Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Boyum 1.83 ve bende 51 kadro var, 51 kadro küçük olmaz diye düşünüyorum.

Suluk, çanta, vs gibi aksesuarların çoğu bisiklet ile uyumlu olduğundan özellikleri hoşunuza gidenlerden seçebilirsiniz.

Bildiğim kadarıyla decathlonun portbagajları ağır kalıyor, daha hafifleri var piyasada. Decathlonun çantaları hakkında ise yorum yapamam.

Suluk yada matara kafesi diyeyim, yerel bir mağazadan ucuz plastik bir kafes almıştım, işimi fazlasıyla görüyor. Uzun süre dayanıklı olması açısından metal tercih edebilirsiniz. Decathlonda yeterince seçenek var.

Bunlara ilave olarak aklıma gelen olmazsa olmaz aksesuarlar:
- Zil
- Aydınlatma, ön ve arka
- Pompa
- Yama kiti
- Yedek lastik
- Kilit
Bu saydığım aksesuarları ben de decathlondan almıştım. Hepsi işimi görüyor ve kötü diyebileceğim yok içlerinde. Aydınlatma alacaksanız, decathlondan değil de daha üst sınıf bir lambayı başka markalardan bakın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozdeg
Scudo
Boyum 1.83 ve bende 51 kadro var, 51 kadro küçük olmaz diye düşünüyorum.

Suluk, çanta, vs gibi aksesuarların çoğu bisiklet ile uyumlu olduğundan özellikleri hoşunuza gidenlerden seçebilirsiniz.

Bildiğim kadarıyla decathlonun portbagajları ağır kalıyor, daha hafifleri var piyasada. Decathlonun çantaları hakkında ise yorum yapamam.

Suluk yada matara kafesi diyeyim, yerel bir mağazadan ucuz plastik bir kafes almıştım, işimi fazlasıyla görüyor. Uzun süre dayanıklı olması açısından metal tercih edebilirsiniz. Decathlonda yeterince seçenek var.

Bunlara ilave olarak aklıma gelen olmazsa olmaz aksesuarlar:
- Zil
- Aydınlatma, ön ve arka
- Pompa
- Yama kiti
- Yedek lastik
- Kilit
Bu saydığım aksesuarları ben de decathlondan almıştım. Hepsi işimi görüyor ve kötü diyebileceğim yok içlerinde. Aydınlatma alacaksanız, decathlondan değil de daha üst sınıf bir lambayı başka markalardan bakın derim.
iç bacak boyunuz nedir?
 
Son düzenleme:
Benim iç bacak 77 kadro 51 aldım ama sanırsam büyük oldu.

Hocam, çok önemli değil. Bir tek bisiklete inip binerken bacak aranız üst boruya dokunur.

Daha önce de yazıldı burada, legardalarda şöyle bir özellik var, bütün kadro boyutları esasında aynı geometriyi kullanıyor, üst boru yüksekliği hariç. Bu yüzden farklı kadro alsanız bile tek değişen sele borusu yüksekliği olacak ve sürüş pozisyonu aynı kalacak.

Belki de bu yüzden legardalarda ayarlanabilir gidon var?
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia ve ozdeg
Legarda 2124 disk frenli bisikletimin amortisör kilidi bozuldu maalesef. Çok kalitesiz yapılmış vidasını sıktım fayda etmedi. Gerçi bisikletten hiç memnun değilim shimano parçaları hariç hiç bir yerinde iyi malzeme yok. Maşayı değiştirmek istiyorum, zaten pek memnun da değilim. Kaliteli kilitli maşa tavsiye verebilir misiniz ? Birde amortisörsüz maşa takabilir miyim ? Mümkünse kaliteli bir düz maşa tavsiyesi de alabilir miyim?
Bu arada selenizi mutlaka değiştirin ben değiştirdim bayağı rahatladım. Eski selenin altına baktım bildiğiniz muşamba gibi sele kaplamasını zımbalamışlar : ). Diğer sele Selle İtalia ST7 Vision.
 

