Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

master tez konusu: karbon kadro üretimi

Yeni bir tasarım yolda arkadaşlar bu arada :) Yol bisikleti olacak, rekorlu tasarım, vacuum bag prosesli...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Scudo
Arkadaşım supersın senı tebrık edıyorum zihni uney kktc bısıklet antronoru
 
Yasin'cim gelişmeleri merakla bekliyoruz.Ailecek seyrediyoruz gibi oldu :)

Bu kadro ile zaten Türk tarihinde bir ilki gerçekleştirdin.Bunu bir arkadaşımızın, içimizden birinin yapması gurur verici.
İlgiyi görüyorsun.Başarıyı herkes alkışlar.Tabi bu tip kişisel girişimlere destek alkışla kalmamalıdır.
İstanbul'da olsaydım, kadronun birçok yönden testini beraber gerçekleştirip, bunları da kamera ile kaydedip ilgili kurumlara aktarmaya çalışırdık.
Bu girişimini sadece bisiklet camiasına değil her sektöre ve ortama duyurmalısın.Belli mi olur, gün gelir doğru kişilerle karşılaşırsın ve kendini seri üretim yapan bir atölyede meslektaşlarınla ülken insanına kaliteli, hafif, uygun fiyatlı ve yerli üretim karbon kadro üretirken bulursun :)

Bunlar hayal değildir.Birşeyi istedik mi, yapmak kolaylaşıyor.
Şu an anket için erken fakat bu konuda biraz daha tecrübe kazanıp, seninle aynı tecrübe ve özveriye sahip kişilerle beraber daha fazla üretime geçtikten sonra kadronun üretim süreci de, maliyeti de, ağırlığı da düşecektir.
Ardından forumlarda anket yaparak, şu özelliklerde karbon kadro üretsek kimler alır diye soruyu yönelttiğinde olumlu cevap verenlerin %20-30'u kadronu kesin alacak gözüyle bakabilirsin.

Kadrona bir marka/isim belirle
Piyasada sözü geçen başarılı karbon kadroları incele (muhtemelen yapmışsındır)
Bu alanda çalışmaya gönüllü takım arkadaşlarına ulaş ve ekip çalışması ile hem fikir alışverişi yapın, hem de üretim sürecini kısaltıp zevkli hale getirin.
Yurtdışında bu tip üretim yapan kişiler oluyor, onlarla iletişime geçip yine fikir teatisinde bulunabilirsin.
Duyurma, haber vermenin geri dönüşü ise başarının en somut göstergesi olacaktır.

Şimdi kriterleri vermem için erken ama dediğim gibi, üstteki paragraftakileri gerçekleştirdiğinde custom karbon kadrolar üretebildiğinde ücretini peşin vererek alacakların başında olurum.

Tekrar tebrik ediyorum kardeşim.
 
  • Beğen
Tepkiler: yasin cb
Fatih çok teşekkür ederim değerli düşüncelerin için. Ancak seri üretime dönüştürmek çok zor ve çok büyük ar-ge isteyen birşey. Şu anda yol kadrosunu yapmaktayım tabii ki diğer kadrodan dolayı tecrübe ettiğim yerler oldu ve daha rahat çalışıyorum diğerine göre.

Tabii biraz daha geliştirip proseslerin kalitesini arttırılsa seri üretim değilde custom sipariş alınabilir ama bunun için bile daha çok ekmek yemem lazım :)

Yol kadrosunda şu an amacım mümkün olduğu kadar az metal parça kullanmak, diğeri gibi hibrit olamayacak zaten, full karbon, sadece orta göbekteki dişli kısım Al. olacak. Drop-outlar vs. karbon oluyor ve üretimleri bitti şu anda. Kablo stoperlerini nasıl yaparım onu tasarlıyorum. Ayrıntılı resimleri ekleyeceğim yakında.
 
Şimdilik bir kaç resim ekliyim, diğerlerini başka başlık altında yüklerim daha sonra.

Çeki borusu, arka alt maşa

http://img134.imageshack.us/img134/1571/p1010163mx6.jpg

Dropout (sağ)

http://img520.imageshack.us/img520/5002/p1010188te9.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
bende güneş arabası takımındaydım.şuan hidrojen(mbt-odtü) takımına geçtim.bizde karbonfiber jant ürettik(vakum yontemi ile)öncesinde autoclav kullanarak nomexhoneycomb araba şasisde üretildi(15 kilo kadar).

bisiklet üretmeyi bende düşünüyordum ama bi süreliğine erteledim.henüz gerekli malzemeleri temin edemedim(epoxy ile carbonfiberimiz var).titanium jointleri ve gerekli honeycomb u bulmak bi hayli zor ama turkiyede bi kaç firma bu yıl içinde honeycomb temin etmeye başlayacak(kendi kullanımı için).Bunlar kullanılmadığı takdirde karbon kadro yapmanın evet yaptım demekten başka bi manası kalmıyor.İmkanın olsa daha iyisini yapacağından şüphem yok tabiki.Bu her Türk evladı için geçerli.

Benim merak ettiğim bu işin hesabına kitabına girerek mi yaptın? Bisikleti yapmadan önce simule ettinmi?Bisiklet hala hayattımı?ne cesaretle bindin :D
 
Tebrikler ''hornet''.Üretim aşamaları hakkındaki bilgiyi ve fotoğrafları merakla bekliyorum.
 
@mirza_tt


Selamlar, kadronun hesapları tabii ki yapıldı.

Karbon kadro için honeycomb kullanmak gereksiz, titanyum ise isteğe bağlı bence. Sadece honeycomb ve titanyum olmadığı için karbon kadro yapmak manasız demekte manasız bence :) vakumbaginiz varsa innerbladder takviyesi ile honeycomb olmadan halledebilirsiniz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Selamlar;

öncelikle akademik bir çalışma ile sektördeki bir boşluğu görmeni ve bunu doldurmanı tebrik ediyorum. kişisel deneyimlerime dayanarak şunu söyleyebilirim pazarlama konusunda:

eskiden 90'lı yıllarda kaykay yapan kişi sayısı çok azdı ve bundan dolayı board vs çok yüksek fiyatlara satılıyordu. şu anda ise hemen her meydanda elinde board uyla dolaşan birkaç kişi görmek mümkün...

Aynı şekilde paten için de benzer şeyler söylenebilir..

Şu anki piyasanın durumunu belirtmişsiniz zaten; "çok talep olmayacaktır" diyerek; ancak şöyle iki gerçek var; karbon hafifliği ile; bor ise dayanıklılığı ile önümüzdeki 5 yılda seri üretim araçlara damgasını vuracak. bu zaman geldiğinde ise elinizde hazır bir prototip ve ar-ge çalışması yapılmış bir proje olacak...

bundan dolayı karbon kadronun seri üretim aşamasında ihtiyaç duyulabilecek detayları "kim alır ki bunu pahalı bu" diyip göz ardı etmemenizi öneririm. Ki şu anda yatlarda ve uçaklarda kullanılan karbon yapının bisiklet ve motosikletlerde kullanılabildiğini çocuklarımız değil; biz görebilelim.

Tekrar başarılarınızın devamını dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Geri