Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Scudo
O kadar etmiyor :)
Deseni kesmeyecek olsa sadece yazı kadarını bantlamayı düşünebilirdim.
mossobisiklet.com yazan yeri şöyle tek tarafı sarmıştım ben. yazıdan dolayı değil de zincir çarpıp ses yapıyor diye. kötü durmuyor. boyaya zararı olur mu bilmiyorum.

IMG_20220305_224421.jpg

diğer taraf
IMG_20220305_224516.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
mossobisiklet.com yazan yeri şöyle tek tarafı sarmıştım ben. yazıdan dolayı değil de zincir çarpıp ses yapıyor diye. kötü durmuyor. boyaya zararı olur mu bilmiyorum.

283718 dosyayı görüntüle

diğer taraf
283719 dosyayı görüntüle

Boyaya zararı olmaz bence. Bisan'ın krom ve diğer renkleriyle alakasız şekilde gri olan yerlerini komple siyah elektrik bandıyla kaplayıp sıkılınca sökmüştüm, hiç kaplanmamış gibi tertemiz çıktı. Biraz yapışkanlığı silmek gerekti sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: mertars
Mosso 2022 model yol bisikletlerinin siteye eklendiğini duyurdu:

Buradan tüm yetkililere sesleniyorum, bisikletlerin fotoğraflarını çekerken şu gidonların açılarını düzeltip öyle çekip paylaşımda bulunun. :) kadrosu, renkleri, dizaynı o kadar emek veriyorsunuz bisikletlere ama bu küçük ayrıntı yüzünden bisikletler çarpılmış gibi duruyor. :)
 
Selamlar herkese
Yıllar sonra ani bir karar vererek, bisiklete bu kez yol bisikleti ile geri döndüm. Bisikleti sahibinden üzerinden ikinci el aldım. Aldığımda üzerinde hiçbir ekstra yoktu. Önce pedalları sökerek spd pedal taktım ve gidon sargısını değiştirdim. Ardından çantalar, ön-arka aydınlatma, telefon tutucu vs aldım. Dik duran çantada; pompa, iç lastik, alyan vs var. Öndeki çantada ise; cüzdan, powerbank, deodorant, iş yerinde giyinmek için tişört vs var.
Baktığımda amacıma yönelik hepsi işimi görecek şeyler ama bu kadar fazla çanta ile sanki şehir bisikletine benzedi gibi hissediyorum. Sizler ne düşünüyorsunuz? Sizce öndeki çantayı söküp, formanın arka cebini mi kullanmalı yoksa böyle kalmalı mı?
IMG_2245.jpg
 
Son düzenleme:
Selamlar herkese
Yıllar sonra ani bir karar vererek, bisiklete bu kez yol bisikleti ile geri döndüm. Bisikleti sahibinden üzerinden ikinci el aldım. Aldığımda üzerinde hiçbir ekstra yoktu. Önce pedalları sökerek spd pedal taktım ve gidon sargısını değiştirdim. Ardından çantalar, ön-arka aydınlatma, telefon tutucu vs aldım. Dik duran çantada; pompa, iç lastik, alyan vs var. Öndeki çantada ise; cüzdan, powerbank, deodorant, iş yerinde giyinmek için tişört vs var.
Baktığımda amacıma yönelik hepsi işimi görecek şeyler ama bu kadar fazla çanta ile sanki şehir bisikletine benzedi gibi hissediyorum. Sizler ne düşünüyorsunuz? Sizce öndeki çantayı söküp, formanın arka cebini mi kullanmalı yoksa böyle kalmalı mı?
283759 dosyayı görüntüle

Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın.

Aslında nasıl göründüğü değil, sizin kullanımınıza uygunluğu önemli ama birkaç öneri yapabilirim.

Telefon yerleştirildiğinde yol bisikleti için bakış açısına uygun olmayan telefonluklu kadro üstü heybe sökülüp yerine kadro içi ve/veya üstü üçgen çanta ve gidona yakın ayrı telefonluk tercih edilebilir.

