Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Metin Bisiklet'in İlgisizliği

Kayıt
27 Temmuz 2009
Mesaj
77
Tepki
84
Şehir
K.Çekmece, İstanbul
Merhaba bir arkadaşım için Carraro Daytona 435 Medium Kadro almaya karar verdik. Bu e-maili bisikleti aldığımız akşam yazıyorum. Gün içinde yaşadıklarımızı paylaşmaya değer buldum. Carraro'nun sitesinden satış noktalarına baktık. Birkaç telefon ettik. Macera başlıyor...

Ya stokta yoktu ya da stokrta olanların kadro boyu uygun değildi. Bakırköy'deki Metin Bisiklet'te bulduk. 1 tane varmış. Telefonda ürün hakkında bilgi almaya çalışırken Metin Bey (mağaza sahibi) "telefonda fiyat vermiyoruz" dedi. Ne biçim hizmetse. Uzaktan geleceğiz v.s. dedik. Fiyat aldık. Ürün hakkında 1-2 soru sormak istedim. "Başımda müşteri var" demez mi. Yahu biz neyiz? Ben de müşteri adayıyım. Böyle hizmet mi olur? Bu bisikleti ertesi günkü etkinlikte kullanmak üzere alacak olmasak o anda vazgeçeceğim. Ama iyi de donanım var sütünde. İnsan hatası sebebi ile güzel bisikletten vazgeçilmez ki.

Gittik Metin Bisiklet'e. Evet doğru ürün doğru boy kadro ile var. Macera bundan sonra başlıyor.

Tüm bisikletlerin arasından bu bisikletin çıkarılması için ve bakabilmek için abartmıyorum 2 saate yakın bekledik. Tabi bu sırada potansiyel müşteri adayı Bahadır ile tanıştık. Eşi ile beraber 2 adet bisiklet almak üzere gelmişler. Burada ismini vermekte sakınca görmüyorum çünkü muhtemelen bugünkü macerasını o da yazmak isteyecektir.

2 saat beklerken insan ister istemez dialog kuruyor tabi. almak istediği bisiklet konusunda kararsızdı Bahadır kardeşim. Güzel bir öneride bulundular. Whistle. 600 TL civarında. Kendisi biraz iriyarı olduğundan dayanıklı birşey almak istiyordu. Daha iyi bir ürün önerdi Metin Bisiklet'in güzide personeli. 1000 küsür liralık Carraro Race !!! Whistle ile aynı jantlar, jant telleri aynı. Kadrı gene benzer. Ne fark var? Disk fren, Deore set. İyi de bu adam ağır. Dayanıklı bisiklet istedi. Böyle mi yönlendirme yapılır. Valla adamın vereceği paraya acıdım. Hem de Carraro'nun disk frenki race modlinin jantları gene V-Fren jantı. sadece v-fren yüzeyleri siyaha boyanmış. Disk jantı değil. Konunun uzmanları bilir. Disk için üretilen çemberlerin tel bağlantı noktaları biraz daha kuvvetlendirilmiştir. Disk frenlemesinden doğan tel çekme kuvveti ile jantın parçalanmaması lazım. Bu konuda bir de oradaki 50 küsür yaşındaki personel amca ile bir tartışma yaptık. Hiçbirşey farketmezmiş. Yesinler...

Arada gene konuşurken ne olduğunu hatırlayamadığım bir konuda Metin Bey bir müşterisi ile konuşurken benim için "onun rüyasında gördüğü bisikleti biz kullanıyoruz, biz 40 senedir yapıyoruz bu işi, o daha yeni başlamış" gibi cümleler sarfetti. tamam o anda oradan çıkıp gitmem gerektiğini ben de biliyorum. ama arkadaşım için yarına bisiklet lazım. ve o bisiklet olmasını ben de çok istiyordum. "sen benim ne kullandığımı biliyor musun, esnaflığa sığar mı bu yaptığın" dedim. "bende 14 milyarlık bisiklet var, sende ne var" muhabbetine girdi. resmen sidik yarışı. çok teessüf ederim.

