Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mekanik disk fren mi v fren mi?

rotor yamuldu, pabuçlara fazla para verdim, jantı söktükten sonra düzgün takamıyorum, vıyk vıyk ediyor derdine son. al V freni başın ağırmasın;)
 
Scudo
Valla abi herkes farkli birsey soyluyor ama ben yine de HD kullanmaya karar verdim. Cunku ben zaten HD sorun cikaracak seylrr yapmiyorum, ama HD in gerek oldugu yerlerden de geciyorum. Ama yine de önerileriniz icin teşekkür ederim.

Ben zaten 2-3 aya bir bakimini yaptiracagim. Yanliz ben su anda carraro sportive 225 kullaniyorum da o da HD alistim artik HD e . Hic basima gelmedi ama bisikleti yikarken balatalara su kacarsa acaba bir sorun cikarir mi HD de. Cunku ben hizli gidiyorum da 50-60 la eger o anda frenlerin tutmazsa ...................

Shimano M-335 di galiba
 

Dosyalar

  • 20161016_144721.jpg
    20161016_144721.jpg
    132,6 KB · Okunma: 32
  • Beğen
Tepkiler: gok
@orcunkar.10 bende carraro 330 sportive kullanıyorum Hd frenler var. şu anda yaklaşık olarak 1000 km yaptım hiç bir sorun yaşamadım frenlerde! bisikletimi yıkarken sudan çekinmeden yıkıyorum! ama tabiki yıkama sonrası wurth balata spreyi ile temizliyorum. Hd disk frenler için pahalı diyorlar anlamıyorum neyi pahalı! v frendeki gibi pabuçları değiştirmekten pek farkı yok balataları değiştirmenin! tek yapmanız gereken çantanızda küçük bir pense taşımak! 25 tl ye balata satıyorlar. disk frende temizlik sonrası frenlerde ufak bir boşluk oluyor, freni sıkıyorsunda tutmuyormuş gibi ama 5-10dk lik sürüş sonrası eskisinden daha sağlam olduğunu göreceksiniz. benim V-fren ve Disk fren şeklinde 2 bisikletim var. HD den vfren e geçince takoz gibi geliyor fren sistemi :) HD de frene dokunmakla bisikleti durdurabiliyorum. hatta bir iki kaza durumunu Disk fren sayesinde atlattım diyebilirim. Hd disk fren anında tepki verdiği için daha hızlı durmanızı sağlar. tabiki her frenin kendine göre toleransı ayarlanabiliyor! isterseniz v fren içinde sıkar sıkmaz durmasını sağlayabilirsiniz. burada bütçe çok önemli oluyor bence. bütçenize en uygun olanı en güzel sistem bence :) ben şimdi eşime katlanır bir bisiklet almayı düşünüyordum. mossonun 26 in. katlanır bir bisikleti var ve MK Disk fren Mk Diskleri araştırıken bu yazıyı gördüm. bende bir kaç şey yazayım dedim.

ben başka bir soru sorayım o zaman Mekanik Disk fren sistemini HD Disk olarak değiştirme şansımız olurmu?
 
V fren candır, gerisi heyecandır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
Yılda 5 milyon Euro (sadece bisikletten, reklam gelirleri hariç) geliri olan Sagan da disk fren demiş :snzdglsn: Videoda ne kadar inandırıcı ve kendinden emin konuştuğunu, söylediklerinin her kelimesine gönülden inanıp desteklediğini hissedebilirsiniz :kötü:


Zorla söylediği o kadar belli ki:D
 
Valla bir şeyi dayatırsalar, öyle de böyle de geçilecektir.

Sen, o, bu kullanmaz ama çoğunluk kullanırsa, koyun sürüsü misali takip eder.

Üretici firmalarda giderek v frenli modelleri piyasadan çekerler...
 
