Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

MOSSO DRE-301 mi? SALCANO ASTRO 291 27 mi? Yada bu fiyatlarda öneriler? :)

@SerkanNamazcı


sizce neden mosso ? sağlam mıdır ve salcanodan iyimi dir ?
mossoyla salcano 255srd yi karşılaştırsak hangisi iyidir :)
 
Scudo
Bir frende kırılacak kadro olduğunu hiç sanmıyorum.
Daha önce dediğim gibi forumda araştırman gerekiyor çünkü nasıl bir bisiklet alacağına karar vermen gerekiyor. %85-90 asfalt kullanacak isen tur bisikletlerinede bakabilirsin, arazi için ize amortisörlü olanlarını tercih edersin. ama dediğim gibi tam kullanım alanını ve tarzını sen biliyorsun. MTB hangi şartlarda kullanılır, şehir-tur bisikleti hangi şartlarda kullanılır, yol bisikleti hangi şartlarda kullanılır bunları forumdaki konuları okuyarak öğrenmen lazım. daha sonra ne tür bisiklet alacağına karar vereceksin. çünkü bu dediğim türlerin kadro geometrileri çok farklı mtb arazide avantaj sağlarken şehir-tur bisikleti asfalt ve uzun turlarda avantaj sağlayabilir. bunu belirleyecek olan sensin.
Belirledikten sonra mesela MTBye karar verdin. buraya 1200tl bütcem var mtb almak istiyorum yazdığında olabilecek en iyi modelleri arkadaşlar zaten önereceklerdir.

ama hem satıcıda kandırılmamak için hemde tam almak istediğini almak için bilgi sahibi olman gerekiyor.
 
Kadroyla ilgili yorumlarım için şu sayfalardaki mesajlarımı okuyunuz:

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1133720#post1133720

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1134501#post1134501

Uzun yol, kısa yol, bozuk yol, zemini bozuk tırmanışlar, hafif bozuk (Türkiye'deki "asfalt" yolların çoğu bence bu sınıfta) tırmanışlar; bunların hepsinde 29er 26 dan çok daha iyidir.

İnsanların 29ların avantajını anlamakta bu kadar zorlanması inanılmaz!Daha küçük lastik daha iyi olsaydı 26 lar yerine 24" 22" hatta daha küçükleri pekiala kullanılabilirdik.Küçültme tarafında bir engel yok, ne kadar küçük, o kadar kötü olduğu için o yola gitmiyoruz.Büyütme konusunda ise engel var.Jantın çapı büyüdükçe sağlamlık ve hafifliği dengelemek katlanarak zorlaşıyor.Geometri olarak da bazı sorunlar çıkıyor(170 cm altı insanlar için).
Bu sorunlar özel yapım (custom) kadrolarla aşılabiliyor tabi (1,55 olup 29er bisikletlere eldiven gibi oturanlar var).

Akıcılık konusuna gelince, bundan önce DT 240S göbekli 26" bir jant setinde Schwalbe big apple 2,35 lastik kullanıyordum.Bu lastik benim bilgime göre Türkiye yol koşullarında en akıcı lastik(doğru hava basıldığında).Eski bisikletimi görmek için(bu jant setinden önceki setim DT Swiss olandı):

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=82547

Salcano'da Sramın en ucuz göbeği, ve asfaltta ses çıkararak ilerleyen (bu ses enerji kaybediyor manasına gelir) dişli lastikler var.Big apple sessiz sedasız akar mesela.Ve Salcano daha akıcı.Çünkü engelleri çok daha rahat aşıyor.Çünkü o bir 29er.

Daha az güçle daha fazla yol gitmek, evet 29 lar bu konuda DA 26 lardan daha iyidir.Bu arada , 29 ların teker büyüklüğünde son nokta olduğunu düşünen varsa o da şu linke baksın:

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=83301

Jant teknolojileri geliştikçe teker çapı büyüme eğiliminde olacaktır.29 lar 26 lara dağlarda üstünlük kurabiliyorlarsa(parkuruna göre), mesela tur/şehir/commuter tarzı bisikletlerde 31" 32" lerin daha kullanışlı olacağı mantıken ortada.Jant teknolojileri gelişedursun yeter ki.
 
