Umut AKAN
Aktif Üye
- Kayıt
- 26 Haziran 2015
- Mesaj
- 186
- Tepki
- 113
- Yaş
- 23
- Şehir
- izmir
- İsim
- Umut AKAN
- Bisiklet
- Merida
Sevgili forumdaşlar, uzun zamandır dağ bisikletini satıp yol bisikleti almak ve verdiği muazzam zevki yaşamak istiyordum, sonunda bisikletimi sattım ve yol bisikleti arayışı içerisine girdim, 3000tl'lik bir bütçem vardı bu arayışta en çok Merida Scultura 300'ü beğenmiştim hem kadro hem de donanım olarak çok hoşuma gitmişti, ne yazık ki bisikletçimde (Seda Bisiklet) bu model kalmamıştı, bende onunla bire bir aynı kadro ve maşa kullanan Scultura 100 modeline yöneldim ,ne yalan söyleyeyim renk olarak içime scultura 300'den daha çok sindi .fazla uzatmadan amatörce yaptığım incelememe başlayayım
KADRO:
Kadromuz 3 kez dipçiklenmiş 6066 alüminyumdan oluşuyor ve UCİ (Uluslararası Bisiklet Birliği) onayından geçmiş. Eski kullandığım Sedona kadrodan sonra bu kadro beni gerçekten etkiledi, elinizle dokunduğunuzda bile bu farkı ciddi anlamda hissediyorsunuz, sürüş olarak fazla bir şey söyleyemeyeceğim çünkü bisikleti çok az kullandım uzun yol yaptıkça tecrübelerimi ve görüşlerimi sizlere aktaracağım. Kadronun teknolojilerini Merida'nın sayfasından ikonlar bölümünden okuyabilirsiniz baya bir özelliği var doğrusu .Ayrıca tüm kablolar kadronun içinden geçiyor ve orta aktarıcı için ileride 3'lü çarka geçmek isteyenler için mesafe bırakılmış.
Not :Merida Scultura 100, 200, 300, 400 ve 500 modellerinde aynı kadro ve maşayı kullanıyor yani en düşük modelini aldım kötü mü olur düşüncesi kafanızdan kalkıyor ,markanın ve bisikletin en sevdiğim yanı bu oldu .
MAŞA:Maşa full karbondan oluşuyor ve gerçekten bozuk yollarda titreşimi emme konusunda çok başarılı .
Merida'yı bu konuda takdir ettim ,zincir atması sonucu kadro zarar görmesin diye böyle bir parça takmışlar bu sayede zinciriniz atmıyor.
VİTESLER VE FRENLER : Arka aktarıcı olarak Shimano Sora ,Ön aktarıcı olarak ise Shimano Claris kullanılmış vites fren kolları da aynı şekilde Claris, malzeme kalitesi gayet iyi ve tatmin edici, vites atışları ise ilk kez yol bisikletine başlayanlar için gayet güzel ve yeterli ön aktarıcı Claris ama Sora ile bire bir aynılar ikisini de deneme fırsatım oldu ve arada bir fark bulamadım ,aynı şekilde vites fren kolları da sora ile aynı hassasiyet ve kalitede diyebilirim( frene bastığınızda vites düşürme imkanı da veriyor ) zaten fiyatları da birbirlerine yakın . Aynakolun modeli FSA Tempo, 50 34 dişli sayısına sahip estetik olarak gayet hoş duruyor.
Frenler bacakları Merida'nın kendi üretimi ama kötü değiller, üzerinde gelen pabuçlar ise fena değil, fren performansı tatmin edici ama yakın vadede daha kaliteli pabuçlar almayı düşünüyorum .
JANTLAR VE LASTİKLER :Bisikletin ileride ilk değiştireceğim parçası Alexrims marka jantları, bilyeli göbek kullanılmış, ilk kez yol bisikletine sahip olduğum için beni şu anlık memnun ettiler ama uzun vadede değişim gerekebilir gibi gözüküyor .Lastikler Maxxis detonator , kaliteli ve yumuşak hamurlu lastikler performans olarak ise gayet iyiler .
AĞIRLIK:Bisiklet pedalsız 9.75, pedallar dahil 10.4 kilogram benim için gayet başarılı, elinize aldığınızda hafifliğini hissediyorsunuz .
