Scudo Sports

Metro Turizm Göz Göre Göre Yolcusunu Bırakıp Gidiyor

simpleman

Üye
Kayıt
31 Ocak 2008
Mesaj
28
Tepki
94
Şehir
İzmir
Metro turizm maceramı sizlerle paylaşmak istiyorum. Aşağıda Metro turizmin mailine yolladığım şikayet notumu okuyunuz lütfen;

Kurban bayramı tatilinden önceki hafta içi İzmir Üçkuyular şubenizden Ankara'ya gidiş dönüş bileti aldım. Bagaj olarak bisikletimi getireceğimi ve firmanızın bisikleti alıp almadığını sordum biletleri alırken görevli kişi sorun olmadığını söylese de ben merkezden yetkilileri aramasını ve teyit ettirmesini istedim ve merkezden de olumlu yanıt alınca biletleri aldım. 6 Aralık cumartesi günü İzmir'den Ankara'ya gitmek üzere garajda bisikletimi bagaja koydum ve sorunsuz olarak yolculuğumu tamamladım. Ayrıntı vermek gerekirse Ankara'dan arkadaşımı alıp oradan Antalya'ya geçtik ve o da bisikletini yanına aldı. Ankara'dan Antalya'ya Kamil Koç firmasıyla gidip döndük ve bisikletlerimizle ilgili hiç bir problem yaşamadık. Ancak Ankara'dan İzmir'e dönmek için 14 Aralık gece 23:59 ve 7853 sefer sayılı 34 FJ 4914(plakayı Ankara bölge müdürlüğünden aldım doğru olup olmadığından emin değilim) araca bagajımı yani bisikletimi yerleştirmek istediğimde görevlilerin çok olumsuz tavırlarıyla karşı karşıya kaldım. Bisikletin parçalara ayrıldığını ve bir valizden daha az yer kapladığını söylememe bileti alırken bisikletle ilgili bilgi aldığımı belirtmeme rağmen bana bagajda yer olmadığını olumsuz bir şekilde ifade ettiler." Sorun otobüs personelinin sorunu değil bileti satan şube ya da yazıhanenin sorunudur bizi ilgilendirmez" diyerek çok mantıksız ve kaba bir mantık önüme sürdüler. Ben bana bilet satanın da Metro turizm olduğunu o otobüsün de ve personelinin de Metro turizm olduğunu ifade etmeme ve bana herkesin bileti alırken ve otobüse binerken aynı şekilde Metro turizm personeli olarak davranmaları gerektiğini ve bu gibi haklarımı ifade eden açıklamalarıma rağmen ters bir şekilde davranmaya devam ettiler. Müdüriyetle görüşmemi onlar onay verirse bisikletimi alacaklarını söylediler ben müdüriyete gidip durumu ifade ettiğimde Ankara bölge müdürlüğündeki görevliler de sorumlunun Ankara personeli değil İzmir personeli olduğunu söylediler. Ben şirket politikası olarak her merkezin aynı davranması gerektiğini ve büyük bir firmanın görevlilerinin kafasına göre hareket edemeyeceğini ifade etmeme rağmen tavırlarını değiştirmediler. Müdüriyetten bir yetkiliyle otobüs personeliyle konuşmaya gittiğimizde ise şoka uğradım çünkü otobüs biletli yolcusunu göz göre göre, bile isteye bırakmış ve gitmişti. Müdüriyet bu durumu çok normal karşıladı. Bir yolcuyu bırakıp gitmek şirket politikasının bir parçası olabiliyormuş bunu o zaman anladım. Hatta müdüriyet beni suçlamaya kadar götürdü olayı hangi mantıkla ben bisikletimi otobüse koymak istermişim. Bana bu hakkı Metro turizmin kendisinin verdiğini bileti alırken bu bilgiyi aldığımı söylediğimde de bunun kendilerini bağlamadığını İzmir'in sorunu olduğunu tekrar ifade ettiler. Ne yazık ki otobüs beni bırakıp gitmişti. Bu bir suçtur. Bunu çok iyi biliyorum. Bisikletli veya bisikletsiz benim sorunum çözülmeden beni orada bırakmaya hiç bir kişinin ya da Metro Turizmin buna hakkı yoktur. Tekrar ediyorum bu bir suçtur. Üstelik daha önce aynı firmayla bisikletimi sorunsuz bir şekilde otobüse yükleyip yolculuk etmiş olmama rağmen yaşadım bunları. Yapacak bir şey kalmayınca ilk İzmir arabasından bilet almak mecburiyetinde bırakıldım. İşime bir gün gidememiş oldum. Sinirlerimin harap olması ve uykusuz kalmak da cabası. Bir sonraki otobüs 9daydı ve ben o otobüsü mecburen garajda beklemek zorunda idim. İşin trajikomik tarafını sabah 7 sularında yine bisikleti ile yolculuk yapan bir arkadaşımla karşılaşınca yaşadım. İstanbul'dan ve Metro turizmle geldiğini ve bisikletini hiç sorun yaşamadan üstelik bisikletinin arkasındaki kargosuyla birlikte otobüse yerleştirdiğini anlatan arkadaşıma yaşadığım eziyeti anlattım ve doğal olarak o da şoka uğradı. Müdüriyetteki görevliye arkadaşın bisikletini kargosuyla birlikte gösterdiğimde ben olsam bilet satmam bisikletliye diye yanıt aldım. Ve bilet satmamayı prensip edinmiş bu arkadaştan aldığım biletle sabah 9 Metro turizm otobüsünde bisikletimle birlikte İzmir'in yolunu tuttum. Asıl istediğim bu otobüs personelinin (14 Aralık gece 23:59 ve 7853 sefer sayılı 34 FJ 4914plakalı) firma işleyişinizde nasıl bir ceza sistemi varsa bilemiyorum artık kendilerini firmadan üstün görerek yolcusunu göz göre göre almadan yola gitmesi nasıl bir cezayı uygun görüyorsa o şekilde cezalandırılmalarını talep ediyorum. Ayrıca bu konuyu pek çok bisiklet içerikli siteye taşıyacağımı da belirtmek isterim. Bu sayede benim yaşadığım sorunu başka arkadaşlarımın yaşamasını da engellemiş olmaya çalışırım.



