H.T
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 11 Ağustos 2011
- Mesaj
- 987
- Tepki
- 1.210
- Şehir
- Gaziantep-Samsun
- İsim
- Hasan
- Başlangıç
- 1994—95
- Bisiklet
- Giant
Evet arkadaşlar bisikleti alalı 4 gün oldu ve 100 kmyi devirdik. Bu kısa süreli kullanımda edinmiş olduğum bilgileri sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Bisikleti kullandıkça değişen ve gelişen özelliklerini de buradan paylaşmaya devam edeceğim. Umarım almayı düşünen arkadaşlara faydası dokunur.
https://i.hizliresim.com/r9Z051.jpg
https://i.hizliresim.com/Zd755k.jpg
Özellikler
Kadro : 735TCA - 7005 Triple Butted Frame
Maşa : 735TCA - Nano Carbon Fork
Aynakol : Shimano 105 FC-5800L
Ruble : Shimano 105 CS-5800
Vites Kolu : Shimano 105 ST-5800 11x2
Arka Aktarıcı : Shimano 105 RD-5800
Ön Aktarıcı : Shimano 105 FD-5800
Zincir : Shimano CN-HG600-11
Fren : Shimano 105 BL-5800
Orta Göbek : Shimano 105 SM-BBL60
Hazne : Shimano 105 HB-5800 / FH-5800
Jant : Mosso roadrims
Lastik : Maxxis Detonator 700x23
Gidon : Ritchey Comp Logic Curve
Gidon Boğazı : Ritchey Alloy
Sele : Rİtchey
Sele Borusu : Ritchey Alloy
Ağırlık : M520 Pedallarla birlikte tam 9.3 tarttım.
1.KADRO
İncelemeye öncelikle kadrodan başlamak istiyorum.
Kadro 7005 alüminyumdan yapılmış.Bu size hafiflik hissini tamamen geçiriyor.
Kadroya vurduğunuzda çıkan ses ne kadar ince dipçiklenmiş olduğunun işareti.
Fren ve vites kablolarının kadronun içerisinden geçmesi benim için çok önemliydi.
Bisiklette kablo görmekten hiç hoşlanmıyorum. Gözümü yoruyor. Bu özelliği de gayet başarılı.
Resimlere dikkat ettiyseniz kaynak izleri aynakoldaki birleşme yeri dışında neredeyse hiç belli olmuyor.
Kim görse bu karbon mu diye soruyor. Bende aynakolun oradaki kaynak izini gösteriyorum
Sprinte kalktığım zaman tüm gücümle zorlamama rağmen kadroda herhangi bir esnemeye görmedim.
Kadro oldukça rijit duruyor. Buna emin olabilirsiniz.
Klasik yöntemle aynakoldan baskı uygulayıp esnetmeye çalıştıysam da başarılı olamadım.
2.MAŞA
Yol bisikletlerindeki standart karbon maşalardan diyebilirim.
Henüz uzun bir turda kullanmadığım için darbe emme açısından pek artısını eksisini göremedim.
3.105 SET
Bi kaç arkadaşımda sora sistem olduğundan kıyaslama imkanım oldu.
Sora ile arasında çok fark var diyebilirim.
Vites geçişleri açısından öyle ahım şahım çok bir fark olmasa da frenler açısından arada dağlar var.
Mtb kullanıp hidrolik frene alıştıktan sonra acaba kaliper fren ne derece tutar diye kaygılanıyordum.
Kaygılarım boşa çıktı.Neredeyse hidrolik fren kadar sağlam bir set yapmışlar.Bastığınız anda kitliyor.
Fren kolu o kadar yumuşak ki tek parmakla rahatlıkla frenleme yapabiliyorsunuz.
Aynakol ve ruble kombinasyonlarına değinecek olursak.
39-53t aynakol 11-28 t ruble oranları beni biraz zorladı gibi.
39t ve 28 t ile çevirdiğimde yaklaşık yüzde 7-8 cıvarı eğimleri zorlanmadan çıkabiliyorum.
Ancak bu orandan fazla bir eğimde nasıl olucak kestiremiyorum.
Bacağıma binen yükü kaldıramam gibi geliyor.
Ayrıca 53t sadece yokuş aşağı işe yarıyor diyebilirim.
