Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastiklerin raf ömrü

bu arada oto lastikleri farklıdır ama tecrübemi yazayım. 1998 yılında sıfır opel astra aldık bu araca 12 sene boyunca 40 bin km yaptık garajda yatardı ama acık garaj 2-3 saat güneş gören binaya ait otopark..
Arabayı satarken lastiklere baktım dıştan kılcal çatlaklar vardı ama içten baktığımda yarıklar vardı ve içinden iplikler çıkmış olduğunu gördüm. bu incelemeden 1 yıl önce araç full yüklü uzun yolda 160 170 km hızlarla Balıkesirden- Istanbul'a gelmiştim. allahtan patlamamış..YIL 2009
2010 yılında citroen c5 e geçiş yaptım, orijinal Lastikleri var üzerinde araç 9 yasında 40 binde michelin primacy lastik var. lastiklerin üzerinde kılcal çatlaklar var ama çok az iç kısımlarda yarık vs yok yağmurlu havalarda 170 180 lere çıkıyorum yol tutuş fren performansı iyi yada ben alıştım yada c5 in frenleri çok iyi:)
çok sıcak havalarda gölgede kalıyor ve sürekli temiz tutarım arabayı kaldırıma çıkmam ofroad yollara girmem hor kullanmam yani bu lastikler daha uzun sure gidecek gibi görünüyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ
Scudo
bu arada oto lastikleri farklıdır ama tecrübemi yazayım. 1998 yılında sıfır opel astra aldık bu araca 12 sene boyunca 40 bin km yaptık garajda yatardı ama acık garaj 2-3 saat güneş gören binaya ait otopark..
Arabayı satarken lastiklere baktım dıştan kılcal çatlaklar vardı ama içten baktığımda yarıklar vardı ve içinden iplikler çıkmış olduğunu gördüm. bu incelemeden 1 yıl önce araç full yüklü uzun yolda 160 170 km hızlarla Balıkesirden- Istanbul'a gelmiştim. allahtan patlamamış..YIL 2009
2010 yılında citroen c5 e geçiş yaptım, orijinal Lastikleri var üzerinde araç 9 yasında 40 binde michelin primacy lastik var. lastiklerin üzerinde kılcal çatlaklar var ama çok az iç kısımlarda yarık vs yok yağmurlu havalarda 170 180 lere çıkıyorum yol tutuş fren performansı iyi yada ben alıştım yada c5 in frenleri çok iyi:)
çok sıcak havalarda gölgede kalıyor ve sürekli temiz tutarım arabayı kaldırıma çıkmam ofroad yollara girmem hor kullanmam yani bu lastikler daha uzun sure gidecek gibi görünüyor

Belki haklısınız uzun yıllar daha dayanır. Ama bu riske değer mi? 180 km hızlara çıkan bir arabada 9 yıllık lastik kullanmak bariz tehlikeli. Bu riske girmeyin derim. Bazı şeyler vardır, tasarrufu yapılmaz. Lastik onlardan biri.
 
Hadi bisiklet lastiği söz konusu olduğunda esnek davranılabilir de, rica ediyorum otomobil lastiklerinizi zamanı gelince değiştirin. Ya da alırken iyice dikkat edin antika lastikleri satın almayın. Bu lastik yeri gelecek saatte 150km hızla dönecek üzerinde atıyorum 250 kg yük varken. Maruz kalacağı enerjiler altında yarıldığı anda sadece kendiniz ve aileniz değil, o esnada orada bulunan şanssız insanların da hayatına mal olacaksınız. Bunlar olmayan şeyler değil. Ailenize parasal değer biçmeyin. Ayrıca burada "lastik eskimez" diyenlere de kulak asmayın. Her şey eskir.
 
Araç orijinal 40 binde satacağım için: üzerindeki lastikler kilometresinin orjinliginin kanıtıdır diye düşünüyorum ayrıca 4 lastik 4 bin TL satarken bu bedel yok olacaktır. Yılda 5 bin km yapıyorum ama bundan kelli hız yapmayacağım
 
ben 2009 model bir trek kullanıyorum ve üzerindeki lastikler hala orijinal bontrager lastikleri.
ki bu bisiklet, bir de lastikler inik biçimde iki yıl yatmış.
bence raf ömrü falan önemli de, üretimde kullanılan materyalin kullanım oranları kaliteli direkt belirliyor kanaatindeyim.
bu anlamda michelin, specialized, bontrager marka lastikleri tek geçiyorum. en güvenmediğim marka ise maxxis.
 
Bu siteden ilgili pragrafın çevirisini paylaşıyorum.
(link)

Lastik Aşınması - Lastiklerinizi ne zaman değiştirmelisiniz?

