Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

@serkan sinan Dişli lastik toprak zemin içindir, o dişler asfalttı kavramaz. Bunu da en iyi hafif ıslak asfalt veya beton zeminde manevra veya fren yaptığında anlarsın. Kış lastikleri de dişli değil emin ol, kışlık lastiğin farkı hamurudur. Bisiklet lastiğinde de durum aynı, eğer hamur aynıysa yere daha iyi temas eden özellikle slick tarz yani düz lastikler daha iyi yol tutar, tabi su kanalı olmadığından ıslak zeminde güvenli olmaz.

Ben arkadaşıma 20 inç katlanırı için Schwalbe Citizen aldırmıştım, kendim de kullandım mermer kaldırımda bile güzel tutuşu vardı, hem de hafif ve akıcı, patlamaya karşı da koruması var. Özceylan bisiklette gördüm arayınca satışta var, bi araştır forumda da görürsün konusunu. Yağmurlu havada binmem diyosan Schwalbe Kojak canavar gibi lastik onu da çok kullanan var forumda, kuru asfaltta ciddi yol tutar.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan sinan
Scudo
Merhaba ben bisikletime 26x2.10 boyutlarında lastik bakıyordum, Maxxis Pace ve Michelin Wild Grip'r arasında kaldım, hangisini almalıyım?
 
@serkan sinan
Naylon olan, lastiğin hamuru değil, karkası olmalı. Naylon olmayıp da pamuk veya ipek lastikler de var ama 20" jant için üretilmiyordur diye tahmin ediyorum...

Murat bey, ilginiz için çok teşekkür ederim. Karkas derken ne dediğini çok araştırdım hep et geldi:) en son Schwalbe nin broşüründe zırh çeşitlerini okurken anladım.
4. derece zırh çeşitleri içinde

2 layers of crosswise
Nylon fabric, 67 EPI
carcass (anladım ki karkas buymuş:)

CST nin sitesinde bir açıklama yok ama standart lastiklerin arasında geçmiş adı. Muhtemelen kaucuktur diye tahmin ediyorum. Umarım öyledir. Otoparktaki tüm bisiklet lastiklerini inceledim. Benim lastik diğerlerine göre fark edilir ölçüde yumuşak.

@serkan sinan Dişli lastik toprak zemin içindir, o dişler asfalttı kavramaz. Bunu da en iyi hafif ıslak asfalt veya beton zeminde manevra veya fren yaptığında anlarsın. Kış lastikleri de dişli değil emin ol, kışlık lastiğin farkı hamurudur. Bisiklet lastiğinde de durum aynı, eğer hamur aynıysa yere daha iyi temas eden özellikle slick tarz yani düz lastikler daha iyi yol tutar, tabi su kanalı olmadığından ıslak zeminde güvenli olmaz.

Ben arkadaşıma 20 inç katlanırı için Schwalbe Citizen aldırmıştım, kendim de kullandım mermer kaldırımda bile güzel tutuşu vardı, hem de hafif ve akıcı, patlamaya karşı da koruması var. Özceylan bisiklette gördüm arayınca satışta var, bi araştır forumda da görürsün konusunu. Yağmurlu havada binmem diyosan Schwalbe Kojak canavar gibi lastik onu da çok kullanan var forumda, kuru asfaltta ciddi yol tutar.

Hüseyin bey, ilginiz için çok teşekkür ederim. Kojak benim için çok düz olur. Citizen de yeni broşürlerinde yok. Yani özelliklerine ulaşamadım. Aslında 4 mevsim diye bir model çıkartmışlar.

Marathon GT 365 diye. Ama 20x1.50 aslında koruması tutusu vs tam istediğim gibi de biraz ince konforu düşük olur diye düşünüyorum.

big ben plus ile super moto x var 20x2.15 ve 20x2.4
Bir de marathon ve maraton plus var bunlarda 20x1.75

2 gündür bir sürü şey okudum. Kafam netleşeceğine daha da karıştı.

Broşürde yol tutuşu aynı olan 1.50 lik lastikle 2.40 lık lastiğin yol tutuşu gerçekten aynımıdır :) boşunamı geniş lastik bakıyorum. Sadece konforu mu fark eder.

Herkese mutlu sürüşler, iyi akşamlar...
 
Murat bey, ilginiz için çok teşekkür ederim. Karkas derken ne dediğini çok araştırdım hep et geldi:) en son Schwalbe nin broşüründe zırh çeşitlerini okurken anladım.
4. derece zırh çeşitleri içinde

2 layers of crosswise
Nylon fabric, 67 EPI
carcass (anladım ki karkas buymuş:)

Şöyle bir şekil sunsam, karkasın ne olduğu daha iyi anlaşılacak sanırım:
1568575683092.png

Lastiğin dışı kauçuktur, onun alternatifi yok bildiğim kadarıyla; doğal, sentetik, vulkanize edilmemiş gibi türleri var sadece.