Sonra gene Bahadır kardeşimiz eşi için bisiklet alacak. Eşi 1,62 boyunda. Baktım Medium ve erkek için kadro üzerine kurulmuş bisiklet kuruyorlar onun için. "Small yok mu?" diye sordum tabii iç güdüsel. gene 50 yaşlarındaki amca. "Bu en küçüğü" hadeeee. Hizmete bakar mısınız. Neyse o konuda tartışmadık ama Bahadır da ısrar edince Borla'nın 14" bayan modellerinden birtane almaya karar verdiler.

Bizim bisiklete bakabildik bu arada. Hazır edildi. Kadoyu zincirden koruyan aksesuardan alacağız. 10 liraya sattılar. birçok yer bedavaya verir bunları. Bahadır kardeşimiz de 2 adet sitedi. gene 50 yaşındaki personel "sana mı takıcaz, biziklete mi?" oha !!! bu nasıl iştir yahu?

Bizikleti aldık, çıktık. birdaha sokaklarından bile geçmem. bu nasıl hizmet, nasıl esnaflık? böyle iş olmaz. kınıyorum kendilerini. üzülüyorum arkadaşımdan kazandıkları para için. memnun müşteri değilim. sadece iyi ürün almış olduğum için teselli oluyorum. zaten ürünü de onlar yapmıyor. sadece getirip satıyorlar. başka biryerde olsaydı kesinlikle onlardan almazdım.

ilginize ve bilginize sunarım.
 
Scudo
en saygın alışveriş mağazalarından örneğin amazon'dan bir ürün alırken aynı ürün için 5 yıldızlı yorumların yanında 1 yıldızlı o ürünü yerden yere vuran yorumlar görebiliyorsunuz. bu da gayet doğal.
 
bahsi geçen bisikeltçiyi dağıtımcı olarak seçiyor ve kontrol etmiyorsa en az dağıtımcı kadar ana firma da yaşananlardan sorumludur. Sonuçta bir markanın güvenilirliği sadece bisikletten ibaret değil, çok daha kapsamlı bir pazarlama çalışması gerektiriyor.

Bir markanın daha sezon içerisinde, reklamı yapılan ürünü bayisinde yoksa, aynı markanın bayileri güven veren bir satış politikasını izleyemiyorsa ve rastgele seçilmiş ise... zaten başından o markayı unutun çünkü markalaşamamış demektir.

Yoksa marka olmak mal satmaktan daha farklı... emin olun Taiwan'dan 2 bin tane tane kadro sipariş verip shimano komponentleri üstüne takmak derseniz... zaten hazır katalogları var fabrikaların ve oradan seçebiliryorsunuz... bu işi yapabilecek o kadar çok kişi var ki ülkemizde... kesinlikle marka bu değildir.
 
kendi carraro'mu bende metin bisikletten aldım. o dönemde L kadronun sadece orda kalmış olmasından dolayı hemde, benzer bir durum. liste fiyatının üstünde satmaları bir yana, pazarlığımızı ettik konuştuk taksit falan derken kredi kartımın limiti anlaştığımız fiyatı çekmeye yetmedi aksesuarlarla beraber. 60 tl lik prowell kaskı da 70'ten satmaya çalışıyordu bir yandan. dedim o zaman kaskı çıkartalım fiyatından içinden öyle deneyelim olması lazım limit derken ne olduğunu anlamadım, biraz önce 70 Tl dediği kask için 50 TL düşmüş toplam fiyattan. üstüne birde pazarlığımızı yaptığımız diğer akseuarlarıda bisikletle beraber karttan geçeceğiz dediğimde "ben nakit için düşürmüştüm onları, zart zurt" gibi muhabetlere girdi. ben anlamam arkadaşım moduna girdim girmesine ama çıkıp evde tekrar fişe bakıp hesap yaptığımda fark ettim olan biteni. havadan bir 40 50 lira kadar daha yemiştim kendisinden.

benim şaşkınlığım tabi, yorgunluk, yoğunluk falan derken insan dikkat edemiyor her zaman. ama bir insanın bu kadar kişiliksiz, bu kadar yüzsüz bir satıcı olmasına inanamıyorum. nasıl bu kadar ruhsuz olabiliyorlar acaba? 365 euro'luk liste fiyatı yerine kendi kafalarından koydukları 400 euro'luk fiyatıda belirtmek isterim.