Genel olarak Merida Scultura 100 kadro kalitesi ve f/p olarak gayet başarılı bir bisiklet fiyatını sonuna kadar hak ediyor uzun vadede ufak bir kaç yükseltme ile çok iyi bir seviyeye gelebilir eğer merak ettiğiniz bir konu varsa özelden mesaj atabilirsiniz seve seve cevaplarım . Atladığım bir konu varsa kusura bakmayın, uzun vadede bisiklet hakkındaki birikimlerimi ve tecrübelerimi sizlere aktaracağım umarım incelemem hoşunuza gitmiştir
KADRO:
Kadromuz 3 kez dipçiklenmiş 6066 alüminyumdan oluşuyor ve UCİ (Uluslararası Bisiklet Birliği) onayından geçmiş. Eski kullandığım Sedona kadrodan sonra bu kadro beni gerçekten etkiledi, elinizle dokunduğunuzda bile bu farkı ciddi anlamda hissediyorsunuz, sürüş olarak fazla bir şey söyleyemeyeceğim çünkü bisikleti çok az kullandım uzun yol yaptıkça tecrübelerimi ve görüşlerimi sizlere aktaracağım. Kadronun teknolojilerini Merida'nın sayfasından ikonlar bölümünden okuyabilirsiniz baya bir özelliği var doğrusu .Ayrıca tüm kablolar kadronun içinden geçiyor ve orta aktarıcı için ileride 3'lü çarka geçmek isteyenler için mesafe bırakılmış.
Not :Merida Scultura 100, 200, 300, 400 ve 500 modellerinde aynı kadro ve maşayı kullanıyor yani en düşük modelini aldım kötü mü olur düşüncesi kafanızdan kalkıyor ,markanın ve bisikletin en sevdiğim yanı bu oldu .
MAŞA:Maşa full karbondan oluşuyor ve gerçekten bozuk yollarda titreşimi emme konusunda çok başarılı .
Merida'yı bu konuda takdir ettim ,zincir atması sonucu kadro zarar görmesin diye böyle bir parça takmışlar bu sayede zinciriniz atmıyor.
VİTESLER VE FRENLER : Arka aktarıcı olarak Shimano Sora ,Ön aktarıcı olarak ise Shimano Claris kullanılmış vites fren kolları da aynı şekilde Claris, malzeme kalitesi gayet iyi ve tatmin edici, vites atışları ise ilk kez yol bisikletine başlayanlar için gayet güzel ve yeterli ön aktarıcı Claris ama Sora ile bire bir aynılar ikisini de deneme fırsatım oldu ve arada bir fark bulamadım ,aynı şekilde vites fren kolları da sora ile aynı hassasiyet ve kalitede diyebilirim( frene bastığınızda vites düşürme imkanı da veriyor ) zaten fiyatları da birbirlerine yakın . Aynakolun modeli FSA Tempo, 50 34 dişli sayısına sahip estetik olarak gayet hoş duruyor.
Frenler bacakları Merida'nın kendi üretimi ama kötü değiller, üzerinde gelen pabuçlar ise fena değil, fren performansı tatmin edici ama yakın vadede daha kaliteli pabuçlar almayı düşünüyorum .
JANTLAR VE LASTİKLER :Bisikletin ileride ilk değiştireceğim parçası Alexrims marka jantları, bilyeli göbek kullanılmış, ilk kez yol bisikletine sahip olduğum için beni şu anlık memnun ettiler ama uzun vadede değişim gerekebilir gibi gözüküyor .Lastikler Maxxis detonator , kaliteli ve yumuşak hamurlu lastikler performans olarak ise gayet iyiler .
AĞIRLIK:Bisiklet pedalsız 9.75, pedallar dahil 10.4 kilogram benim için gayet başarılı, elinize aldığınızda hafifliğini hissediyorsunuz .
Genel olarak Merida Scultura 100 kadro kalitesi ve f/p olarak gayet başarılı bir bisiklet fiyatını sonuna kadar hak ediyor uzun vadede ufak bir kaç yükseltme ile çok iyi bir seviyeye gelebilir eğer merak ettiğiniz bir konu varsa özelden mesaj atabilirsiniz seve seve cevaplarım . Atladığım bir konu varsa kusura bakmayın, uzun vadede bisiklet hakkındaki birikimlerimi ve tecrübelerimi sizlere aktaracağım umarım incelemem hoşunuza gitmiştir