Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Verilere bakınca Continental Ride Tour'un dengi Schwalbe Land Cruiser değil de Land Cruiser Plus gibi görünüyor.
Normal Land Cruiser'in yuvarlanması daha iyi, Plus'ın patlak koruması.
Land Cruiser: Rolling 3/6, Protection 3/7
Land Cruiser: Rolling 2/6, Protection 5/7
Ride Tour: Rolling ?, Protection 5/7
Benzer kalınlıklarda ağırlıkları yakın.
Schwalbe Land Cruiser'leri Tour'un altında Light Gravel grubunda, Continental ise Ride Tour'u Urban Tour grubunda sınıflandırmış.
Conti'nin deseni daha akıcı görünüyor.

Conti için epey yerli satıcıda fiyat var ama Schwalbe için iç piyasa fiyatı bulamadım. Sizin baktığınız yerlerde fiyatları nasıl?
mtb bisikletimin ön lastiği continental ride tour ve 42 584 ebatında ama arka lastiğimide aynısından bulamıuorum, alternatif olarak schwalbe land curiser düşünmüştüm. (Tabi hangisini bulursam) peki arka lastiği biraz daha tabandan geniş tutsam nasıl olur. Akıcılık ve arazi sürüşünü dengelemek açısından düşünüyorum. Sizce arka lastiğin biraz daha geniş oluşunun artı ve eksileri nelerdir?
 
Scudo
mtb bisikletimin ön lastiği continental ride tour ve 42 584 ebatında ama arka lastiğimide aynısından bulamıuorum, alternatif olarak schwalbe land curiser düşünmüştüm. (Tabi hangisini bulursam) peki arka lastiği biraz daha tabandan geniş tutsam nasıl olur. Akıcılık ve arazi sürüşünü dengelemek açısından düşünüyorum. Sizce arka lastiğin biraz daha geniş oluşunun artı ve eksileri nelerdir?

Diğer boyutlar epey yerde varken 42 584 Türkiye'de hiçbir yerde yok gibi gerçekten de.
Arkanın kalın olması bence konforu artırıp performansı azaltır ama kesin diyemiyorum. Forumda çok tartışılmış ama:
Ön ve arka lastiklerin boyut farkı
Kalın lastik arkaya mı öne mi takılmalı?
Çoğunluk lastikler farklıysa "öne kalın, arkaya ince daha iyi" görüşünde.
 
Diğer boyutlar epey yerde varken 42 584 Türkiye'de hiçbir yerde yok gibi gerçekten de.
Arkanın kalın olması bence konforu artırıp performansı azaltır ama kesin diyemiyorum. Forumda çok tartışılmış ama:
Ön ve arka lastiklerin boyut farkı
Kalın lastik arkaya mı öne mi takılmalı?
Çoğunluk lastikler farklıysa "öne kalın, arkaya ince daha iyi" görüşünde.
Schwalbe land cruiser plus 27.5 x 2.0 siparişi verdim. İlginiz için teşekkürler.
 
Merak edenler için: TPI, Delinme Koruması ve Lastik Esnekliği ile Nasıl İlişkilidir?
(link)
 
Merhaba. Bisiklet konusunda yeniyim. Bu yaz şehir içinde binmek için Corelli Trivor 1 şehir bisikleti aldım. Bir süre bindikten sonra iki iç lastiği de dikenler sebebiyle patladı, servisten yeni satın alıp değiştirttim. 2 gün sonra ön lastik yeniden diken sebebiyle patladı. Asfalttan gitsem de bir şekilde dikenlere denk gelmişim. Patlamaya dayanıklı dış lastiklerden biraz baktım ama çok fazla seçenek olduğu için foruma sormak istedim. 2 tekerleğe de dış lastik almak istiyorum. Ne önerirsiniz?
Güncelleme: Dış lastikleri CST 1920 (x38) ile değiştirdim. İç lastik ile dış lastik arasına birde Seagull patlak önleyici zırh koydum. Çünkü yol kenarındaki dikenlerden yılmıştım. İşe yaradı, şimdiye kadar 3 kere daha diken battı ve bir sorun olmadı. Eksi olarak sürüş rahatlığı birazcık bozuldu gibi diyebilirim. (İkisini bir arada yaptığım için olabilir belki / ? ) Tek başına lastik yeterliydi muhtemelen ama fazladan önlem almak istedim. Toparlayacak olursam şu an zırh özelliğinden memnunum. 👍
 
Son düzenleme:
Herkese iyi forumlar.

