Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Schwalbe pro one kullanıyorum son altı aydır. Sökmesi aşırı zor çok sıkı yapmışlar. Lastiği sökerken can çekişiyorum. 700x32 kolay monte edilen ve kaliteli yol lastiği önerisi olan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Scudo
Schwalbe pro one kullanıyorum son altı aydır. Sökmesi aşırı zor çok sıkı yapmışlar. Lastiği sökerken can çekişiyorum. 700x32 kolay monte edilen ve kaliteli yol lastiği önerisi olan var mı?
Specialized S-Works Turbo 2Bliss kullanıyorum monte edilmesi kolay mı bilmiyorum ama severek kullanıyorum IMG_4304.jpeg
Tubeless lastiklerin yarış günlerinde performansı önemliyken, aynı zamanda engebeli yollarda dayanıklılık da gereklidir, tam bu noktada S-Works Turbo 2Bliss Ready yıl boyunca başarılı bir performans sunar.



Patlakların otomatik olarak onarılması için kullanılan RapidAir ile birlikte kullanılan tubeless bir lastik olan Turbo 2BR, efsanevi GRIPTON® T5'nin omuzlarda sunulan muhteşem tutuşunu, hızını ve dayanıklılığını sunmak için Specialized'ın yeni lastik bileşiği GRIPTON® T2 ile birleştiriyor. Önceki 2BR'e göre tam 6 watt daha hızlıdır ve 26mm versiyonu sadece 260g ağırlığındadır. Yeni BlackBelt, lastiğin altında Kevlar kullanarak %8 daha fazla patlama koruması sağlar. Bu, sadece daha iyi patlama koruması sağlamakla kalmaz, aynı zamanda daha hafif bir lastik ve daha yumuşak bir sürüş için lastiğin daha esnek olmasını sağlar.



Yeni S-Works Turbo 2BR, hem hooked hem de hookless jantlarla uyumludur, bu da daha geniş bir tekerlek ve basınç yelpazesinde kullanma imkanı verir. Yeni Zylon dolgusu, hookless jant patlama basıncı standartlarını inanılmaz bir şekilde %200 aşarak, virajlara güvenle yatabilmenizi sağlar. Verimlilik ve mükemmel tutuşun yanı sıra inanılmaz dayanıklılıkla birleştiğinde, S-Works Turbo 2BR, Dünya Turu'ndan kişisel antrenman turlarına kadar tüm ihtiyaçları karşılar.



  • Foldable tire bead
  • 2Bliss Ready
  • BlackBelt™ puncture protection
  • Gripton® T2/T5 compound
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Specialized S-Works Turbo 2Bliss kullanıyorum monte edilmesi kolay mı bilmiyorum ama severek kullanıyorum 317736 dosyayı görüntüle
Tubeless lastiklerin yarış günlerinde performansı önemliyken, aynı zamanda engebeli yollarda dayanıklılık da gereklidir, tam bu noktada S-Works Turbo 2Bliss Ready yıl boyunca başarılı bir performans sunar.



Patlakların otomatik olarak onarılması için kullanılan RapidAir ile birlikte kullanılan tubeless bir lastik olan Turbo 2BR, efsanevi GRIPTON® T5'nin omuzlarda sunulan muhteşem tutuşunu, hızını ve dayanıklılığını sunmak için Specialized'ın yeni lastik bileşiği GRIPTON® T2 ile birleştiriyor. Önceki 2BR'e göre tam 6 watt daha hızlıdır ve 26mm versiyonu sadece 260g ağırlığındadır. Yeni BlackBelt, lastiğin altında Kevlar kullanarak %8 daha fazla patlama koruması sağlar. Bu, sadece daha iyi patlama koruması sağlamakla kalmaz, aynı zamanda daha hafif bir lastik ve daha yumuşak bir sürüş için lastiğin daha esnek olmasını sağlar.



