Burçak Erbil
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Eylül 2006
- Mesaj
- 892
- Tepki
- 2.665
- Şehir
- Istanbul
Marin çelik kadro üzerine yıllar içinde parça parça topladığım XC bisikletimi, XTR grupset nakli ve birkaç diğer parça değişikliği ile sanıyorum sonunda bitirdim Son durum:
Kadro: MARIN Pine Mountain 2006 Columbus-Zona Steel
Maşa: 2000 SID 100
Frenler: Hayes Stroker Carbon 7"/6"
Jantlar: Hayes Superlite Göbekler / ZTR Race Çemberler / DT Supercomp Teller
Lastikler: Stan’s Crow / Raven
Krankset: XTR M952 167.5 Kollar / Middleburn Spider / Blackspire 44-32-22 Dişliler
BB: XTR M952
Vitesler: XTR M952
Zincir: Yumeya
Pedallar: XTR M952 / Actiontec Ti Miller
Ruble: XTR M972 11-32
Gidon: KCNC SC-Bone
Boyun: Planet X 3D Forged Road
Elcik/Barend: Ergon GX2 Carbon
Furş: Cane Creek S-8
Sele Borusu: KCNC Ti ProLite 8000
Sele: San Marco Bontrager Ti
Bu değişiklikler sonunda bisiklet 10kg altına indi:
En hafif Çelik?
Ama ağırlık aslında benim için birinci öncelik değildi, sürüş, dayanıklılık, uzun ömür ve tabii ki emniyeti daha ön plana almaya çalıştım. Bu yüzden aluminyum rotor, ruble veya QR'lar, 2 günde aşınıp gidecek pedallar kullanmadım, kritik civatalarda çelikten taviz vermedim ve tabii ki işe kaliteli bir çelik kadroyla başladım! Tek tereddütlü olduğum parçalar Titanyum pedal milleri idi, (tahmin edilemeyebilse de, araştırdığınızda bu millerin kırılmasının bile ciddi sonuçları olabileceğini görürsünüz) bu yüzden bunlarda özellikle ne olduğu belli olmayan parçalardan kaçınıp, USA yapımı bir marka tercih ettim.
Neyse.. Gelelim tekrar kirlenmeden önceki fotolara
Bu grupseti seçmemin temel nedeni kranklar.. XTR M952, 3'lü MTB krankları arasında en düşük Q-Factor'lerden birine sahip. (ki bence bu bir krank için ağırlık veya esnemezlik hikayelerinden daha önemli) Ama sadece 46-34-24 oranlarıyla mevcut olduğundan aftermarket parçalarla istediğim oranlarda krankseti kendim topladım.
Uzun süredir kullandığım favori selemi yine aynı modelin Titanyum raylısı ile değiştirdim. San Marco Bontrager Ti 90'lardan NOS; Yol selesinden devşirme olan çoğu diğer superlight selenin aksine, bu gerçekten MTB için özel tasarlanmış bir sele. Arka tarafı ince ve yanlardan kesik; bu tasarım selenin arkasına inmeyi çok kolaylaştırıyor.
Kadro: MARIN Pine Mountain 2006 Columbus-Zona Steel
Maşa: 2000 SID 100
Frenler: Hayes Stroker Carbon 7"/6"
Jantlar: Hayes Superlite Göbekler / ZTR Race Çemberler / DT Supercomp Teller
Lastikler: Stan’s Crow / Raven
Krankset: XTR M952 167.5 Kollar / Middleburn Spider / Blackspire 44-32-22 Dişliler
BB: XTR M952
Vitesler: XTR M952
Zincir: Yumeya
Pedallar: XTR M952 / Actiontec Ti Miller
Ruble: XTR M972 11-32
Gidon: KCNC SC-Bone
Boyun: Planet X 3D Forged Road
Elcik/Barend: Ergon GX2 Carbon
Furş: Cane Creek S-8
Sele Borusu: KCNC Ti ProLite 8000
Sele: San Marco Bontrager Ti
Bu değişiklikler sonunda bisiklet 10kg altına indi:
En hafif Çelik?
Ama ağırlık aslında benim için birinci öncelik değildi, sürüş, dayanıklılık, uzun ömür ve tabii ki emniyeti daha ön plana almaya çalıştım. Bu yüzden aluminyum rotor, ruble veya QR'lar, 2 günde aşınıp gidecek pedallar kullanmadım, kritik civatalarda çelikten taviz vermedim ve tabii ki işe kaliteli bir çelik kadroyla başladım! Tek tereddütlü olduğum parçalar Titanyum pedal milleri idi, (tahmin edilemeyebilse de, araştırdığınızda bu millerin kırılmasının bile ciddi sonuçları olabileceğini görürsünüz) bu yüzden bunlarda özellikle ne olduğu belli olmayan parçalardan kaçınıp, USA yapımı bir marka tercih ettim.
Neyse.. Gelelim tekrar kirlenmeden önceki fotolara
Bu grupseti seçmemin temel nedeni kranklar.. XTR M952, 3'lü MTB krankları arasında en düşük Q-Factor'lerden birine sahip. (ki bence bu bir krank için ağırlık veya esnemezlik hikayelerinden daha önemli) Ama sadece 46-34-24 oranlarıyla mevcut olduğundan aftermarket parçalarla istediğim oranlarda krankseti kendim topladım.
Uzun süredir kullandığım favori selemi yine aynı modelin Titanyum raylısı ile değiştirdim. San Marco Bontrager Ti 90'lardan NOS; Yol selesinden devşirme olan çoğu diğer superlight selenin aksine, bu gerçekten MTB için özel tasarlanmış bir sele. Arka tarafı ince ve yanlardan kesik; bu tasarım selenin arkasına inmeyi çok kolaylaştırıyor.