40c
Patlamayan lastik yoktur , henüz patlamamış lastik vardır. ben de yol bisikletine ilk geçtiğimde ilk 200 km de çok sorun çıktı. sonra 800 km de hiç patlamadı. o yüzden çok kasmayın lastikleriniz yenidir hemen değişmenize gerek yok. biraz eskitin en azından. ama illa değişecem diyorsanız unutmayın yine patlayacak :D
 
Merhaba. Bisiklet konusunda yeniyim. Bu yaz şehir içinde binmek için Corelli Trivor 1 şehir bisikleti aldım. Bir süre bindikten sonra iki iç lastiği de dikenler sebebiyle patladı, servisten yeni satın alıp değiştirttim. 2 gün sonra ön lastik yeniden diken sebebiyle patladı. Asfalttan gitsem de bir şekilde dikenlere denk gelmişim. Patlamaya dayanıklı dış lastiklerden biraz baktım ama çok fazla seçenek olduğu için foruma sormak istedim. 2 tekerleğe de dış lastik almak istiyorum. Ne önerirsiniz, nasıl bir lastik almalıyım? Birde iç lastik olarak herhangi bir marka alsam olur mu? Şimdiden teşekkür ederim. Bütçe: 500TL
Sitesinde yazana göre:
JANT BOYU700c
JANTDacron Double Wall
ÖN / ARKA GÖBEKSF-A09 QR / SF-A30 Rulmanlı
LASTİKMİTAS Sepia 700x40c

Bisiklette hava basıncı çok önemli, ilk aldığımda ben de patlatıyordum, hava basınıcını 70 psi lara çıkarınca baya azaldı. Onun dışında lastik olarak CST 1920 VAR fiyatı nispeten makul sağlam zırhlı. Denemedim ama ben de düşünmüştüm bir ara. 2. alternatif, dış lastikle iç lastik arasına zırh koyabilirsin. Oda baya etkili olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: taft
Patlamayan lastik yoktur , henüz patlamamış lastik vardır. ben de yol bisikletine ilk geçtiğimde ilk 200 km de çok sorun çıktı. sonra 800 km de hiç patlamadı. o yüzden çok kasmayın lastikleriniz yenidir hemen değişmenize gerek yok. biraz eskitin en azından. ama illa değişecem diyorsanız unutmayın yine patlayacak :D

Ustte yazdigim kombinasyonu yaptim, 4 aydir patlama yok :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: taft
Zırhlı lastik elbette çok daha az patlar. Şehir bisikletimde 2 yıldır lastiğim patlamadı. Bunda benimde dikkatli olmamın payı var. Özellikle de şehir dışı yollarda kamyon ve tır lastiklerinden kopan / yol kenarlarına saçılan parçalara dikkat ekmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Prestor
Bisiklette hava basıncı çok önemli, ilk aldığımda ben de patlatıyordum, hava basınıcını 70 psi lara çıkarınca baya azaldı. Onun dışında lastik olarak CST 1920 VAR fiyatı nispeten makul sağlam zırhlı. Denemedim ama ben de düşünmüştüm bir ara. 2. alternatif, dış lastikle iç lastik arasına zırh koyabilirsin. Oda baya etkili olur.
Ustte yazdigim kombinasyonu yaptim, 4 aydir patlama yok :koptum:

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Bir şey daha sormak istiyorum. Benim lastikler üzerinde 700x40c yazıyor, önerdiğiniz lastiklerden x38 olanını mı alayım? Birde serviste mi değiştirtmeliyim yoksa kendim biraz uğraşırsam yapabileceğim bir şey midir?
 
Son düzenleme:
Zırhlı lastik elbette çok daha az patlar. Şehir bisikletimde 2 yıldır lastiğim patlamadı. Bunda benimde dikkatli olmamın payı var. Özellikle de şehir dışı yollarda kamyon ve tır lastiklerinden kopan / yol kenarlarına saçılan parçalara dikkat ekmek lazım.

Ben koyde yasiyorum ve cok fazla deve dikeni dedikleri buyuk gul dikeni var. Ancak bu sekilde cozum bulabildim.
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Bir şey daha sormak istiyorum. Benim lastikler üzerinde 700x40c yazıyor, önerdiğiniz lastiklerden x38 olanını mı alayım? Birde serviste mi değiştirtmeliyim yoksa kendim biraz uğraşırsam yapabileceğim bir şey midir?

