Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

lastik değişimi sırasında yabancı bir videoda dikkatimi çekmişti.:
Sibob deliğini lastik üzerindeki dikkat çeken bir yazı ile aynı yere veya bildiğimiz yere getirmek. Böylece lastik patladığında o dikkat çeken yazıya göre patlağın yerini sibop deliğine göre tam belirleyebiliyoruz....

Déjà vu zannettim, değilmiş:

...Lastiği takarken dış lastik logosuyla iç lastik valfini denk getirirseniz takip etmek kolay olur...
 
Scudo
Fotoğraflarda jant bandının tam olup olmadığı pek anlaşılmıyor. Jant üretici kaç mm diyorsa doğrusu o.
Ancak son resimdeki patlak önleyici bana hiç güvenli gelmedi:
dsc_0258-jpg.311932

Ufacık bir çıkıntı, keskin kat, boşluk o basınçta çok rahat zarar verebilir. Birleştiğinde üst üste biniyorsa ayrı risk, uç uca denk gelip arada boşluk kalıyorsa ayrı risk. Sarıldığı bantın türünü anlayamadım. Koli bandı gibi bir bantsa keskin kenarlar ya da çıkıntılar oluşturuyor olabilir. Kaliteli bir elektrik bandı daha iyi sonuç verebilir. Ben olsam bu şerit olmadan denerdim. O şerit yok diye oluşacak bir patlağı hayalete tercih ederdim. Hem o varken de patlıyor, pek işe yarıyor gibi görünmüyor.
Bu şeriti zaten sık sık patlıyor diye almıştım, aldım tekli taktım / çiftli takımdım değişmedi. Acaba şerit mi sizin dediğiniz gibi patlatıyor diye çeritlerin etrafını koli bandıyla döndüm, amaç keskin bir kısmı kalmasın diye ama fark etmedi. İncecik band hocam, nasıl lastiği delsin. Diğer yandan pürüzsüzde çevrilmiyor malesef.10cm, 10cm şeklidne enlemesine sarsan dünya kadar iş çıkar. :) şeritsiz kullanacağım birde bakalım.
lastik değişimi sırasında yabancı bir videoda dikkatimi çekmişti.:
Sibob deliğini lastik üzerindeki dikkat çeken bir yazı ile aynı yere veya bildiğimiz yere getirmek. Böylece lastik patladığında o dikkat çeken yazıya göre patlağın yerini sibop deliğine göre tam belirleyebiliyoruz.:

-Lastik hep aynı yerden mi patlıyor?
-Farklı yerlerden mi patlıyor?

Olayın nedenini bulmak için bu işe yarayabilir. Zaten sebebi bulunca çözüm bulunur.:)
Farklı yerler hocam, yukarıda videoda gösterdim.
 
...İncecik band hocam, nasıl lastiği delsin...

İncecik bant ama kenarlarda birbirinin üstüne katlandığı yer keskinleşiyor, üstelik koruyucu şeridin esnekliğini de azaltıyor. En küçük bir keskinlik, çevrelerken oluşacak en küçük bir kat yeri 120-130 psi basınç altında çok ciddi etki yapar, belki ele bastırılan bıçak gibi. 200 psi, beton yolda lastiksiz jant ile gitmekle aynı şey. O basıncı ve pürüzlerin o basınç altındaki riskini küçümsemeyin. Bence koli bandı bu sistemde olmaması gereken bir malzeme.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
patlak önleyici şerit kesiyordur dedim, dışını banla banladım fark etmedi.
şeritteki en küçük çıkıntı yada ek yeri bile iç lastiği patlatır,110 psi basıyoruz basınç fazla.
Jantıda eliyoruz.
madem jant ve lastikten olmadığına kanaat getirdiniz tek çareniz boşta bir jant edinip,bu ödünç olabilir tanıdık bisikletçi varsa ikinci el bir jant olabilir,kendi lastiklerinizi monte edip sonuca ulaşacaksınız başka çareniz yok.
 
