Metro turizm maceramı sizlerle paylaşmak istiyorum. Aşağıda Metro turizmin mailine yolladığım şikayet notumu okuyunuz lütfen;
Kurban bayramı tatilinden önceki hafta içi İzmir Üçkuyular şubenizden Ankara'ya gidiş dönüş bileti aldım. Bagaj olarak bisikletimi getireceğimi ve firmanızın bisikleti alıp almadığını sordum biletleri alırken görevli kişi sorun olmadığını söylese de ben merkezden yetkilileri aramasını ve teyit ettirmesini istedim ve merkezden de olumlu yanıt alınca biletleri aldım. 6 Aralık cumartesi günü İzmir'den Ankara'ya gitmek üzere garajda bisikletimi bagaja koydum ve sorunsuz olarak yolculuğumu tamamladım. Ayrıntı vermek gerekirse Ankara'dan arkadaşımı alıp oradan Antalya'ya geçtik ve o da bisikletini yanına aldı. Ankara'dan Antalya'ya Kamil Koç firmasıyla gidip döndük ve bisikletlerimizle ilgili hiç bir problem yaşamadık. Ancak Ankara'dan İzmir'e dönmek için 14 Aralık gece 23:59 ve 7853 sefer sayılı 34 FJ 4914(plakayı Ankara bölge müdürlüğünden aldım doğru olup olmadığından emin değilim) araca bagajımı yani bisikletimi yerleştirmek istediğimde görevlilerin çok olumsuz tavırlarıyla karşı karşıya kaldım. Bisikletin parçalara ayrıldığını ve bir valizden daha az yer kapladığını söylememe bileti alırken bisikletle ilgili bilgi aldığımı belirtmeme rağmen bana bagajda yer olmadığını olumsuz bir şekilde ifade ettiler." Sorun otobüs personelinin sorunu değil bileti satan şube ya da yazıhanenin sorunudur bizi ilgilendirmez" diyerek çok mantıksız ve kaba bir mantık önüme sürdüler. Ben bana bilet satanın da Metro turizm olduğunu o otobüsün de ve personelinin de Metro turizm olduğunu ifade etmeme ve bana herkesin bileti alırken ve otobüse binerken aynı şekilde Metro turizm personeli olarak davranmaları gerektiğini ve bu gibi haklarımı ifade eden açıklamalarıma rağmen ters bir şekilde davranmaya devam ettiler. Müdüriyetle görüşmemi onlar onay verirse bisikletimi alacaklarını söylediler ben müdüriyete gidip durumu ifade ettiğimde Ankara bölge müdürlüğündeki görevliler de sorumlunun Ankara personeli değil İzmir personeli olduğunu söylediler. Ben şirket politikası olarak her merkezin aynı davranması gerektiğini ve büyük bir firmanın görevlilerinin kafasına göre hareket edemeyeceğini ifade etmeme rağmen tavırlarını değiştirmediler. Müdüriyetten bir yetkiliyle otobüs personeliyle konuşmaya gittiğimizde ise şoka uğradım çünkü otobüs biletli yolcusunu göz göre göre, bile isteye bırakmış ve gitmişti. Müdüriyet bu durumu çok normal karşıladı. Bir yolcuyu bırakıp gitmek şirket politikasının bir parçası olabiliyormuş bunu o zaman anladım. Hatta müdüriyet beni suçlamaya kadar götürdü olayı hangi mantıkla ben bisikletimi otobüse koymak istermişim. Bana bu hakkı Metro turizmin kendisinin verdiğini bileti alırken bu bilgiyi aldığımı söylediğimde de bunun kendilerini bağlamadığını İzmir'in sorunu olduğunu tekrar ifade ettiler. Ne yazık ki otobüs beni bırakıp gitmişti. Bu bir suçtur. Bunu çok iyi biliyorum. Bisikletli veya bisikletsiz benim sorunum çözülmeden beni orada bırakmaya hiç bir kişinin ya da Metro Turizmin buna hakkı yoktur. Tekrar ediyorum bu bir suçtur. Üstelik daha önce aynı firmayla bisikletimi sorunsuz bir şekilde otobüse yükleyip yolculuk etmiş olmama rağmen yaşadım bunları. Yapacak