Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

MARIN Pine Mountain Steel HT - şimdi full XTR!

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.665
Şehir
Istanbul
Marin çelik kadro üzerine yıllar içinde parça parça topladığım XC bisikletimi, XTR grupset nakli ve birkaç diğer parça değişikliği ile sanıyorum sonunda bitirdim :) Son durum:

Kadro: MARIN Pine Mountain 2006 Columbus-Zona Steel
Maşa: 2000 SID 100
Frenler: Hayes Stroker Carbon 7"/6"
Jantlar: Hayes Superlite Göbekler / ZTR Race Çemberler / DT Supercomp Teller
Lastikler: Stan’s Crow / Raven
Krankset: XTR M952 167.5 Kollar / Middleburn Spider / Blackspire 44-32-22 Dişliler
BB: XTR M952
Vitesler: XTR M952
Zincir: Yumeya
Pedallar: XTR M952 / Actiontec Ti Miller
Ruble: XTR M972 11-32
Gidon: KCNC SC-Bone
Boyun: Planet X 3D Forged Road
Elcik/Barend: Ergon GX2 Carbon
Furş: Cane Creek S-8
Sele Borusu: KCNC Ti ProLite 8000
Sele: San Marco Bontrager Ti

Bu değişiklikler sonunda bisiklet 10kg altına indi:
En hafif Çelik?

Ama ağırlık aslında benim için birinci öncelik değildi, sürüş, dayanıklılık, uzun ömür ve tabii ki emniyeti daha ön plana almaya çalıştım. Bu yüzden aluminyum rotor, ruble veya QR'lar, 2 günde aşınıp gidecek pedallar kullanmadım, kritik civatalarda çelikten taviz vermedim ve tabii ki işe kaliteli bir çelik kadroyla başladım! Tek tereddütlü olduğum parçalar Titanyum pedal milleri idi, (tahmin edilemeyebilse de, araştırdığınızda bu millerin kırılmasının bile ciddi sonuçları olabileceğini görürsünüz) bu yüzden bunlarda özellikle ne olduğu belli olmayan parçalardan kaçınıp, USA yapımı bir marka tercih ettim.

Neyse.. Gelelim tekrar kirlenmeden önceki fotolara :D

Bu grupseti seçmemin temel nedeni kranklar.. XTR M952, 3'lü MTB krankları arasında en düşük Q-Factor'lerden birine sahip. (ki bence bu bir krank için ağırlık veya esnemezlik hikayelerinden daha önemli) Ama sadece 46-34-24 oranlarıyla mevcut olduğundan aftermarket parçalarla istediğim oranlarda krankseti kendim topladım.

Uzun süredir kullandığım favori selemi yine aynı modelin Titanyum raylısı ile değiştirdim. San Marco Bontrager Ti 90'lardan NOS; Yol selesinden devşirme olan çoğu diğer superlight selenin aksine, bu gerçekten MTB için özel tasarlanmış bir sele. Arka tarafı ince ve yanlardan kesik; bu tasarım selenin arkasına inmeyi çok kolaylaştırıyor.
 
Scudo
Çok bisiklet... Carbon, alu vs derken çeliğin asaleti başka olmuş. Güle güle kullanın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Hep beraber tekrarlayalim:) steel is real

Cok guzel olmus Burcak abi her zaman solerim mtb leri sevmem ama bunun ayri bir havasi olmus, guzel sade ve asil:)

en kisa ve en musait zamanda gorusmek dilegi ile:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Sağol Cengiz ;) Yol bisikletleri bence de çok daha zarif, ama mtb de olmazsa olmaz. Dağlarda, ormanlarda bisiklet sürmenin zevki bambaşka! Gördüğün üzere mtb'de de yine old-school parçalardan vazgeçemedim :D Daha iyileri senin olsun ileride..

Sınavların bittiyse önümüzdeki haftalarda görüşelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
Hayatımda gördüğüm güzel mtblerden bir tanesi. :) kazasız sürüşler...
 
Seçimler yerinde olmuş kadroya zaten bişey demeye gerek yok :) güle güle kullanın . . .
 
Çok şık gayet kaliteli duruyor kazasız belesız bol sürüşler.
 
Ben de aylarca aynı kadroyu gözetledim; hadi iş değişti, yeni motor, trafik kazası, sağlık masrafı derken kaldı kıyıda köşede... Seneler geçti üzerinden. Bence kıymetinin bilinmediği çok güzel bir seri bu Pine HT serisi.
 
Çok güzel bir bisiklet toplamışsınız.Kadronuz harika.Yalnız kırmızı maşa yerine siyah yada metalik bir maşa olsa daha güzel durur gibime geliyor.
 
Geri