Birçok bisikletçi, sadece eskidiği veya yan duvarları rengini kaybettiği için gayet kullanılabilir lastiklerini değiştirerek para harcıyor. Sadece yeni lastikler istiyorsanız,eskileri çirkin görünüyor, bu sizin paranız ama esas olarak güvenlik/işlev ile ilgileniyorsanız, lastikleri değiştirmenizi gerektirecek sadece iki neden vardır.

1-Lastik sırtı o kadar incelir ki küçük cam parçaları veya benzerlerinden çok sayıda patlak almaya başlarsınız yada kumaş lastik yüzeyinden görünmeye başlamıştır.
2-Lastiğin kumaşı hasar gördüğünde, lastikte kamburlar /görünüş bozuklukları belirir veya iç lastik dış lastiğin içinden pırtlar.
Lastik sırtındaki çatlaklar zararsızdır. Lastikte, genellikle çivilerin, raptiyelerin, dikenlerin veya cam parçalarının neden olduğu küçük delikler de lastiğe zarar vermez çünkü dış lastiğin hava geçirmez olması gerekmez. İç lastiksiz dış lastikler için sızdırmazlık sıvısı(sealant) bu küçük delikleri tıkayacaktır.
indir.jpg

Ciklet duvarlı lastikler(Gumwall lastikleri,yuvarlanma direncini düşürmek için yan duvarlarda doğal kauçuk malzeme kullanılarak imal edilir. Resimde görülüyor. ) Bazen yan duvarlarda, ozon hasarı kaynaklı rahatsız edici kabarmalar meydana gelir. (Bu genellikle bisikletin bir fırının yanında depolanmasından kaynaklanır - tipik fırınlardaki güçlü elektrik motorları, havaya makul miktarda ozon salabilir.) Bu kabarcık çirkin olsa da en azından lastiğin güvenliğinden/ dayanıklılığından ödün vermez.
 
Bir oto lastik bayisi olarak söyleyebilirim ki otomobil lastikleri rafta durdukları sürece sıkıntı yok ama kullanılmaya başlayınca, km yapmasanız bile bir süre sonra lastik sertleşmeye ve yolda kaymaya başlar. Aynısı bisiklet lastikleri için de geçerlidir sanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Ozan
3-4 yıldır balkonda korumasız duran lastikler var. En az 5 yıllıktır ayrıca. Bu sene hepsini yıkayıp şişirdim ve kullanmaya başladım. En ufak çatlak ve yıpranma belirtisi yok hatta ilginçtir en az 10 yıllık CST lastiğim var yedekte duran hiç kullanılmamış ve o da balkonda rafların üzerinde bekliyordu. Onlarda bile en ufak deformasyon yok. Oysa zamanının en dandik ve en çok satan ucuz lastiği idi.
 
Herkese merhaba dış lastigin ömründen sık bahsediliyor fakat iç lastik için daha limitli bilgi var.

Bisikletimde schwalbe marathon plus takılı ve 3 yıldır patlak yasamadığım için iç lastik değiştirmedim. Dış lastikleri ön ve arkaları birbiriyle değiştireceğim arka daha hızlı aşınıyor öne alacağım önü de arkaya alacağım .

3 yıllık iç lastiklerimi değiştirmeme gerek var mı? Yama yok üzerlerinde. Boşuna masraf yapmak istemiyorum sorun cikartmayacaklarsa :) piyasa coşmuş
 
Mesajları okumadım ama benım arabada 2007 yılı uretım ıkıncı el lastık ıle 1000 km gıttım :D yolda lastık yandan patlayınca ıstanbula gıderken mecbur aldım yılınıda bilmiyordum zaten mecburdum dönünce degıstırdım 2007 ımıs. Bisiklet içinde asırı yuksek hızlar soz konusu olmadığı için araba kadar büyük tehlike yaratacagını düşünmuyorum. Yanı bana gore 10 yıllık lastik bıle kullanılır
 
@osmancan71 Yokuş inerken 70 leri görüyoruz ve araba gibi kaportamız yok ne yazık ki? 15 TL lik iç lastik için kafamdaki soru işaretini giderirdim açıkçası. 1 Tane yedek nasıl olsa oluyor yanımızda onu yedeğe ayırıp yenileyebilirsiniz.
 
@osmancan71 Yokuş inerken 70 leri görüyoruz ve araba gibi kaportamız yok ne yazık ki? 15 TL lik iç lastik için kafamdaki soru işaretini giderirdim açıkçası. 1 Tane yedek nasıl olsa oluyor yanımızda onu yedeğe ayırıp yenileyebilirsiniz.
İç hakkında yazmamıstım :) iç hakkında konusmakta istemiyorum çünkü ıkı bısıkletımde de ıc lastıklerın sankı pullu veya derı degıstıren bı canlı gıbı döküntüleri olması. Ikısıde yenı halbuki. Bırde yüksek basınç alıyorlar o iş benim kestırebılecegım bı durum degıl yani :D ıc lastiği bende sızın gıbı eskı tutmam çünkü tekerı sokup patlagı yamalamakla ugrasmaktansa bı kac yılda bır yenısını alırım. Dış pahalı ama :D o gıttıgı yere kadar
 