Yeni S-Works Turbo 2BR, hem hooked hem de hookless jantlarla uyumludur, bu da daha geniş bir tekerlek ve basınç yelpazesinde kullanma imkanı verir. Yeni Zylon dolgusu, hookless jant patlama basıncı standartlarını inanılmaz bir şekilde %200 aşarak, virajlara güvenle yatabilmenizi sağlar. Verimlilik ve mükemmel tutuşun yanı sıra inanılmaz dayanıklılıkla birleştiğinde, S-Works Turbo 2BR, Dünya Turu'ndan kişisel antrenman turlarına kadar tüm ihtiyaçları karşılar.



  • Foldable tire bead
  • 2Bliss Ready
  • BlackBelt™ puncture protection
  • Gripton® T2/T5 compound
Tubeless henüz geçmedim lakin her seferinde lastiği söküp takarken işkence çekmekten artık gına geldi. Geçen sene pirelli p7 sport kullanıyordum giriş seviyesi bir lastikti lakin sökmesi vs kolaydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Tubeless henüz geçmedim lakin her seferinde lastiği söküp takarken işkence çekmekten artık gına geldi. Geçen sene pirelli p7 sport kullanıyordum giriş seviyesi bir lastikti lakin sökmesi vs kolaydı.

Bir kere al bir daha söküp takmak zorunda kalma :D

(link)


2130 TL TR'den alayım dersen Corsa g2'ler çok güzel indirime girmiş. Söküp takması levyesiz bile kolay diyorlar yorumlarda.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
merhaba,

bisikletime yeni bir jant seti almak istiyorum. bisikletim 12 vites ve 29" jant şu an. Almak istediğim jant ise (link). şu anda da kullandığım jant syncros' un x-20 modeli. acaba mantıklı bir yükseltme olur mu ?
 
Bu tarz bir basınç sesnösrü kullanan var mı aramızda?
(link)
 
Arkadaşlar merhaba. Yeni alacağım bisiklet Hookless Giant SLR 0 40 jantla geliyor. Giant Web sitesini incelediğimde önerilen lastikleri çok kısıtlı buldum. Zipp , Enve, Hunt, Cadex gibi markalar da yeni nesil üst düzey Jantlarını Hookless üretiyor ve onların da önerdiği farklı lastikler var (Cadex ve Giant aynı gurup olduğundan önerileri de aynı) .

Bu markalardan birinin önerisi diğer markalar için de geçerlidir değil mi? Yani Zipp 'in önerdiği Hookless TL lastik Giant için de uygun mudur? Sonuçta hepsi ETRTO/ISO standarlarına atıfta bulunup max 73 PSI basınç belirtiyor.

Zamanla Hookless uyumlu lastik sayısının artacağını düşünüyorum ama fiyat farkı vererek Deda RS4DB mm Hooked jant da alabilirim. Ağırlık olarak iki jant seti de 1350 gr civarı ve çok iyi jantlar.

Özellikle Hookless jant kullanan arkadaşlar önerilerini paylaşırsa sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhaba. Yeni alacağım bisiklet Hookless Giant SLR 0 40 jantla geliyor. Giant Web sitesini incelediğimde önerilen lastikleri çok kısıtlı buldum. Zipp , Enve, Hunt, Cadex gibi markalar da yeni nesil üst düzey Jantlarını Hookless üretiyor ve onların da önerdiği farklı lastikler var (Cadex ve Giant aynı gurup olduğundan önerileri de aynı) .

Bu markalardan birinin önerisi diğer markalar için de geçerlidir değil mi? Yani Zipp 'in önerdiği Hookless TL lastik Giant için de uygun mudur? Sonuçta hepsi ETRTO/ISO standarlarına atıfta bulunup max 73 PSI basınç belirtiyor.

Zamanla Hookless uyumlu lastik sayısının artacağını düşünüyorum ama fiyat farkı vererek Deda RS4DB mm Hooked jant da alabilirim. Ağırlık olarak iki jant seti de 1350 gr civarı ve çok iyi jantlar.

Özellikle Hookless jant kullanan arkadaşlar önerilerini paylaşırsa sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Hookless uyumlu lastik diye birsey yok. Herhangi bir tubelless uyumlu lastigi kullanabilirsiniz.
 
Hookless uyumlu lastik diye birsey yok. Herhangi bir tubelless uyumlu lastigi kullanabilirsiniz.
Teşekkürler Emre bey. Bu cevabınıza göre lastik seçenekleri hayli fazla. Siz hookless jant mı kullanıyorsunuz? Herhangi bir olumsuz yanını gördünüz mü?
 