Ve aynı şeyleri ben veya bir başka arkadaşımız tekrar yaşamasın diye Metro turizmden bilet alırken bir kez daha düşünelim derim.



Not: Ankara garajda sabah karşılaştığım arkadaşımız Can Dede. İnanın bütün bu olumsuzluklara rağmen onunla karşılaşmış olmak çok mutlu etti beni. Selamlar Can Dede...
 
Scudo
Merhaba bu kadar kötüsü hiç başıma gelmemişti...Geçmiş olsun...Ben de bütün seyahatlerimde bisikletimde yanımda oluyor...Her zaman aynı tavırlarla karşı karşıya kalıyorum otobüs personeli ile maalesef bu bisikleti bagaj almaz kardeşim yer yok tarzında...Bu cümleleri kuran kişiler ile kısa bir konuşmadan sonra bagajın uygun olan bölümüne göstermesini ve gerisine karışmamasını rica ediyorum tabiki bu sırada tartışmanın büyümemesi için elimden geldiği kadar alttan almaya çalışıyorum sakin olmak için çabalıyorum ve sonuçta çabuk bağlantı ile ön teker ve sele borusunu bisikletten ayırınca bisiklet oldukça küçülüyor ve aynı anda PERSONELİN DE SESİ KISILIYOR NEDENSE:D
Sanırım bir çok kişinin başına gelmiştir aynı durum...Sonra kendi kendime sormadan edemiyorum şimdi bu kadar sinir harbine değdi mi,ne kadar kolaylıkla bisikletim otobüs bagajına sığacağını bile bile tartışmak zorunda mıyım her seferinde diye:mad:
 
Ben de bayramda İstanbul'dan Ankara'ya Kamil Koç ile döndüm. Kadıköy ile Ataşehir arası mesafeyi tam ayarlayamadığım için son dakikada otobüse yetiştim. Muavin alamayacağını söyledi. Aynı anda şöför duydu olurmu öyle şey dedi. İndi kendisi bisikleti yerleştirmeme yardım etti.
Benim sana tavsiyem firma ile hiç uğraşma. Direk Sanayi Bakanlığı Tüketici Koruma ve Rekabeti Koruma Daire Başkanlığına dilekçe ile başvur. Hatta zararının tazminini talep et. Firmaların bu yüzden 1-2 ceza yemesi artık farz oldu. Yoksa ciddi bir yapılanma bu konuda yapmayacaklar. Varan turizm de ya da Ulusoy'da alınmadığını biliyorsun. Zor durumda kalmıyorsun en azından. Bunlar satarken alırız diyip binerken alamayız çekiyorlar. En zor olanı bu işte....
 