Dosyalar

  • 20230516_174525.jpg
    20230516_174525.jpg
    102 KB · Okunma: 37
  • 20230516_174607.jpg
    20230516_174607.jpg
    78,6 KB · Okunma: 35
Son düzenleme:
Legarda 2021 bisikletim ile 3 yılı geçtiğim için biraz üstünde oynama yapmak istiyorum :komik: Jantlar, ön orta arka göbek, aynakol 3lüsünü yükseltmek istiyorum tavsiyelere açığım
 
Legarda 2021 bisikletim ile 3 yılı geçtiğim için biraz üstünde oynama yapmak istiyorum :komik: Jantlar, ön orta arka göbek, aynakol 3lüsünü yükseltmek istiyorum tavsiyelere açığım

Vites sayısını arttırmadıkça aynakolda yapılabilecek bir şey yok. 7-8 viteste üstündekinden daha üst seri tek bir model var, onun da kapağı ve kol şekli hariç üstündekinden farkı yok. Jantlar ve göbekler değişirken vites sayısını arttıracaksanız nihai hedefi yazarsanız ona göre öneri yapmak mümkün olur, bu haliyle yüzlerce kombinasyon var.
Bir de "Legarda 2021" derken, fren V mi, H mi? Bu bilgi jant, göbek ve fren kollarını belirliyor.
 
Vites sayısını arttırmadıkça aynakolda yapılabilecek bir şey yok. 7-8 viteste üstündekinden daha üst seri tek bir model var, onun da kapağı ve kol şekli hariç üstündekinden farkı yok. Jantlar ve göbekler değişirken vites sayısını arttıracaksanız nihai hedefi yazarsanız ona göre öneri yapmak mümkün olur, bu haliyle yüzlerce kombinasyon var.
Bir de "Legarda 2021" derken, fren V mi, H mi? Bu bilgi jant, göbek ve fren kollarını belirliyor.

V fren, aklımdaki değişiklikleri araştırdım ve en sonunda 2. bisiklet almaya karar verdim Cavalier Sora bana daha ucuz ve mantıklı geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Hala gelmedi ürün bilgilendirme yapacağım @ozdeg

Bu arada arkadaşlar mosso legarda için suluk, çanta vb almak istiyorum önerileriniz var mı decathlondan falan
bisikleti sonunda montaja götürdüm ve oldukça memnunum arkadaşlar. boy 185 iç bacak 86 87 cm kadro 51. birkaç tur attım sele bu ayarda yüksek bile geldi diyebilirim daha da indiricem. Sele biraz sert geldi onun dışında sorun yok. cocuklugumdan beri bisiklete binmiyordum resmen sırıtarak sürdüm. Bu arada model: 2324 msm v
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-05-27 at 20.51.07.jpeg
    WhatsApp Image 2023-05-27 at 20.51.07.jpeg
    200 KB · Okunma: 43
bisikleti sonunda montaja götürdüm ve oldukça memnunum arkadaşlar. boy 185 iç bacak 86 87 cm kadro 51. birkaç tur attım sele bu ayarda yüksek bile geldi diyebilirim daha da indiricem. Sele biraz sert geldi onun dışında sorun yok. cocuklugumdan beri bisiklete binmiyordum resmen sırıtarak sürdüm. Bu arada model: 2324 msm v

İlk önce hayırlısı olsun.

Pişman olmazsınız. Ben de 1,5 seneden beri düzenli olarak binmeye çalışıyorum, bisiklet açısından bir şikayetim yok.

Yükseklik olarak da koltuğunuz yüksek değil.

Koltuk ayarı için şöyle basit bir yöntem var; topuğunuzu pedala koyduğunuzda bacağınızı tam uzatabilmeniz gerekiyor, böylece normal pedala basma pozisyonuna geçtiğinizde dizde hafif bir kırılma olacak.

Bence size rahat gelen pozisyonda kullanın. Zamanla alışırsınız ve ayarını 1-2 sefer daha değiştirirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozdeg
bisikleti sonunda montaja götürdüm ve oldukça memnunum arkadaşlar. boy 185 iç bacak 86 87 cm kadro 51. birkaç tur attım sele bu ayarda yüksek bile geldi diyebilirim daha da indiricem. Sele biraz sert geldi onun dışında sorun yok. cocuklugumdan beri bisiklete binmiyordum resmen sırıtarak sürdüm. Bu arada model: 2324 msm v
Hayırlı olsun. Ben de geçen hafta bunun HD frenlisini kırmızı siyah olanından aldım ve çok memnunum. Bu arada ilk sürüşümde o sırıtmayı ben de yaptım :))
 
  • Beğen
Tepkiler: ozdeg
Legarda 2121 MDM H modelini kullanıyorum frenleri bence çok iyi. Daha üst seviye fren kullanmadım ama şimdiye kadar gerek de görmedim. V-frenden geçiyorsanız fazlasıyla yeterli gelecektir. Bundan önce MTB kullanıyordum ve kaliteli V-frenleri vardı ama hidrolik frene geçince çok fark ediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozdeg
Legarda 2124 disk frenli bisikletimin amortisör kilidi bozuldu maalesef. Çok kalitesiz yapılmış vidasını sıktım fayda etmedi. Gerçi bisikletten hiç memnun değilim shimano parçaları hariç hiç bir yerinde iyi malzeme yok. Maşayı değiştirmek istiyorum, zaten pek memnun da değilim. Kaliteli kilitli maşa tavsiye verebilir misiniz ? Birde amortisörsüz maşa takabilir miyim ? Mümkünse kaliteli bir düz maşa tavsiyesi de alabilir miyim?
Bu arada selenizi mutlaka değiştirin ben değiştirdim bayağı rahatladım. Eski selenin altına baktım bildiğiniz muşamba gibi sele kaplamasını zımbalamışlar : ). Diğer sele Selle İtalia ST7 Vision.

