Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Arkadaşlar 2 gün önce lastiğim patladı decathlonun yama setiyle yamadım ama 30 km sürüşten sonra ertesi gün lastiğin havası inmiş. Tekrar yamadım ama tutmadı zımparası hep pütür bırakıyor, heralde ondan yama tutmuyor. Hangi yama setini önerirsiniz? Başka bi iç lastik alıp onu taktım ama eskisini de yamayayım diyorum o da iki üç aylıktı.
 
Scudo
Arkadaşlar 2 gün önce lastiğim patladı decathlonun yama setiyle yamadım ama 30 km sürüşten sonra ertesi gün lastiğin havası inmiş. Tekrar yamadım ama tutmadı zımparası hep pütür bırakıyor, heralde ondan yama tutmuyor. Hangi yama setini önerirsiniz? Başka bi iç lastik alıp onu taktım ama eskisini de yamayayım diyorum o da iki üç aylıktı.
ben Thumbs Up yama ve yapıştırıcılarını kullanıyorum. bir tane de yapı marketlerden birinde bulduğm markasız bi yama setim var. ikisi de çok güzel yapıştırıyor aslında. yamalarımdan sadece biri tutmayıp söküldü ikinci yama yaptım ama diğerleri ki baya yapmışsımdır eski bisikletimde de bir sorun yaşamadım
 
sibop dibinde yama olan iç lastik yamayla birlikte tekrar aynı yerden delindi. ilk yamayı sökmeden üzerinden yama yaptım uygulamada sorun yok kaçak kesildi ama lastiğe taktığımda dış lastiği janttan atacak gibi o bölge fazladan şişti orantısızlık oldu. bu yamaları söküp yama yapabilir miyim, yamayı sökmek yapışan bölgeleri fazladan deforme eder mi?
 
@Seyfoo Düzgün takılmazsa iç lastiği kesiyo, takmak ayrı dert.
Merhabalar, biliyorum sizi şu aralar biraz soru yağmuruna tuttum, bunun için kusuruma bakmayın. Eğer cevaplayabileceğiniz bir zaman şunada bakarsanız sevinirim.

Zırh lastiğinizi neresinden kesti?
Sorumun kastı zırhın uç köşeleri keskin gibi duruyor o kenarları makas ile yuvaltabilirim. Eğer düz kenarlardan kestiyse çakmak ile kenarları hafif hafif eritip kestinliğini azaltabilirim.
 
Merhabalar, biliyorum sizi şu aralar biraz soru yağmuruna tuttum, bunun için kusuruma bakmayın. Eğer cevaplayabileceğiniz bir zaman şunada bakarsanız sevinirim.

Zırh lastiğinizi neresinden kesti?
Sorumun kastı zırhın uç köşeleri keskin gibi duruyor o kenarları makas ile yuvaltabilirim. Eğer düz kenarlardan kestiyse çakmak ile kenarları hafif hafif eritip kestinliğini azaltabilirim.
Uzun zamandır ben de şerit kullanıyorum. İlk montajda şeritin bir ucu zaten yuvarlatılmış, diğer ucu keskin şekilde kutudan çıkıyor. O keskin tarafı sizin dış lastiğinize içten uyacak şekilde boy hesaplayıp kesin. Bazıları üst üste binsin diyor bazıları arada boşluk kalsın diyor (şeritin iki ucunu kastediyorum). Sizin şekil verip kestiğiniz kısım çok yuvarlak olmalı, işte orası iç lastiğe batıp onu kesiyor. Makasla iyice yuvarlayın, sonra da zımpara ile iyice pürüzsüz hale gelmesini sağlayın. Elektrik bandı ile de o ucu iç lastiğe batmayacak şekilde kapatabilirsiniz ama dikkat bant katlanıp kendisi de o kadar yüksek basınçta iç lastiği patlatabiliyor. Acı tecrübeler sonucu bunları aktarabilirim. Takması biraz özen gerektiriyor ama ben şerit kullanmayı tavsiye ediyorum. Ara sıra dış lastiği kontrol ediyorum, içine gönülmüş cam ve metal parçaları çıkardığım oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyfoo ve Ali Eren
Uzun zamandır ben de şerit kullanıyorum. İlk montajda şeritin bir ucu zaten yuvarlatılmış, diğer ucu keskin şekilde kutudan çıkıyor. O keskin tarafı sizin dış lastiğinize içten uyacak şekilde boy hesaplayıp kesin. Bazıları üst üste binsin diyor bazıları arada boşluk kalsın diyor (şeritin iki ucunu kastediyorum). Sizin şekil verip kestiğiniz kısım çok yuvarlak olmalı, işte orası iç lastiğe batıp onu kesiyor. Makasla iyice yuvarlayın, sonra da zımpara ile iyice pürüzsüz hale gelmesini sağlayın. Elektrik bandı ile de o ucu iç lastiğe batmayacak şekilde kapatabilirsiniz ama dikkat bant katlanıp kendisi de o kadar yüksek basınçta iç lastiği patlatabiliyor. Acı tecrübeler sonucu bunları aktarabilirim. Takması biraz özen gerektiriyor ama ben şerit kullanmayı tavsiye ediyorum. Ara sıra dış lastiği kontrol ediyorum, içine gönülmüş cam ve metal parçaları çıkardığım oluyor.
Teşekkürler uyarınız için. Ayrıyeten önceki kullanılmayacak hale gelen iç lastiğime A dersek; iç- A- Zırh- dış / ile baya bi korumayı düşünüyorum. İç lastiği çok şişirmeyeceğim. Bu durumda artık patlaması yandan girmediği sürece imkansıza yakın olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Teşekkürler uyarınız için. Ayrıyeten önceki kullanılmayacak hale gelen iç lastiğime A dersek; iç- A- Zırh- dış / ile baya bi korumayı düşünüyorum. İç lastiği çok şişirmeyeceğim. Bu durumda artık patlaması yandan girmediği sürece imkansıza yakın olacak.
Hocam bu artık kurşun geçirmez lastik olur galiba 😊
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Seyfoo
ben de kaçıran yeri bulamadığım için taşıdığım yedek iç lastiği kullanmıştım, eve gelince kova sabun her şeyi denedim kaçıran bir yer bulamadım. sonra eski yamalardan birinde şişme farkettim. onu kesip yeni yama yaptım sorun kalmadı. herhalde yolda darbe aldıkça üstünde ağırlık olunca çok çok hafif kaçırıyordu.