öncelikle geçmiş olsun ve bunun peşini bırakma tüketici hakkını sonuna kadar kullanmanı diliyorumm
 
  • Beğen
Tepkiler: simpleman
Ben yaklaşık 1 senedir Metro Turizm ile hiç yolculuk etmiyorum... 1 sefer almadan gittiler ve pişkin bi şekilde olabilir deyip sonraki otobüse bilet kestiler...

Bisikletimle gidecğim her yere sefer olduğu sürece Kamil Koç Turizm ile gidiyorum... ÇÜnkü bisiklet ile ilgili oldukça açık bir politikaları var ve kesinlikle hayır demiyorlar... Ayrıca Ulusoy ve Varan ise bagajlarının genelde çift katlı olması yani arada raf olması sebebiyle bisiklet yan yattığı zamanda üstüne bir şey koyulamadığı için istemiyorlar... Yoksa ben bisiklet çantasında bisikletimi Ulusoyda görütdüm daha önce, üstünede kocaman kırılır etiketi yapıştırdım üst rafta paşa paşa gitti küçük çantaların yanında...
 
Bu yaz Kamil Koç'la İstanbul-İzmir ve Fethiye-Ankara yolculuğu gerçekleştirdim. Hiçbir sorun yaşamadım.
Ankara-Amasra ve Amasra-İstanbul arasını ise Metro Turizm'le gerçekleştirdim. Yine herhangi bir sorun yaşamadım. Ama Kamil Koç daha anlayışlı bir yapı içersinde ve bisiklet alınmasında yazılı bir bildirgeleri bile var.

Gerçekten kötü bir durum. Geçmiş olsun. Demekki Metroda bazen işler tersine dönebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: simpleman
Arkadaşlar bu durum her firmada karşımıza çıkıyor; Kamil Koç firmasında üst yönetim düzeyinde tanıdıklarım olduğu için hiç sorun yaşamıyordum. Zaten sonunda baktılar ki bisikletlerden zarar yok;yazılı bildirge yayınladılar.

Ancak bizlerden de bir ricaları; otobüs görevlileri ile iyi iletişim kurup bisikleti yerleştirirken yardımcı olmamız.

Diğer firmalar umrumda değil;hiçbirine binmiyorum. İnsana saygısı olmadıktan sonra 2020 model otobüs koysalar ne olur :) Kamil Koç 1950 model otobüs koysa gene ona binerim.

Yalnız şu da var; Kamil Koç ta olsa firmaya yeni geçmiş otobüsler ya da personel "alamayız" diyebiliyor. Siz yazılı bildirilerini lütfen kibarca hatırlatın.
 
@aybarssurucu

Zatn iki tarafta insanca davranınca sorun kalmıyor abi... O idda etse bile siz üstüyle görüşün ve bildiriyi hatırlatın sorun kalmaz Kamil Koç için...
 
Öncelikle geçmiş olsun hocam.Ben herhangi bir otobüs firmasıyla bisiklet taşımadım,bisiklet taşıma konusunu bilemeyeceğim ancak metro turizm i seyehatlerimde artık kullanmıyorum.Çünkü 2kez kendim kullandığımda problem yaşadım ve arkadaş çevremden,internetten vb. duyduğum şikayetler çok fazla.Personelin çoğunluğu çok kaba,ilgisiz,sanki onlara mecburmuşuz gibi davranmaktalar.İndirmeyi unuturlar,yolcuyu unuturlar,bagajı kaybederler,hatta canları isterlerse yolcuyu indirip döverler(nette şikayetini okumuştum)

Bu gibi onlarca sebeplerden ötürü metro turizm yerine farklı firmaları kullanıyorum.Veya ekonomik fiyatları,saygılı-insana değer veren personeliyle TCDD'yi.(Çok rötar yapsa da)
Sizlere de metro turizm'i kullanmamanızı şiddetle öneririm.
İyi günler
 
