Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Merida'yı protesto ediyorum

(link)

Bu linki okuyun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
Scudo
Adam aldığı ürünle ilgili yaşadığı talihsizlikleri buraya yazmış. Ne şımarık olması kalmış ne türkçesinin eleştirilmesi. Bu arkadaş velev ki hata yaptı eleştiren arkadaşlar çok mu doğrular ya da geçmişlerinde veya şu zamanda kendilerine böyle mi yapılıyor hata yaptıklarında. Bu sebeple hele ki sanal alemde 2 kere değil 5 kere düşünüp yazmalı.
Sıkıntı yaşayan arkadaş içinde geçmiş olsun diyorum.
 
@Ozan k.
İkna olmayı gerektirecek bir durum yok ben kesinlikle böyledir demedim tekrar okuyabilirsiniz olmalı dedim kişisel fikirim olmalı da buna fonetik dil denir bunun dile olan saygı ve sevgiyle alakalı bir durum olduğunu size belirtmek isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Snowblind
@emir yakup bulut geçmiş olsun,ben birşey soracaktım satın aldığınız bayi "moda bisiklet" diye merida bayisi olan bir yer vardı orası mı,hani...bir anayol var hemen hemen yol üstünde,sahile de çok yakın..?
 
Konuyla alakasi yok ama Turkce yazildigi gibi okunmaz.

Kapali acik seslileri vardir. "Tane" deki "a" ile "Kapi"daki "a" ayni "a" degildir.

Ozel isimlerin nasil yazildigi cetrefelli konu. Devlet kademesinde ozel isimler, telaffuzlari seklinde yazilir, Sikago (Chicago) gibi, Vasington (Washington) buyukelciligimiz gibi. (link) Gerci devletin de bu konuda tam bir mutabakati yok, niye Nev york degil o zaman diye sorarlar adama.. (link)

Ben latin alfabesindekilerin degil ama diger alfabelerden gecen ozel isimlerin Turkce sekilde yazilmasi gerektigine inaniyorum; Caykovski gibi..

Turkce derslerinden diger konuya gecersek.

Merida'ya biraz haksizlik yapildigini dusunuyorum. Merida sadece bir marka degil, ayni zamanda dunyanin en buyuk kadro ureticilerinden birisi.

Yasanan olumsuzluklar biraz tercih hatasi, biraz da psikolojik gibi geliyor. Lastik patlamasi yuksek oranda yanlis hava basinciyla alakali olabilir. Bisikletin gitmemesi, secilen disli oranlarina bagli olabilir. Oturus pozisyonu, gidon boyunun yeri vs bile buna etki edebilir.

Elbette bu tip markalarin dusuk modellerindeki bazi komponentler olmasi gerekenden basit oluyor, elcikler, pedallar gibi.. Bunlari degistirmek gerekebilir. Ancak bu Merida'yi bu kadar cok yerin dibine sokmak icin yeterli mi, sanmam.
 
1.Merida'nın Crossway serisi genellikle beğenilen bir modeldir. Genel bir yorum yapacak olursam; atik değildir ama hızını koruma konusunda iyidir.
2.Merida ile gelen Kenda marka lastikler gerçekten çok kalitesiz ve patlak koruması zayıf lastiklerdir.
3.Pahalılık görecelidir. Ben Almanya'da oldukça uygun bir fiyata Crossway 40-V almıştım. Fiyatın sebebi, vergi ve satıcılardır.
4.Donanımı bellidir. Satın almadan önce araştırıp ona göre karar vermek gerekir. Katalogta xt olup, bize tourney vermiyorlar.
5.Servis çok önemlidir. Yanlış yapılan ayarlar, bisikletten alacağınız hazzı azaltabileceği gibi, fazladan masraf çıkartabilir.
6.İş bu şikayet(paylaşım), Merida'nın balonunu patlatmak için yetersiz bir iddiadır.


Not; Yaşanılan bu kötü tecrübeler, ardından gelen stres ve üzüntü sebebi ile yapılan bu paylaşım (bence) bir iç dökme hadisesidir. Arkadaşımıza geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
 
@Soner U.
Mesajlarınızın ikisini okudum,yaptığınız bu ağır sıfat yüklemeleri ve kendinden emin bir üslubla kesin hükümler belirtmenize hayran kaldım(!)o_O

Bu kadar agresif sözler yazdığınıza göre insan psikolojisinden bihaber olabilir misiniz acaba? Bu yazdıklarınız hangi amaca hizmet ediyor anlayamadım veya karşınızdakinin nasıl bir tepki vermesini bekliyordunuz?Bunları faydası olsun diye mi yoksa canınız istedi diye mi yazdınız ve daha birçok soru.Beni hayrette bıraktınız doğrusu...:kötü:
 
Arkadaşım geçmiş olsun.Her ne olursa olsun zevk için kullandiğımız bu aletleri alirken beklentilerimiz bazen bütçemizle uyuşmuyor.İyi bir satıcı ve serviste denk gelmeyince insani çileden çikarır bir durum meydana geliyor.Tekrar geçmiş olsun..
 