pişmanmıyım, gram değilim. seviyorum bisikletimi. sonuç olarak başka bir yerden alma imkanımda yoktu. bizzat firmaya mail yağdırsamda sonuç değişmiyor. bu mentalite ile nereye kadar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Goldenshot
OZAN arkdşnda yaşadığı gibi sorun carraroda değil..metin bisiklet adlı işletmede ve çalışanlrnda.sonuç olarak carraroyada yansıyor.ama bu kadar mesajdan sonra bianchinin bu işe el koyup ürünlerini sattırdığı işletmeleride arada denetleyip müşteri iletişimini denetlemesi lazım.pekçok firmada arada müşteri gibi gidip denetleme yapıyor.umarım bianchide bu siteyi okuyordur.ben izmirde motise gitmiştim orada bekir bey ve kaan bey var o kadar kibar ve bisikletleri o kadar güzel anlattılar ki,anlamadıklarımı anladım ve bisikletimi aldım.sonuç satıcının iletişim probleminin olması.suç bi bakımada bianchide ürününü sattırdığı firmaları denetlememesi..carraroyu kullanıp memnun olmayan yok.saygılar
 
Yazıyı okuyan birisi ne demek istediğini anlar, carraro hakkında olumsuz bir cümle sarf etmemiş. Burdan kimse yanlış yönlenmez diye düşünüyorum. Bence uzatmaya gerek yok.
Metin bisikletten bende çok soğudum, adamın yaklaşımı bile hiç hoş değil, hiç samimi değil. az bir muhabbet etsen hemen 40 yıldır bu işi yapıyorum havalarına giriyor ve kazıklamak için fırsat kolluyor. Kimseye metinbisikleti tavsiye etmiyorum.
 
Bence yakınmamalısın dostum.Kendi adıma söylim,bir dükkanda adam yerine konmuyorsam o dükkandan çıkarım.Almak gibi bir zorunlulugum yok.Heryerdede **** atarım o dükkan hakkında.Kimseyede alış veriş ettirmem.Ama kendimde birşey almam.Aldıysamda sonradan laf etmem.Sen adama para kazandırdıgın müddetçe adam böyle davranmaya devam eder kendini geliştirmez.Çok acil se çözümler ortada bisiklet kiralıyabilirsin bir sürü yer var.Carrarodan marrodan zaten anlamam binbir türlü marka var piyasada iyidir kötüdür bilemem.Ama bin bir tane dükkan yok kötüleri elemek lazım.
 
kötü davranış gördüğünüz yerden neden alışveriş yaptınız?.

sanki ölüm kalım meselesiymiş gibi gidip almışsınız..kazığı ve kötü muameleyi yemişsiniz..

şimdi hırsızın hiç mi suçu yok denebilir..orası ayrı konu..

sırf sözü edilen mağaza değil, Istanbuldaki bisikletçilerin %90 ında aynı muamele var..Adama Truvativ markası satıyor musunuz diyorum.."O ne ya "diyor bana..Ve bu bisikletçi senelerdir Sirkecide en işlek bisikletçilerden biri...Uzman bisikletçi bir elin parmaklarnı geçmez..Bu yüzden herkese tavsiyem kendi işinizi kendiniz yapın ..
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
bisikletçilerin hepsi böyle bisikleti satana kadar sattıktan sonra çokta umurlarında değil yani
 
Öncelikle başlıktan sözkonusu marka ile ilgili olumsuz bir durum agılamıyorum.
Bunun ötesinde yaşadığınız durum markadan vazgeçmenizi gerektirecek kadar üzücü, keşke almasaydınız ama almışsınız hayırlı uğurlu olsun. Bir söz var "Ayıbı yüzüne söylenmeyen ayıbını hüner sanarmış", orada gereken tavrı sergilemeliydiniz. Bu tür esnafların sistem dışı kalması bu spora da olumlu yansıyacaktır. Tekrar hayırlı uğurlu olsun.
 
Kötü esnafın yaptığı hata yüzünden iyi üründen vazgeçmem arkadaşlar.
O ürünü geliştirmek için kaç tane mühendis, üretim bandında çalışan o kadar insanın ortaya çıkardığı güzel üründen vazgeçemem.