@aybarssurucu

Aslında bu durumu sonuna kadar götürmek gerekir ancak hukuki olarak benden bir sürü belge ve bilgi isteyecekler öncelikle bileti aldığım yerden bisikleti alacaklarını söylediklerini teyit ettirmem gerekecek ki büyük olasılıkla kendi çalışanları da lafını yutacaktır. Sonuçta ortada bisikleti taşırız dediklerine dair yazılı bir belge de yok. Ve mağdur olduğumu gören şahitler isteyecekler ki ben orada görevlilerle tartışırken sesini çıkarmayan yolcular otobüs beni almadan giderken de koltuklarında paşa paşa oturmuş olacaklar ki görevliler çok rahat bir şekilde ahlaksızca bu tutumu sergilediler. Ancak ben yaşadığım bu olayı bütün arkadaşlarıma veya tanıdık tanımadık herkese duyurarak Metro turizmi tercih edererlse bütün bu olumsuz davranışları onaylamış olacaklarını ve hatta aynı olumsuz tavırlarla kendilerinin de karşı karşıya kalabileceklerini dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Elimden geldiğince pek çok internet ortamında bunu dile getireceğim. Karayolları ulaştırma müdürlüğüne ve tüketiciyi koruma derneğine de durumla ilgili mailler attım bir sonuç olur mu bilmiyorum ancak ben bu olumsuz durumu olabildiğince fazla insana duyurarak ve onları uyararak konuyu güncel tutmaya çalışacağım. Konuya gösterdiğiniz ilgiden dolayı da çok teşekkür ederim.
 
metro turzimde buna benzer bir olay benimde basıma geldi bisikletimi parcalara ayırıp kutulamıs olmama ragmen zorluk cıkardılar ve

Saygısız Metro Personeli : 20 liradan aşağı gitmez bu
Ben : Biletim var Götüreceksin!
Saygısız Metro Personeli : KONUSTU KONUSTU 20 liradan aşagı hiç bir kargo götürmez
Ben :10 liradan fazla vermem dedim ve iyi tamam tamam dedi ters tavırlarla ve sustu ( bende acısını yolculuk boyunca cıkardım tabi :D )

Dönüşte ise bisikleti kutulamadan lastiklerini sökerek kadronun 2 yanına bagladım ve hiç bir sorun olmadı

Kamil Koç firması bisiklet konusunda daha duyarlı davranıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
Kamil Koç IN!, Metro OUT!! demekki:eek:. Bu eşsiz bilgileri bizimle paylaştıgınız için teşekkürler arkadaşlar:D.. Bu arada Kamil Koç haricinde başka bildiginiz firmalar var mı bisiklete onay veren..?:) ve onay verdikleri bildirileri nerden takip edebiliriz:eek:?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Kabtan
gecmis olsun. metro turizmi hep birlikte protesto etmeye davet ediyorum. ben de benzer sorunlar yasamistim. bir tek yalvarmadigim kalmisti. cahil adamlarin cezalandirilmasini istiyorum. sikayet dilekceni mutlaka genel müdürlüge yolla. gelismelerden haberdar et bizi... selamlar
 
kimse yanlis anlamasin ve üstüne alinmasin ama ben hayat tecrübeme dayanarak su sonuca variyorum : söför milletinden herseyi bekleyeceksin. Belki cok cok az istisnalar vardir ama yasadiklarim bana söför camisasinin son derece cakal bir hayat felsefesine sahip oldugunu ögretti....
 
Metro turizm in bir otobüsü ( tabi ki yüzlerce otobüsü olan bir firma da böyle kaç kişinin olabileceği tartışılabilir ) benim dağ çantamı almak istememişti, yerleştirirken mırın kırın etmişti.

" bunun içinde ne var ? "
" oou belimizi sakatlayacağız ! "

gibi bir şeyler zırvalamıştı.

Çantam 100 litrelik loap marka çanta. Kesinlikle bir bavuldan daha küçük.
hele milletin bagaja yerleştirdiği turşu bidonlarından , çuval çuval ıvır zıvırdan daha az hacimli.