Merida hakkinda tespitler dogru olabilir.Kullanici beklentileri f/p oranina gore degisir ama gelgelelim lastiklerin devamli patlamasi,yokus yukari zorlanma,bisikletin ivmelenmesi vs...iste bunlar merida ya yuklenmiyecek kisimlar...Bisiklet alirken kadro geometrisi basta olmak uzere her komp.dikkat etmek gerek..Cok daha pahali bisikletlerde bile lastik ve jant setini zaman zaman degistirmek zorunda kaliyorsunuz...Bu konuda firmalara cok kizmamak gerek adamlar bizlere bisiklet temin etmeye calisiyor lakin euro /dolar bizim paramizin uc kati olmus..Satilabilmesi icin bisikletin orasindan burasindan kalite konusunda kısmalari gerekiyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: roberock43
Hocam öncelikle size tavsiyem başka bisikletçilere de gidip sorunu göstermeniz. Belki sorununuzu çözebilirler. İlk bisikletimde ben de benzer bir sorunla karşılaşmıştım, bisiklet hızlanmıyordu bir türlü. Bir kaç bisikletçi de sorunu bulamamıştı daha sonra bisikleti satmak zorunda kaldım, bisikleti alan arkadaş zinciri değiştirmiş ve sorun zincirdeymiş gayet güzel kullandı bisikleti benden sonra. Bu arada ilk bisikletim merida değildi.
 
Başlık altında yazılanlar hiç hoşuma gitmedi.Konuyu açan arkadaş bir serzenişte bulunmuş.Haklıdır veya değildir bu önemli değil.Ama karşılık olarak yazılanlar epeyce ağır olmuş.Merida ile bir gönülbağı veya ticari bağımız olabilir ki buda gayet normaldir.Karşı tezlerimizi medenice ortaya koyarız.Ame ne olursa olsun fikirlerimizi açıklamak,özgür olmak başkasına hakaret edebilme veya rencide etme hakkını bize vermez.Karşı tezlerin çok daha düzgün bir üslup ile yazılabileceğini de biliyorum.Forumda herkesin belirli bir entellektüel birikimi olduğuna inandığımdan dolayı yazılan yorumlardan rahatsız oldum.Hele ki "Forumdan git" kısmı bizlere yakışmamış.Resmen bodoslama,ağızımıza geleni yazıp fitili ateşlemişiz.Çok ayıp gerçekten.Yanlış bir fikir veya yorumumda inşallah aynı şekilde bir hitaba maruz kalmam ?
 
Öncelikle yaşadığınız sorunlar için geçmiş olsun, umarım bir daha benzeri sıkıntılar yaşamazsınız, yalnız Merida ve Türkiye distribütörü olan Aslı Bisiklet hakkında bir kaç şey söyleyebilirim. 3 hafta önce fiyatını uygun bulduğum için Konya bayisinden Merida Scultura 400 siparişi verdim. Konyada bulunan şube ile konuştuğumda montajını ücretsiz olarak Ankarada bulunan Merida bayisinde kupon karşılığı yaptırabileceğimi söyledir. Ankarada Merida bayisine gittiğimde ise başka bir mağazadan aldığım için ücrete tabi olduğunu söylediler. Parayı ödedim ama yinede Aslı Bisiklete mail attım durumu netleştirmek için.
4 saat sonra cevap geldi ve böyle bir uygulamanın olmadığını Ankaradaki şube ile konuştuklarını ve şubeye gidip paramı geri alabileceğimi söylediler. Şubeye gittiğimde oradaki görevli, Aslı Bisikletten aradıklarını ve özür dilediğini söyleyip paramı geri iade etti. Bu benim için ilk günden bir sempati kazandırdı Aslı Bisikletin distribütörlüğünü yaptığı Merida markası ve müşteri ile olan ilgili için.

2. Olay;

Sigma 16.12km saatim vardı ikinci bisikletim olduğu için 2. bisiklet profil özelliğini kullanıp yeni km saati almak yerine "universal socket" alıp kulanmak istedim. Bir çok yere sordum, ama bu parçayı bulamadım. Meğer Sigma da Aslı Bisiklet çatısı altında imiş. Yine mail attım ve 2 saat içinde geri döndüler, 20 Şubatta yeni gelecek ürünlerle tedarik edebileceklerini söylediler.

Sonuç olarak bunlar küçük şeyler ama müşteriyle ilgi anlamında beni şuana kadar Aslı Bisiklet gayet memnun etti. Bisikletle ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadım ama yaşarsam da ilgisiz bırakılacağımı düşünmüyorum.