@Alper Yıldırım

evet iyice bir bakmam gerekiyor bu dediklerime uyan hangisi ona bakmam gerek mtb kitlemeli çok amaçlı duruyor o şuan hoşma giden...

siz nasıl birşey kullanıyorusunuz ?
 
Değerli üye Ozan Bey, ve konuyu açan arkadaşım.

Ben 29er kötü demiyorum, avantajları var fakat 29er bisiklet ile aynı paraya daha yüksek donanımlı bisiklet alabiliyorsun. benim dikkat çekmek istediğim noktalar

1: Ne tür bisiklet senin için uygun
2: İlk sorunun cevabına göre, donanım mı üst olsun yoksa 29er mi?
 
@Ozan Akçay


KENDİ MAHALLE BİSKLETÇİME GİTTİĞİMDE İSTEDİKLERİMİ ANLATIIĞMDA BANA DİREK 27-28' JANT(DAHA BÜYÜK BULURSAN HEMEN AL DEDİ) ALÜMİNYUM KADRO HİDROLİK FREN ÖNDEN SÜSPANSİYON VE KALIN ŞEHİR LASTİKLERİ ÖNERDİ.(BU DA MTBYE GİRİYOR SANIRIM DEĞİL Mİ?) İNCE ALMA SAKIN DEDİ BNDE ONA GÖRE BU 29 ER İ BULDUM ...ben şehir içinde çoğunlukla kullanıcam fakat delik deşik yollar engebe çok ve ben de çok fazla geçiyorum buralardan,uzun yola da(3okm) çıkmak isityorum,yokuş ve çok nadir dağ koşulları da bana uygun olabilir yani çok amaçlı bir şey istiyorum ...SİZCE NASIL BİRŞEY OLMALI BU İSTEKLERE GÖRE ? 1200 TLYE KADAR ÇIKABİLİRİM ?
 
@Alper Yıldırım

ben şehir içinde çoğunlukla kullanıcam fakat delik deşik yollar engebe çok ve ben de çok fazla geçiyorum buralardan,uzun yola da(3okm) çıkmak isityorum,yokuş ve çok nadir dağ koşulları da bana uygun olabilir yani çok amaçlı bir şey istiyorum ...
BUNLARI EN İYİ PERFORMANSLA KARŞILAYABİLECEK HANGİSİYSE GÖNLÜME YATAN O ...
BÜYÜKLÜK VEYA DONANIMA DEĞİL BANA UZUN SÜRE GİDECEK YOLDA AKACAK GİDECEK İYİ BİR PERFORMANSA SAHİP BİR BİSİKLET :)
 
@denizdeniz

Sen burda hangi kullanım şeklini yazarsan yaz (hareket bisikleti tarzı çok özel kullanımlar hariç) sana kimse 24" tekerli bisiklet tavsiye etmeyecek değil mi?Tam olarak aynı sebeplerden 26" da etmemeli."Bisiklet" ve "hata" kelimelerini yan yana görsem, tüh gene 170 cm den uzun biri 26" dağ bisikleti almış derim(eğer alan kişi yarışmıyorsa).

Ha ama şu da var, bereket Salcano var da 1000 TL nin altına 29er bisiklet bulabildik.O olmasaydı MECBURİ 26 almak gerekecekti.Türkiye'nin kendine özgü pazar koşulları maalesef çok kısıtlayıcı.
 