Bu konuda fikri olan yokmu ? Sabit maşa tavsiyesi verebilir misiniz ?
 
Bu konuda fikri olan yokmu ? Sabit maşa tavsiyesi verebilir misiniz ?

İç piyasada çelik tur ve şehir maşaları dışında doğru düzgün maşa bulunamıyor. AliExpress ya da diğer yabancı sitelerden bulabilirsiniz. 2 yıldan fazladır düz maşa aradığımız Legarda kullanıcıları var. Önce pandemiden dolayı bulunamıyor dedik, hala yok. Hatta bana tuzak kurup benim bisiklettekini gasp etmekten bahsediyorlar. Hepsi de düz maşalı almalarını önerdiğim halde süspansiyonlu alanlar. Süspansiyona karşı değilim ama bu seviyede süspansiyon olacağına hiç olmasın daha iyi. Konu sadece Mosso ile ilgili değil, birkaç model hariç yerelde bulunan tüm süspansiyonlu şehir/trekking/hibrit modelleri için geçerli.

Legarda 2124 disk frenli bisikletimin amortisör kilidi bozuldu maalesef. Çok kalitesiz yapılmış vidasını sıktım fayda etmedi. Gerçi bisikletten hiç memnun değilim shimano parçaları hariç hiç bir yerinde iyi malzeme yok. Maşayı değiştirmek istiyorum, zaten pek memnun da değilim. Kaliteli kilitli maşa tavsiye verebilir misiniz ? Birde amortisörsüz maşa takabilir miyim ? Mümkünse kaliteli bir düz maşa tavsiyesi de alabilir miyim?
Bu arada selenizi mutlaka değiştirin ben değiştirdim bayağı rahatladım. Eski selenin altına baktım bildiğiniz muşamba gibi sele kaplamasını zımbalamışlar : ). Diğer sele Selle İtalia ST7 Vision.

Belli ki bisikletin tamamından memnun değilsiniz. Maşa değişikliğiyle uğraşmak yerine bisikleti komple değiştirmek daha iyi olabilir.
 
@Spartiat
Teşekkürler üstad.
İlk aldığım bisiklet olunca ve forumu da sonradan keşfedince, maalesef isabetli tercih yapmak zor oluyor. Belki kışın satıp başka bisiklete geçerim ama zor, birde çok masraf yaptım. Bu arada Mosso şirketini aradım maşa temin edebilir miyim diye onlarda servise yönlendirdi. Servis de talep edeceğiz dedi bakalım bekliyorum olmazsa Ali Baba'dan alırım. Yalnız neye göre seçeceğimi bilmiyorum hangi ölçülerde ve özelliklerde almam gerekiyor ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Legarda'daki süspansiyon düşmanlığını anlayabilmiş değilim şehir içi o maşayı kilitlemek imkansız
 
@Spartiat
Teşekkürler üstad.
İlk aldığım bisiklet olunca ve forumu da sonradan keşfedince, maalesef isabetli tercih yapmak zor oluyor. Belki kışın satıp başka bisiklete geçerim ama zor, birde çok masraf yaptım. Bu arada Mosso şirketini aradım maşa temin edebilir miyim diye onlarda servise yönlendirdi. Servis de talep edeceğiz dedi bakalım bekliyorum olmazsa Ali Baba'dan alırım. Yalnız neye göre seçeceğimi bilmiyorum hangi ölçülerde ve özelliklerde almam gerekiyor ?

1685478393189.png

Düz maşalıda maşanın ölçüleri 1 1/8", çatal (blade) taç dahil 43 cm, taç hariç 42 cm, şaft borusu en az 20 cm. Yine de Mosso'ya ulaşıp süspansiyonludan dönüşüm için ideal ölçüleri almak daha doğru olabilir. Daha önce düz maşaya geçince araya spacer eklenmezse fazla öne eğildiğinden bahsedenler olmuştu.
Servis temin edebiliyorsa en güzeli o olur, hem rengi de tutar.



