Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Motor yağı ile bisiklet yağlanabilir mi?

Scudo
Zefalin 4 mevsim zincir yağları zaten 20-25 TL. aldığınızda düzgün uygulandığında bir kutu 1-2 sene yeterli bir oluyor. Dünya para verilip alınan bisikletlere 20-25 TL.lik yağıda çok görmemek lazım. ben ilk bisikletimi bisikletçiye bakım için bırakıp aldığında bisikletçi yağladığını söyledi. eve gelene kadar zincirden heryere yağ sıçramıştı. Zefal de sıçrama vs. olmuyor zincir baklalarına 1 er damla cık bırakmak yeterli. miss gibi işliyor zincire. Bence macera aramaya gerek yok.
 
Zincire kullanılacak yağ koyu kıvamlı olmalı zira zincirin dönmesinden dolayı merkez kaç kuvveti ile sıçrama yapar.

Diyorum ki enjektöre gres çeksek ve oringlerin içine iğneli enjektör ile azcık bassak nasıl olır ki...

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Motor yağı margarin vs kafaniza göre yaglayabilirsiniz. Ama bunların hepsi toz çeker. Yani iki üç sürüşten sonra zinciriniz simsiyah olur. Yağsız yapışan tozlar tanecikler de Zinciri erken yıpratır. Dolayısıyla Bisiklet için üretilmiş yağ tavsiye ederim. Hatta o yağlar arasında da wax bazlı olanları tavsiye ederim.
Squirt, chain l gibi markalar wax bazlı. Araştırırsanız başka wax bazlı yağlar da mutlaka vardır.
 
Muc-off yazlık olan (dry lube) ve kışlık olan (wet lube) alın, hem sorunsuz ve uzun süre kullanın hem de çevreye zarar vermeyin...
 
Hizli cevap : Evet yaglanabilir

Zincirin kupkuru kullanilip o kulak tirmalayici gicirtiyi cikarmasindansa, bu tip acil durumlarda motor yagiyla yaglanabilir. Fakat duzenli olarak motor yagi kullanimi pek de mantikli gelmiyor kulaga.

Motor yaginin daha kalin bir yapida oldugunu ve vites gecislerinde pek de kolaylik saglayamadigini yazan kullanicilar da okumustum.

