@trabzonlu ozan anladım teşekkür ederim bu modelde listemde olacak, 3lü aynakol ile ikili aynakolu crossway urban'dan daha mantıklı bir modele benziyor.
@ozkan5043 açıkcası bende düne kadar aynakoldaki dişli olaylarından falan çok anlamıyordum. Dün merak edince hem yerli hem yabancı ortamlarda iyice araştırıp netleştirdim. Birşeye merak saldı mı oturp saatlerce okuyup öğrenme huyum vardır. Çok tekniğine girmeden bakarsak iş arabaların şanzımanı gibi. Çok vitesli kısa oranlı şanzıman var, az vitesli uzun oranlı şanzıman var. Motor kaldırabiliyorsa uzun oranlı iyi gider yüksek hıza çıkar, aksi taktirde kısa oranlı sık değişen şanzıman aracı daha rahat ilerletir, daha az yakar vs. Bisiklettede aynı, üçlü aynakol ve az dişli yapraklar rahat ilerleyen, kolay kullanılabilecek bisiklet anlamında işi etkileyen temel unsurlardan birisi. Performans kasılmayacaksa 40-50dişli yapraklı aynakollu bisikletleri almanın manası yok gibi çünkü şehir içinde o şekilde kullanmıyoruz.
Bisiklet bir nevi eldiven gibi birşey. Kadro geometrisi, aksamların boyları, eğimleri tamamen kullanım konforunu etkiliyor. Bu yetmiyor yürüyen aksam da karakteristiği ve pürüzsüzlüğü etkiliyor. E herkese göre bir bisiklet var tabi ama doğrusunu bulmak zor işte. Hele görmeden, üzerine otrumadan almak iyice risk. Keşke bisiklet sporu ülkemizde çok daha yaygın olsa, içinde yüzlerce bisikletler bulunduran büyük spor mağazalarımız olsa da gidip deneyip, beğenerek alabilsek. Öyle imkan olmayınca insan 2-3bin gibi ciddi meblağları bisiklete verecekse ince eleyip sık dokuyor haliyle.
Ben de zamanında bianchi leopardi bisikletim varken iyi bisiklet olduğunu zannederken, bir arkadaşımın peugeot bisikletine binip farkı görünce anlamıştım bisikletler arasında nasıl da farklı karakteristik olabileceğini. Hala ounutamam o bisikleti hayatımda sürdüğüm en konforlu en rahat bisikletti.
Tabi iyisini istemek, araştırmak iyi ama çok ıncığını cıncığına da dalmamak lazım olayın, sonuçta olay bisikletin üstüne oturup sürmesinden keyif almaktan ibaret, yukarıda arkadaşın bana dediği doğru, ikili aynakol olsa ne olur üçlü aynakol olsa ne olur aradaki birkaçyüz gramlık ağırlık 4. kata çıkarırken pek de birşey etkilemez. Sonuçta pro yarışcı değiliz birşey değiliz. Gayet doğru.