Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mtb Patlak Korumalı Dişli Lastik Tavsiye

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
235
Tepki
50
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
Bisikletimin ön lastiğini kendi hatam yüzünden yarıldı sürekli ufacık kıymıkların lastiği patlatmasındanda bıkmıştım . Smartguard gibi korumalı lastiklerin çoğunlukla dişsiz lastiklerde olduğunu gördüm . Benim ihtiyacım olan lastik tipi ise en az 2.0 üstü dişli lastik olmalı hem arazi hemde yol performansı tutarlı olacak lastik tavsiyesine ihtiyacım var yurt içi veya yurt dışı temin etme konusunda bir sıkıntım yok .

Örnek olarak : (link) bu lastiği buldum ama Merlin nedense Türkiye'ye lastik gönderimi yapmıyor muş .

Hali hazırda bir yol bisikletim olduğu için dişsiz marathon plus'a ihtiyacım yok .
 
Scudo
Merlin Cycles Türkiye'ye gönderim yapıyor, hatta geçen gün elime ulaştı aldığım lastik. Yaklaşık 7-10 gün civarında geliyor.
Bence seçtiğin amaca uygun bir lastik seçmişsin. Patlama koruması olan lastikler konusunda çok deneyimli değilim ama Schwalbe nin diğer normal mtb lastikleri bile kolay kolay patlamıyor.
Ben katlanabilen lastik almıştım, senin baktığın lastik katlanmaması gereken lastiklerden. O yüzden kargosu biraz daha büyük olacak sanırım ve fiyat olarak da belki biraz daha fazla tutabilir.
 
@ratm

Merlin'den çok fazlaca alışveriş yaptım ve yapıyorum ama gel gelelim bu lastikleri sepete attığımda göndermediklerine dair uyarı veriyor belki katlanmadığı için olabilir . Zaten forumda herkes dişli lastiklerden kaçarcasına dişsiz'lere geçtiği için pekte yorum alabileceğimi düşünmemiştim bende (link) siparişimi verdim yola çıktı gelecek hafta içerisinde elime ulaşır resimli bir testini yaparım belki ihtiyaç duyabilecek benim gibi birilerine fikir vermiş olurum
 
Kuzenimin biiskleti için dişli ve zırhlı MTB lastik tavsiyesine ihtiyacım var.
Köyde her gün 7-8 kez lastik patlatıyor sürekli diken miken derken kafayı yedirtti bana. marathon plus lar dişsiz oldugu için bisikletin tipi bozulmasın diye dişli bakıyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Kara
@alper 76

Merhaba Alper bey ,

Uzun yıllar Schwalbe Marathon Extreme Plus kullandım ve çok memnun kaldım. Belki 5 yılda 5 defa patlamıştır. Ortalama 1000km de bir patlak oluyordu. Şimdi aynı lastiğin yeni versiyonu Schwalbe Marathon Mondial DB Defence olarak üretiliyor. Bende yeni sipariş verdim ancak henüz kullanmadım fakat en az eski versiyonu kadar iyidir diye umuyorum.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: alper 76
Yeni konu açmak istemiyorum o yüzden buraya yazıyorum.
Benden önceki sahibi sahip olduğum 26'' mtb bisiklete yol lastiği takmış ama ben tekrar mtb lastiğe dönmek istiyorum ama orijinal lastik ölçülerini bilmediğim için sizlere sormak istedim hangi ölçüde almam benim için daha yararlı olur. Aylık 900-1000 km yol yapıyorum ama bulunduğum şehirde sürüş alanlarım çok sıkıntılı sürekli kaldırımlardan ya da kot farkı olan yerlerden geçerken kayıyor lastiklerim. Şu an üzerinde olan ebat; 26x1.50/40-559 hangi ebatlarda lastikler uyar acaba ? önerdiğiniz fiyat performans bakımından yüksek kalan lastikler var mı?
 
Son düzenleme:
B'twin Rockrider bisikletimin fabrika çıkış lastikleri maalesef istediğim "patlamama" performansını gösteremiyor. 3 ayda bu 3. patlak ve artık dayanılmaz bir noktaya geldi benim için.. Lütfen bu kardeşinize 27.5 inç-2 cm ebatlarında bir güzel lastik önerisi yapın :( Bütçem iki lastik için 500-600 tl dolaylarında...
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
tubeless'a gec, patlak sorunun kalmaz. lastigin icine sealent (sivi) koyacaksin, her patlakta sen farkinda olmadan sivi delikleri kapatiyor olacak. Bu yontemin disindakiler asiri agir ve butcenin uzerinde zirhli lastikler var ve cekis anlaminda da cok kotuler, dedigim gibi hic kullanisli degiller. en uygun yontem dedigim gibi tubeless'a cevirmen
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
tubeless'a gec, patlak sorunun kalmaz. lastigin icine sealent (sivi) koyacaksin, her patlakta sen farkinda olmadan sivi delikleri kapatiyor olacak. Bu yontemin disindakiler asiri agir ve butcenin uzerinde zirhli lastikler var ve cekis anlaminda da cok kotuler, dedigim gibi hic kullanisli degiller. en uygun yontem dedigim gibi tubeless'a cevirmen

