Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

İyi günler. Schwalbe cx comp hakkında düşüncelerinizi alabilir miyim? 4 mevsim kullanıma uygun olur mu? Patlak koruması yeterli mi? Marathon plustan geçmeyi düşünüyorum.
 
Scudo
Bu maxxis hookworm 29×2.50 ama maxxis alicak param yok o yuzden ayni bunun gibi bu kalinlikta baska bi markanin lastigi varmi
 

Dosyalar

  • maxxis-hookworm-60-tpi-29-mtb-reifen.jpg
    maxxis-hookworm-60-tpi-29-mtb-reifen.jpg
    43,1 KB · Okunma: 4
Merhaba, fotoğraftaki dış lastik Vittoria Rubino G2.0
1700 km kullandım.
Bununla ilgili iki sorum olacak, cevaplayabilirseniz çok sevinirim:
1. Yanaklarda janta yakın olan şu ince çatlaklar önemli midir? Lastiği söktüğümde basınç azalınca ortadan kayboluyor. Elimle iyice gerdirince çatlak hat şeklinde belli oluyor. Ama iç yüze ulaşmıyor. Tam kat bir çatlak değil.
2. Diğer fotoğrafta gördüğünüz gibi birkaç tane küçük taş kesiği var. Bunlar nokta şeklinde iç yüzden de belli oluyor. Yani dış yüzü görünen kadar, içeriden çok dikkatli sıkıştırıp bakınca bir iğne deliği kadar görünüyor. Bütünü tam kat hasar vermemiş. Bu lastik sonuç olarak daha çok eskimedi, böyle kullanayım mı? Riskli ise değiştireyim mi?
tempImageM73TaR.jpgtempImagem7MQue.jpg
 
Merhabalar. Buradan edindigim bilgilerden de yararlanarak yakin zamanda Carraro 121 D katlanir aldim. Eger dusunen, arastiran varsa bisikletten gayet memnunum. Bir de uzun turlara gittigim gravelim var, gravel ile hic basima gelmeyen lastik patlama olayi bu bisiklette iki haftada üç kez basima geldi. Muhtemelen sehir icinde çer cöplü yollarda kullanmaktandir ama biraz bezdim anlayacaginiz. Zirhli lastige gecmeyi dusundum ancak agirligi cok artirir mi, ya da hangisini almaliyim gibi sorularim var. Tecrubelerinizi aktarirsaniz cok sevinirim.
 
Merhaba, fotoğraftaki dış lastik Vittoria Rubino G2.0
1700 km kullandım.
Bununla ilgili iki sorum olacak, cevaplayabilirseniz çok sevinirim:
1. Yanaklarda janta yakın olan şu ince çatlaklar önemli midir? Lastiği söktüğümde basınç azalınca ortadan kayboluyor. Elimle iyice gerdirince çatlak hat şeklinde belli oluyor. Ama iç yüze ulaşmıyor. Tam kat bir çatlak değil.
2. Diğer fotoğrafta gördüğünüz gibi birkaç tane küçük taş kesiği var. Bunlar nokta şeklinde iç yüzden de belli oluyor. Yani dış yüzü görünen kadar, içeriden çok dikkatli sıkıştırıp bakınca bir iğne deliği kadar görünüyor. Bütünü tam kat hasar vermemiş. Bu lastik sonuç olarak daha çok eskimedi, böyle kullanayım mı? Riskli ise değiştireyim mi?
310286 dosyayı görüntüle310287 dosyayı görüntüle
Cam kesikleri bendede o kadar çok ki hiç kafama takmıyorum,yeni lastiktede oluyor eskidede bu kesikler.Yandaki çatlak gibi değilde düşük basınçta kullanım sonucu jant kesiği yada janttan dolayı deforme olmuş gibi duruyor ama tam bilemedim,1700km de bu kadar deformasyon normal değil bence imalat hatasıda olabilir.
 
Merhabalar. Buradan edindigim bilgilerden de yararlanarak yakin zamanda Carraro 121 D katlanir aldim. Eger dusunen, arastiran varsa bisikletten gayet memnunum. Bir de uzun turlara gittigim gravelim var, gravel ile hic basima gelmeyen lastik patlama olayi bu bisiklette iki haftada üç kez basima geldi. Muhtemelen sehir icinde çer cöplü yollarda kullanmaktandir ama biraz bezdim anlayacaginiz. Zirhli lastige gecmeyi dusundum ancak agirligi cok artirir mi, ya da hangisini almaliyim gibi sorularim var. Tecrubelerinizi aktarirsaniz cok sevinirim.

Bisikletin özelliklerinde lastiğin (link) olduğu yazıyor. Patlak koruması açısından kötü bir lastik değildir.
Bundan iyisi, yine Schwalbe'nin Marathon serisinin modelleri. Zırh seviyesine göre ağırlık artıyor ama çok da fark edilir derecede değil.