Daha az surtunme daha kolay yol alma istiyorsaniz 38-35 olur. Hatta yollar temiz ise 28 bile takilabilir uyumlu ise jantiniz. Ben stabilize asfaltta 25c kullaniyorum. Suan bi problem yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: taft
20210913_233646.jpg
arkadaşlar lastiğe yama yaptım tutmadı sonra yamayı söktüm olay yeri böyle. lastik çöp mü oldu yoksa geri dönüşü hâlâ var mıdır ?
 
İnce zimpara ile deligin oldugu bölgeyi zımparala, yapistiriciyi az sür iyice dagit, yamayi yapistirdiktan sonra baski uygula. 👍👋
abi bir de peligom yapıştırıcı kullanıyorum uygun mudur? gerçekten ne yapıştırıcı kullansam diye kararsısım. bu sefer de tutmazsa yapmadan gideceğim üniye. ince zımparayla çıkar mı eski yapıştırıcı ?
 
abi bir de peligom yapıştırıcı kullanıyorum uygun mudur? gerçekten ne yapıştırıcı kullansam diye kararsısım. bu sefer de tutmazsa yapmadan gideceğim üniye. ince zımparayla çıkar mı eski yapıştırıcı ?
Sac kurutma ile isit o bolgeyi, sonra parmaginla cikar yapistiriciyi. Ben oyle yaptim.
 
Önceden aldığım 700x25 zaffiro slick lastiği ölçtüğümde 28mm olduğunu fark ettim. Buna uygun olarak 700x25mm zaffiro pro v aldım bisikleti dik astığımda anlamış oldum iş işten geçti elbet...
Şimdi önde 28mm arkada 25mm lastik mevcut sürüş dinamiği açısından bu şekilde mi kalmalı yoksa kalın olan lastiği mi arkaya takmalı tavsiyede bulunursanız memnun olurum.
 
Önceden aldığım 700x25 zaffiro slick lastiği ölçtüğümde 28mm olduğunu fark ettim. Buna uygun olarak 700x25mm zaffiro pro v aldım bisikleti dik astığımda anlamış oldum iş işten geçti elbet...
Şimdi önde 28mm arkada 25mm lastik mevcut sürüş dinamiği açısından bu şekilde mi kalmalı yoksa kalın olan lastiği mi arkaya takmalı tavsiyede bulunursanız memnun olurum.

Sürüş esnasında bisiklet türüne göre değişkenlik göstersede vücut ağırlığının %60 - %70'ini arka lastik taşır, batmaya meyilli bir cismin üstünden geçerken daha fazla yükü üstlendiği için ve yola daha sert yapıştığı için arka lastik bu cismi içine almaya daha meyilli olur dolayısıyla kalın lastiği arkaya takmak fikrimce daha sağlıklı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Jacksochi
Köyde yaşadığım için bende çok sorun yaşadım. Hatta sıfır Continental lastiklerimi daha 50 km olmadan çıkarmak zorunda kaldım. Çözümü her şeyi değiştirmekte buldum.

İç lastik olarak:
(link)

Dış lastik olarak:
(link)

Son olarak dünyanın en dandik jant şeridini söküp yerine bunu çektim:
(link)


Hem dikenlere hemde iç taraftan patlamalara böyle çözüm buldum. 75-85 psi arası kullanıyorum.
Jant şeridi ile patlak önleyici şeridin yerleştirildiği yerler farklı değil mi? Biri jant ile iç lastik, diğeri iç lastik ile dış lastik arasında olmuyor mu?
 
Jant şeridi ile patlak önleyici şeridin yerleştirildiği yerler farklı değil mi? Biri jant ile iç lastik, diğeri iç lastik ile dış lastik arasında olmuyor mu?
Aynen oyle. Para olmayinca patlak seridini jant seridi yaptim. Tam da oturdu 😄
 
Herkese keyifli forumlar.. Şuan 700x35c zırhlı lastik ile kullandığım bisikletimi 700x32 ya da 700x28 lastikle kullanmayı düşünüyorum. Beklentim biraz daha hafif, performans yönelik iç ve dış lastik kombinasyonu kullanmak. Fakat janta, göbeklere, jant tellerine vücut ağırlığımın yaptığı tansiyon yüzünden daha kısa sürede bozulacağından endişeliyim. Kilom 90 bu arada ve asfalt zemin dışında kullanılmıyor bisiklet.. Sizce en ideal set ne olmalı iç lastik ve dış lastik konusunda?
1)jantın iç lastikle temas eden yüzeyine sarılan, iç lastik koruyucu malzeme için öneriniz nedir?
2)hafif iç lastik olarak ölçülere göre(700x28/32) hangi marka önerirsiniz?
3)hafif ve performanslı dış lastik olarak ölçülere göre (700x32 /28) hangi marka önerirsiniz?
 
Geri