Bu yuzden bisiklete ozel bir yag edinmek mantikli. Eger bunun icin yeterli sebep goremiyorsaniz daha çarpici bir ornek vereyim; yagin zamanla topladigi toz ve kum dogal olarak zincir baklalarinizla disli (aynakol ve ruble) arasina girerek onlarin normalden daha fazla aşinmasina sebep olur. Bu yuzden spesifik yag bunu en aza indirger, motor zinciriyle bisiklet zoncirinin calisma mantiklari evet ayni, fakat bakla buyuklukleri, uzerlerine dusen basinc, sicaklik, surtunme hizi, islak ortam kullanimi gibi sebeplerden motor yaglarinin mantik olarak daha guclu, daha kalici, daha kalin olduklari beklenen bir durumdur. Ve daha guclu yag, tozu da daha iyi cekecektir. Yani gereginden guclu bir yagi bisiklete kullanmis olacagiz.
Bisiklet zinciri temizlemesi ve yaglamasinin 250 km/de bir onerildigini, bisiklet yaglarinin da bu ideal mesafe goz onune alinarak gelistirdigini de unutmayin. Cogumuz buna uymasak da, hem duzgun vites gecisleri, hem grupsetin omrunun en uzun surede tutulabilmesi icin buna dikkat edebilirsiniz. Zinciri yagdan tamamen arindirdiktan ve kuruladiktan sonra ihtiyaci kadar yaglamaya ozen gosterin.
Bir üstteki yorumdaki
@serkant yakıt
İfadesinin asil sebebi de budur. Gelişiguzel, aşiri yaglama. Zinciri vicik vicik yapana kadar yaglama. Zincir hem dondukce etrafa yag sacar, bu yag jantiniza kadar sicrar, hem de boylesine fazla yagli bir zincir yoldaki her toz ve kum tanecigini miknatis gibi ceker ve cok kisa bir surede kapkara, zift gibi olur. Yapis yapis, bukulmekte zorlanan bir zinciriniz olur kisa bir sure icinde.
Yaglanmasi gerekli olan tek yerin baklalar oldugunu unutmayin. Zincirin her baklasi icin 1 damla yag fazlasiyla yeterlidir, hatta fazladir. Zincirinizi yagladiktan birkac dakika sonra, yag baklalarin arasina iyice nufuz edip, fazlasi da asagi suzuldukten sonra elinize bir kagit havlu alip, zinciri bununla bastirip pedali birkac tur geri cevirerek fazla yagi alabilirsiniz. Kagit havluyu ozellikle zincirin sag ve sol kisimlarindan bastirin. Unutmayin ki zincirin bu kisimlarinin yaga hic ihtiyaci yoktur. Eger bu islem yapilmazsa, fazla yag alinmazsa, ilk surusunuzde bu fazla yag ruble ve aynakolunuza gececek, orada toz ve kum toplayarak kisa surede ziftimsi bir yapiya gecis yapacak, zincir ve dislileriniz birbirine yapismaya baslayacak ve zincirin her baklasinin bunu yasadigini hesap ederseniz sizin icin azimsanamayacak bir guc kaybi da olacaktir.
Zincir yaglamasi sirasinda kesinlikle ruble ve aynakolunuzu yaglamayin, bazi bisiklet youtuberlarini bile bunu yaparken, bunu tavsiye ederken gordum, keske dogrulugundan emin olmadiklari seyleri yapmasalar. Zaten video cekmeyi istemememin asil sebebi de bu, videodaki her yaptiginiz onemli, ve hepsi dogru olmali. Duzeltemezsiniz cunku. Heyneyse devam edeyim son iki nokta kaldi;
Eger surus sirasinda zinciriniz kulak tirmalayan bir cıyıltı cikariyorsa yagsiz demektir arkadaslar. Saglikli ve duzgun bir zincir siyah degil, kendi renginde olan gri gorunmelidir. Zincir siyah renge dondugu an kirlenmis demektir (bahsettigim 250 km olayi) ve temizlenip tekrar yaglanmasi gerekir fakat bu kadar kisa surede hicbirimiz yaglamiyoruz itiraf edeyim. Bazi yaglar yaz icin, bazilari kis icin, bazilari da ikisinin ortasinda 4 mevsim icindir, dikkatinizi cekmistir. Bunun en guclu sebebi yagin islak havada zincirinizden akip gitme problemini cozmektir. Wet lube, dry lube olayi da budur. Wet lube islak sartlarda dahi yagin zincirinizden akip girsini engeller, yani yag zincire adeta yapisir, daha guclu tutunur. Fakat ayni oranda da kuru havada kullanildiginda bu kez en ufak tozu ve kumu kendine ceker, yapisir.
Dry lube, kuru ortam yagidir, zincirinize cok guclu yapismaz, cunku yagmurda surdugunuz an akip gidecektir zincirinizden. Fakat buna karsin tozu,kumu wet lubeye oranla daha az ceker, cunku daha az yapiskandir.
4 mevsim yaglar ise her iki hava kosulu icin de ortasi planlanarak uretilmeye calisilmistir. Fakat bunlar daha cok bizim gibi usengec amatorler icin idealdir :) yazin tozu daha az ceken, hafif bir yag (dry lube) kisin da islandiginda zincirinizden akip gitmeyen, guclu bir yag (wet lube) kullanmaniz siz ve bisikletiniz acisindan daha mantikli olandir. Ornegin ben islak havada asla cikmadigim icin zefal dry lube kullaniyorum. Ben anca yagmura yakalandigimda islanirim, o anda da gordugum ilk otobuse atlar eve donerim cunku camurlu bir bisikleti temizlemek kadar beter birsey yok :acpsnr: Kabaca 4 saat suruyor :ssrtcbya:

Son olarak da selede oturup aşagi, zincirinize baktiginizda, gunesin altinda zincir baklalarinizin paril paril parlamamasi gerekir. Eger zinciriniz paril paril gorunuyorsa yagsiz demektir arkadaslar :)

Uzun oldu ama eminim faydali da oldu :harika:
 
@Serkan Mıstınoğlu bunu ana konu gibi girişe koymak lazım. yoksa içyağ, tereyağ, kuyrukyağı vs sorulur durur. uygun miktarda uygun yağ koyulduğunda bir damla dahi akma yapmıyor. aynakol ve rublede zaten zincir gezindikçe otomatikman yağlanıyor.