Lastiğin tam ölçüsünü bilmediğimden karşılaştırma için ETRO 47-406 ölçüsünü seçtim.

Zırhsızdan zırhlıya doğru:
Zırh seviyesi 7 üzerinden 3: (link) 545 gram, iki lastik için 1090 gram
Zırh seviyesi 7 üzerinden 5: (link) 640 gram, iki lastik için 1280 gram, sizdekinden toplam 190 gram daha ağır
Zırh seviyesi 7 üzerinden 7: (link) 725 gram, iki lastik için 1450 grami sizdekinden 360 gram daha ağır
 
Merhabalar. Buradan edindigim bilgilerden de yararlanarak yakin zamanda Carraro 121 D katlanir aldim. Eger dusunen, arastiran varsa bisikletten gayet memnunum. Bir de uzun turlara gittigim gravelim var, gravel ile hic basima gelmeyen lastik patlama olayi bu bisiklette iki haftada üç kez basima geldi. Muhtemelen sehir icinde çer cöplü yollarda kullanmaktandir ama biraz bezdim anlayacaginiz. Zirhli lastige gecmeyi dusundum ancak agirligi cok artirir mi, ya da hangisini almaliyim gibi sorularim var. Tecrubelerinizi aktarirsaniz cok sevinirim.

Eğer fiyatı mesele değilse Schwalbe Marathon Plus tavsiye ederim. Schwalbe'nin sitesinden baktım bisikletinizin üstünde gelen lastiklerden lastik başına 180 gr daha ağır ama bence değer. Fakat şöyle bir şey de var Schwalbe, Marathon Plus'ın yuvarlanma direncinin bisikletiniz üstünde gelen Road Cruiser'dan az da olsa daha akıcı olduğunu belirtmiş yani hızda düşüş olmaması lazım. Kendim 700x35 Marathon Plus lastiklerimle 1000 km mesafe yaptım kötü yollarda bir kere bile patlamadı.
 
schwalbe marathon greenguard alalı iki hafta oldu lastik üç yerinden fotoğraftaki gibi ayrıldı
bayat veya kalıp hatası kaynaklı olduğunu düşünüyorum, sitesindeki talimatlara göre şişirdim; 86 kiloyum 90psi ile kullandım

Screenshot from 2023-10-21 19-13-36.png
 
Son düzenleme:
Merhaba herkese yeni taktığım lastikte cama denk gelip dış lastik yarılınca (dev bir yarık belki ama az da değil) bunu tamir etmek mümkün müdür merak ediyorum. Yabancı forumlarda ve google da aradığımda genel kanı tamir olamayacağı yönünde. Lastikle 100km yapmadan çöp olunca içim acıdı tabi peşini bırakmadım. Burda da sormak istedim böyle bir şey denemiş veya bilgi sahibi birileri varsa.

Bir de tabi herhangi bir yapıştırıcı işe yaramaz diye düşünüp onu da araştırdım bir kaç farklı marka da kauçuk yapıştırıcı buldum onlarında fiyatları yüksek olduğu için alıp deneyemedim ama zor tutuyorum kendimi.

Bulduğum yapıştırıcılardan biri bu. Hatta bu firmayla mesajlaştım işe yarayabileceğini ama yapıştırıcı sertleştiği için büyük kesik/yarıklardan işe yaramayacağını söylediler. Benim lastikle olan fazla büyük mü bilemedim. Farklı markaların benzer kauçuk yapıştırıcı ürünleri var bu arada fiyatları 50ml 500tl civarı.

Mesela üstteki postlarda da olan küçük taş kesiklerinin ilerlememesi için işe yarayabileceğini düşünüyorum bu tarz yapıştırıcıların.
 

Dosyalar

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    116,2 KB · Okunma: 42
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    113,6 KB · Okunma: 41
İyi günler. Schwalbe cx comp hakkında düşüncelerinizi alabilir miyim? 4 mevsim kullanıma uygun olur mu? Patlak koruması yeterli mi? Marathon plustan geçmeyi düşünüyorum.
Hem marathon plus hem de Cx comp kullandım. Cx comp daha ucuz ve kalite olarak da daha baz seviyede bir lastik.
Bütçe açısından sorun yoksa Marathon serisini tavsiye ederim.
Marathon serisi kullandıklarım: marathon plus tour ve marathon almotion. İkisinden de patlama, darbe emiş, yol tutuş, uzun ömür vb memnun kaldım.
Bilgi: Schwalbe mtb serisi hariç taban genişliğini olması gerekenden 1-2 mm küçük üretiyor. 47 mm olması gereken 45 mm civarı.Bu akıcılığı arttırıyor. Ama bozuk yol açısından tabii olumlu değil.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
schwalbe dış lastikte iç yüzeyinde yazan rakamlardan ilk 6 rakam gün / ay / yıl şeklinde mi okunuyor ?
mesela fotoğraftaki lastiğin fabrika çıkış tarihi 21 Nisan 2013 mü?
IMG_0863.jpeg
 
schwalbe dış lastikte iç yüzeyinde yazan rakamlardan ilk 6 rakam gün / ay / yıl şeklinde mi okunuyor ?
mesela fotoğraftaki lastiğin fabrika çıkış tarihi 21 Nisan 2013 mü?
310711 dosyayı görüntüle