Jantım tubeless uyumlu ama daha önce hiç denemediğim bir teknoloji, herhangi bir bisikletçide bunu yapabilirler mi ? Misal Ankara'da yakınımda performans bisiklet var Mosso bayisi, orada bunu yaptırmam mümkün olur mu bilmem.. Bir de tubeless daha ağır olur mu ?
 
B'twin Rockrider bisikletimin fabrika çıkış lastikleri maalesef istediğim "patlamama" performansını gösteremiyor. 3 ayda bu 3. patlak ve artık dayanılmaz bir noktaya geldi benim için.. Lütfen bu kardeşinize 27.5 inç-2 cm ebatlarında bir güzel lastik önerisi yapın :( Bütçem iki lastik için 500-600 tl dolaylarında...
3 ayda 3 patlak çok sayılmaz bana kalırsa. Ekonomik çözüm olarak çöp durumda bir iç lastiği kesip iç lastikle dış lastik arasına koymayı ve dolgulu iç lastikleri önerebilirim.

İlla dış lastik alacaksanız ve patlak koruması olsun diyorsanız da Schwalbe tough Tom, rapid Rob vs olabilir. Onların performans serilerinde Kevlar patlak koruyucu katman var.
 
3 ayda 3 patlak çok sayılmaz bana kalırsa. Ekonomik çözüm olarak çöp durumda bir iç lastiği kesip iç lastikle dış lastik arasına koymayı ve dolgulu iç lastikleri önerebilirim.

İlla dış lastik alacaksanız ve patlak koruması olsun diyorsanız da Schwalbe tough Tom, rapid Rob vs olabilir. Onların performans serilerinde Kevlar patlak koruyucu katman var.

Schwalbe Marathon Plus modeline ne dersiniz ? Çok sağlam koruması var deniliyor.
 
Schwalbe Marathon Plus modeline ne dersiniz ? Çok sağlam koruması var deniliyor.
Sizin "27.5 inç-2 cm ebatlarında" diye belirttiğiniz "2 inç" olmalı.
Marathon Plus şehir-tur kategorisinde bir lastik, 27.5 janta uygun en kalın 1.5 inç (~38mm) ebadında olanı var (40x584): (link)
Schwalbe'nin dağ bisikleti için korumalı lastiklerine bakıyorsanız mesajınızın bir üstünde önerilen modellere bakmalısınız: (link)
 
Sizin "27.5 inç-2 cm ebatlarında" diye belirttiğiniz "2 inç" olmalı.
Marathon Plus şehir-tur kategorisinde bir lastik, 27.5 janta uygun en kalın 1.5 inç (~38mm) ebadında olanı var (40x584): (link)
Schwalbe'nin dağ bisikleti için korumalı lastiklerine bakıyorsanız mesajınızın bir üstünde önerilen modellere bakmalısınız: (link)

Emin olmamakla birlikte ben "cm" olarak biliyorum kalınlık ebatlandırırken. Lastiğimde 27.5-2 yazıyor, kalınlık 2 cm civarı falan zaten, eğer 2 inç olsaydı 5 cm'e falan tekabül edecekti. Tavsiyeleriniz için teşekkürler bu arada... Fiyatlar kurlardan dolayı çok fazla görünüyor, korumalı lastikler de kafadan 1200 gram falan gibi, galiba bu işin f/p çözümü az :(
 
Emin olmamakla birlikte ben "cm" olarak biliyorum kalınlık ebatlandırırken. Lastiğimde 27.5-2 yazıyor, kalınlık 2 cm civarı falan zaten, eğer 2 inç olsaydı 5 cm'e falan tekabül edecekti. Tavsiyeleriniz için teşekkürler bu arada... Fiyatlar kurlardan dolayı çok fazla görünüyor, korumalı lastikler de kafadan 1200 gram falan gibi, galiba bu işin f/p çözümü az :(