39T ve 12t de çevirdiğimde dahi çok kolay 36-38 km/sa hıza ulaşabiliyorum.
Hal böyle olunca 53t ile çevirirken 14-15t den aşağısına düz yolda pek inmiyorum.
Vites oranlarını araştırmadan aldığım için pişman oldum diyebilirim.
Şuan önümde iki seçenek var.
Ya arka rubleyi 11-32 yapmak ya da aynakol dişlilerini 36-50t şeklinde değiştirmek.
Bu konuda sizden de tavsiye bekliyorum.
4.KOMPONENTLER
Bisikletin üzerinde gelen ritchey gidon,gidon boğazı,sele,sele borusu
sıfır bisiklet üstünde bulunabilecek komponentler açısından oldukça başarılı diyebilirim.
Bu noktada sele ve sele borusuna özellikle değinmek istiyorum.
Dağ bisikletinden alışkanlık olsa gerek sele bana biraz konforsuz geldi.
Sünger oranı az sert bir sele. Yüksek kadansta uyguladığınız baskıyla kalçada ağrıya sebebiyet verebiliyor.
Henüz 100 km sürdüğüm için belki kıçım alışmamış da olabilir tabi
Bir diğer husus sele borusunun uzunluğu.
Sele borusu 40 cm uzunluğa sahip. Benim bacak boyuma göre 15 cm kadro dışında kalıyor.
7 cm de kadro içinde kalması gerekli olduğundan toplamda 22 cmlik bir sele borusu benim işimi görüyor.
Hal böyle olunca 18 cmlik bir fazlalık içerde kalıyor ve bu da gereksiz ağırlığa sebebiyet veriyor.
Sanırım bi 15 cm kestiricem boruyu.
5.JANT VE LASTİK
Geldik o malum şarkıya arkadaşlar.Bilmeyenler varsa bilenlerden öğrensin
Jantlar ağırrrr
İç lastik değiştirirken arka jantı bir tartim dedim.
Bir de ne göreyim.Rubleyle birlikte 1476 gram..
Ruble erdoğanların sitesinde 284 gram olarak belirtilmiş. Kaldı mı sana 1192 gram..
Yav benim mtb jantı bundan hafif.. Yol bisikleti için bu ağırlık ciddi bir rakam bence.
Ne demiştim iç lastik değiştirirken..Bi sorun bakalım sıfır bisikletin iç lastiğini 3 günde nasıl patlattın.
Gayet amatörce patlattım
Bisiklet geldiğinden lastiklerin havası baya inikti. Sonra biraz araştırdım.
Yol bisikletinde 100-110 psi hava basılıyormuş. Bende bu basınçta hava basacak ne kol ne de pompa vardı
Gittim ince sibobu kalın siboba çeviren zımbırtıdan aldım.Doğruca petrolün yolunu tuttum.
100 psia ayarladım bastım havayı. Bir an makina kafayı yedi 125 psi fln gösterdi.
Hemen çektim biraz indirdim. Doğruca eve gittim. Bir iki saat geçmedi ki posssıfffsssııhh lastik mefta..
Meğer çok bastığım için iç lastik jantın deliklerine kadar nüfuz etmiş. Koruma lastiği olmasına rağmen yırtılmış..
Her neyse gittim dekathlondan şu iç lastiği aldım.
Lastik Grubu - 2 Adet 700x18/23 Presta Bisiklet İç Lastiği
Sütten ağzım yandığı için elimle pompayla ne kadar basabildiysem o kadar bastım ve bıraktım.
Bu akşam sürerken yine patladı..
İç lastiğin sibop kısmı o kadar kalitesizki lastiğe oturmuyor yalpaya sebep oluyor.
https://i.hizliresim.com/r99E8N.jpg
Sonuç olarak dekatlondaki iç lastiği almayın.
Bu patlak sorununa çözüm olarak tavsiye edeceğiniz bir iç lastik olursa sevinirim.
Ayrıca tecrübeli arkadaşlara sorum.
700X23 dış lastiğe dayanıklı olsun mantığıyla 700x25 iç lastik taksam sorun olur mu.Lastiğe oturur mu?
Maxxis detonator dış lastiği henüz ıslak zeminde test etme imkanım olmadı.
Kuru zeminde yol tutuşu gayet iyi diyebilirim. Virajları sorunsuz şekilde aldım.