Lastikteki zırh (patlak önleyici katman) karkas ile dış kaplama arasında olur. Bulduğunuz kaynaktaki 67 EPI da karkasın örüm sıklığı; kumaşın her bir inç'ie(25,4mm) kaç iplik olduğunu belirtiyor...
 
Herkese merhabalar, bugun tern link d8'im için iç ve dış lastik bakmaya başladım. Piyasada rağbet gören schwalbe marathon 20x1.50 lastik hiçbir yerde kalmamış durumda. Nereye sorsam stogun bittiğini söylüyorlar. Fiyati 190tl civari.

Marathon plus 20x1.35 ise çoğu yerde var. Fiyati yaklasik 300tl fakat bunun ic lastigi gordugum kadariyla piyasada hic yok. Forumdan bikac arkadas yurtdisindan getirtiyormus.

Sizce ne yapmali dostlar? Siz olsaniz ne yaparsiniz? Marathon gibi bilinen bir seri neden stoklarda bulunmaz?
 
2
0*/9999
Herkese merhabalar, bugun tern link d8'im için iç ve dış lastik bakmaya başladım. Piyasada rağbet gören schwalbe marathon 20x1.50 lastik hiçbir yerde kalmamış durumda. Nereye sorsam stogun bittiğini söylüyorlar. Fiyati 190tl civari.

Marathon plus 20x1.35 ise çoğu yerde var. Fiyati yaklasik 300tl fakat bunun ic lastigi gordugum kadariyla piyasada hic yok. Forumdan bikac arkadas yurtdisindan getirtiyormus.

Sizce ne yapmali dostlar? Siz olsaniz ne yaparsiniz? Marathon gibi bilinen bir seri neden stoklarda bulunmaz?

Merhaba, sanırım aynı şeyleri arıyoruz. Bence yurt dışından alınabilir. Ben de istanbul avrupadayım. Siz neredesiniz. Ben muhtemelen sipariş vereceğim isterseniz beraber de verebiliriz. Benim merak ettiğim, Bisikletiniz big apple lastik barındırıyor. 20x2.00 lastiklerden x1.50 ya da 1.35 lastiğe geçme nedeniniz nedir acaba. Büyük lastik daha konforlu olmaz mı? Ya da ne bileyim ince lastik daha az yol tutar gibi geliyor. Marathon GT 365 var özellik olarak çok iyi görünüyor. Adet fiyatı 135tl. Tek düşüncem 20x1.50 olması konfordan ziyade virajda yolu tutarmı diye düşünüyorum. Sanırım sizin kullanım süreniz benden fazla. Lastik eskittiğinizi düşünüyorum. Virajda ıslak zeminde tutuşu konusunda ince ve kalın lastik arasındaki fark olarak ne düşünüyorsunuz. Malum lastiklerimiz zaten 20 inc yere temas eden yüzey görece zaten az. Bir de ince lastik takıp viraj ve ıslak zeminde daha da risk almak mı olur bilemedim. Ama yurtdışından almak konusunda tereddütün varsa bence alınır, hiç de problem olmaz. Kolay gelsin mutlu sürüşler..
 
700 23c schwalbe lugano kullanıyorum.

1 2 aylık deneyimim var, genellikle 120 pside kullanıyorum ve lastik çok eziliyor.
 
Michellin Protek 700*35C lastik kullanıyorum. Üzerinde max 87 psi yazıyor. Bende 75 basıyorum. Kilom 97. Sizce basınç iyi mi ?

Bir de iç lastikler durup dururken zamanla patlar mı ? Bisikleti aldığımdan buyana hiç lastik patlamadı. (16 ay) Bisikleti arabanın içinde Kocaeli - Ankara arası taşıdım. Bisikleti Ankara’da indirdim ve ne göreyim ??? Her iki lastikte patlamıştı. Bir ömrü mü var acaba bu iç lastiklerin ???

Her tur başında lastiğe 75 psi basıyorum. Tur sonunda 60 a inmiş oluyor. Sizde de böyle mi ? Her gün hava mı basmamız lazım böyle ?
 