  • Beğen
Tepkiler: denizdeniz
@Ozan Akçay

salcano 29' istediklerimi verecek sanırım
mossoyu sormuştum kadrosu salcanodan daha mı iyi sizce ?
yani şimdi kulvar farklı diyeceksiniz ama
29er ile 255 srd arasında bi tercih yapsam hangisi iyi olur yani srdnin özellikleri çok iyi duruyor ancak 2sinin performansı nasıl olur hız benim için önemli bir etken :)
 
Ben şu anda 1.50 luk asfalt tekerleği takılı MTB kullanıyorum azbiraz kondisyon yapan birisi düz yolda sabit 30+ km hız ile gidebilir.

Yüksek donanımlı bir bisikletin keyfi başka, 29erin keyfi başka olsa gerek.

Dersen ki zamanla upgrade yaparım yani mesela ömrünü doldurmaya yakın vites sistemini sram x7 yada shimano slx yaparım, aynakolu değiştiririm... o zaman 29er de mantıklı.

Dediğim gibi buna sen karar vereceksin, sonuçta hem yüksek donanım hem 29er istersen kesenin ağzını açman gerekiyor. srd donanım olarak gerçekten orta seviye bir bisiklet(hatta orta üstü).

MTB ile hız belli sınırlar içinde kalır ne yazık ki, fakat 1.50 kalınlıkta yol lastiği takılmış bir mtb çok akıcı olabiliyor. bir aylık bisiklet sürmeden sonra düz yolda mtb ince lastik ile rahat 30km civarı bir hız yaparsın, devamı kondisyonuna bakar.
 
  • Beğen
Tepkiler: denizdeniz
@Alper Yıldırım

sedonayı çok övüyorlar gerekten o kadar iyi mi acaba
sedona 751 baktım salcanoya göre donanım düşük ama kadro çok iyi duruyor ve insanlar da çok övüyor ki bn de yollar da bu bisklete baya bir rastlyorum
salcanonun çok sorun çıkaran bir bisiklet olduğunu söylüyorlar formda
SEDONA 751 çok hoşuma gitti
mossonun kadrosu da iyi imiş bahsettiğimiz bisikletler 6061 alm iken mosso 7005 alümnyum
salcano isterim ama sedona da çok iyi duruyor ...
kafamda oluşan senn gibi bir mtb ye şehir lastiği takmak
şu an 4 model kafamda ;
*sedona 751(en pahalısı :S)
*salcano 255 srd
*salcano 291 27
*mosso dre 301( kadro upgrade e çok uygun 7005 sonuçta..)
bunların dışında kron(xc1000vs),geotech de iyi diyorlar forumda ...
form kıdemlileri donanımlar hakkında ayrıntılı bilgiler vermişler onları da ayrıntlı olarak inceliycem bugün yarın ...
şunu anlıyorum mtb çok amaçlı özellikle gidondan kitlemeli benim istediğim bu bnce mtb:)

SENCE BAŞKA HANGİ MARKALARI ARAŞTIRMALIYIM BU FİYATLARDA ?
 
Carraro, corratec, cannondale, kron, sedona, merida bunlar bakabileceğin markalar.

daha üst markalar ise Giant, Scott, Marin, Trek gibi markalar. bu markalarda kadroları iyi olduğu için donanımı daha düşük bir bisiklet alabilirsin 1200tl'ye.

Tavsiyem ilk sedona,kron,carraro, corratec gibi markaları incelemen.

bu arada bir not, tabiki konfor getirir gidondan kilitlemeli bir amortisör fakat bu gidondan kilitleme işine çok takılma. en kötüsü frene basıp durman gerekir kilitlemek için. amortisörün modelinin iyi olması önceliğin olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: denizdeniz
Bu 6061, 7005 olayına pek takılma.Hatta genel olarak malzeme olayına.

...... malzemeden dünyanın en iyi kadrolarından birini de üretebilirsin, en kötü kadrolarından birini de.Yukarıdaki boşluğa alu, karbon, titanyum, çelik hepsini yerleştirebilirsin.Önemli olan o kadronun nasıl işlendiğidir.

