Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Milletimizin arabaya büyük tutkusu olması

@Kuzey Ege

dualarım aynı yönde :) böylece bizde bisiklet üzerinde duran trafikte ilerlerken daha az risk yaşamış oluruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Scudo
@uguryilmaz144
apaçi eline düşmemiş rs kalmış olsa düşünülür ama nerdee :)
clio 3 rs var oda nispeten pahalı ve çok nadir bulunur durumda.
 
Çok kısa bir araştırma yaparak ülkelerde kişi başına düşen araç sayılarını, toplam karayolu ve demiryolu mesafelerini bulabilirsiniz. Türkiye'deki sorun araç sayısı falan değil nüfusun büyük kısmının düzensiz şekilde 9-10 tane şehirde toplanmış olması.
1000 kişiye düşen araç sayısını görmek için buyrun (link)
dünya bankasının verdiği çuvalla veri var karşılaştırma yapmak için buyrun (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@Anonim

Bunu şahit olduğum durumla açıklamam gerekirse; eş dost ortamında sohbet ediyoruz, daha çok dinliyorum, söyle bir söz geçti: "Araban varsa standart şekilde yaşıyorsun demektir, araban yoksa standardın altındasındır demektir." bunu duyunca şaşırdım açıkçası ve bunu söyleyen benden 10-15 yaş küçük bir insan. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Geçen yıl Eylül ayında açtığım konuda sürdürülebilir kentiçi ulaşım politikalarını iletmiştim. Kalkınma Bakanlığı tarafından hazırlatılan yazı bir tez olup otomobil, bisiklet, toplu taşıma ve diğer alternatifleri de kapsamlı inceliyor. Bu başlık altında sorulan tüm soruların yanıtı var. Yani o dökümanı bisikletçiler olarak inceleme fırsatımız olsaydı daha ileri seviye bir tartışma, belki de yaptırıcı konulara odaklanmış olabilirdik.

Sürdürülebilir kentiçi ulaşım politikaları

Not: Konuyu paylaşırken verdiğim bağlantıdan döküman kaldırılmış. Burada paylaşıyorum: (link)
 
Bu işler birazda görgü meselesi... Bakın moskova... Sonradan görmeliğin merkezi... En iyi toplu ulaşım altyapısının olduğu bu şehirde dünyanın en sıkışık trafiği vardır...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
ehliyet almasini zorlastirip trafik cezalarini da agirlastirdigimizda araba sayisinda gozle gorulur bir artis olacaktir :)
yoksa 100% vergi odeyerek araba satin alarak kisi basina dusen en cok araba orani bizim ulkemizde neredeyse :D
 
@Murat.Bagci
arkadaş cezalar her sene artıyor, devletin otomobil ve akaryakıttan aldığı vergi kol gibi, hala bu millet otomobil kullanmaya devam ediyor.
enteresan bir toplum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Kuzey Ege cezalarin caydiriciligi artmiyor. avrupa genelinde gece yarisi kirmizi isikta yol bos olup ve etrafta kamera vs olmadigi halde bekleyen suruculer gordum. ya da yaya gecicinde gelince refleks halinde yavasliyor ve on koltuga oturunca sofor yaninda da olsa hemen kemerini takanlar var. konustugumuzda cogunun dedigi sey cezalarinin agirligindan oturu kurallara uyulmasi . yaya gecidinde bir yayaya carp bakalim ehliyetini alip hapise girip sonrasinda hapisten cikinca bir sure psikolojik tedavi vs gor ayrica devlet kurumundan uzaklasma vs gibi agir cezalar ver bakalim bizim insanlarimiza da bu kadar kaza vs oluyor mu ? alkollu arac kullanma tolerans sifirdir cogu ulkede 0.5 ppm bile degil yani alkollu iken yakalaninca yeniden ehliyet alamiyorsun fakat turkiyede sarhos iken araba kullanip olumlu kazaya karisip daha sonrasinda bi kac yuz tl ile pacayi siyirip yeniden ehliyetine bir sure el konmasina karsin ehliyetsiz trafige cikan ve yeniden kazaya karisip bi gece nezarette kalip yine bi kac yuz tl kefalette kurtulanlar oldukca kimse demesin cezalar agir ulkemizde diye.
 
Ben yorumları biraz bencil buldum :) ülkede toplu taşıma adına 2 metro durağı ve bi kaç tane otobüs hattından başka birşey yok. Tarım desen yatırım yok çiftçiyi yok etmek için dışardan neredeyse tüm yiyecekleri alıyoruz. Onlarda bi umut metropollere gidiyor. Sanayi desen tamamen istanbul ve çevresine yığılmış. Haliyle 15 milyonu geçik insan var. E bu insanların çoğu boğaz manzarası izlemek için gelmedi ya, çalışmaları gerek. Çalışmak içinde şirketler fabrikalar, hammade, makina vs. gerekiyor. Trafikteki araçların yarısı şirket aracı zaten. Onu getir bunu götür vs. Diğer yarısı özel ama bi sebebi vardır elbet, Millet otobüste metroda sıkışarak, bi kalabalıktan diğer kalabalığa aktarma yapmakla uğraşmak yerine haliyle özel araca biniyor. Birde araba hızlı, serin, yorulmuyorsun. Böyle olunca da bisiklet tercih edilmiyor
 
Dün Ömür Plaza'nın köşesindeki banklara oturdum ve E-5'i izledim. Uzun uzun baktım trafiğe. Birbirini kuralsızca sollayanlar, trafikte sinirden stresten kafasını camdan çıkarıp önündeki araca, motorculara vs. bağıranlar..

Türkiye nüfusu 75-80 milyon. İstanbul'un nüfusu 20 milyon. Ülkede 81 il var ama nüfusun dörtte biri tek bir şehirde yaşıyor. Trafikte milyonlarca araç var. İstanbul'dan transit geçenleri de sayarsak bu sayı daha da fazla.

Yani insan gerçekten hayret ediyor, bok mu var burada? Dün uzun uzun düşündüm. Galiba buradan gerçekten taşınacağım. Zaten işsizim, beni buraya bağlayan bir şey de yok. Eldeki imkânları dönüştürüp daha küçük bir şehre taşınmayı ciddi ciddi düşünüyorum.

Bu araç trafiğinden de, insan kalabalığından da, gürültüden ve stresten de kurtulurum. İnsanın ömrü uzar yahu!
 
Sanki alınan arabalar canım ülkemde çok ucuz veya yerli malıymışçasına satın alınması gerçekten inanılmaz derecede şaşırtıcı.
 
Maaleaef. Artik istanbul'da bircok mahallede ayni durum gecerli.
Bir otomobil firmasi çıkıp da reklaminda, "Güçlü olana hükmetmek, gücünüzün göstergesidir" sloganiyla araba satmaya çalıştığı sürece olacağı budur.
 
benim bisikletim var ama araba almayıda düşünüyorum ama devamlı araba sürmek iyi değil düzenli olarak bisiklet ve araba sürmek daha iyi bence evet araba sürmek çok zevkli, bu millet bu zevki çok abarttı ve bence arabayı ulaşım aracı olmaktan çok gösteriş amaçlı kullanıyorlar.artık park edecek yer kalmadı sokaklarda caddelerde yayalar yürüyecek yer bulamıyor arabaların yüzünden caddeler doldu taştı herşeyin tadını tuzunu kaçırmakta dünya şampiyonu
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Geri