Abi trafikte sürme ve fren hakkında yorum yapamam, kişiden kişiye,şehirden şehire değişir. ama fren ve hareketler konusunda frensiz sürmenin bikaç artısını gördüm,
3-4 aydır frensiz sürüyorum ve arka freni söktüğükten sonraki ilk sürüşte duruma alıştım
ve hareket yapma anında yavaşlama şansın çok olmadığından hareketi yaptığın yere hızlı giriyosun ve hareketini hızlı yapıyosun, ki bence bu iyi bişey, arka fren varken çoğu zaman cesaret edemeyip hızımı düşürüyodum hareket öncesi.
ikincisi ise bizim parkta keşfettiğim bişey, resimle daha rahat anlatırım;
(link)
parkta hız almak için kırmızı çizgiyi takip ederken, herhangi bi çizgiden gidip eğer köşeyi dönemiycek gibi olursam (yıldızlı yer) frenle hızımı düşürüp yola devam ediyodum,
ama frensiz olduğum zaman ilk hafta defalarca yıldız noktasında çizginin dışına çıkıp çimenli alana geçiyodum, ama alıştıktan sonra rasgele bi çizgiden değil doğru çizgiden gitmeye başladım, parkın içinde kaldım, hızım yüksek kaldı, nerdeyse hiç pedallamama gerek kalmadı
Half cab sonrası dönüşlerde frenli dönmek ve pedalla dönmek arasındaki farkı söylemiyorum bile.
Eğer yapabiliyosan (ben yapamıyorum) manuelere etkisi büyük, frenle değil vücudunla, dizlerinle kontol etmeyi öğreniyosun..
eksileri tabi ki var, yavaşlamak için ayağını yere veya arka tekere sürttüğünden ayakkabı tabanlanları daha çabuk eskiyo, abubaca gibi bikaç hareketten mahrum kalıyosun, eğer çok dik ve tehlikeli bi bayır varsa yürüyerek iniyosun vs..
gyro konusu eğer fren kullansaydım ve barspin veya tailwhip tarzı hareketler yapabilseydim ben de kullanırdım.
seleyi orta yükseklikte tutmak barspin yaparken dizini sıkıştırmak için harika ama aşırı yüksek tutmak hareketlerde, özellikle table vs gibi hareketlerde dize çarpıp belli bi açıdan daha fazla yatıramamaya sebep oluyo bence (en azından benim için) ve düşüş anında kıça veya bacaklara çarpıp acıtabiyo.
bu arada limon sarısı renk, 9 inç gidon vs ben de kullanmıyorum
(link)
baya uzun yazmışım
özet: frensiz kullanmak(bilinçli bi şekilde) apaçilik değildir.