bir şey kalmayınca ilk İzmir arabasından bilet almak mecburiyetinde bırakıldım. İşime bir gün gidememiş oldum. Sinirlerimin harap olması ve uykusuz kalmak da cabası. Bir sonraki otobüs 9daydı ve ben o otobüsü mecburen garajda beklemek zorunda idim. İşin trajikomik tarafını sabah 7 sularında yine bisikleti ile yolculuk yapan bir arkadaşımla karşılaşınca yaşadım. İstanbul'dan ve Metro turizmle geldiğini ve bisikletini hiç sorun yaşamadan üstelik bisikletinin arkasındaki kargosuyla birlikte otobüse yerleştirdiğini anlatan arkadaşıma yaşadığım eziyeti anlattım ve doğal olarak o da şoka uğradı. Müdüriyetteki görevliye arkadaşın bisikletini kargosuyla birlikte gösterdiğimde ben olsam bilet satmam bisikletliye diye yanıt aldım. Ve bilet satmamayı prensip edinmiş bu arkadaştan aldığım biletle sabah 9 Metro turizm otobüsünde bisikletimle birlikte İzmir'in yolunu tuttum. Asıl istediğim bu otobüs personelinin (14 Aralık gece 23:59 ve 7853 sefer sayılı 34 FJ 4914plakalı) firma işleyişinizde nasıl bir ceza sistemi varsa bilemiyorum artık kendilerini firmadan üstün görerek yolcusunu göz göre göre almadan yola gitmesi nasıl bir cezayı uygun görüyorsa o şekilde cezalandırılmalarını talep ediyorum. Ayrıca bu konuyu pek çok bisiklet içerikli siteye taşıyacağımı da belirtmek isterim. Bu sayede benim yaşadığım sorunu başka arkadaşlarımın yaşamasını da engellemiş olmaya çalışırım.
Ve aynı şeyleri ben veya bir başka arkadaşımız tekrar yaşamasın diye Metro turizmden bilet alırken bir kez daha düşünelim derim.
Not: Ankara garajda sabah karşılaştığım arkadaşımız Can Dede. İnanın bütün bu olumsuzluklara rağmen onunla karşılaşmış olmak çok mutlu etti beni. Selamlar Can Dede...
Kurban bayramı tatilinden önceki hafta içi İzmir Üçkuyular şubenizden Ankara'ya gidiş dönüş bileti aldım. Bagaj olarak bisikletimi getireceğimi ve firmanızın bisikleti alıp almadığını sordum biletleri alırken görevli kişi sorun olmadığını söylese de ben merkezden yetkilileri aramasını ve teyit ettirmesini istedim ve merkezden de olumlu yanıt alınca biletleri aldım. 6 Aralık cumartesi günü İzmir'den Ankara'ya gitmek üzere garajda bisikletimi bagaja koydum ve sorunsuz olarak yolculuğumu tamamladım. Ayrıntı vermek gerekirse Ankara'dan arkadaşımı alıp oradan Antalya'ya geçtik ve o da bisikletini yanına aldı. Ankara'dan Antalya'ya Kamil Koç firmasıyla gidip döndük ve bisikletlerimizle ilgili hiç bir problem yaşamadık. Ancak Ankara'dan İzmir'e dönmek için 14 Aralık gece 23:59 ve 7853 sefer sayılı 34 FJ 4914(plakayı Ankara bölge müdürlüğünden aldım doğru olup olmadığından emin değilim) araca bagajımı yani bisikletimi yerleştirmek istediğimde görevlilerin çok olumsuz tavırlarıyla karşı karşıya kaldım. Bisikletin parçalara ayrıldığını ve bir valizden daha az yer kapladığını söylememe bileti alırken bisikletle ilgili bilgi aldığımı belirtmeme rağmen bana bagajda yer olmadığını olumsuz bir şekilde ifade ettiler." Sorun otobüs personelinin sorunu değil bileti satan şube ya da yazıhanenin sorunudur bizi ilgilendirmez" diyerek çok mantıksız ve kaba bir mantık önüme sürdüler. Ben bana bilet satanın da Metro turizm olduğunu o otobüsün de ve personelinin de Metro turizm olduğunu ifade etmeme ve bana herkesin bileti alırken ve otobüse binerken aynı