Mart ayında carraro force 770 model bir bisiklet aldım. 10-15 gün kadar bindikten sonra yetkili servise ilk kontrol için götürdüm. Herhangi bir sorun olmadığını sadece tekerlerde akort ayarlarının yapıldığını ifade etti. Ancak bir-iki hafta daha sürdüğümde tekerleklerde hafif yalpalama olduğunu gördüm. Tekrar yetkili servise giderek durumu izah ettiğimde yalpalamanın jantlardan değil tekerlerden olduğunu ve daha fazla yapılacak birşey olmadığını ifade etti. Ayrıca bu hafif yalpalamanın da herhangi bir sorun oluşturmayacağanı söyledi.

Bir-iki hafta daha kullandıktan sonra bu sefer daha önceden bisikletimi götürdüğüm tanıdığım bir bisikletçiye götürerek hikayeyi ona anlattım. Bisiklet bir gün süreyle kaldı ve akort için benden ücret aldı. Ama bir iki gün sonra tekrar bindiğimde ön tekere üstten bakınca çok hafif bir yalpalamanın olduğunu görebiliyordum. Yine bisikletçime giderek durumu aktardığımda o da aynı şeyi söyledi. Durumun tekerlerden kaynaklandığını ve tekerleri değiştirdiğimde durumun düzeleceğini ifade etti.

Yaklaşık 3-4 aydır bu şekilde sürüş yapıyorum. Şu ana kadar herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım. Ancak gerçekten durum bu şekilde mi çok merak ediyorum. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı paylaşırsanız memnun olurum. Sağlıkla kalın.
 
Herkese iyi forumlar.

Mart ayında carraro force 770 model bir bisiklet aldım. 10-15 gün kadar bindikten sonra yetkili servise ilk kontrol için götürdüm. Herhangi bir sorun olmadığını sadece tekerlerde akort ayarlarının yapıldığını ifade etti. Ancak bir-iki hafta daha sürdüğümde tekerleklerde hafif yalpalama olduğunu gördüm. Tekrar yetkili servise giderek durumu izah ettiğimde yalpalamanın jantlardan değil tekerlerden olduğunu ve daha fazla yapılacak birşey olmadığını ifade etti. Ayrıca bu hafif yalpalamanın da herhangi bir sorun oluşturmayacağanı söyledi.

Bir-iki hafta daha kullandıktan sonra bu sefer daha önceden bisikletimi götürdüğüm tanıdığım bir bisikletçiye götürerek hikayeyi ona anlattım. Bisiklet bir gün süreyle kaldı ve akort için benden ücret aldı. Ama bir iki gün sonra tekrar bindiğimde ön tekere üstten bakınca çok hafif bir yalpalamanın olduğunu görebiliyordum. Yine bisikletçime giderek durumu aktardığımda o da aynı şeyi söyledi. Durumun tekerlerden kaynaklandığını ve tekerleri değiştirdiğimde durumun düzeleceğini ifade etti.

Yaklaşık 3-4 aydır bu şekilde sürüş yapıyorum. Şu ana kadar herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım. Ancak gerçekten durum bu şekilde mi çok merak ediyorum. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı paylaşırsanız memnun olurum. Sağlıkla kalın.
benim tekerde yandan aldığı bir darbe sonucu balon yaptı. yalpalama mevcut ama bu şekilde 300km dir kullanıyorum. Servis büyük bir problem olmayacağını ama kışa doğru değiştirmemin iyi olacağını söyledi. 10 15 gün içerisinde lastik değişimi yapacağım.