@osmancan71 piyasadaki en ucuz iç lastik Laos mali IRC lastikleri(yogun kullanimda) bir yazda çöp oldu.
Tur bisikletinde Maraton plus kullandiğim icin hiç patlak yaşamadim iç lastigı 5 yıldır hiç görmedim😃 ( tur bisikletini seyrek kullaniyorum)
Kisacası içlastigin nezaman su koyacağı belli olmaz muhakkak yaninizda bir yedek olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@osmancan71 piyasadaki en ucuz iç lastik Laos mali IRC lastikleri(yogun kullanimda) bir yazda çöp oldu.
Tur bisikletinde Maraton plus kullandiğim icin hiç patlak yaşamadim iç lastigı 5 yıldır hiç görmedim😃 ( tur bisikletini seyrek kullaniyorum)
Kisacası içlastigin nezaman su koyacağı belli olmaz muhakkak yaninizda bir yedek olsun.
Yedeksız dolasmıyorum zaten :) hatta ıkı yedegım var öbür bısıklette. Ben o işten dersımı aldım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
maxxis Ecxel elite katlanır 2013-1 tarihli kırmızı alanda işaretledim uretim tarihini..çiftine 300tl verdim
geri iade etmeli iyim 7 sene olmuş ve senelerin tozu üzerinde, bazı yerlerde renk atmış sanki guneş görmüş naylon lastiklerin raf Raf ömrü 4-5 yıl sanırım.214017 dosyayı görüntüle

maxxis overdrive excel katlanır olduğu için tercih etmiştim aslında aklımda erdoganlardan sawable maraton racer vardi daha hafif ama 26x1.50 telli idi 1.75 olsun katlanır olsun dedim ama 7 sene rafta kalmış
Selam hocam
Bugün Maxis overdrive excel 700x35 aldım, ve aynı şekilde M-2013-1 yazıyor üzerinde. Siz yaptığınız araştırmada ne sonuca vardınız o üretim tarihi mi, kullandınız mı lastikleri bir sorun yaşadınız mı?
 
Selam hocam
Bugün Maxis overdrive excel 700x35 aldım, ve aynı şekilde M-2013-1 yazıyor üzerinde. Siz yaptığınız araştırmada ne sonuca vardınız o üretim tarihi mi, kullandınız mı lastikleri bir sorun yaşadınız mı?

MAXXIS e instagram üzerinden mesaj yazdım ve dönüş yaptılar.

"The date code is inside the tire on the casing. It is a 9 digit number sequence in either light red or white and the 1st two digits are the day, 2nd two digits the month, and the 5th digit the last number of the year of manufacture. If stored out of temperature extremes and away from direct sunlight and certain chemicals like pool cleaning supplies and concrete, these tires can last 6 years."

Yani lastiğin yanında yazan yer üretim tarihi değilmiş içinde yazan 9 haneli beyaz yada kırmızı renkli yazı üretim koduymuş.
İlk 2 sayı üretim günü, sonraki 2 sayı üretim tarihi, son 5 sayıda üretim yılıymış. Ayrıca doğru saklandığı taktirde 6 yıl lastiklerin dayanabileceğini söylemişler bilgilendirmek istedim.
 
2014 üretimi marathon mondiallerim 20.000km/6 yıldır takılı ve hala çok sağlam görünüyorlar. şimdi ben bunları ömrü doldu diye değiştirsem çıkardığım lastikler vallahi rüyama girip bana kötü konuşur.
 
Yok öyle lastiğin raf ömru gecti diye yeni lastik alma devri. Nerde öyle bolluk. Fiyatlar uçmuş gitmiş. Katlanir bisikletimin izleri silikleşti diye ters yöne çevirip kullaniyorum yol tutuşu artsin diye. Yedeği olmasina rağmen kullanmiyorum. Serin guneş görmeyen bir yerde ise hiç bisey olmaz.
 
Schwalbe marathon ile 2014 yılından beri yaklaşık 42.000 kilometreyi devirdik torpido sütü ile lastikleri ara ara temizledikten sonra yağlarım uzun süre kullanmayacaksam havasını indirip öyle saklarım belki yaptığım bakımlarla ömrü bukadar uzamış olabilir şuan lastiğin dibinden çatlamalar oldu hala kullanılıyor iyice ömrünü bitirene kadar kullanmayı düşünüyorum bu kadar sağlam lastik hangi markada var ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
2004 te Dunlop dağ bisikleti aldım. Üzerinde Kenda lastik vardı 17 senede en ufak bir deforme olmadı yani kılcal çatlak yarık gibi ben de inanamıyorum ben böyle kaliteli bir lastik görmedim. Bisikleti yeni sattım alan hayrını görsün herhalde bi 17 sene daha gider
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Geri