@Serkan Mıstınoğlu hocam paylaştığınız videolar genellikle facebook temelli oluyor bende açılmıyor bu sorunu başka yaşayan var mı bilmiyorum ama acaba alternatif kaynak verme şansınız da olur mu
 
@zagnos şunu deneyip bana geri dönüş yapınız. Bu aynı zamanda download yapılabilen bir link :harika:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
@Serkan Mıstınoğlu buradan izleyebiliyorum teşekkür ederim

çeşitli konularda paylaşımlar yapıyorsunuz takip ediyorum ama videoları izleyemiyorum o sebepten yazma ihtiyacı hissettim bu son verdiğiniz linkten izlenebiliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@orcunkar.10
M. Disk telle çalışıyor da V fren tepeden vahiyle mi bisikleti durduruyor? Sorduğun soruya bak. İki sistemde de tel var ve teller yıprandığı zaman değiştirirsen (ortalama 2 yıl) iki sistemde de tel kopmaz. Bakımları aksatırsan ikisi de teli koparır. M. Disk h. Disk kadar az parmak kuvvetiyle bisikleti zınk diye durdurmaz tabi ki ama ıslak zeminlerde, yağmurda v fren frene istediğiniz kadar asılsanız da durmaz. V frende fren yüzeyi lastiğe yakın olduğundan lastikler daha çabuk ısınır ve ömrü daha kısa olur. Yaz sıcağında fren yüzeyi yere daha yakın olduğundan daha zor soğur ve fren performansı daha düşük olur. Yerdeki tozdan, çamurdan da v fren daha olumsuz etkilenir. Teorik olarak m. disk ve v frenin performansı aynıdır ama şartların fazlasıyla ideal olması lazım: yerler kupkuru olacak, hava max. 25°C olacak, yerler tertemiz olacak vb. Paranız varsa hidrolik disk, paranız yoksa mekanik disk alın. 7000 km'dir m. diskli bisiklete biniyorum fazlasıyla da memnunum. Önceki market bisikletim v frendi ama şu anki bisikletimin frenlerinden (m. disk) daha memnunum.

@orcunkar.10

Disk frenli bisikletimi 2 yıl önce aldım. Her ay yıkarım; her yıkamadan önce önce tazyikli hortumla kaba pisini alır, yıkama sonrası da tazyiksiz hortumla durulayıp kurularım. Sudan dolayı balatalara zarar gelmedi. 6000 km'de kullanıma bağlı aşınmadan dolayı balataları değiştirdim sadece. Benim yıkarken kullandığım şampuan cilalı olduğundan yıkamadan hemen sonra frenler zayıflamış oluyor, 4-5 frenlemeden sonra frenler kendine geliyor. İstersen her yıkamadan sonra balata spreyi sıkarak olduğun yerde düşük hızda 1-2 zayıf olan fren yapıp disklerini ve balatalarını da temizleyebilir, şampuanın cilasından arındırabilirsin. Ben 7.5 ₺'ye 404 marka 400 ml olanını aldım, işini gayet güzel yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
dısc fren satınca daha mı cok kar edıyor uretıcıler,boyle bır verı var mı acaba? var ıse dıger markalar da uretıyor yanı dısc ı ovmek kendılerıne cok fazla sey katmaz dıye dsunuyorum...
 
Dünyada ne kadar klasik v frenli bisiklet varsa, bunlar disk fren için potansiyel müşteridir.

iphone her üst modeline bir özellik ekliyor, yüz tanıma, ekrana çentik, ram, işlemcisi, ekran vs. diğer firmalarda benzer şeyler yapıyorlar.

Olay bisiklet olunca işin detaylı donanım kısmı işten anlayan belli bir kesime hitap ediyor. (Aynakol, 105, ultegra, jant, teker vs. vs.)

Bilmeyen adam kağıt üzerinde hiç birini bilmez ama fren deyince herkes bilir. Basıyorsun duruyorsun :)
Bu kişiye disk fren yeni teknoloji eski v frenden daha frenliyor, v frenler eskidi vs.vs.

Sonuca gelirsek iyidir, kötü, zararlıdır, değildir açısından bilemem ama satış için çok geniş bir sektör.
 
v frenı dıske cevırmenız ya da yenı bır bısıklet almaya ıkna etmenız gerekır v frenlılerın potansıyel musterı olabılmesı ıcın.
 
@bayırniyazi

Etmek için cümle kolay.

