Kadroyla ilgili yorumlarım için şu sayfalardaki mesajlarımı okuyunuz:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1133720#post1133720
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1134501#post1134501
Uzun yol, kısa yol, bozuk yol, zemini bozuk tırmanışlar, hafif bozuk (Türkiye'deki "asfalt" yolların çoğu bence bu sınıfta) tırmanışlar; bunların hepsinde 29er 26 dan çok daha iyidir.
İnsanların 29ların avantajını anlamakta bu kadar zorlanması inanılmaz!Daha küçük lastik daha iyi olsaydı 26 lar yerine 24" 22" hatta daha küçükleri pekiala kullanılabilirdik.Küçültme tarafında bir engel yok, ne kadar küçük, o kadar kötü olduğu için o yola gitmiyoruz.Büyütme konusunda ise engel var.Jantın çapı büyüdükçe sağlamlık ve hafifliği dengelemek katlanarak zorlaşıyor.Geometri olarak da bazı sorunlar çıkıyor(170 cm altı insanlar için).
Bu sorunlar özel yapım (custom) kadrolarla aşılabiliyor tabi (1,55 olup 29er bisikletlere eldiven gibi oturanlar var).
Akıcılık konusuna gelince, bundan önce DT 240S göbekli 26" bir jant setinde Schwalbe big apple 2,35 lastik kullanıyordum.Bu lastik benim bilgime göre Türkiye yol koşullarında en akıcı lastik(doğru hava basıldığında).Eski bisikletimi görmek için(bu jant setinden önceki setim DT Swiss olandı):
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=82547
Salcano'da Sramın en ucuz göbeği, ve asfaltta ses çıkararak ilerleyen (bu ses enerji kaybediyor manasına gelir) dişli lastikler var.Big apple sessiz sedasız akar mesela.Ve Salcano daha akıcı.Çünkü engelleri çok daha rahat aşıyor.Çünkü o bir 29er.
Daha az güçle daha fazla yol gitmek, evet 29 lar bu konuda DA 26 lardan daha iyidir.Bu arada , 29 ların teker büyüklüğünde son nokta olduğunu düşünen varsa o da şu linke baksın:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=83301
Jant teknolojileri geliştikçe teker çapı büyüme eğiliminde olacaktır.29 lar 26 lara dağlarda üstünlük kurabiliyorlarsa(parkuruna göre), mesela tur/şehir/commuter tarzı bisikletlerde 31" 32" lerin daha kullanışlı olacağı mantıken ortada.Jant teknolojileri gelişedursun yeter ki.