Teşekkürler Emre bey. Bu cevabınıza göre lastik seçenekleri hayli fazla. Siz hookless jant mı kullanıyorsunuz? Herhangi bir olumsuz yanını gördünüz mü?
Evet hookless kullaniyorum gayette memnunum olumsuz bir durum yasamadim. Ama şöyle bir durum var jantinizin profil genisligine göre lastik alin. Benim jantta mesela bu durum biraz sikintili 28mm kalinlikta lastikten asagisini kullanamiyorum hatta bazi lastiklerde 28mm bile uyumlu degil 30mm kullan diyor.

Bu arada zipp 303 353 serisi hookless kullanan arkadaşlar lastik uyumluluk listesine tekrar baksinlar. Zipp jantlari için lastik uyumluluk listesini mayis 2024 te güncelledi. Önceden uyumlu gözüken birçok lastik artik uyumlu değil.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba. Yeni alacağım bisiklet Hookless Giant SLR 0 40 jantla geliyor. Giant Web sitesini incelediğimde önerilen lastikleri çok kısıtlı buldum. Zipp , Enve, Hunt, Cadex gibi markalar da yeni nesil üst düzey Jantlarını Hookless üretiyor ve onların da önerdiği farklı lastikler var (Cadex ve Giant aynı gurup olduğundan önerileri de aynı) .

Bu markalardan birinin önerisi diğer markalar için de geçerlidir değil mi? Yani Zipp 'in önerdiği Hookless TL lastik Giant için de uygun mudur? Sonuçta hepsi ETRTO/ISO standarlarına atıfta bulunup max 73 PSI basınç belirtiyor.

Zamanla Hookless uyumlu lastik sayısının artacağını düşünüyorum ama fiyat farkı vererek Deda RS4DB mm Hooked jant da alabilirim. Ağırlık olarak iki jant seti de 1350 gr civarı ve çok iyi jantlar.

Özellikle Hookless jant kullanan arkadaşlar önerilerini paylaşırsa sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Giant (link) uyumlu lastik listesini paylaşmış, ben CADEX race 25mm'den Continental Grand Prix 5000 AS TR modeline geçtim. SLR jantlarda her lastiğin farklı genişliklerini öneriyor, Anladığım kadarıyla Pirelli'nin Cinturato modelinin sadece 700x25, 700x32 ve 700x35 olan ölçüleri SLR jantlarında kullanılabiliyor, bu modelin 700x23 olanı testlerden geçemediğinden listede yer almıyor. Benim aldığım Continental serisi listede yer almıyor ama bike24'de kullanıcı yorumlarında SLR jantlarda kullananların problem yaşamadığını ve hookless uyumlu olduğunu paylaştıklarından Continental'in AS TR modelini aldım ( yorumları S TR olan versiyona göre daha yüksekti ) ve yaklaşık 1400 km'dir kullanıyorum ve bir problem olmadı. Basınç konusu biraz karışık orada hala kesin bir bilgi bulamadım, ZİPP 72 psi'dan fazla hava kesinlikle önermiyor ve kazalara sebebiyet vereceğini paylaşmışlar, ben continental'de bazı lastik basınç sitelerinde kendi kg ağırlığıma 82-84kg verdiği değer 82 psi da kullanıyorum.

Ek olarak; bu açıklama aslında sorularımızın genelini özellikle son paragrafta özetlemiş.

Ekran Resmi 2024-06-03 00.21.05.png
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: bytayyar
Teşekkürler Emre bey. Bu cevabınıza göre lastik seçenekleri hayli fazla. Siz hookless jant mı kullanıyorsunuz? Herhangi bir olumsuz yanını gördünüz mü?
Arkadaşlar oldukça kapsamlı cevap vermiş,bende ilavede bulunayım 4 yıldır SLR0 50mm kullanıyorum,çok sağlam ve dirayetli bir jant,akort yüzü görmedi henüz,tek sıkıntı dtswiss 240s göbekler 2 senede bir rulman yiyor,tek masrafı o,o kadarda oluversin.
 