Kötü esnaf birçok alanda var. Sessiz de kalabilirdim. ma burada bu konuyu açmış olduğum için de son derece mutlu oldum. Benzer durumda olan insanlar bilgilerini paylaştılar. Sonrakilere de karar verirken yardımcı olur.
 
Yaklaşık 4 ay önce bisiklet toplamaya karar verdim. ilk olarak kadro ve maşa aldım. bisikleti toplamam yaklaşık 1 ay önce bitti. ama bisiklet ayağa kalktıgında tam bir hüsran.... Satıldı - Rock shox maşa xtr ön artırıcı trek kadro sram vites grubu - BisikletForum İlanda bulunan maşayı almadan önce yaptıgım konuşmada bütün bakımları yapılmış herhangi bir problemi yok denildi. Ama öyle değilmiş tam tersi. ' Hava kaçırıyordu. Lockout çalışmıyordu. Rebaund ayarı çalışmıyordu. Ön yargılı düşünmeden aradım ve durumu anlattım. kargo bana ait olmak şartıyla maşanın bakımını yapacaklarını söylediler. Maşayı gönderdim. tüm bakımlarının yapıldıgını test edildiğini söylediler meğersem Yapılmamış. maşa geleli 1 hafta oldu biraz önce 3. kez havasını vurdum ve yine lockoutu çalışmıyor yine rebaundu çalışmıyor. Yine aradım ama karşılaştıgım tepki beni üzdü. Ben yardımcı olmalarını beklerken. yapacağım birşey yok. ne istiyorsan onu yap dedi ve telefonu kapattı. Konuyu açmamın sebebidr budur.' nereye ne istiyorsan onu yap onu yaz' ben metin bisiklet hakkında birşey demiyorum. karar sizin!
 
Şimdi konu beni de üzdü.Fakat satın aldığınız parça,üzülerek söylüyorum 2.el.Sizde faturası veya fişi olup olmadığını bilmiyorum,fakat 2.el olması sizin tüketici olarak bir hak talep etmemenizi sağlıyor.
Kısacası;satış işi bu değildir.
 
Tüketici hakkından yararlanamıyorum malesef. Fatura fln hiçbirşey yok. Sadece güven esasına dayalı bir alışveriş oldu. oda cırt oldu

Bu arada Metin Bisiklet BAKIRKÖY şubesi...
 
Üzücü bir durum.. Oradan bisiklet almayı planlıyordum
 
Forumda böyle bir konuyu dile getirdiğiniz iyi oldu. Ben de metin bisikletten birşeyler almayı düşünüyordum. Neyse ki vazgeçtim artık!
 
  • Beğen
Tepkiler: yener ala
Anlattıklarınıza göre müşteri memnuniyetine önem vermediklerini gösteriyor...
Bu şekilde olumsuz tepkiler alırlar.
 
Kusuruma bakmayın ama
bu olayın metin bisikletle ilgisi ne

metin bisiklet mi satmış bu maşayı
yoksa orada çalışan bir eleman mı

bana olayın firma ile ilgisi yok gibi geldi

maşayı alan mağdur olmuş
doğru olabilir.
olayı tek taraflı dinlemek her zaman hatalı karar vermeye neden olur

başka söze de gerek yok


ilk kez 2. el bisiklet almaya gittiğimde bana dediler ki
"abi uygun bisiklet yok, daha sonra uğra"
baktım kapıda sürü sepet ikinci el duruyordu
benim güvenimi kolay kolay sarsamazlar metin bisiklete

Not: metin bisikletle hiçbir ilgim yoktur
 
@mustafa akman


Bence sizin bu yazınızdan tek taraflı düşündüğünüz gayet açık bir şekilde belli oluyor.Metin Bisiklet safında düşünüyorsunuz.
Anlamanıza söyle yardımcı olayım;
Maşa kimden alınırsa alınsın belkide bozuk bir bilgimiz yok, maşa Metin Bisiklete gönderilir maşaya Metin Bisiklet tarafından "Bakımını yaptık hava kaçırmıyor, reboundu ve lockoutu çalışıyor" denilip maşa geldiğinde hala hiç bir şeyi çalışmıyorsa kim suçlu????
"Ula maşa bozuksa bozuk de.niye bakım parası alıyonda yapmadan gönderiyon????" diye sorarlar adama...
 
Geri