Scudo Sports

Maksimum nabız ve performans hakkında...

burası bisikletforum , herkes kendince birşeyler yazar ancak sen grade %0 olan yere kom şavaşları diye başlık açarsan bisikletforum da illaki biri çıkar doğusunu anlatmaya çalışır. kom savaşı diye kızlarsoruyor forumuna yazarsan orda olur dediğin , ancak burası az buçuk herkesin bisiklet konusunda bilgi sahibi olduğu bir yer burda gitmez.

yurt dışında yokuş aşağı veya 1 km de 10 tane segment açılmıyor . yurtdışında arama yaparsanız görürsünüz , zaten benim tepkim buna aslında.
Hocam siz KOM nedir ilk önce onu iyice öğrenin. KOM segment birincisine verilen isimdir. King Of The Mountain denmesinin sebebi sıralamada birinci olmasından kaynaklıdır. Siz sanırım bir tırmanış etabı kazananı bisikletçiye verilen ünvan ile segment birincisine verilen ünvan arasındaki farklılıkları anlamakta zorluk çekiyorsunuz. @Şevket Özer i ve paylaşımını bu şekilde gömmeye çalışmadan önce bırakın onu geçmeyi, onun arkasında %0 gibi eğimsiz bir yolda bu ortalama hızlarda arkasında drafting yapabiliyor olmanız lazım. Sizden ricam; Strava hesabınızın linkini buraya bırakın, @Şevket Özer de bıraksın. Ondan sonra görelim bakalım argümanlarla, kim kimmiş, ne neymiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Carlosito1907
Scudo
Konuyu fazlaca uzattık aslında :) gelişmiş ülkeler de demek istemiştim.
ingiltereyi örnek vermişsiniz ama bakın Türkiyeden beterler. Türkiye'de düz yolda segment açmış adamlar. Örnek verdiğiniz ülkede eğim aşağı segment açmışlar. :koptum:

Kısacası Türkiye'si, gelişmiş ülkesi falan boşverin insanlar neyden mutlu oluyorsa onunla oyalansın.

Screenshot 2023-04-26 at 19-03-50 Chaddesley wood to Woodcote Strava Ride Segment in United Ki...png
 
gps datalarıyla oynayanlar,
Bir de bu durum var. Gpx dosyasıyla oynayarak ortalama hızı arttırmak çok basit ve anlaşılması mümkün değil. 1 dakika içinde istediğim segmenti bu şekilde alabilirim ve kimse fark edemez. Üstelik nabız, kadans, sıcaklık değerlerini bile eklemek mümkün.
 
Bir de bu durum var. Gpx dosyasıyla oynayarak ortalama hızı arttırmak çok basit ve anlaşılması mümkün değil. 1 dakika içinde istediğim segmenti bu şekilde alabilirim ve kimse fark edemez. Üstelik nabız, kadans, sıcaklık değerlerini bile eklemek mümkün.
O veriler şifreli. 🤣
 
Çok güzel konu olmuş.. ben, topu topu 2 bilemedin 3 yıllık bisiklet sürüyorum aktif olarak .. kilom 89/92 arası gldlp gelir , civarda Kom ya da segmentlerde adım geçer ancak ben tırmanıci değilim , sprinter da değilim fakat bazen alınan Kom ya da segmentlere itiraz ederler ya ona bitiyorum.. Gören de her segment alın teriyle alınmış zannederler.. ulan kapistigim adam 60 kg ben 90 ? Ruzgari arkasına alır, düzde 55 i 60i bulur , o onun alın teridir ya da motorlu ya da bir otomobilin drobundadir, ama sıradan biri Kom alınca kamyon arkası derler flag atarlar.. bırakın kim hangi Kom u almış alamamış ..saniyeleri geçtim, km farkıyla örn 48,8 48,6 km/h değerlerle sıralanan komlar var .. ne dlyecegiz şimdi?yorum nasıl yapacağız bu iki dereceye ?