Şunlar gibi:
Kadro içi:
(link) (trekking bisikletimde kullanıyorum)
(link)
(link)
Kadro üstü:
(link) (trekking bisikletimde kullanıyorum)
(link) (yol bisikletimde kullanıyorum)
İç-üst takım:
(link)

Lamba da aşağı sarkıtılırsa gidon daha ferah kalır. Benim yolda sizdekiyle aynı lamba gidonun altında içe doğru duran ayrı bir bara takılı, diğer tipik olarak gidon üstüne takılan aksesuarlarla (telefonluk, far, korna ve butonu, arka lambanın kontrolcüsü) birlikte.
 
Mosso kullanıcı değilim ama bir tanıdığım tavsiyem üzerine Aero Reborn aldı. Ofiste bi tane Corelli Aero 105 var, bir arkadaşta Bisan RC9800 var. Bisan ve Corelli için diyebilirim ki çöp, lastik gibi güç verdikçe esnemeyen yeri yok bisikletlerin ama Mosso beni şaşırttı oldukça az esniyor. Arkadaşın aldığı Tiagra setli, pedalsız tam 9 kg. Benim Cipo pedallı 8.2 kg, arkadaşımın Madone Slr 7 8,6 kg. Demem o ki Ultegra set, karbon jant ve kokpitle 8 kg'a inebilecek bir aero bisiklet. Kırmızı beyaz rengini aldı benim gözüme çok hoş geldi. Fiyat/performans ürünü olarak değerlendirip tavsiye edebilirim Mosso Aero Reborn modelini.
 
Merhaba Mosso Cavalier 700 ün sibop uzunluğunu nasıl öğrenebilirim? Lastik üzerinde yazar mı ?

48 mm, 60mm ve 80 mm tercihleri bulunuyor.
 
Son düzenleme:
Merhaba Mosso Cavalier 700 ün sibop uzunluğunu nasıl öğrenebilirim? Lastik üzerinde yazar mı ?
Profil jant olduğu için sibop uzunluğunu 8mm tercih edin garanti olsun.Standart 48mm ler kısa gelir
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Mosso 1827 H bisikletim için uygun fiyatlı çamurluk (uzun yol için) arıyorum. Lastiklerim şuan 700x35 ancak 700x40 alır isem kalınlaşmadan dolayı çamurluğun kurtaracağı kadar bir pay olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Herkese merhaba. Mosso 1921 msm v için düz maşa almayı planlıyorum fabrikada varmış. Şaft borusunun tam ölçüsünü verebilecek biri varmıdır. Bir de düz maşa kullanan varsa yorumları alabilirmiyim ?
 
Herkese merhaba. Mosso 1921 msm v için düz maşa almayı planlıyorum fabrikada varmış. Şaft borusunun tam ölçüsünü verebilecek biri varmıdır. Bir de düz maşa kullanan varsa yorumları alabilirmiyim ?

Fabrikadan almanın avantajı zaten doğru maşa ölçüsünü kendilerinin biliyor olmasıdır diye düşünüyorum. Kendi ürettikleri 1921 MDM V'de hangi maşayı kullanıyorlarsa o.
Şaft borusu çapı 1 1/8", boyu 22-23 cm civarı. Boyu tam ölçmem için sökmem lazım. Maşa boyu da 44 cm.

Düz maşa iyidir. Benim bisiklet kullandığım şartlarda süspansiyon gereksiz ağırlık ve oynaklık. Legarda'ya sahip olduğum 2019'da legardaların tek düz maşalı seçeneği 1921 MDM V olduğundan mecburen o modeli alıp sonra kendim yükselttim. Şimdi XX30 hariç hepsinde düz maşa seçeneği var, büyük şans.
Mosso Legarda kullanan tanıdıklarımdan süspansiyonlu kullanıp düz maşaya geçenler 5, düz maşa kullanıp süspansiyonluya geçmek isteyip hala geçemeyen 1 kişi.
 
Fabrikadan almanın avantajı zaten doğru maşa ölçüsünü kendilerinin biliyor olmasıdır diye düşünüyorum. Kendi ürettikleri 1921 MDM V'de hangi maşayı kullanıyorlarsa o.
Şaft borusu çapı 1 1/8", boyu 22-23 cm civarı. Boyu tam ölçmem için sökmem lazım. Maşa boyu da 44 cm.