İlk Schwalbe lastiklerimi almadan önce (2019) Schwalbe'ye iletişim formundan ulaşıp benzer bir konuyu merak edip lastik üstündeki bir numaradan üretim tarihini anlama şansımızın olup olmadığını sormuştum, seri numarasını iletirseniz yardımcı olabiliriz demişlerdi ama lastikleri aldıktan sonra uğraşmadım. Bunda satıcıların "bu seriyi (Marathon Racer) ithalatçıda bile zor buluyoruz, kullanıcıları başka ürüne bakmadığı için gelince hemen tükeniyor, beklemiş ürüne denk gelmen imkansız" demelerinin de etkisi var tabii. (link) adresindeki formdan doğrudan kendilerine sorabilirseniz, okuma sistemi varsa yazarlar, yoksa seri numarasından bulurlar ama her firma her zaman yardım etmeye can atmıyor. Sayılar doğrudan tarihin okunabileceği bir formattaysa yıl-ay-gün-parti... gibi bir format da olabilir. Yıl-gün-ay şeklinde kullanmak sıralama işleminde gün-ay-yıl formatından daha efektif.
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
schwalbe marathon greenguard alalı iki hafta oldu lastik üç yerinden fotoğraftaki gibi ayrıldı
bayat veya kalıp hatası kaynaklı olduğunu düşünüyorum, sitesindeki talimatlara göre şişirdim; 86 kiloyum 90psi ile kullandım

90psi çok mu sanki? Ama üzerinde max değer olarak yazıldıysa, o değere kadar sağlam olmasını bekleriz.

Bu arada ne yapacağınızı ve sonucunu çok merak ediyorum. Garantiden lastiği geri göndermeniz gerekir diye düşünüyorum ama kullanıcı hatası olarak geri gelmesi olasılığı çok yüksek.
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
90psi çok mu sanki? Ama üzerinde max değer olarak yazıldıysa, o değere kadar sağlam olmasını bekleriz....

O lastik için 90 psi ortalamanın altında. (link) , "Druck: 5.5-7.5 Bar (80-110 psi)"
 
90psi çok mu sanki? Ama üzerinde max değer olarak yazıldıysa, o değere kadar sağlam olmasını bekleriz.

Bu arada ne yapacağınızı ve sonucunu çok merak ediyorum. Garantiden lastiği geri göndermeniz gerekir diye düşünüyorum ama kullanıcı hatası olarak geri gelmesi olasılığı çok yüksek.
Firmanın yönlendirmesiyle ithalatçıya göndereceğim yenisiyle değişim olacak sanırım, Schwalbe iletişim formuna da mesaj attım, iç taraftaki parti numarasını paylaştım - fabrika çıkış tarihi ile ilgili geri dönüş bekliyorum oradan da. Bu model marathon greenguard için yanak kısmında belirtilen maksimum psi değeri 110, Schwalbe sitesinde de tablo var kilo ve lastik ebatına göre kullanılması gereken basınç değerler :
Screenshot from 2023-10-22 14-38-30.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Merhaba, fotoğraftaki dış lastik Vittoria Rubino G2.0
1700 km kullandım.
Bununla ilgili iki sorum olacak, cevaplayabilirseniz çok sevinirim:
1. Yanaklarda janta yakın olan şu ince çatlaklar önemli midir? Lastiği söktüğümde basınç azalınca ortadan kayboluyor. Elimle iyice gerdirince çatlak hat şeklinde belli oluyor. Ama iç yüze ulaşmıyor. Tam kat bir çatlak değil.
2. Diğer fotoğrafta gördüğünüz gibi birkaç tane küçük taş kesiği var. Bunlar nokta şeklinde iç yüzden de belli oluyor. Yani dış yüzü görünen kadar, içeriden çok dikkatli sıkıştırıp bakınca bir iğne deliği kadar görünüyor. Bütünü tam kat hasar vermemiş. Bu lastik sonuç olarak daha çok eskimedi, böyle kullanayım mı? Riskli ise değiştireyim mi?
310286 dosyayı görüntüle310287 dosyayı görüntüle
1. Çatlaklar önemli, yandan bir taş vb. bir şey gelirse yarma riski var
2. Pek sorun yaratmaz gibi ama diken üstünde olmak lazım.
 