1634638439936.png
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: suyunsesi
Yeni aldığım ve ilk defa kullandığım iç lastikte patlama meydana geldi çıkarıp tamir edip şişirdim ve iç lastiğin bombe yaptığını gördüm .Acaba benden mi kaynaklı Yoksa lastik mi hatalı 98DF2280-FE38-4655-B8F9-60B7007833B2.jpeg98DF2280-FE38-4655-B8F9-60B7007833B2.jpeg7B5F5719-2C8A-4335-926D-1DA524CB6702.jpeg
 
@ghostt o yamayı yapıştırmadan önce de bombeli miydi? Yamayı yapıştırdıktan sonra bombe yapabilir çünkü lastiğin diğer yerleri yama yapıştırılan yerden daha ince kalmış oluyor. Bu arada iç lastiği dış lastiğin dışında fazla şişirmeyin
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
@ghostt o yamayı yapıştırmadan önce de bombeli miydi? Yamayı yapıştırdıktan sonra bombe yapabilir çünkü lastiğin diğer yerleri yama yapıştırılan yerden daha ince kalmış oluyor. Bu arada iç lastiği dış lastiğin dışında fazla şişirmeyin
yok hocam yamadan önce de öyleydi
 
Bugün patlamış tekeri tamir ederken iç lastiğin dış lastiğe yapışmış olduğunu fark ettim. patlak da oldukça minikti. Lastiğin havasını tamamen indirmiyor, biraz azaltıyor sadece. Nazikçe ayırdım lastikleri, yama yapıp tekrar taktım. Yapışmış olması patlatmış olabilir mi? Neden yapışmış olabilir?
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
Bugün patlamış tekeri tamir ederken iç lastiğin dış lastiğe yapışmış olduğunu fark ettim. patlak da oldukça minikti. Lastiğin havasını tamamen indirmiyor, biraz azaltıyor sadece. Nazikçe ayırdım lastikleri, yama yapıp tekrar taktım. Yapışmış olması patlatmış olabilir mi? Neden yapışmış olabilir?

Yapışması normal bir şey, olabiliyor. Benim de başıma bir kaç kez geldi. Bazı lateks iç lastikler bunu önlemek için pudralanmış olarak satılıyor. Siz de iç lastiğinizi pudralayabilirsiniz isterseniz ama benim görüşüm uğraşmaya değmez.
 
Trekking bisikletim için aynı şeyleri düşünüyorum, kilom 86.

Daha ince lastiğe geçmenin herhangi bir aksamda sorun oluşturacağını düşünmüyorum, sık sık kullandığım oğlumun yol bisikletinde 23mm lastik var, bugüne kadar herhangi bir sıkıntı oluşmadı. Sadece mazgal v.b. yerlerin geçişinde daha fazla dikkat etmek gerekecektir tabii.

Cevaplara sondan başlayayım:

(Link paylaşamıyormuşum, aşağıda geçen tüm ürünlerin linklerini başka yoldan gönderebilirim)

3) Dış lastik:
Şu anda Schwalbe Marathon Racer 700x35 kullanıyorum ( 465gr, patlak koruma 4/7, yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 2/6, ömür 4/6 ), daha incesine geçmeyi planlıyorum. Diğer Marathon'lara kıyasla Racer tercih etmemim sebebi zırhlı, hafif ve yuvarlanma direncinin düşük olması. Bir süredir hiçbir yerde bulamadığım için yerine Vittoria Urbano 9 düşünmeye başlamıştım, fiyatı daha hesaplı ama daha ağır ( 749 ve 667 gram ).

Ancak bugün hala yok mu, bir yerlere gelmiş midir derken Erdoğanlar Bisiklet gibi birkaç yerde Racer'ın x30'unu buldum ( 395gr ), fiyatlar çok değişken.
Aynı yerde bunun yanında önceden bilmediğim ve Schwalbe'nin kendi sitesinde bulamadığım Supreme diye bir seri gördüm ama maliyet epey yükseliyor. Bu model Amazon'da epey daha ucuz.
Bunun patlak koruma 4.5/6 (aslında 7 üstünden olması lazımdı, yanlış verilmiş olabilir), yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 1.5/6 diye verilmiş. Racer'dan çok farklı değil ama isminden ve diş yapısından daha performans odaklı olduğu izlenimi çıkıyor, bir de aynı mağazada Racer'dan neredeyse 2 kat pahalı.