Disk fren: yeni
V fren: eski

Disk fren: daha iyi frenliyor
v fren: daha kötü frenliyor

Eski bisikleti olan birisine sadece ikisini söyleyin yeni alacağı bisiklet disk frenli olur.

Bu kadar basit.

Bisiklette fren dışında, bisiklet konusunda hiç bilgisi olmayan birisini ilgilendiren başka bir donanım yok sanırım.
 
dısk frenın daha ıyı frenledıgıne ıkna olan bırısı frenlerını degıstıremeyecek, kendı bısıkletını bırakıp sırf dısk dıye yenı bısıklet almayacak kı alsa dahı burda kar eden shımano olmayacak.ancak yenı bır bısıklet aldıgınında yaygın olan dısk ı tercıh edecek fakat dıger v frenlı modeller 2. elde donup duracak.yanı pc yı satınca wındows da satmıs olacaklar ,mevcut pcsı olanlar ucretlı guncelleme almayacak.benım fıkrım yenı bır pazar olustrmaktansa surus kalıtesı daha cok on planda tutulmus gıbı...
 
ve günden güne piyasadan azalacaklar... üreticilerde çoğunlukla modellerini disk frenli olarak çıkaracak, arz talep meselesi...

(2. el piyasasında da disk frenli v frenli farklılıkları olacak, disk frenliler daha pahalı olacak vs.vs.vs)


Artık tüm bunları gelecekte göreceğiz :) Asıl bizim sorunumuz biz şuan ki döviz kurları ile ne v frenli, ne de disk frenli bisiklet alacak durumda değiliz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bayırniyazi
@bayırniyazi bisiklet firmalarinin disk fren dayatmasinin bir nedeni de iki ayri versiyon icin kadro yapmanin daha maliyetli olmasi. Bu kadrolarin argesi icin buyuk emek ve para harcaniyor. Artik bazi firmalar butun arge kaynagini tek tip kadro uzerine kullanmaya basladi, benim bildiklerim arasinda 3T ve Canyon bu firmalara ornek.
 
  • Beğen
Tepkiler: bayırniyazi
ben shımano dayatıyoru cıkıs noktası alarak cevapladım fakat dedıgınız gıbı cok farklı parametreler de var jant uretıcılerını de etkılıyor olabılır.
 
Ben oldum olası disk freni sevmedim neden bilmiyorum tamam disk fren daha iyi bisikleti durduruyor olabilir ama bence bakımı daha zor olduğu için bence v frenle benim gözümde kullanışlılık açısından aynı gelelim ıslak zemin mevzusuna tamam v fren ıslak zeminde tutmaya bilir ama disk frenler de uzun yokuş inişlerinde sürtunmeden oluşan ısıyla diski yamula bilir yani o kadar uzay teknolojisi bir iğcat değil birde yarış açısından bakarsak lastik patlayınca kısa süre bile olsa disk frenili bisikletin lastiğini sökmek daha zor birde son olarak çok uzun turlarda (4000-5000km) v frenle sorun yaşadığınızda hemen tamir edebilirsiniz bu bence disk frene göre çok büyük bir avantaj yani bana eski kafalı diyebilirsiniz ama durum bu fabrikaların yaptıkları bence çok yanlış bir şey

Birde bu konuya bakmak isteyebilirsiniz
İlk disk fren kaza haberi, Paris Roubaix'den geldi...
 
@Bisiklet sever 93 Mekanik diskin tamiri, bakımı, ayarı v frenden daha zor değildir. Ben kendi bisikletimin (m. disk) balatalarını söküp takabiliyorum, fren ayarlarını yapabiliyorum, tellerini de söküp takabilirim ama tel değişimi henüz icap etmediği için denemedim. Hidrolik disk frende de farklı olarak biraz zahmetli fren hidroliği değiştirme ve havasını alma vardır ki onu da biraz pratikle kendiniz yapabilirsiniz. Ben 2 yıldır disk fren kullanıyorum, disklerde bir yamulma olmadı. Gerçi yaptığım km 2 yıl için yüksek değil (7000 km) ama disk sanıldığı kadar kolay yamulmaz. Diskler ısındığı zaman yavaş soğumasına dikkat edin, sıcak diske su dökmeyin, bişeycik olmaz.
 
Geri