Alper Bey, yaptığınız listede bence Cannondale alttaki guruba yakışır.

İzmirliler bilir, Cenk abi geçen sene Mosso kadroyu kırmıştı.Yaptığı tek şey de asfalt yoldur.Hoş, Scott ın da düz yol kullanımında kırılan Alu kadrolarına şahit oldum.

Bir kez de sallama hakkımı kullanayım; Salcano, Sedona, Kron, Geotech... bunların hepsi aynı fabrikadan aynı ustanın elinden çıkmış olsa şaşırmam.Bana göre hepsinin kalitesi aynı:Trek, Cannondale, Marin vs alamayan erkişinin kadroları:)
 
  • Beğen
Tepkiler: denizdeniz
@Alper Yıldırım

Bilmiyordum teşekkürler.Bir daha kron kadro görürsem daha dikkatli inceleyeceğim.
 
@Ozan Akçay


o zaman mossoyu hiç düşünmiyim öncelikli olarak SEDONA ya bakayım daha bir kadro kırılma olayını duymadım çünkü. Salcano yu bilemiycem iyi şeyler söylememişler pek. bozuluyor falan yazmışlar...
sedona da baya bir pahalı 1.280tl... ama görüntüsü mükemmel :)
pahalı olmasına rağmen donanım salcanodan düşük ..
salcanonun dizaynını pek tutmadım ama eşittir derseniz kadroları.. salcano daha mantıklı duruyor donanım güzel
kron ve geotech i pek bilmiyorum bu fiyatlarda önerileriniz var mı model olarak :)
 
@denizdeniz

Sedonanın kırılmasına gerek yok, 2008 761 im peynir gibi esniyordu altımda.Arkadaşın 2009 Sedona Borla da aynı şekilde.Yeni modellerde düzelttiyseler bilemem.Şimdiki salcanomun esnemezliği İKİSİNE KIYASLA çok daha iyi.Şu Salcano bozuluyor diyenler ne kastetmiş acaba?Aynı donanımları kullanıyor hepsi.Benim Salcano sıfır olarak geldiğinde ön boru üzerindeki etiketi yarı yapışıktı, fren kollarınının birinin gidona montaj vidası yalamaydı, kadronun üzerinde de ufak da olsa bir çizik vardı.Bu tür şeyleri kastettilerse amenna.Görerek, inceleyerek almak bu tip sorunları minimuma çekecektir.

Yanlış anlaşılmasın, genel olarak Salcano kadro/bisiklet Sedona'dan iyi demiyorum(tersi de söylenemez).Salcano 291 Sedona 751 den fersah fersah iyi diyorum.Çünkü o bir 29er!
 
  • Beğen
Tepkiler: denizdeniz
@Ozan Akçay

desene o zaman döndüm dolaştım gene 29 er e geldim çünkü ilk seçimim oydu :D
kadrosu ileriye dönükmüdür peki geliştirsem ileride bir de sram var üzerinde parça bulmak zormuş srama :S öyle mi :S
sram x5 deore dengi dedi arkadaş daha önceki yazdığı cevaplarda..
29" bana iyi o zaman 1.82 boyum var 73 kiloyum, sert ve hızlı kullanıyorum
sağlamdır umarım :D salcanonun tek eksiği her yerinde salcano yazıyor dizayn eksik biraz

ve bu arada sedona yı övüyorlar burada ama ben mağazada hiç öyle birşey duymadım adam artık satmıyorum salcano,mosso daha iyi dedi ...
 
Salcano hem donanım olarak daha iyi hem de fiyat olarak daha uygun. Salcano tavsiye ederim. Kadro olayına çok takılma. Aşağı yukarı yakın ayardalar. Şans faktörü de önemli.
 
@uğur yılmaz

salcanoya doğru gidiyorum böylelikle :) evet şans faktörüde önemli kötü bir kazada en iyi bisiklet de uçar gider:Skull-175 :D
 
Geri