2) İç lastik:
Bir süre Michelin Airstop kullandıktan sonra vaadiyle gerçeklik arasında ilişki olmadığına karar verip "Continental Tour 700x32c/47c All" diye bir lastiğe geçtim, memnunum. BikeAndOutdoor'dan aldım, HB gibi başka yerlerde karşıma çıkıyor ama her zaman bulamadığım da oluyor. Kullandığım lastiğe de uyumlu, 32'ye geçersem buna devam ederim, 28 ya da 30 için başka bir lastik bulurum. Schwalbe'nin Ultra Light modelleri var, pahalı geldiğinden denemedim.

1) Jant şeridi:
Lastik inceldikçe basınç yükseldiğinden bulunabilecek en iyi şeridi kullanmak lazım.
Ben "Vittoria 28inc 18mm 2 pcs" kullanıyorum, memnun kaldım. Bunu da BikeAndOutdoor'dan almıştım.
Şu da olabilir: "Schwalbe Yüksek Basınç Kumas Jant Bandı 18mm". Bu ve benzeri 1m diyerek satılanlar sanırım verilen ölçüye göre kesilerek satılıyor, fiyat yanıltıcı olmasın. Vittoria'nınkiler tek pakette 2 teker için tam ölçü.
Decathlon'da "Yol Tekeri Jant Şeridi" diye bir ürün var, yol bisikleti için dendiğine göre doğal olarak yüksek basınca uygundur ama genişliğini denemek lazım. Sitede detay yok, yerinde görülebilir.
"Zefal Soft Jant Bandi 700c 18mm gri" türü yumuşak olanların yüksek basınçta verimli olmadığını duydum, denemedim.

Merhaba, geçen süre zarfında daha ince bir lastiğe geçebildiniz mi ? Spor amaçlı Kron Tx150 şehir bisikleti kullanıyorum ortalama haftada 150-200 km gibi bir sürüş yapıyorum. Üzerindeki 40c lastikleri 28,30 veya 32 gibi daha ince lastikle değiştirmek istiyorum. Fakat pek bir bilgi bulamadım, değiştirdiyseniz hangi lastiği tercih ettiğiniz memnun musunuz ?
 
Merhaba, geçen süre zarfında daha ince bir lastiğe geçebildiniz mi ? Spor amaçlı Kron Tx150 şehir bisikleti kullanıyorum ortalama haftada 150-200 km gibi bir sürüş yapıyorum. Üzerindeki 40c lastikleri 28,30 veya 32 gibi daha ince lastikle değiştirmek istiyorum. Fakat pek bir bilgi bulamadım, değiştirdiyseniz hangi lastiği tercih ettiğiniz memnun musunuz ?