Düz maşa iyidir. Benim bisiklet kullandığım şartlarda süspansiyon gereksiz ağırlık ve oynaklık. Legarda'ya sahip olduğum 2019'da legardaların tek düz maşalı seçeneği 1921 MDM V olduğundan mecburen o modeli alıp sonra kendim yükselttim. Şimdi XX30 hariç hepsinde düz maşa seçeneği var, büyük şans.
Mosso Legarda kullanan tanıdıklarımdan süspansiyonlu kullanıp düz maşaya geçenler 5, düz maşa kullanıp süspansiyonluya geçmek isteyip hala geçemeyen 1 kişi.
Teşekkürler bilgi için. Ben uzun turlara çıkıyorum ama şu ana kadar amortisör hep kitli gittim. Dağda bayırda da pek açmadım. Amortisör maşa ile şaft boyları nerdeyse aynı o zaman. Aslında ben biraz daha uzun bir şaft borusu istiyorum çünkü bisiklet aşşağıya düşecek ve gidon tutuşu biraz daha rahatsız olacak gibi olur düşünüyorum (bunlar hep varsayım). Şöyle düşünmüştüm belki fabrikadan alacağım düz maşanın orjinali yükselik ayarını daha rahat yapmak için daha uzun olur sonra uygun boya göre kesilebilir düşüncesi vardı. Açıkçası birazda bunu istememin sebebi ağırlık merkezini biraz daha öne vermek ve ağırlığı azaltmak. Ama işte sürüş pozisyonu beni rahatsız edermi o konuda düşünceliyim çünkü ürünü taktıktan sonra eğer bana uymazsa geri verememde o da bana parasal açıdan sıkıntı olur. 56 kadro mdm deneybilsem herşey çözülücek aslında :D
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Buda benim evlat ;2014 Kanada üretimi Mosso.(12.2 kg)
 

Dosyalar

  • 2022-02-11-17-17-50-909.jpg
    2022-02-11-17-17-50-909.jpg
    313,8 KB · Okunma: 78
  • 2022-02-11-17-23-46-127.jpg
    2022-02-11-17-23-46-127.jpg
    119,6 KB · Okunma: 77
  • 2022-02-11-17-25-13-802.jpg
    2022-02-11-17-25-13-802.jpg
    114 KB · Okunma: 62
  • 2022-02-11-17-24-40-945.jpg
    2022-02-11-17-24-40-945.jpg
    88,1 KB · Okunma: 60
Son düzenleme:
@Histogram ,üstte görselini paylaştığım bisikletin üstünde 51 cm uzunluğunda suntour nrx maşa vardı.
44cm lik düz maşa ile,açılar 1,5 cm oynadı.Bu tür değişimler de önemli olan; şaft borusu uzunluğundan önce, pedal yüksekliğinde oluşan düşmedir Gidon yüksekliği, yükseltme aparatı veya açılı gidon boğazı kullanarak ayarlanabilir malumunuz.
Bu değişimden sonra ,benim pedal yüksekliği 2 cm düştü.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Konuştuğunuz gibi Deore setli düz maşa trekking mantıklı bir seçenek, olmuşken de güncel bileşenlere uygun olarak arkada 10 vites, toplamda 20 ya da 30 vites olmasında fayda var.
Yeni bisikletlerle ilgili başka tavsiyeler ya da model önerileri gelecektir ama ben eldekiyle ne yapılabileceğine dair birkaç şey yazmak istiyorum, kol hariç vites sistemi aynı olduğu için bendeki 1921 MDM-V'ye dayanarak.

Sadece rubleyi değiştirmek, dik yokuşlar konusunda en hesaplı katkı: Rubleyi Shimano TZ500 Megarange ya da TZ510 Megarange ile değiştirmek. Son dişlinin 28'den 34'e büyümesi dik yokuşlarda şifa gibi geliyor ama bu dişli artık diş yokuşlar dışında kullanılamıyor. 24 dişli 2. vitesten 34 dişli 1. vitese geçişte yaşanan boşa pedal çevirme hissine alışmak lazım tabii. Bu seçenek bana yaz başında kendinden kapaklı megarange rubleyle 120 liraya maloldu, şimdi kendinden kapaklı olmayan megarange ruble 190 lira civarında.