Rc araçlarımla uğraştığım zamanlardada sadece amaca uygun yağlar alırdım. ve bunun artısı çok ama çok fazla olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@serkant yakıt haklisiniz, fakat forumda hemen her sezon konusup tartistigimiz konular bunlar, cogumuz kabaca hakimiz. Fakat ileride, bu basliga google uzerinden yonlendirilecek diger arkadaslar icin, tum gerekli bilgileri icermesi acisindan toparlayip, detayli yazdim :) google'da motor yagiyla bisiklet zinciri yaglama aratip buraya ulasan kullanicilarin, bu baslik altinda elle tutulur ve ise yarar bilgiler edinmesi yeterlidir :)
Herkes bildiklerini ve tecrubelerini yazmaya tam gaz devam etsin :D:harika::islik:
 
Zincir yağlama için ben zinciri parafin içinde kaynatma yöntemini kullanıyorum parafin ve bal mumu karışımı yaz sezonunda inanılmaz etkili 200-300 km dayanıyor. Zincir dışarıdan kuru ve elinizi sürünce hiç kirletmiyor ama en önemlisi kum kir çamur yapışmıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: cumeyt
Çoğu kişi cevap vermiştir yine de dahil olayım motor yağı kalınır kalındır sizcirin dönüşünü zorlaştırabilir daha ince yağlar tercih edilebilir. makina yağı kullanıyorum zincir kirlenince de benzin ile temizliyorum
 
@hakkında: boşluk mazot kirli yağı sökmek için daha verimli diye biliyorum nette bilgi mevcut.

Arkadaşlar ben mazot ile fırçalıyorum rubleyi, zinciri bol bol su ile yıkıyorum, tüm tortu pis yağ akıp gidiyor kuruladıktan sonrada su şişesi kapağı kadar motor yağı kullanıyorum sonuç pırıl pırıl. Maliyet 0-2₺. Benzin istasyonundan rica edin 1₺ lik mazot ve ucretsiz numunelik yag verirler.

Tek dezavantajı evet arkadaşların dediği gibi biraz kısa sürede kirlenip tozlanıyor gibi. W40-bisiklet yağına para vermek istemeyenler için tavsiyemdir.
 
@enrique wd40 zincirde temizleme amacli kullanabiliyor, tabi sonrasinda yaglaniyor

EditWd40 olmasada farkli yag sokucu diyelim, yagsokucu para vermek istemeyenler mazot kullanabilir.
 
@Seozde bana da mutlaka zincir yağı alıp yap dediler herkse farklı bir şey söylüyor kafam karıştı
 
@Desert Fox ben yukarida anlattigim gibi merida 20v de 3000km yaptim hergun 5-20km arasi kullanirim. Bisiklet yagini kullanmadigim icin aradaki farki bilemem isterseniz cozucu ve bisiklet yagi alip temizleyip yaglayin baska zamanda benim dedigim gibi yapip kendiniz karar verirsiniz.

Bisiklet konusunda cok cok takintili titiz degilseniz yapistirin gitsin sifir maliyet.bakima ayri yaga ayri akorta ayri vitesi-fren ayari ayri ohooo internette yeterli kaynak var kendim yapabildigim herseyi kendim yaparim esnaf olmus cakal yarim yamalak is yapiyor, urunler belirsiz cunku bisiklet cok yaygin degil. Tercih sizin
 
  • Beğen
Tepkiler: Yenikasiyer
@Seozde mazot zaten yağlı dır benzinde yağ yoktur onun için daha iyi çıkarıyor yağı en azından denemelerimde bunu gördüm. İkisini de kullandım.
 
@Seozde normalde pek yağlayan birisi değilim ama yeni aldım uzun ömürlü gitsin diye iyi bir yağlamayı bakımı yapmayı düşünüyorum.yağ soruyorum birisi bunu al diyor,diğeri bunu alma kötü bu başka al,diğeri önceki arkadaşın söylediği yağ kötü deyip bunu al diyor bi rehber yok mu ki karar verebilsem
 
Geri