Biraz sert bir lastik gibi geldi bana. Belki ileride değiştirmeyi düşünebilirim.
Şimdilik anlatıcaklarım bundan ibaret. Zamanla kullandıkça eklemeler yapıcam.
Soru cevap şeklinde de paylaşımda bulunabiliriz.
Umarım faydası olmuştur.
https://i.hizliresim.com/r9Z051.jpg
https://i.hizliresim.com/Zd755k.jpg
Özellikler
Kadro : 735TCA - 7005 Triple Butted Frame
Maşa : 735TCA - Nano Carbon Fork
Aynakol : Shimano 105 FC-5800L
Ruble : Shimano 105 CS-5800
Vites Kolu : Shimano 105 ST-5800 11x2
Arka Aktarıcı : Shimano 105 RD-5800
Ön Aktarıcı : Shimano 105 FD-5800
Zincir : Shimano CN-HG600-11
Fren : Shimano 105 BL-5800
Orta Göbek : Shimano 105 SM-BBL60
Hazne : Shimano 105 HB-5800 / FH-5800
Jant : Mosso roadrims
Lastik : Maxxis Detonator 700x23
Gidon : Ritchey Comp Logic Curve
Gidon Boğazı : Ritchey Alloy
Sele : Rİtchey
Sele Borusu : Ritchey Alloy
Ağırlık : M520 Pedallarla birlikte tam 9.3 tarttım.
1.KADRO
İncelemeye öncelikle kadrodan başlamak istiyorum.
Kadro 7005 alüminyumdan yapılmış.Bu size hafiflik hissini tamamen geçiriyor.
Kadroya vurduğunuzda çıkan ses ne kadar ince dipçiklenmiş olduğunun işareti.
Fren ve vites kablolarının kadronun içerisinden geçmesi benim için çok önemliydi.
Bisiklette kablo görmekten hiç hoşlanmıyorum. Gözümü yoruyor. Bu özelliği de gayet başarılı.
Resimlere dikkat ettiyseniz kaynak izleri aynakoldaki birleşme yeri dışında neredeyse hiç belli olmuyor.
Kim görse bu karbon mu diye soruyor. Bende aynakolun oradaki kaynak izini gösteriyorum
Sprinte kalktığım zaman tüm gücümle zorlamama rağmen kadroda herhangi bir esnemeye görmedim.
Kadro oldukça rijit duruyor. Buna emin olabilirsiniz.
Klasik yöntemle aynakoldan baskı uygulayıp esnetmeye çalıştıysam da başarılı olamadım.
2.MAŞA
Yol bisikletlerindeki standart karbon maşalardan diyebilirim.
Henüz uzun bir turda kullanmadığım için darbe emme açısından pek artısını eksisini göremedim.
3.105 SET
Bi kaç arkadaşımda sora sistem olduğundan kıyaslama imkanım oldu.
Sora ile arasında çok fark var diyebilirim.
Vites geçişleri açısından öyle ahım şahım çok bir fark olmasa da frenler açısından arada dağlar var.
Mtb kullanıp hidrolik frene alıştıktan sonra acaba kaliper fren ne derece tutar diye kaygılanıyordum.
Kaygılarım boşa çıktı.Neredeyse hidrolik fren kadar sağlam bir set yapmışlar.Bastığınız anda kitliyor.
Fren kolu o kadar yumuşak ki tek parmakla rahatlıkla frenleme yapabiliyorsunuz.
Aynakol ve ruble kombinasyonlarına değinecek olursak.
39-53t aynakol 11-28 t ruble oranları beni biraz zorladı gibi.
39t ve 28 t ile çevirdiğimde yaklaşık yüzde 7-8 cıvarı eğimleri zorlanmadan çıkabiliyorum.
Ancak bu orandan fazla bir eğimde nasıl olucak kestiremiyorum.
Bacağıma binen yükü kaldıramam gibi geliyor.
Ayrıca 53t sadece yokuş aşağı işe yarıyor diyebilirim.
39T ve 12t de çevirdiğimde dahi çok kolay 36-38 km/sa hıza ulaşabiliyorum.
Hal böyle olunca 53t ile çevirirken 14-15t den aşağısına düz yolda pek inmiyorum.