8'li sisteme geçmek: Bisiklet üstündeki Altus M310 arka attırıcı, zincir ve aynakol 8 vitese uyumlu. Değişmesi gerekenler:
- kaset uyumlu arka göbek (çünkü 7'li 14-28 ve 14-34 dışında vidalı sisteme uygun ruble yok)
- 11-32 ya da 11-34 Altus (HG41), Acera (HG51), yeni Altus (HG200) gibi 8 hızlı ruble
- Altus FD-310 ya da Tourney TX gibi arkadaki 8 dişliyle uyumlu çalışabilen ön attırıcı
- 8 vitese uyumlu Altus Sl-M310 gibi bir sağ vites kolu.
Bu seçenek bana 2 ay önce 480 liraya maloldu. Şu anda yaklaşık 1000 lira, işçilik hariç. Kendim hallettiğim için işçilik maliyetini bilemiyorum.

9'lu ya da 10'lu sisteme geçmek: Sol vites/fren+vites kolu dışında vites sistemiyle ilgili her şeyin değişmesini gerektireceğinden pek efektif değil.

Amortisörden kurtulmak: 2 kilodan, tıkırtıdan ve laçkalıktan kurtulmak olduğu için paha biçilemez ama uygun maşa Türkiye'de yok. Amortisörlüye geçmek isteyen ve düz maşaya geçmek isteyen iki arkadaşın maşalarını takas ettik, onun dışında uygun düz maşa bekleyen 3 tanıdığım var.
Malum o zamanlar için ayırdığım bütçeyi önceliği olan bir şeye ayırmam gerekti.
Şu zamanki koşullarda 6K bütçe ile yine bu şekilde mi ilerlemeli yoksa direkt mi farklı modele geçmeli?
Beton asfalt zeminde kar yağışı sonrası yapılan tuzlamalardan dolayı yol berbat oldu iyice bunun içinde acaba 700*35 ten daha farklı bir ebata mı geçmeli bunun ortalama hızıma etkisi tahmini ne kadar olur bir de bizim bu 1821'in max desteklediği ebatı biliyor musunuz?
 
Malum o zamanlar için ayırdığım bütçeyi önceliği olan bir şeye ayırmam gerekti.
Şu zamanki koşullarda 6K bütçe ile yine bu şekilde mi ilerlemeli yoksa direkt mi farklı modele geçmeli?
Beton asfalt zeminde kar yağışı sonrası yapılan tuzlamalardan dolayı yol berbat oldu iyice bunun içinde acaba 700*35 ten daha farklı bir ebata mı geçmeli bunun ortalama hızıma etkisi tahmini ne kadar olur bir de bizim bu 1821'in max desteklediği ebatı biliyor musunuz?

6K bütçeyle (link) ya da (link)'lere geçilebilir. Bisiklet fiyatları çıldırmış olabilir ama yedek parça fiyatları tamamen kontrolden çıktı, eski malzemeler satılamadığı sürece bileşen yükseltme çok pahalıya geliyor. Bisikleti değiştirip eskisini satmak parçaları satmaktan da daha kolay.
Yeni Mosso'lar 40mm lastikle geliyor.
1921'e 50mm'ye kadar lastik takılır, 1821 de çok farklı değildir.
Güncel görüş doğru basınçla kullanıldığı sürece lastik kalınlığının hıza pek etkisi olmadığı yönünde. Ben hala öyle olduğundan emin değilim ama uzmanlar öyle diyor. Biraz yavaşlatsa bile konfor artışı kaybı dengeler.
 
Son düzenleme:
6K bütçeyle (link) ya da (link)'lere geçilebilir. Bisiklet fiyatları çıldırmış olabilir ama yedek parça fiyatları tamamen kontrolden çıktı, eski malzemeler satılamadığı sürece bileşen yükseltme çok pahalıya geliyor. Bisikleti değiştirip eskisini satmak parçaları satmaktan da daha kolay.
Yeni Mosso'lar 40mm lastikle geliyor.
1921'e 50mm'ye kadar lastik takılır, 1821 de çok farklı değildir.
Güncel görüş doğru basınçla kullanıldığı sürece lastik kalınlığının hıza pek etkisi olmadığı yönünde. Ben hala öyle olduğundan emin değilim ama uzmanlar öyle diyor. Biraz yavaşlatsa bile konfor artışı kaybı dengeler.
Abi değerli mesajın için teşekkürler,diğer türlü markalardaki eş değer modellere de bakayım daha sonra ona göre danışayım.Hatta aradaki farka değer mi diye de yorumlarız.
 
Geri