Legarda'daki süspansiyon düşmanlığını anlayabilmiş değilim şehir içi o maşayı kilitlemek imkansız

Bu bakış açısıyla benim düz maşa Legarda'yı 2019'dan beri kullanmam da imkansız, herhangi birinin şehir içinde yol bisikleti kullanması da imkansız.
23 mm lastikli yol dahil tüm bisikletlerimi şehir içinde kullanıyorum, hayatımda sadece 1 tane süspansiyonlu bisikletim oldu.

Düz maşa Legarda'yı kullanmak imkansız geliyorsa Cavalier Sora çok zorlayabilir:
V fren, aklımdaki değişiklikleri araştırdım ve en sonunda 2. bisiklet almaya karar verdim Cavalier Sora bana daha ucuz ve mantıklı geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: bsfatih
Legarda'daki süspansiyon düşmanlığını anlayabilmiş değilim şehir içi o maşayı kilitlemek imkansız

Tam olarak ne söylemek istediğinizi anlamadım. Şöyle bir detay var, bisikletin üstünde yük varken maşayı kilitleyemezsin zaten.

Maşayı kilitlemek için inmen gerekiyor yada sürüş anında anlık olarak hafif bisikletin ön tarafını yukarı çekerek maşanın yüksüz olmasını sağlayabilir ve o anda kilitleyebilirsin. Ben genelde sürerken kilitliyorum.
 
Tam olarak ne söylemek istediğinizi anlamadım. Şöyle bir detay var, bisikletin üstünde yük varken maşayı kilitleyemezsin zaten.

Maşayı kilitlemek için inmen gerekiyor yada sürüş anında anlık olarak hafif bisikletin ön tarafını yukarı çekerek maşanın yüksüz olmasını sağlayabilir ve o anda kilitleyebilirsin. Ben genelde sürerken kilitliyorum.

Şehir içi kullanırken yollar o kadar bozuk oluyor ki kilitlemek imkansız hale geliyor onu demiştim.


305150 dosyayı görüntüle

Düz maşalıda maşanın ölçüleri 1 1/8", çatal (blade) taç dahil 43 cm, taç hariç 42 cm, şaft borusu en az 20 cm. Yine de Mosso'ya ulaşıp süspansiyonludan dönüşüm için ideal ölçüleri almak daha doğru olabilir. Daha önce düz maşaya geçince araya spacer eklenmezse fazla öne eğildiğinden bahsedenler olmuştu.
Servis temin edebiliyorsa en güzeli o olur, hem rengi de tutar.





Bu bakış açısıyla benim düz maşa Legarda'yı 2019'dan beri kullanmam da imkansız, herhangi birinin şehir içinde yol bisikleti kullanması da imkansız.
23 mm lastikli yol dahil tüm bisikletlerimi şehir içinde kullanıyorum, hayatımda sadece 1 tane süspansiyonlu bisikletim oldu.

Düz maşa Legarda'yı kullanmak imkansız geliyorsa Cavalier Sora çok zorlayabilir:

Cavalier sora değil de Bisan 9500 sora siparişi verdim geçen gün daha mantıklı geldi :komik: Zaten onu sahil yolunda kullanmak için aldım, şehir içinde maşası açık legarda ile tam gaz devam. İmkansız dediğim daha yavaş ve konforsuz yol alırsınız, maşası kilitli ve açık şehir bisikleti bozuk yolda aynı hızda gidemiyor tecrübeyle sabittir, hatta maşalı olana alışmışsanız onu kilitleyip aynı yolları gittiğinizde burası böyle miymiş yahu diye şaşırmanız çok olası. Gidon hissi ve sürüş hissi inanılmaz değişiyor sanki arabayı konfor moddan sport moda almışsınız gibi.

Tekrar söylüyorum bunlar şehir içi için geçerli, yolları inşaat alanı gibi olan ülkemiz için maşasız şehir bisikleti çok konforlu bir seçenek değil. Aynı rotayı maşa açık ve kilitli şekilde gittiğimde her seferinde arada zaman farkı oluyor maşa açıkken aynı yolu daha kısa sürede gidiyorum elinizde iki seçenek olması çok güzel :harika:

Legardaları arkadaşımla beraber almıştık 3 sene önce, o maşasız ben maşalı aldım gideceğimiz yolları bilerek seçim yaptık. Sahil yolunda sürdüğümüzde onun bisikleti çok daha iyi, şehir içine girdiğimizde benimki. En çok arnavut kaldırımı tarzı yerlerde fark ediyor hız. Yani iş eninde sonunda kullanılacak yere geliyor, her yol için maşa düşmanlığı yapmak mantıklı değil bence.
 
Geri