Hocam çatlaklar sıkıntı duruyor ama dikkatli olmakta buna göre sürmekte fayda var.
 
Merhaba herkese yeni taktığım lastikte cama denk gelip dış lastik yarılınca (dev bir yarık belki ama az da değil) bunu tamir etmek mümkün müdür merak ediyorum. Yabancı forumlarda ve google da aradığımda genel kanı tamir olamayacağı yönünde. Lastikle 100km yapmadan çöp olunca içim acıdı tabi peşini bırakmadım. Burda da sormak istedim böyle bir şey denemiş veya bilgi sahibi birileri varsa.

Bir de tabi herhangi bir yapıştırıcı işe yaramaz diye düşünüp onu da araştırdım bir kaç farklı marka da kauçuk yapıştırıcı buldum onlarında fiyatları yüksek olduğu için alıp deneyemedim ama zor tutuyorum kendimi.

Bulduğum yapıştırıcılardan biri bu. Hatta bu firmayla mesajlaştım işe yarayabileceğini ama yapıştırıcı sertleştiği için büyük kesik/yarıklardan işe yaramayacağını söylediler. Benim lastikle olan fazla büyük mü bilemedim. Farklı markaların benzer kauçuk yapıştırıcı ürünleri var bu arada fiyatları 50ml 500tl civarı.

Mesela üstteki postlarda da olan küçük taş kesiklerinin ilerlememesi için işe yarayabileceğini düşünüyorum bu tarz yapıştırıcıların.
Benimde benzer şekilde yarıldı ama biraz kenardan. İçindeki lifler görünüyordu. Yarılan yeri bali ile doldurarak içerdeki liflerin hava ve su ile bağını kestim halen kullanıyorum 700 km olmuştur. Bu lastikte yarık ortada ve yere temas görünüyor. Bence kuvvetli bir yapıştırıcıyla aynı şekilde içe su gitmesi engellenerek, ön tekerde düşük bar ile bir süre kullanılabilir.
 
Lastik patlama sorunum halen devam ediyor, tüm bisiklet hayatım boyunca böyle illet, lanet bir sorun görmedim. Bir gün bisiklet olayını bırakacaksam bu kesin bundan olacaktır.

Bir lastik hayal edin, bazen her sürüşte patlıyor; bazen sürüşte sıkıntı çıkarmayıp evde dururken bir iki gün içinde patlıyor. Kabus bir olay valla, iyice nefret ettim lastiğinden bisikletinde de hani.
Yaptığım izlenimler:

1.Dış lastiği içten ve dıştan defalarca kontrol ettim içinde saplanmış bir şey yok, hatta en az 5-6 kez lastik patladıktan sonra ön dış lastikle arka dış lastiği yer değiştirdim. Yine lastik patlamaya devam etti. Yani olayın dışlastikle bağlantısı olsaydı ön ve arkayı değiştirdiğimde bu sefer ön lastiğin patlaması gerekirdi. Kaldıki dış lastiğin kendi patlak önleyici kelverı var.+ Patlak önleyici şeritten 2 tane aldım, o derecede kafayı taktım bu işe. Dış lastiği, bu çift patlak önleyici şeriti delip geçecek bir şeyin anca penseyle dış lastikten çıkarılır. Patlamalarda dışardan bir şeyin girmiş olma ihtimalide yok gibi.

2.Jantı kontrol ettim, iç lastiği kesecek bir şeyi yok. Zaten olay kesik olsa iç lastiğin yarılması lazımı, lakin iç lastik her defasında farklı noktalardan sanki bir şey girmiş gibi patlıyor. Jant lastiğini değiştirdim, jant telinin iç lastiğe ulaşmasının imkanı yok.Öyle olsa telin kırılmış olması gerekirdi, zaten jant çift katlı jant. Hem bisikletin kendi jant lastiği hemde daha yeni aldığım jant lastiğini takmış olmama rağmen.

3. İç lastiği 2'şer defa yeniledim fayda etmiyor.

Olay basınçtan kaynaklı desek, dış lastik 130 PSI kadar destekliyor. Zaten hiçbir zaman 130 vurmamıştırım, bu olaylar yokken 120 PSI kullanıyordum. Bunlar başladıktan sonra 90-100 PSI kullanıyorum.

İşin en xxx'tan tarafı, hani yoldayken batlamasını anlarım. Sürüşte patlamayıp sapa sağlam eve geliyorum, birkaç gün geçiyor evde bakıyorum hava sıfırlanmış.Belki sıcak soğuktan hava iniyordur diyorum tekrar hava vurduğumda bu sefer yine daha hızlı iniyor.

Belki lastikteki yamalar kaçrııyor diyeceğim ama su testinde hep bir yerinde iğne ucu kadar delik çıkıyor.

Allah aşkına bu lanet şeyin çözümünü bilen var mı?
 
Geri