Bu şeriti zaten sık sık patlıyor diye almıştım, aldım tekli taktım / çiftli takımdım değişmedi. Acaba şerit mi sizin dediğiniz gibi patlatıyor diye çeritlerin etrafını koli bandıyla döndüm, amaç keskin bir kısmı kalmasın diye ama fark etmedi. İncecik band hocam, nasıl lastiği delsin. Diğer yandan pürüzsüzde çevrilmiyor malesef.10cm, 10cm şeklidne enlemesine sarsan dünya kadar iş çıkar. :) şeritsiz kullanacağım birde bakalım.

Farklı yerler hocam, yukarıda videoda gösterdim.

siz öyle deyince videoları çok dikkatli biçimde tekrar izledim.:

Yanlış anlamayın, akıl vermiş gibi olmayayım. Sadece yardım için yazıyorum.:

Şamrellerin üzerinde hiç pudra kalıntısı göremedim.
Malum pudra ani yüklerde şamrelin rahat çalışmasını sağlar.
Dış lastik içinde yeterli pudra var mıdır?.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
siz öyle deyince videoları çok dikkatli biçimde tekrar izledim.:

Yanlış anlamayın, akıl vermiş gibi olmayayım. Sadece yardım için yazıyorum.:

Şamrellerin üzerinde hiç pudra kalıntısı göremedim.
Malum pudra ani yüklerde şamrelin rahat çalışmasını sağlar.
Dış lastik içinde yeterli pudra var mıdır?.:)
Valla hocam ben hayatımda hiç orada pudra tarzı bir şey kullanmadım, ilk defada sizden duydum. :)
 
Valla hocam ben hayatımda hiç orada pudra tarzı bir şey kullanmadım, ilk defada sizden duydum. :)

zaten her zaman kullanmak gerekmez. Bazı yeni şamreller, paketinde önceden pudralı oluyor. ama bu videoda 3:20 de anlattığı gibi yapışmayı da engelliyor.
Tavsiye edetim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Yanlış anlamayın lütfen ama jantta, bantta, iç lastikte, vs. malzemelerin her biriyle ilgili olabilecek türlü hatalar yazılmış ama hepsinin uygun olduğuna kanaat getirdiğinizi görüyorum. O halde ya yöntemde problem var ya da sürüşle ilgili problem var.

Birer takım komple tekerlek seti alıp diğerlerini kullandığınız güzergahlarda ve aynı tarzda kullanın, eğer benzer problemi yaşamazsanız malzemelerden birinde problem olduğu kesinleşir. Aynı problem tekrarlanırsa sorunun sizinle alakalı olduğu kesinleşir..
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Yanlış anlamayın lütfen ama jantta, bantta, iç lastikte, vs. malzemelerin her biriyle ilgili olabilecek türlü hatalar yazılmış ama hepsinin uygun olduğuna kanaat getirdiğinizi görüyorum. O halde ya yöntemde problem var ya da sürüşle ilgili problem var.

Birer takım komple tekerlek seti alıp diğerlerini kullandığınız güzergahlarda ve aynı tarzda kullanın, eğer benzer problemi yaşamazsanız malzemelerden birinde problem olduğu kesinleşir. Aynı problem tekrarlanırsa sorunun sizinle alakalı olduğu kesinleşir..
Yoki, niye yanlış anlayım ki. Bu bahsedilenler, zaten benimde aklıma gelmişti ta baştan beri. Sıkıntı bunlara bakmama rağmen sorunu mantıklı bir sebebe bağlayamamam. Dışarıdan bakınca her şey normal güzüküyor, lakin olay aksiyona gelince yazı turaya dönüyor.
Set değiştirmeyi bırakın, dış lastikleri yenilemek bile bu zamanda dünyanın parası. Bakacağız artık bir şekilde..Aynı problem tekrarlarsa sorunun sizle alakalı olduğu kesinleşir, demişsiniz. O kısmı anlamadım.Çocukluğumdan beri bisiklet sürüyorum, son 8 yıldırda yol bisikleti sürüyorum. Arada lastik patlama olayları illaki oldu ama böyle bir durum ilk defa başıma geliyor. Sorunu tespit edemeyip kısır döngüde dolanıyoruz. Dış lastik yenilemek, jant yenilemeyi emin olmadan bu masrafa girmeyi doğru bulmuyorum bu aşamada. Gerekirse artık her tur bir yama atacağız...
 