Bende de buna benzer bir durum oluşmuş. Kendim deliği bulamadım, yeterince şişirdim diye de düşündüm.

En sonunda yedek lastik alma niyeti ile bisikletçiye gittim, eski lastiği de yanımda götürdüm. Bisikletçi biraz fazla basınç verdi ve yama olan yer hem şişti hem de hava kaçırmaya başladı.

Yeterli olduğunu düşündüğüm basınç yetersizmiş demek ki... İyi de şişirmiştim...

EK: Yedek lastik de aldım.
 
1-2 yıllık bir lastik takılı önde. yanlarda çatlamalar var biraz daha idare etmesi gerekiyor önümüzdeki yaz sezonuna yeni lastik alacağım fakat şöyle bir durum yaşıyorum. sıfır iç lastik taktım ve hava bastığımda 5-5,5 bar seviyelerinde (lastik üzerinde max. 8,3 bar yazıyor.) sibobun oluduğu yer 8-10 cm kadar janttan atıyor. bunun nedeni lastik kaynaklı mıdır yoksa jant kaynaklı mı? daha önce kullandığım eski iç lastikte de aynı durum vardı. sibob etrafında birden fazla yama oldu bundan kaynaklı diye düşünmüştüm ama sıfır iç lastikte de aynı sorunu yaşadım. istediğim havayı basamıyorum.
 
1-2 yıllık bir lastik takılı önde. yanlarda çatlamalar var biraz daha idare etmesi gerekiyor önümüzdeki yaz sezonuna yeni lastik alacağım fakat şöyle bir durum yaşıyorum. sıfır iç lastik taktım ve hava bastığımda 5-5,5 bar seviyelerinde (lastik üzerinde max. 8,3 bar yazıyor.) sibobun oluduğu yer 8-10 cm kadar janttan atıyor. bunun nedeni lastik kaynaklı mıdır yoksa jant kaynaklı mı? daha önce kullandığım eski iç lastikte de aynı durum vardı. sibob etrafında birden fazla yama oldu bundan kaynaklı diye düşünmüştüm ama sıfır iç lastikte de aynı sorunu yaşadım. istediğim havayı basamıyorum.
Yanlış kalınlıkta iç lastik seçmişsiniz hissine kapıldım. "Janttan atmış" lastiğin fotoğrafını paylaşabilir misiniz?
 
Yanlış kalınlıkta iç lastik seçmişsiniz hissine kapıldım. "Janttan atmış" lastiğin fotoğrafını paylaşabilir misiniz?
aynı ölçü iç lastik ve aynı ölçü dış lastiği arkada kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım. bundan dolayı jant kaynaklı olabilir düşüncesi içerisindeyim. tabi ön lastik arka lastiğe göre daha kötü durumda yanakta derin ve uzun çatlaklar var. bununda etkisi olabilir
 
Merhabalar, yeni iç lastiğimi biraz zorladığım için sibob dininde küçük bir yırtık var. Yama ile kapatabilir miyim? Deneyiminiz varsa paylaşabilir misiniz?
upload_2022_09_07_10_30_55_908.jpg
 
Ya yeni iç dış aldım, ilk kez takıyorum kaç gündür uğraşıyorum( tekerlek sökme takma aparatım yok). Zaten bi kere takarken patlattım. Bu 2 oluyor. Forumda yamanın ortasını kesin yapıştırın diye bi başlık var onu deniyeceğim. Yinede teşekkürler.