Benim geçmeme biraz daha zaman var. Halen Schwalbe Marathon Racer 700x35 kullanıyorum, daha epey iyi durumda. Bunların değişme zamanı gelince yine Marathon Racer ama bu sefer 700x30'a geçmeyi planlıyorum. Bir süre için Marathon Racer modelleri bulunamadığından alternatifler baktım ama bu lastikten çok memnun olduğum için daha iyi bir alternatif oluşmadıkça aynı yoldan sadece incelterek devam ederim. Diğer Marathon modelleri içinde Racer'ı tercih etmemin sebebi 1 seviye daha düşük patlak korumasına karşı yuvarlanma direncinin çok daha iyi ve diğer marathon'lara göre daha hafif olması. Şu anda değiştirecek olsam Marathon Racer 700x30, bu sefer hesaplı bir lastik alayım dersem de muhtemelen Vittoria Randennour 9. seviye 28 ya da 32 mm alırdım. Fiyatlar çok oynak olduğundan aralarındaki fark açılıp kapanıyor. Marathon Racer'ı en ucuz 338, Vittoria'ları en ucuz 198 liradan buldum.
Aslında bunları daha önceki mesajımda da yazmışım, fikrim değişmediğinden aynısını tekrar etmiş oldum. Bu sefer fazladan bir yorum yapıp hiç geçmeyeceğim lastiği de daha büyük netlikle söyleyebilirim: Mitas. Hem dış, hem iç lastik için geçerli. En fazla "geçici lastik" olurlar. Fabrikadan müşteriye kadar, yarılmış bir lastiğin yenisini buluncaya kadar v.b.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan189
Benim geçmeme biraz daha zaman var. Halen Schwalbe Marathon Racer 700x35 kullanıyorum, daha epey iyi durumda. Bunların değişme zamanı gelince yine Marathon Racer ama bu sefer 700x30'a geçmeyi planlıyorum. Bir süre için Marathon Racer modelleri bulunamadığından alternatifler baktım ama bu lastikten çok memnun olduğum için daha iyi bir alternatif oluşmadıkça aynı yoldan sadece incelterek devam ederim. Diğer Marathon modelleri içinde Racer'ı tercih etmemin sebebi 1 seviye daha düşük patlak korumasına karşı yuvarlanma direncinin çok daha iyi ve diğer marathon'lara göre daha hafif olması. Şu anda değiştirecek olsam Marathon Racer 700x30, bu sefer hesaplı bir lastik alayım dersem de muhtemelen Vittoria Randennour 9. seviye 28 ya da 32 mm alırdım. Fiyatlar çok oynak olduğundan aralarındaki fark açılıp kapanıyor. Marathon Racer'ı en ucuz 338, Vittoria'ları en ucuz 198 liradan buldum.
Aslında bunları daha önceki mesajımda da yazmışım, fikrim değişmediğinden aynısını tekrar etmiş oldum. Bu sefer fazladan bir yorum yapıp hiç geçmeyeceğim lastiği de daha büyük netlikle söyleyebilirim: Mitas. Hem dış, hem iç lastik için geçerli. En fazla "geçici lastik" olurlar. Fabrikadan müşteriye kadar, yarılmış bir lastiğin yenisini buluncaya kadar v.b.
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Gönlümde Schwalbe Marathon serisinden bir lastik vardı fakat malum fiyatların yüksekliğinden kararsızım biraz. Mevcut lastiğimin sürekli patlaması, bu durumda hem daha ince hem de zırhlı olan Vittoria mantıklı duruyor. Eğer Vittoria tercih etmiş olursam buradan kullanım tecrübemi paylaşırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Tekrardan merhaba, vittoria urbano 700x32c modelinden sipariş verdim. Lastiklerden biri bu şekilde yaralı geldi. Üzerinde beyaz küfe benzer şekilde bir durum da var. Lastiklerden pek anlamadığım için kullanayım mı iade mi edeyim bilemedim. Kullanımda bu durum sıkıntı çıkartır mı?IMG20211104174402.jpg
 
Tekrardan merhaba, vittoria urbano 700x32c modelinden sipariş verdim. Lastiklerden biri bu şekilde yaralı geldi. Üzerinde beyaz küfe benzer şekilde bir durum da var. Lastiklerden pek anlamadığım için kullanayım mı iade mi edeyim bilemedim. Kullanımda bu durum sıkıntı çıkartır mı?276626 dosyayı görüntüle

Fotoğraftan ne olduğunu anlayamadım ama içe sinmeyen bir ürünü kullanmamak lazım. Firmaya fotoğrafı gönderme şansınız varsa "bu nedir" diye sorun, cevap ikna edici değilse geri gönderin. Kolay iadesi olan bir yerden aldıysanız hiç uğraşmadan doğrudan iade edip başka bir satıcıdan alın.
 
Tekrardan merhaba, vittoria urbano 700x32c modelinden sipariş verdim. Lastiklerden biri bu şekilde yaralı geldi. Üzerinde beyaz küfe benzer şekilde bir durum da var. Lastiklerden pek anlamadığım için kullanayım mı iade mi edeyim bilemedim. Kullanımda bu durum sıkıntı çıkartır mı?276626 dosyayı görüntüle
Tutkal lekesine benzettim. Sabunlu bir bezle temizlemeye çalışan. Yapıştırıcı türevi bir şey olabilir. Eğer etli bölümde incelme veya deforme oluyorsa ilerde bir şekilde zararı olur. Böyle durumda değiştirmek en mantıklı iş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan189 ve ghostt
Tutkal lekesine benzettim. Sabunlu bir bezle temizlemeye çalışan. Yapıştırıcı türevi bir şey olabilir. Eğer etli bölümde incelme veya deforme oluyorsa ilerde bir şekilde zararı olur. Böyle durumda değiştirmek en mantıklı iş olur.

Temizlemeye çalışmak iadeyi zorlaştırabilir. Bence elle silince, hafif tırnaklayınca çıkmıyorsa kurcalamamak lazım.
 
Geri