Not : benim kişisel görüşümdur.. tartışma ya da polemik için değil, konu gereği paylaşmak istedim..herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️👍
 
Çok güzel konu olmuş.. ben, topu topu 2 bilemedin 3 yıllık bisiklet sürüyorum aktif olarak .. kilom 89/92 arası gldlp gelir , civarda Kom ya da segmentlerde adım geçer ancak ben tırmanıci değilim , sprinter da değilim fakat bazen alınan Kom ya da segmentlere itiraz ederler ya ona bitiyorum.. Gören de her segment alın teriyle alınmış zannederler.. ulan kapistigim adam 60 kg ben 90 ? Ruzgari arkasına alır, düzde 55 i 60i bulur , o onun alın teridir ya da motorlu ya da bir otomobilin drobundadir, ama sıradan biri Kom alınca kamyon arkası derler flag atarlar.. bırakın kim hangi Kom u almış alamamış ..saniyeleri geçtim, km farkıyla örn 48,8 48,6 km/h değerlerle sıralanan komlar var .. ne dlyecegiz şimdi?yorum nasıl yapacağız bu iki dereceye ?

Not : benim kişisel görüşümdur.. tartışma ya da polemik için değil, konu gereği paylaşmak istedim..herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️👍
O yüzden ne yapıyoruz Serdar? Kadans ve nabız bandı kullanıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
O yüzden ne yapıyoruz Serdar? Kadans ve nabız bandı kullanıyoruz.
Adil abi senin gibi tanıdığım ve bu konuları ciddiye alan 3-5 kişiyi tenzih ediyorum.. seninle suruslerimiz de oldu ve kesinlikle her pedalda disiplini hissettiriyorsun, işin tekniğini konusuruken buldum kendimi yanında hep ama çoğunluk show için kullanıyor malesef ki bu platformu.. üstelik daha da işin suyunu çıkarıp bazı bölgelere resmen cokmusler.. kendileri dışında derece yapanları bayraklayip hatta bayraklatip disliyorlar..
 
Adil abi senin gibi tanıdığım ve bu konuları ciddiye alan 3-5 kişiyi tenzih ediyorum.. seninle suruslerimiz de oldu ve kesinlikle her pedalda disiplini hissettiriyorsun, işin tekniğini konusuruken buldum kendimi yanında hep ama çoğunluk show için kullanıyor malesef ki bu platformu.. üstelik daha da işin suyunu çıkarıp bazı bölgelere resmen cokmusler.. kendileri dışında derece yapanları bayraklayip hatta bayraklatip disliyorlar..
Boşver Serdarr çok takılma. Ben ilk aldığım Kom u bir sene sonra fark ettim. Ha tabi gider Samet'in Gökhan'ın olduğu Kom u denesin bir şey demem. Alabilene helal olsun.
KOM 19ncu yüzyıl_ Bağdat Caddesi :)
303374 dosyayı görüntüle
Komcular sokak Kadans Apartmanı No:10
 
Son düzenleme:
yerel degisle ; BKB can'dir , bu rotada bir cok segment her gun el degistirir. Bizim takim icinde bile segmentler icin bir savas vardir. 😀💪
 
Segment işi sinirleri sağlam adam işi. Bırak nabız, kadans hatta power verisini video çekip etkinliğe youtube linki koyuyosunda yine flaglıyorlar. Etkinliği flaglıyorlar, segmenti flaglıyorlar. Sen açıyorsun tekrar, yüzden fazla kez aynı etkinliğin flagını açtığımı bilirim. Şimdi bir etkinlik hariç tüm etkinliklerim liste dışı, kafam rahat. Buralarda bir ara segment yüzünden kanlı bıçaklı olacaktı birileri. Eskiden güzeldi. Bir etkinlik flaglanırsa itiraz ederdin, strava inceler haksızsa o etkinlik bir daha flaglanamazdı. Artık uygulanmıyor. Birde tersi var, araç içi, araç arkası adam segmenti alıyor. Bırak sensörlere bakmayı sensör yok. Hop tekrar açıyor. Flaglamanın açmanın sonu yok. Bu işlerle uğraşırken her sabah mesaiye başlamadan flag kontrolu varsa flag açmaya zaman ayırıyordum.

Ama segmentleri gelişim için faydalı buluyorum. Motivasyon kaynağı oluyor. Tabi etik anlayışı daha doğrusu ahlakı ve sinirleri kuvvetli insanlar için.
 