Teşekkürler cevaplar için. Kafamdaki soru işaretlerini giderdim. Cadex race 25 yerine 28 isteyeceğim, umarım yardımcı olurlar.

Yeni SLR 0 40 arka jant göbeği 40t rachet Giant'ın kendi göbeğiyle geliyor gördüğüm kadarıyla.
 
Merhabalar,
Bisikletimin lastikleri kötü duruma geldiği için belirli bir süre beni idare etmesi ve uygun fiyatlı olduğu için görseldeki CST JET C-1820 model dış lastikleri aldım sizce kaliteleri nasıldır ve ne kadar ömrü vardır?
WhatsApp Image 2024-06-03 at 12.03.37.jpeg
 
Yeni bisikletim katlanır değil katlanırda lastik patladımı katlayıp bir taşıt bulup gidiyordum. Bu bisiklet için patlak önleyici sıvımı önerirsiniz, yoksa patladığı zaman eve kadar götürecek sıvılı lastik şişiren spreylerimi.

Patlak önleyici sıvılar 5-6 ay süreli koruma sağlıyormuş. 5-6 ay sonra bir dahamı sıvı sıkacağız lastiğe yoksa iç lastiği değiştirip yenisinemi uygulayacağız. Yani bu patlak sıvı önleyici ile iç lastiği ne kadar süreli kullanabiliyoruz?
 
Yeni bisikletim katlanır değil katlanırda lastik patladımı katlayıp bir taşıt bulup gidiyordum. Bu bisiklet için patlak önleyici sıvımı önerirsiniz, yoksa patladığı zaman eve kadar götürecek sıvılı lastik şişiren spreylerimi.

Patlak önleyici sıvılar 5-6 ay süreli koruma sağlıyormuş. 5-6 ay sonra bir dahamı sıvı sıkacağız lastiğe yoksa iç lastiği değiştirip yenisinemi uygulayacağız. Yani bu patlak sıvı önleyici ile iç lastiği ne kadar süreli kullanabiliyoruz?

İç lastikli yapılarda sıvı ve benzeri ürünler kullanmak uygun değildir. Sonuç neredeyse olumsuz olur. Bunun iki nedeni var birincisi iç lastik dış lastiğe göre esnek olduğu için sıvı kapatma işlevini gerçekleştiremez ikincisi hem iç hem dış lastikte delik oluştuğundan iki katmanlı bir delik yapısı oluşur. Tubeless (iç lastiksiz) lastikler sıvı ile kullanılır. Bu lastikler yapı olarak jantın iç yanaklarına boşluksuz olarak oturur. Aynı şekilde jant da tubeless uyumlu olmalıdır. Clincher denilen lastikler (iç lastikli, standart) ve jantlar bazen sansa keder sıvıyla monte edilebilir ama kullanmak risklidir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: sinann
İç lastikli yapılarda sıvı ve benzeri ürünler kullanmak uygun değildir. Sonuç neredeyse olumsuz olur. Bunun iki nedeni var birincisi iç lastik dış lastiğe göre esnek olduğu için sıvı kapatma işlevini gerçekleştiremez ikincisi hem iç hem dış lastikte delik oluştuğundan iki katmanlı bir delik yapısı oluşur. Tubeless (iç lastiksiz) lastikler sıvı ile kullanılır. Bu lastikler yapı olarak jantın iç yanaklarına boşluksuz olarak oturur. Aynı şekilde jant da tubeless uyumlu olmalıdır. Clincher denilen lastikler (iç lastikli, standart) ve jantlar bazen sansa keder sıvıyla monte edilebilir ama kullanmak risklidir.

ürünün üzerinde iç lastik için yazıyor. Bu olmuyormu?
web-20216-inner-tube-sealant-2021-1000x1000.jpg
 
Schwalbe pro one kullanıyorum son altı aydır. Sökmesi aşırı zor çok sıkı yapmışlar. Lastiği sökerken can çekişiyorum. 700x32 kolay monte edilen ve kaliteli yol lastiği önerisi olan var mı?
Veloflex. Tek levye ile söküp, levye kullanmadan çok kısa sürede takabilirsin.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Geri