2
0*/9999

Merhaba, sanırım aynı şeyleri arıyoruz. Bence yurt dışından alınabilir. Ben de istanbul avrupadayım. Siz neredesiniz. Ben muhtemelen sipariş vereceğim isterseniz beraber de verebiliriz. Benim merak ettiğim, Bisikletiniz big apple lastik barındırıyor. 20x2.00 lastiklerden x1.50 ya da 1.35 lastiğe geçme nedeniniz nedir acaba. Büyük lastik daha konforlu olmaz mı? Ya da ne bileyim ince lastik daha az yol tutar gibi geliyor. Marathon GT 365 var özellik olarak çok iyi görünüyor. Adet fiyatı 135tl. Tek düşüncem 20x1.50 olması konfordan ziyade virajda yolu tutarmı diye düşünüyorum. Sanırım sizin kullanım süreniz benden fazla. Lastik eskittiğinizi düşünüyorum. Virajda ıslak zeminde tutuşu konusunda ince ve kalın lastik arasındaki fark olarak ne düşünüyorsunuz. Malum lastiklerimiz zaten 20 inc yere temas eden yüzey görece zaten az. Bir de ince lastik takıp viraj ve ıslak zeminde daha da risk almak mı olur bilemedim. Ama yurtdışından almak konusunda tereddütün varsa bence alınır, hiç de problem olmaz. Kolay gelsin mutlu sürüşler..

Merhaba,
Açıkçası ben katlanır bisikleti biraz amacına uygun kullanmıyorum. Genelde 90-100 km turlar yapmayı seviyorum İstanbul cevresinde o yüzden benim önceliklerim sizinkinden farklı olabilir. Ben big apple'i yaklasik 3500km kullandim. Simdi ise lastigi inceltmek istiyorum. Konfor konusunda elbette taviz verecegim kesin. Fakat benim onceligim daha fahat hizlanma, hizi koruma ve tekerin yuvarlanma performansi. Marathon serisi de tur icin uretilmis bir seri oldugu için buna gecmeyi düşünüyorum. Bisiklet suan serviste ama lastik bulamiyoruz :) olmadi big apple devam edecegim ya da alternatifleri gozden gecirecegim.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan sinan
Merhaba,
Açıkçası ben katlanır bisikleti biraz amacına uygun kullanmıyorum. Genelde 90-100 km turlar yapmayı seviyorum İstanbul cevresinde o yüzden benim önceliklerim sizinkinden farklı olabilir. Ben big apple'i yaklasik 3500km kullandim. Simdi ise lastigi inceltmek istiyorum. Konfor konusunda elbette taviz verecegim kesin. Fakat benim onceligim daha fahat hizlanma, hizi koruma ve tekerin yuvarlanma performansi. Marathon serisi de tur icin uretilmis bir seri oldugu için buna gecmeyi düşünüyorum. Bisiklet suan serviste ama lastik bulamiyoruz :) olmadi big apple devam edecegim ya da alternatifleri gozden gecirecegim.

Tekrar merhaba,
1 haftadır lastikleri inceliyorum ve bulabildiğim tüm kaynakları incelemeye çalışıyorum. Lastik kıyaslamaları yaparken sizin de işinize yarayabilecek bir bilgiyi paylaşmak istedim.

Yazı direk schwalbenin sitesinden alınmadır. İngilizce fakat ben özetini yapayım. Islak kuru farketmez en iyi rolling ve yok tutusu düz zemin asfaltta düz lastiktedir diyor. Mantığını da açıklıyor. Araba gibi değildir diyor.

On a normal, smooth road, the tread has only limited influence on the riding properties. The grip generated by the tire on the road is almost exclusively the result of the rubber compound.
Unlike a car, a bicycle will not aquaplane. The contact area is much smaller and the contact pressure is much higher. The floating effect of aquaplaning could only theoretically be achieved on a bicycle ridden at speeds over 200 km/h.

On a normal, smooth road, even in wet conditions, a slick tire actually provides better grip than a tire with a tread, because the contact area is larger.

The situation is much different on a rough road and even worse on a dirt trail. In these cases the degree of control provided by a slick tire is extremely limited.

Off road though, the tread is very important. In this situation the tread establishes an interlocking cog-like connection with the ground and enables the transmission of all driving, braking and steering forces. On rough or dirty roads, the tread can also contribute to better control.


Yani maraton serisini zaten biliyorsunuz ama sizin için uygun olanı daha çok düz kaplamalar o vakit. Zaten özelliklerinde de açıklamadaki gibi yuvarlanma dirençleri maraton serilerine göre daha düşük ve yol tutuşları daha iyi. Marathon tabiri caizse ortaya karışık çok iyi bir lastik. Nokta atışı olarak ise, ben sizin için önerilen lastiklerin kısa bilgilerini paylaşıyorum altta. isterseniz bir inceleyin. Fakat schwalbenin kendi sitesinden inceleyin. böylece aradaki farkları gerçek anlamda kıyaslayabilecek tabloları görürsünüz. Diğer türlü satış sitelerinde hangi modeli açarsanız. En iyisi budur en iyi tasarım budur vs. vs. bunu alın dan başka bir bilgi yok.