Bugün hiç beklemediğim halde bir KOM elde ettim. İnsanlık için küçük fakat benim için büyük bir adım.
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve Kayabey
kom falan umrumda değil sürüşe çıktığım hergün ölmeden tek parça evime dönebildiğim için tüm komlar benimdir ülkemizde eve dönebilmek bile bir komdur bence o yüzden takımda yarışan bir sporcu değilseniz çok ta takılmamak lazım bence
 

Bolca adrenalin yüklü güzel bir sürüşmüş. Bağımlılık da yapar bu yahu :)
Bir keresinde oluşturduğumuz trenle 40 kmh civarı bir hızla mutlu mesut sürerken, "soldayız" sesiyle yanımızdan 50 ile geçen başka bir bisikletli trenini unutamam. Eziklenmiştik resmen :D

Ancak tam tahmin ettiğim gibi, mümkünse hiçbir kırmızı ışıkta durma yok. Kendileri gibi kırmızı ışığı önemsemeyip sağlarından kavşağa
giren bisikletçi az kalsın faciaya sebep oluyordu. Belli, hepsi çok tecrübeli bisikletçiler. Ne diyeyim güvenli sürüşler dilerim, Allaha emanet olun. 🙄
 
Bir keresinde oluşturduğumuz trenle 40 kmh civarı bir hızla mutlu mesut sürerken, "soldayız" sesiyle yanımızdan 50 ile geçen başka bir bisikletli trenini unutamam. Eziklenmiştik resmen
Bundan daha kötüsü de tek kişi tarafından böyle geçilmek.
2015 yılında bir dağ bisikleti maratonunda 4 kişilik grubumuzu tek başına bir delikanlı (Andreas Seewald) böyle geçmişti. Uzunca bir düzlüktü, biz de gazlayıp takıldık tekerine. Pro bisikletçi gücü nedir izledik bir süre. Pro adamın bizle ne işi var derseniz, biz 120km olan parkuru sürüyorduk, o 211km olanı. Parkurların kesiştiği kesimlerde iki grup denk geliyordu böyle.
Sonra 2 defa dünya şampiyonu oldu zaten.
 
Bundan daha kötüsü de tek kişi tarafından böyle geçilmek.
2015 yılında bir dağ bisikleti maratonunda 4 kişilik grubumuzu tek başına bir delikanlı (Andreas Seewald) böyle geçmişti. Uzunca bir düzlüktü, biz de gazlayıp takıldık tekerine. Pro bisikletçi gücü nedir izledik bir süre. Pro adamın bizle ne işi var derseniz, biz 120km olan parkuru sürüyorduk, o 211km olanı. Parkurların kesiştiği kesimlerde iki grup denk geliyordu böyle.
Sonra 2 defa dünya şampiyonu oldu zaten.
Bahsettiğin Andreas Almanya ve Dünya şampiyonu 😀 Bir zahmet geçsin yani.
 
FTP yi hortlatalım.
FTP testi ile ilgili olarak sorum şu; yaptığımız sürüşlerde ortalama watt ın ftp nin üzerinde çıkıması normal mi ??
 
FTP yi hortlatalım.
FTP testi ile ilgili olarak sorum şu; yaptığımız sürüşlerde ortalama watt ın ftp nin üzerinde çıkıması normal mi ??
Normal şartlar altında, hayır normal değil.

Olasılıklar;

Şu anki performans durumunuz, FTP testi yaptığınız duruma çok daha iyi ise, mesela FTP yaptığınız tarihte 250w iken şuan 280w yapabiliyorsanız, FTP testini güncelleyin.
FTP testini hangi şartlarda gerçekleştirdiniz? Acaba oradaki değer doğru muydu?
PM ayarlarında bir sıkıntı olabilir mi?
Ya da PM kullanmıyor değerleri Strava üzerinden alıyorsanız, o değerlere pek güvenmeyin. Dışarıdan gelen etkileri (rüzgar, toplu sürüş vs. gibi değerler) hesaba katamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Clal
Normal şartlar altında, hayır normal değil.

Olasılıklar;

Şu anki performans durumunuz, FTP testi yaptığınız duruma çok daha iyi ise, mesela FTP yaptığınız tarihte 250w iken şuan 280w yapabiliyorsanız, FTP testini güncelleyin.
FTP testini hangi şartlarda gerçekleştirdiniz? Acaba oradaki değer doğru muydu?
PM ayarlarında bir sıkıntı olabilir mi?
Ya da PM kullanmıyor değerleri Strava üzerinden alıyorsanız, o değerlere pek güvenmeyin. Dışarıdan gelen etkileri (rüzgar, toplu sürüş vs. gibi değerler) hesaba katamıyor.


Teşekkür ederim


FTP yi trainer da ölçtüm. Geriye dönük baktığımda da yeni sürüşlerde de ftp nin üzerinde değerlere ulaşıyorum. Belki FTP yaptığım gün iyi bir gün değildi eski FTP lere görede düşük bir değer elde etmiştim .
 
Geri