Bence şanssız bir bayi seçimi yapmış olmanız yüksek ihtimal, lastik patlaması da biraz şans meselesi, Schwalbe Marathon 5mm greenguard kullanıyorum ama benimde tel girmesi sonucu lastiğim patladı. Bu durumda gidip Schwalbe ye lanet olsun, ben bu markayı patlatan iğne olucam gibi bir hırsa bürünmedim.
 
@emir yakup bulut
Bu yazdıklarınızı okuyunca kendi kendime dedim ozaman bende bmw yi protesto edeyim. Hem 40 -50 bin euro para verip araba alıyoz ki bu araba da baz modeli oluyor opsiyonlar için 5-6 bin euro para verecez. Neymiş m kit jantlar lastikler işte içerideki döşeme falan filan. Şuan sizin durumunuz bu şekilde bence merida kadro olarak çok başarılı ancak gelelim donanim kısmına o kaliteli kadronun acısı buradan çıkıyor. Yani nekadar ekmek okadar köfte ye dönüyor iş. Gidip ya golf un full donanimlisini alacaksın yada boş bmw 1.16 alacaksın karar sende ikiside aynı paraya geliyor. Ama aldıktan sonrada kimseye yok bu söle bu böyle demek yanlış olur.
 
Ben olaya şöyle vaktim bende Merida kullanıcısı olarak yol yarış kullanıyorum benim lastigim hiç patlamiyo nedense mtb kullanan arkadaşlar özellikle de benim lastigim dişli kolay kolay patlamaz diye bisiklete biniyolar zamanında bende mtb kullandım ayda 2 kere garanti patladı lastik
 
sanırım sizin bisikleti aldığınız bayiden kaynaklı bir sorun var bende merida kullanıyorum bir kaç sıkıntım oldu bayi ye götürdüğümde sıkıntıyı giderdi eğer ki problemin çözülemeyecek bir durumda olduğunda aslı bisikletle görüştüğünü ve değişimin yapılacağını söyledi.
marka hedef almanın doğru olmadığını düşünüyorum.
aslı bisiklete bayii de şikayet edilebilir.
 
Bu yzıyı bir serzeniş olarak okudum, doğal olarak her cümleyi de gerçek olduğundan değil sadece sıkıntılı bir insanın duyguları olarak algıladım. Bir çok arakdaş da mantıklı ve güzel cevaplar da vermiş, bence de önerileri dikkate alabilirsiniz. Her lastik patlar, her dişlide sıkıntı yaşayabilirsiniz. Size yanlış söylenen ya da aldatıldıgınızı hissetmiş olmanıza okuyan herkes üzülmüştür.
Ancak yanlış tercih yaptığınız anlaşılıyor, biraz daha araştırarak daha memnun olabileceğiniz bir bisiklet alırsınız umarım.
Bu arada sizin beğenmediğiniz biiskletle çok mutlu olabilecek bir çok insan da çıkacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker
@emir yakup bulut

emir bey,teknik servis sorunları hepimizin derdi,bisikleti satmasını bilirler,ama ne hikmetse vites ayarlarını yapmadan verirler artı fren,bisikleti kutusundan çıkarmakla iş bitmiyor ,çok iyi ayarlarının yapılması gerekir,
marka farketmez scott,trek,canyon gıant,merida,hepsinin bakımı şarttır ,müşterinin işi değil vites ayarı yapmak ,malesef bu ülkede bisiklet tekniker okulu yok,bu bir meslektir,almanyada diploma verilir ,bu konuda ,
öyle her önüne gelenden mekanikçi olmaz.
 
Yaşadıklarınız için çok üzüldüm.
Bisiklet alırken her parçasını ve kadro geometrisini detaylı incelemek gerekiyor. Kadroyu Merida yapıyor. Ama diğer tüm malzemeleri SHIMANO gibi başka markalardan kullanıyor. O bisikkete verdiğiniz parayla Salcano Bianchi ve Carraro gibi markalardan çok daha üst düzey donanıma sahip bisiklet alabilirdiniz. Bahsettiğiniz lastiğin çin malı dandik bir ürün olduğunu herkes bilir.

Yani satın alırken tüm özellikleri belli olan bir ürün hakkında bu tarz yorumlarda bulunmanın çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Satan bayi hakkındaki sıkıntılara birşey diyemem tabi. Siz bilmiyor olmanızda donanımın kalite seviyeleri hakında sizi bilgilendirmesi gerekirdi.

Tüm arkadaşlarıma her zaman derim. Paran varsa git Scott, Ghost, Merida, Trek gibi markaların üst seviyelerine bakın, ama kısıtlı paranız varsa markadan önce donanıma bakın diye.
Son olarak zincir atması ve arka aktarıcıda yaşanan olay için diğer arkadaşların söylediklerine ek olarak, çapraz zincir kullanmış olabilir misiniz?
 
Geri