SCHWALBE PRO ONE 20X1.10 205GR 70KG (tekerlek başına)

SCHWALBE ONE 20X1.10 200GR 70KG

SCHWALBE G-ONE 2X1.50 275GR 100KG

KOJAK 2X1.35 230gr olanı 65kg 285gr olanı 70kg

RIGHTRUN 20X1.00 260GR 50KG

TRYKER 20X1.50 320GR 73KG


Maraton serisini zaten biliyorsunuz. Yukarıdakilere göre yol tutuşu daha az ve yuvarlanma direnci daha fazla. (Siz uzun yol dediniz, asfalt olarak düşünüyorum)

Sadece asfalt değil arada arazi de var, desenli bir şey arıyorum da derseniz

MARATHON GT 365 var 20x1.50 580gr 75kg buna da bir bakabilirsiniz. (Hem asfalt hem arazi 4 mevsim diye geçiyor)

Kolay gelsin iyi sürüşler.
 
Arkadaşlar herkese iyi günler .Arka lastiğim bitttiği için yeni lastik almak istiyorum , bisikletin orijinal lastiğinden memnunum ama herhalde üretimi yok (btwin allterraraın lıght 27.5 2.00 ) decalthlon un sitesinde bulamadım bulabilirseniz link atabilir misiniz veya mağazadan alabilme şansım var mıdır

100 120 civarı fiyata dağda bayırda iyi performanslı önerebilir misiniz tr sitesi olması lazım (27.5 2.00 )
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba, katlanır bisikletime yeni lastik almayı düşünüyorum. Üç lastik arasında kararsız kaldım ve size danışmak istedim

Maxxis overdrive elite k2 Kevlar koruma -- 365 gr
Schwalbe kojak Raceguard koruma --- 285 gr
Schwalbe shredda Evo 20x1,50 ---------245 gr

İlk iki lastik 20x1,35 boyutlarında,
Performans, akıcılık, dönüş direnci ve dayanıklılık bakımından karşılaştırırsak sizin seçiminiz ne olurdu? Özellikle beni yormayacak dönüş direnci düşük ve rampalara gelen bir lastik satın almayı düşünüyorum. Önereceğiniz başka bir model varsa belirtebilirsiniz. Herkese keyifli ve güvenli sürüşler..
 
Schwalbe shredda Evo 20x1,50 ---------245 gr hafif ve çok akıcı kullanırken çok memnun kalmışdım ama yanlar dan virajlara girerken pek bana güven vermedi açıkcası.
 
Schwalbe shredda Evo 20x1,50 ---------245 gr hafif ve çok akıcı kullanırken çok memnun kalmışdım ama yanlar dan virajlara girerken pek bana güven vermedi açıkcası.
Tşkr ederim. Peki patlamaya karşı direnci nasıldı? Asfalt ve kaldırımlarda sürüyoruz malum.
 
Son düzenleme:
Schwalbe kojak lastiklere geçtim geçeli bisiklete + bir hız geldi. Bu kadar mı güzel olur bir lastik. Verilen her paraya helal.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rider108
@Rider108 şöyle diyeyim zamanın da yerim olmadığı için bulaşdığım katlanır olayına, sonra yerim olunca satmışdım katlanırı ama kullandığım süre zarfında lastikler beni üzmedi.
 
Arkadaşlar maxxis pace 27.5 2.10 lastik nasıldır tutuşu iyi midir memnun kalır mıyım

Şuna bisiklette takılı olan lastikler 2.0 ebadında iç lastiğinde değiştiricem jantla uyumsuzluk gibi problemler olur mu
 
Bisikletim de bu lastikten var. İlk bisikletim ben ikinci el aldım 3 ay filan oldu bisiklette 2017 model arka lastik yarıya gelmiş ön lastik yeni gibi çatlak filan görünmüyor. Fazla tecrübe etmedim zaten şu anda şehir içi kullanıyorum ama iyi gibi yol tutuşu. Yağmurda da kullanmadım. Diyebileceklerim bununla sınırlı :)
 
Merhaba, ng650 Md marka bisikletimİn orjinal lastikleri çok kalın , istediğim beni daha az yoran, daha sürat yapan lastik önerilerinizi bekliyorum teşekkürler efendim.
 

Dosyalar

  • IMG_20191010_110422.jpg
    IMG_20191010_110422.jpg
    2,4 MB · Okunma: 20
Bunca yazıdan, açıklamadan sonra aynı soru. Hem eski bir üye. Düşündürücü ?.
 
  • Hahaha
Tepkiler: MakRo
Geri