Dip kısmın yama tutacağını düşünmüyorum. Yenisine müracaat.
 
Corelli snoop 5.3 kullanıyorum ve lastikler kabak oldu
Şu an aklımda Cst Rock Hawk ve Jack Rabbit var
Genel olarak toz toprak yoldan gideceğim mahallede asfalt yok bildiğimiz çünkü hangisini önerirsiniz.
 
Corelli snoop 5.3 kullanıyorum ve lastikler kabak oldu
Şu an aklımda Cst Rock Hawk ve Jack Rabbit var
Genel olarak toz toprak yoldan gideceğim mahallede asfalt yok bildiğimiz çünkü hangisini önerirsiniz.
Tercihinizi iki modele dusurdugunuze gore:

Sehirdeyseniz yollar toprakta olsa Jack Rabbit daha ideal gorunuyor. Araziye uygun aralıklı dokusu daha sık oldugu icin patika ve toprak zemin, duz yollarda yine makul tutunma ve yuvarlanma direncine sahip olacak sekilde tasarlanmış.

Rock Hawk ise arazi ve çamura daha yatkın tasarlanmış. Kendi sitesinde bu şekilde ifade etmişler zaten.
''Gevşek zemin, çamur ve yağmur, Rock Hawk'ın sizi teknik yokuş aşağı ve zorlu tırmanışlar''

Fiyat avantaj ve sizin daha iyi bileceginiz kullanım/yol koşuluna göre ikiside olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve nhtpkl
Tercihinizi iki modele dusurdugunuze gore:

Sehirdeyseniz yollar toprakta olsa Jack Rabbit daha ideal gorunuyor. Araziye uygun aralıklı dokusu daha sık oldugu icin patika ve toprak zemin, duz yollarda yine makul tutunma ve yuvarlanma direncine sahip olacak sekilde tasarlanmış.

Rock Hawk ise arazi ve çamura daha yatkın tasarlanmış. Kendi sitesinde bu şekilde ifade etmişler zaten.
''Gevşek zemin, çamur ve yağmur, Rock Hawk'ın sizi teknik yokuş aşağı ve zorlu tırmanışlar''

Fiyat avantaj ve sizin daha iyi bileceginiz kullanım/yol koşuluna göre ikiside olabilir.
Bulunduğum şehirde yokuş çok Kırıkkaledeyim bulunduğum ilçede ise yol yok gibi bişey dediğim gibi toz toprak genel olarak Rock Hawk daha uygun olur o zaman değilmi
 
Bulunduğum şehirde yokuş çok Kırıkkaledeyim bulunduğum ilçede ise yol yok gibi bişey dediğim gibi toz toprak genel olarak Rock Hawk daha uygun olur o zaman değil mi
Üst yorumda Suat Bey 'in de dediği gibi bence de Jack rabbit daha iyi olur. Rock Hawk bir ara gözüme çarpan bir modeldi. Aklıma geldiği kadarı ile Schwalbe Nobby Nic (uzun zamandır takibimde merlindeki indirimde kaçırdım maalesef), Magic Mary, Eddy Current, Continental Der Baron, continental kryptotal, maxxis minion dhf gibi markalara ucuz yollu alternatif olsun diye çıkarıldığını düşünüyorum. Yani ne kadar toprak zeminde sürüyor olsanız da bu saydığım lastikler kullanım olarak çok farklı alanlar için.
(link) burada 300liraya kaçırdığım lastik ülkede 750-1000 TL arasında satılıyor.

Şuan kullanmış olduğum maxxis rekon race 'e ait bir görüntü ekleyeyim. Jack Rabbit ile bire bir aynı olmasa da benzer yapıda.
 

Dosyalar

  • IMG_20221223_104743.jpg
    IMG_20221223_104743.jpg
    42,6 KB · Okunma: 19
@MakRo
Jack Rabbit alıyorum o zaman son olarak Bisikletin şuan orjinal lastiği Mitas Ocelot 29X2.10 ben Jack Rabbiti 2.25 alıcam sıkıntı çıkarırır mı
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@MakRo
Jack Rabbit alıyorum o zaman son olarak Bisikletin şuan orjinal lastiği Mitas Ocelot 29X2.10 ben Jack Rabbiti 2.25 alıcam sıkıntı çıkarırır mı
Kadro lastik aralığı olarak kaç destekliyor bilmiyorum ama piyasada satılan bir çok mtb 2.25 aralığı destekliyor diye düşünüyorum. 2015 yılında aldığım v-fren bisiklette de destekliyordu şimdi kullandığım da destekliyor. Sitesinden baktım ama model adları değiştirilmiş zaten olmuş olsa da yazacaklarını pek sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren21601
Geri