İç lastiği tekrardan değiştirdim, farklı marka taktım bu sefer. Gerçi öncelerden farklı marka takmama rağmen yine patlamıştı.
Lasitğin içini dışını iyice kontrol ettim, takılı kalan bir şey yok. Pamukta geçirdim, öyle tırtıklı bir şey gözükmedi. Bu sefer patlayanda zaten koruyucu şerit kısmına gelen yerden olmuş. İyide onu bir şeyin delmesi durumunda oradan çıkması çok zor. 2 kat korucuyu şerit var. Dış lastiğin kendi kelvırda var.
Jantı kontrol ettim, bir anormallik gözükmüyor.
Bisikletçiye götürdüm, anlamadı. Hatta başka iç lastik alayım dedim, o lastikten yok dedi. Sende varsa tak hava basarız dedi. :))

Her tur 1 yamaya olarak ücretleniyor, 5 yamada bir iç lastik. Gel vatandaş gel.:koptum:
311930 dosyayı görüntüle311931 dosyayı görüntüle
311932 dosyayı görüntüle
Bugün 7. yamayı yapıştırdım. Ne güzel bir kaç gündür patlamıyordu yine patladı.
 
  • Üzgün
Tepkiler: -Skynet-
Bugün 7. yamayı yapıştırdım. Ne güzel bir kaç gündür patlamıyordu yine patladı.
Çok fazla yama oluncada iç lastiğin balansı kaçıyor valla. Bazı yeleri sucuk gibi olurken, diğer yerleri ona göre yılan gibi kalıyor. :)
Dışarıdan bir şeyin tekere saaplanıp patlatmasını, hiçbir şey yokken oluşan patlamaya yeğlerim,en azından sorunu görmüş olursun. :)
Hayır araba, motor vs olsaydı şu Xioaminin şarzlı 1.5klık pompasını alacaktım. Sıkıntı yolda tekerin patlaması değil, değiştiriyoruz sonuçta. Sıkıntı el pompasıyla yeterli basıncı(90-110psı) vuramamak. Bu bildiğin arkanda bisiklet çeker gibi seni yavaşlatıyor, jant akordunu bozmasına sebep oluyordur hani.

Bakalım hafta sonu, iç lastiği değiştirdiydim ama henüz sürüşe çıkma fırsatım olmadı. Lakin her çıkışta artık patlayacağını kabul ettiğimden, çıkasımda gelmiyor.:)
 
...Xioaminin şarzlı 1.5klık pompasını alacaktım....

Benimki artık bir yol lastiğini sıfırdan 120 psi'ye kadar şişirirken kapanıyor, bir süre bekletince kalanını şişirebiliyor. Benimle aynı zamanlarda alan birkaç arkadaşımınki tamamen bozuldu, kiminde ekran açık şişirme başlamıyor, kimi tamamen takoz. Yani başka markalara bakın; (link), (link) gibi.
 
Benimki artık bir yol lastiğini sıfırdan 120 psi'ye kadar şişirirken kapanıyor, bir süre bekletince kalanını şişirebiliyor. Benimle aynı zamanlarda alan birkaç arkadaşımınki tamamen bozuldu, kiminde ekran açık şişirme başlamıyor, kimi tamamen takoz. Yani başka markalara bakın; (link), (link) gibi.
2021 şubatta almıştım, 2023 şubatta zaten performans kaybı başlamıştı, şişirirken turuncu ışığı tam şarjlı bile olsa yanıyodu. Elimden bu işler gelir, açtım baktım pili çıkarmak zor değildi, yalnız yeni pillere işlem gerekiyodu. 2 tane 2900 mah pili orjinali gibi yaptırdım, buraya kadar güzel. Dedim içinden çıkan markası belli olmayan 2000 mah pillere göre ciddi olarak kullanım sürem uzar. Yalnız o sırada basınç sensörü hasar görmüş anlaşılan, basınç göstermeden çalışıyo. Çok uğraştım sonunda kenara atıp yeni versiyon aldım, 1s değil, ondan sonra çıkan versiyon 2. Yaptırdığım pil paketini ise ya satarım ya da yeni cihaza saklarım. Cihazı açmak isteyene püf noktalarını anlatırım istek halinde.
 