Vites oranlarını araştırmadan aldığım için pişman oldum diyebilirim.
Şuan önümde iki seçenek var.
Ya arka rubleyi 11-32 yapmak ya da aynakol dişlilerini 36-50t şeklinde değiştirmek.
Bu konuda sizden de tavsiye bekliyorum.
4.KOMPONENTLER
Bisikletin üzerinde gelen ritchey gidon,gidon boğazı,sele,sele borusu
sıfır bisiklet üstünde bulunabilecek komponentler açısından oldukça başarılı diyebilirim.
Bu noktada sele ve sele borusuna özellikle değinmek istiyorum.
Dağ bisikletinden alışkanlık olsa gerek sele bana biraz konforsuz geldi.
Sünger oranı az sert bir sele. Yüksek kadansta uyguladığınız baskıyla kalçada ağrıya sebebiyet verebiliyor.
Henüz 100 km sürdüğüm için belki kıçım alışmamış da olabilir tabi
Bir diğer husus sele borusunun uzunluğu.
Sele borusu 40 cm uzunluğa sahip. Benim bacak boyuma göre 15 cm kadro dışında kalıyor.
7 cm de kadro içinde kalması gerekli olduğundan toplamda 22 cmlik bir sele borusu benim işimi görüyor.
Hal böyle olunca 18 cmlik bir fazlalık içerde kalıyor ve bu da gereksiz ağırlığa sebebiyet veriyor.
Sanırım bi 15 cm kestiricem boruyu.
5.JANT VE LASTİK
Geldik o malum şarkıya arkadaşlar.Bilmeyenler varsa bilenlerden öğrensin
İç lastik değiştirirken arka jantı bir tartim dedim.
Bir de ne göreyim.Rubleyle birlikte 1476 gram..
Ruble erdoğanların sitesinde 284 gram olarak belirtilmiş. Kaldı mı sana 1192 gram..
Yav benim mtb jantı bundan hafif.. Yol bisikleti için bu ağırlık ciddi bir rakam bence.
Ne demiştim iç lastik değiştirirken..Bi sorun bakalım sıfır bisikletin iç lastiğini 3 günde nasıl patlattın.
Gayet amatörce patlattım
Yol bisikletinde 100-110 psi hava basılıyormuş. Bende bu basınçta hava basacak ne kol ne de pompa vardı
Gittim ince sibobu kalın siboba çeviren zımbırtıdan aldım.Doğruca petrolün yolunu tuttum.
100 psia ayarladım bastım havayı. Bir an makina kafayı yedi 125 psi fln gösterdi.
Hemen çektim biraz indirdim. Doğruca eve gittim. Bir iki saat geçmedi ki posssıfffsssııhh lastik mefta..
Meğer çok bastığım için iç lastik jantın deliklerine kadar nüfuz etmiş. Koruma lastiği olmasına rağmen yırtılmış..
Her neyse gittim dekathlondan şu iç lastiği aldım.
Lastik Grubu - 2 Adet 700x18/23 Presta Bisiklet İç Lastiği
Sütten ağzım yandığı için elimle pompayla ne kadar basabildiysem o kadar bastım ve bıraktım.
Bu akşam sürerken yine patladı..
İç lastiğin sibop kısmı o kadar kalitesizki lastiğe oturmuyor yalpaya sebep oluyor.
https://i.hizliresim.com/r99E8N.jpg
Sonuç olarak dekatlondaki iç lastiği almayın.
Bu patlak sorununa çözüm olarak tavsiye edeceğiniz bir iç lastik olursa sevinirim.
Ayrıca tecrübeli arkadaşlara sorum.
700X23 dış lastiğe dayanıklı olsun mantığıyla 700x25 iç lastik taksam sorun olur mu.Lastiğe oturur mu?
Maxxis detonator dış lastiği henüz ıslak zeminde test etme imkanım olmadı.
Kuru zeminde yol tutuşu gayet iyi diyebilirim. Virajları sorunsuz şekilde aldım.
Biraz sert bir lastik gibi geldi bana. Belki ileride değiştirmeyi düşünebilirim.
Şimdilik anlatıcaklarım bundan ibaret. Zamanla kullandıkça eklemeler yapıcam.
Soru cevap şeklinde de paylaşımda bulunabiliriz.
Umarım faydası olmuştur.