Bu tiplerin bakış açısı aslında bir nevi kıskançlık.

yani adam daha size ilk baktığında , sizinle aynı klandan olmadığını farkediyor ve kendi aklınca size ceza veriyor, zorluk çıkartarak kendini tatmin ediyor.

içinden , "vay adama bak dağcı" , "ulan tipe bak bisikletiyle geziyor," vb, vb, biz burada çalışıyoruz kardeşim vb diye geçiriyor içinden.

elinde turşu bidonu ile giden bir adamı ise kendi abisi , kardeşi biliyor , çünkü içten bir yakınlık duyuyor bir şekilde. Hemşehrim muhabbetine başlıyor yağ çekiyor bal çekiyor onlara.

Selamlar, geçmiş olsun tekrar.
 
gecmis olsun, umarim bir sonuc alirsiniz. otubus personeli bavul, bidon veya cuvaldan farkli birsey gorunce direk tepki veriyor, algilayamiyor.

en iyisi bisiklet cantasi kullanmak, icerigi hakkinda bilgi vermenizde gerekmiyor, pasa pasa koyuyorlar o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Kabtan
Şu ana kadar,ege ve akdeniz hattında Kamil Koç ve Kayseri hattında Süha firması ile bisiklet konusunda hiç sorun yaşamadım... Metro ile bir kere Kayseriye giderken bende sorun yaşadım, ön arka tekeri söküp sele borusunuda çıkartıp bisikleti ters olarak koyunca normal bir bavuldan daha az yer kapladığını görünce kimse ses çıkartamıyor.. Eğer imkanınız var ise bisikleti muaivinin yanına götürmeden demonte edip o şekilde götürün ;) Böylelikle hem onlara kolaylık sağlamış oluruz hem de sorunsuzca kabul ederler bisikleti..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Kabtan
Şimdiye dek üç kez Metro Turizm'le bisiklet taşıdım. Üçünde de sorun yaşamadım. Çalışanından çalışanına değişiyor. Otübüslerde sorun yaşamadım; ama son kez gittiğimde kalkış noktasına varmam için servise binmem gerekiyordu. Çünkü yüküm ağırdı. Servis şoförü "serviste bisiklet taşımak yasak" diye kestirip attı. Bu arada bisikletim özenle demonte edilmiş ve siyah çöp torbalarıyla mükemmel bir şekilde paketlenmiş vaziyetteydi, dikkatinizi çekerim. Bisiklet olduğunu anlamak için çaba gerektirecek kadar hem de... Nedense yaasklar işlerine gelince akıllarına geliyor. Oysa bisiklet en arkadaki bölmeye rahatça sığdı; bu akıllı şoförden başka kimse de ağzını açmadı.

Adam son derece terbiyesiz, seviyesiz ve kaba bir şekilde köpürdükçe köpürdü... Hiç aldırış etmedim. " İstediğiniz kadar bağırın, ben bir müşteriyim, bunu taşımak zorundasınız. Ne ben ne de bisikletim hiçbir yere kıpırdamıyoruz. " dedim. Gitti; beni ofisteki görevliye "şikâyet" etti! Ofis görevlisi merkezi aradı; ve bisikletin taşınabileceğine dair onay aldı. :)

İstese de istemese de mecbur taşıyacaktı. Çünkü biletimin üzerinde ilgili müdürün imzası ve talimatı vardı. Biletimi satın aldığım sırada görevlilere bisikletimle gideceğimi; bisikleti almadıkları takdirde Kâmil Koç'u tercih edeceğimi söylemiştim. Bunu duyunca galeyana gelip onay verdiler. Müşteriyi kaybetmemek tatlı gelmiş olmalı. :)

Benim için problem değildi, Kâmil Koç'la da gidebilirdim. Sevdiğim bir söz vardır: Eşeği sağlam kazığa bağlamak lazım. Ama yaşadığım manyak servis şoförü faciasından ve bu yazılanlardan sonra Metro Turizmi kullanacağımı hiç sanmıyorum.
 
metro'nun bu tür kepazeliklerini daha önce de okuduk, bisikletli, bisikletsiz... kullanmayın, uğraşmayın!

kamil koç'un ilgili basın bildirisi geçmiş bir konuda verildi, onun çıktısını almanızı tavsiye ederim, bana sorun çıkarmadılar ama çıkarsalar bile onu gösterip halledeceğinize eminim.

geçmiş olsun.
 
Geri