2021 şubatta almıştım, 2023 şubatta zaten performans kaybı başlamıştı, şişirirken turuncu ışığı tam şarjlı bile olsa yanıyodu. Elimden bu işler gelir, açtım baktım pili çıkarmak zor değildi, yalnız yeni pillere işlem gerekiyodu. 2 tane 2900 mah pili orjinali gibi yaptırdım, buraya kadar güzel. Dedim içinden çıkan markası belli olmayan 2000 mah pillere göre ciddi olarak kullanım sürem uzar. Yalnız o sırada basınç sensörü hasar görmüş anlaşılan, basınç göstermeden çalışıyo. Çok uğraştım sonunda kenara atıp yeni versiyon aldım, 1s değil, ondan sonra çıkan versiyon 2. Yaptırdığım pil paketini ise ya satarım ya da yeni cihaza saklarım. Cihazı açmak isteyene püf noktalarını anlatırım istek halinde.

2 belirgin daha iyi (tablodakilere ek olarak bağlantısı da daha iyi) ama bende Xiaomi'ye başka kredi yok.
1701195199881.png
 
@Spartiat Taşınmayacaksa Einhell var, bataryası harici matkaplarınki gibi, 2.5 ah batarya ile tercih edilebilir, istenirse daha yüsek kapasite bataryalar da var. Cihaz amazonda uygun ama batarya ve şarj cihazı başka yerlerde daha uygundu.
Linkler:
(link)
(link)
 
@Spartiat Taşınmayacaksa Einhell var, bataryası harici matkaplarınki gibi, 2.5 ah batarya ile tercih edilebilir, istenirse daha yüsek kapasite bataryalar da var. Cihaz amazonda uygun ama batarya ve şarj cihazı başka yerlerde daha uygundu.
Linkler:
(link)
(link)

Bu da güzel bir seçenek ama taşınabilir olması gerekmediğinde 220V kompresörlerden birini tercih etmek daha iyi olabilir.
 
Taşınabilir olmama durumu için zaten bu masraflara gerek yok ki, bir tane ayak pompası vs alırsın geçersin. Önemli olan işte yolda kaldığında tekere yüksek psi basabilmek.
Bu cihazlara bu kadar para veripte 2 yılda veya daha azında böyle diskalifiye olmaları kötü olmuş.
 
Bugün 40-50kmlik bir tur attım, lastik patlamadı. :) Bakalım birkaç güne durduk yere tekrar havası inecek mi. Geçendede benzeri olmuştu, eve getirdim aradan birkaç gün geçti baktım havası inmiş,tekrar vurduğumda tekrar inmişti. Lastikte sanki kum tanesi kadar patlak vardı, özellikle lastik değiştirirken dışarıda iç lastiği yere koymayın, bu basınçlarda iç lastiğin dışına yapışan en ufak bir toz vs lastiği patlatıyor olabilir. Şuan için belki iç lastiği yeni taktığımdan dolayı patlamamış olabilir veya CST kullanmadığımdan patlamamış olabilir veya birkaç güne gene kendiliğindende inebilir, artık hiç güvenmiyorum lastiğe valla. Uzak mesafeleri artık gözüm kesmiyor, güven kaybı oluştu. Bakalım zaman ne gösterecek.
 
yeni kullanmaya başladığım vittoria rubino pro ıv lastiğimde son durum bu . etraftan tabanca mı patlattılar diye geldiler. neyse ki ne olacaksa ilk 2-3 km içinde oluyor. hem hızım azdı hem de planladığım rotamın ilk kilometreleriydi..
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-12-25 at 09.37.36.jpeg
    WhatsApp Image 2023-12-25 at 09.37.36.jpeg
    92,7 KB · Okunma: 88
yeni kullanmaya başladığım vittoria rubino pro ıv lastiğimde son durum bu . etraftan tabanca mı patlattılar diye geldiler. neyse ki ne olacaksa ilk 2-3 km içinde oluyor. hem hızım azdı hem de planladığım rotamın ilk kilometreleriydi..
Geçmiş olsun. Nasıl gerçekleşti bu olay?
 
Geri