Yol bisikletinde 2.3 cm lastik kullanıyorum, daha incesini muhtemelen bulamam. 28 inçten küçük lastiklerde ölçüler genelde inç olarak kullanılıyor, zaten dağ bisikletinde 2 cm kalınlıkta bir lastik ütopik olur. Yine de tam değer lastik üzerinde yazan ETRTO değeriyle belli olur.
Bisikletiniz şuysa ve lastikler üzeinde gelenlerse lastikleriniz kesinlikle 27.5"x2.0": (link)
 
Yol bisikletinde 2.3 cm lastik kullanıyorum, daha incesini muhtemelen bulamam. 28 inçten küçük lastiklerde ölçüler genelde inç olarak kullanılıyor, zaten dağ bisikletinde 2 cm kalınlıkta bir lastik ütopik olur. Yine de tam değer lastik üzerinde yazan ETRTO değeriyle belli olur.
Bisikletiniz şuysa ve lastikler üzeinde gelenlerse lastikleriniz kesinlikle 27.5"x2.0": (link)

Doğrudur o zaman çok emin değilim.. 2.10 ebatlarında lastik de iş görür o halde. Bisikletin lastiğinde 27.5x2 yazıyor
 
Doğrudur o zaman çok emin değilim.. 2.10 ebatlarında lastik de iş görür o halde. Bisikletin lastiğinde 27.5x2 yazıyor
Alt-üst sınır jant genişliğine bağlı ama 2.10" takılabilmeli. (link) gibi bazı modellerde Decathlon da 2.10" kullanmış.
Jant iç genişliği sanırım 23mm, öyle ise şu tabloya göre 1.8"-2.1" (47-54mm) lastikler ideal, 2.6" (65 mm) civarına kadar çıkılabilir ama yine de kesin aralık jant üreticisinin belirttiğine bağlı:
MTB_Tire_Rim_Compatibility.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
Jantım tubeless uyumlu ama daha önce hiç denemediğim bir teknoloji, herhangi bir bisikletçide bunu yapabilirler mi ? Misal Ankara'da yakınımda performans bisiklet var Mosso bayisi, orada bunu yaptırmam mümkün olur mu bilmem.. Bir de tubeless daha ağır olur mu ?
elbette yapabilirler. hatta kendinde yapabilirsin. Bunun icin jantina once tubeless seridi cekecekler, sonra tubeless valve takacklar, ve lastigi takip icine sivi. Eger jantin ve lastigin tubeless ready ise hic baska bir yol deneme. direk bu sekilde yapmani siddetle tavsiye ederim, diger yontemler oldukca amatorce kaliyor maalesef
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
@Cotyoran52 , jant ve lastik tubeless uyumlu, Decathlon "TUBELESS READY 23 mm profilli jantlar: SCHRADER TUBELESS valfler, TUBELESS lastikler, patlama önleyici sıvı kullanılabilir." diye belirtmiş, @BilalKorukcu 'nun dediği gibi tubeless güzel bir çözüm olur ama "herhangi bir bisikletçi" değil de Performans Bisiklet gibi bilinir, güvenilir bir bisikletçi olsun, temiz iş olsun. Birkaç gün önce yol üstünde bir bisikletçiye "jant örme ne kadar" diye sordum, "bizde jant örme yok" dedi. Ne olduğunu mu bilmiyor, örmeye mi üşeniyor, beni mi beğenmedi, aslında bisikletçi değil de dükkanı mı ona bıraktılar bilemedim. O yüzden "her bisikletçi"ye güvenmeyin.
 
Schwalbe Marathon Plus modeline ne dersiniz ? Çok sağlam koruması var deniliyor.
Tanıtım videolarında camların, raptiyelerin üstünden geçtikleri model 🙂 patlaması aşırı zor ama patlarsa söküp takması işkence. Ayrıyeten çok ağır ve hantal kalacaktır.


Lastik ebatı konusunda şunu söyleyeyim, lastiğin yanağında bir yerinde lastiğin mm cinsinden genişliği yazar. Mesela 2.25 Schwalbe tough Tom 57mm gelir.
 
elbette yapabilirler. hatta kendinde yapabilirsin. Bunun icin jantina once tubeless seridi cekecekler, sonra tubeless valve takacklar, ve lastigi takip icine sivi. Eger jantin ve lastigin tubeless ready ise hic baska bir yol deneme. direk bu sekilde yapmani siddetle tavsiye ederim, diger yontemler oldukca amatorce kaliyor maalesef

İki Tekeriz Youtube kanalında tubeless olayını baya bi gömmüşler, emin olamadım. Hani zahmetli ve maliyetli bir iş falan demişler, profesyoneller için iyi gibi konuşmuşlar. Ben bisikleti işe gitmek ve günde maks. 50 km falan sürmek için kullanıyorum ve şehir içi hep.
 
Geri