Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso TCA 735 105 İnceleme

@celikkadro aynen hocam ne varsa cikarttim ama mandallari cikartmayi akil edemedim:)
Ben de biraz arastirdim.2 kilo civarinda giris seviyesi jantlar.Bu nedenle benimki agir kaciyor.İlk kez yol bisikleti kullandigim icin akicilik testi yapamiyorum fakat psikolojik olarak hafif bir jant lazim gibi:)
 
Scudo
@H.T kardeşim,
Sırf bu aynakol dişli oranları yüzünden 105 değil de Tiagra almak mantıklı mı? Tiagra olunca bayırlarda daha mı uygun oluyor? Onda da problem oluyor mu acaba? Çok da anladığım bir konu değil, 105 alsam değiştirmem biliyorum kendimi çünkü


 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@cetinbudak tiagra 105 e göre 400 lira daha ucuzdu üstüne benim evim yokuşta 2 km yokuş çıkmam gerekiyordu her evden çıkışımda o yüzden tiagra aldım. ha mesela aynakolu değiştire de bilirdim fakat yeni tiagralar eski 105 lere çok yakın olduğu incelenmiş o yüzden tiagrayı seçtim. gerek vites geçişleri olsun gereksede frenleri olsun memnunum. tecrübeli arkadaşlara da verdim bisikletimi onlarda fren performansından memnun kaldılar. bu arada yokuşu 1. ve 2. viteslerde çıkıyorum 53/39 alsaymışım çıkamazmışım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@sargonnas Aynayı 50 ye düşürmemeli, yokuş inerken yetmiyor arkadaşlar bilginiz olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
Arkadaşlar birşey daha soracağım ki, zannediyorum bu konuya sorularım bisikleti alana kadar sürecek, kusura bakmak yok @H.T hocam [emoji6]

Soru şu: Benim dağ bisikletimde kullandığım 28x1.35 lastikler bu yol bisikletine olur mu? Ağır olur ama, taşlı yolda gitmek için zırhlı lastik olursa iyi olur diye düşünüyorum


 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@Cyclist999

@gokberk88

Arkadaslar 50 lik aynanin yetmedigi yokusta hiziniz kac oluyor peki?

@cetinbudak Dag bisikletinin tekeri 28 lik mi? 28 lik olsalar bile yol bisiketi kadrosuna kalin gelirler. Cyclocross ve bozuk yol bisikletlerine 30-35mm teker takilabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@celikkadro

Hocam, 28 inch çap ölçüsü olmuyor mu?
Et kalınlığı 1.35 cm diye biliyorum. Resimdeki gibi birşey.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160614/09ea44859f253be5bda2556c5df1b16c.jpg

Jantlara olur mu? Olursa frenlere takılır mı, geniş olduğu için acaba?


 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@cetinbudak

@cetinbudak

Hocam tiagra kullanmadığım için 105 ile aralarındaki farkı bilemiyorum.Ama sora kullandım frenleri çok sert.
Vites geçişlerinde bir şey farketmez ama frenleri nasıldır onu bilmiyorum.105 oldukça yumuşak. Hidrolik kadar konforlu ve güvenli.
Aynakol oranına gelecek olursak. Genelde 39/53t kullanılıyor.Sanırım bu biraz kondisyon geliştirmeyle alakalı.
Mtb de kondisyonum oldukça iyi.Teknik yokuşlarda hiç problem yaşamıyorum fakat yol bisikletiyle yokuş çıkmak başka bir şey.
Bacakların biraz alışması lazım. Bu nedenle şuan seti deneme süresindeyim.
Ramazan dolayısıyla yalnız akşamları fırsat buldukça sürebiliyorum.Ramazandan sonra daha net şeyler söyleyebilirim.

Lastik ebatına gelirsek o kalınlıkta bir lastik uyum sağlamaz. Frenin kadro ve maşaya olan bağlantı noktasına sürter. Hatta hiç dönmez fazla kalın gelir.
 
arka aktarıcı uzun bacak mı kısa bacak mı
eğer kısa bacaksa 32 lik ruble uyumlu olmayabilir
en ekonomik yol ise sadece 39 luk aynakol dişlisini 34 ile değiştirmek olacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@Cyclist999
Benim aynakol 52-36T olduğu halde mtb'de yaptığım hızı yapamıyorum. Çünkü rublem 28-12t :( 11 olsaydı 90'lara zorlardım... Ama grup sürüşlerinde daha iyi oluyor vitesler birbirine daha yakın ve kadansı daha rahat ayarlayabiliyorum. 52-11t'i düz yolda kullanılabilecek bir oran değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@harun tınas 34t takılırsa ön aktarıcı sorun yaratıcak. Zincir geçişi olmayabilir. Araştırmama göre 34t ile 50t uyumlu 53 değil.
 
Hayırlı olsun. Jantı değiştirecekmisiniz
Değişirse cok güzel bir bisiklet olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@AliMurat Teşekkürler.
Jantlar henüz yeni biraz eskisin bakalım. Parça yükseltmeye öncelikle jantlardan başlayacağım kesin:)
 
  • Beğen
Tepkiler: AliMurat
@Cyclist999

Hocam 34-50t ye düşürmeli şeklinde bişey mi yazmışım anlayamadım?
 
Yine lastik patladı.. Sibobun dış lastiğe gelen kısmı çok ince kalıyor. Dış lastiğe oturmuyor. 90 psi bastım.Çukura girdiğimde tam o nokta dış lastiğe sürtünüp kesiliyor.
Nedir bunun çözümü. İç lastiğin sibop kısmının dış lastiğe gelen tarafına yama yapıp mı kullanıcam her seferinde..
ya da iç lastiğe zarar vermesin diye dış lastiğin siboba denk gelen kısmına içten yama mı yapıcam..
Vallahi yol bisikletinden soğumak üzereyim..
 
Sibobu janta sabitlemek icin bir somun vardir ya. O somundan iki tane, biri jantin icine biri de normal bir sekilde disariya takmak ise yarar mi acaba? Sibop demiri janta tamamen sabitlenmis olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Westization
Mesele sibop demiri degil ki.Yazimin en basinda ic lastik resmi koymustum.Sorun ic lastigin sibop kisminin dar durmasi ve yuksek basincta daha da incelerek dis lastige gelen darbe sonucu yirtilmasi.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@H.T Schrader değil, presta siboplu iç lastik kullanın. Kaliteli jant şeridi edinin. Continental, Michelin vb. kaliteli iç lastik kullanın. Bunlara rağmen jant sibop kesiyorsa, eski bir iç lastikten kare şeklinde küçük bir parça kesin ve sibobun geçeceği kadar küçük bir delik açıp janta içten yapıştırın. Böylece sibobun kenarları direkt jantın metali ile değil, bu yama ile temas eder.
 
Geri