şekilde Metro turizm personeli olarak davranmaları gerektiğini ve bu gibi haklarımı ifade eden açıklamalarıma rağmen ters bir şekilde davranmaya devam ettiler. Müdüriyetle görüşmemi onlar onay verirse bisikletimi alacaklarını söylediler ben müdüriyete gidip durumu ifade ettiğimde Ankara bölge müdürlüğündeki görevliler de sorumlunun Ankara personeli değil İzmir personeli olduğunu söylediler. Ben şirket politikası olarak her merkezin aynı davranması gerektiğini ve büyük bir firmanın görevlilerinin kafasına göre hareket edemeyeceğini ifade etmeme rağmen tavırlarını değiştirmediler. Müdüriyetten bir yetkiliyle otobüs personeliyle konuşmaya gittiğimizde ise şoka uğradım çünkü otobüs biletli yolcusunu göz göre göre, bile isteye bırakmış ve gitmişti. Müdüriyet bu durumu çok normal karşıladı. Bir yolcuyu bırakıp gitmek şirket politikasının bir parçası olabiliyormuş bunu o zaman anladım. Hatta müdüriyet beni suçlamaya kadar götürdü olayı hangi mantıkla ben bisikletimi otobüse koymak istermişim. Bana bu hakkı Metro turizmin kendisinin verdiğini bileti alırken bu bilgiyi aldığımı söylediğimde de bunun kendilerini bağlamadığını İzmir'in sorunu olduğunu tekrar ifade ettiler. Ne yazık ki otobüs beni bırakıp gitmişti. Bu bir suçtur. Bunu çok iyi biliyorum. Bisikletli veya bisikletsiz benim sorunum çözülmeden beni orada bırakmaya hiç bir kişinin ya da Metro Turizmin buna hakkı yoktur. Tekrar ediyorum bu bir suçtur. Üstelik daha önce aynı firmayla bisikletimi sorunsuz bir şekilde otobüse yükleyip yolculuk etmiş olmama rağmen yaşadım bunları. Yapacak bir şey kalmayınca ilk İzmir arabasından bilet almak mecburiyetinde bırakıldım. İşime bir gün gidememiş oldum. Sinirlerimin harap olması ve uykusuz kalmak da cabası. Bir sonraki otobüs 9daydı ve ben o otobüsü mecburen garajda beklemek zorunda idim. İşin trajikomik tarafını sabah 7 sularında yine bisikleti ile yolculuk yapan bir arkadaşımla karşılaşınca yaşadım. İstanbul'dan ve Metro turizmle geldiğini ve bisikletini hiç sorun yaşamadan üstelik bisikletinin arkasındaki kargosuyla birlikte otobüse yerleştirdiğini anlatan arkadaşıma yaşadığım eziyeti anlattım ve doğal olarak o da şoka uğradı. Müdüriyetteki görevliye arkadaşın bisikletini kargosuyla birlikte gösterdiğimde ben olsam bilet satmam bisikletliye diye yanıt aldım. Ve bilet satmamayı prensip edinmiş bu arkadaştan aldığım biletle sabah 9 Metro turizm otobüsünde bisikletimle birlikte İzmir'in yolunu tuttum. Asıl istediğim bu otobüs personelinin (14 Aralık gece 23:59 ve 7853 sefer sayılı 34 FJ 4914plakalı) firma işleyişinizde nasıl bir ceza sistemi varsa bilemiyorum artık kendilerini firmadan üstün görerek yolcusunu göz göre göre almadan yola gitmesi nasıl bir cezayı uygun görüyorsa o şekilde cezalandırılmalarını talep ediyorum. Ayrıca bu konuyu pek çok bisiklet içerikli siteye taşıyacağımı da belirtmek isterim. Bu sayede benim yaşadığım sorunu başka arkadaşlarımın yaşamasını da engellemiş olmaya çalışırım.
Ve aynı şeyleri ben veya bir başka arkadaşımız tekrar yaşamasın diye Metro turizmden bilet alırken bir kez daha düşünelim derim.
Not: Ankara garajda sabah karşılaştığım arkadaşımız Can Dede. İnanın bütün bu olumsuzluklara rağmen onunla karşılaşmış olmak çok mutlu etti beni. Selamlar Can Dede...