Scudo Sports

[MTB] yeni aktarma sistemi Box Component

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.009
Tepki
1.303
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
Sram ve Shimano pazar payının büyük kısmını elinde tutarken, diğer iyi komponent üreticileri bütünüyle bi grupset üretmeye kalkışmıyorlar, peki neden, gerçekten bu kadar zor mu ? aktarma sistemlerinin çok sınırlı sayıda üreticinin tekelinde olması sizce de garip değil mi ?
Sram, Shimano müşterilerini saflarına çekene kadar piyasa shimano'nun tekelindeydi. muhtemelen şimdi de öyledir ama artık Sram'in ataklarına cevap vermek zorunda, rekabet her marka içinde itici güç oluyor ve sonucunda daha gelişmiş ve daha çok çeşitli olarak komponentler, bisikletseverlerin beğenisine sunuluyor.

aktarım sistemi olarak sadece Shimano olsaydı durum çok sıkıcı olmazmıydı ?
ya da shimano olmasaydı Sram bu kadar iyi bi noktadan başlayabilir miydi / Shimano eksiklerini giderir miydi ? kendinden öncekilerin eksiklerini arayarak ve geliştirerek daha ileriye gitmek mümkün, aynı şekilde geliştirilen ürünün eksiklerinin rakip firma tarafından daha da geliştirmesi olası ve bu mühendislik anlamındaki tıkanmaların önünü açabilecek birşey.



Bmx komponentleri üreten box component'in, MTB 1x11 grupseti bize kadar ulaşır mı yoksa yabancı videolarda arasıra göreceğimiz, ama varolduğunu bildiğimiz grupsetlerden mi olur onu zaman gösterecek.
tasarım oldukça ince düşünülmüş detaylara sahip
cass.jpg
Taşıyıcı ve en büyük dişli alaşım, diğerler dişliler çelik üretilmiş


crank.jpg
iki çeşit vites kolu da oldukça minimal tasarlanmış, bilyalı yatak sistemi bulunuyor, ayrıca gidon üzerindeki konumuda güzel bi detay. Sram, Shimano uyumlu 1x10, 1x11, 2x10
11li kaset 11 - 40 ve 11-42 ,10lu kaset 11-36T 7075 T6 alüminyumdan üretilmiş en büyük dişli dışındakilerde alüminyum kollar üzerine çelik dişler yerleştirilmiş
Hollow forged kollar(ortası boş bırakıp sıkıştırılarak) ve direct drive denilen iç yüzünde 5 bağlantı noktası olan bi dişli kullanılıyor. spidering benzeri bi sistem gibi;https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/69/c2/ab/69c2ab74265beed611298853b4a15cee.jpg

fren kolu bağlantısı tek parça tasarlanmış, takarken elcikleri çıkarmanız gerekecek, fren kolu değiştilebilir şekilde ve 2 ayar bulunuyor, fren kolu pozisyonu ve fren padlerinin diski ısırma ayarı :)
fren.jpg
Diskler hakkında ya da padlerin diğer markalarla uyumu hakkında bi bilgi yok. 14 ve 17 mm'lik 4 pistonlu kalipere sahip, Sram Guide benzeri.

arka aktarıcı üzerinde 3 yenilik var, birincisi Pivot-Tech dedikleri kablo taşıyıcının hareketli olması, böylece herhangi bi çarpışma ya da yüzey temasında hareket ederek zarar görmesini önlemek. 10 ve 11 kaset ile uyumlu
rd.jpg
Diğeri ise CamClutch dedikleri tampon sistemi, yani bozuk zeminde giderken arka aktarıcımızın "skatıtaak" şeklinde bir ses çıkararak, arka aktarıcının düzgün çalışamaması, zincir üzerindeki gerilimin ve kontrolü kaybetmesi sonucu çekiş kaybı ve zincirin kadroya vurmasını önlemek için, arka aktarıcı üzerine bi damper eklenmiş, bu sayede zincirle teması kesilmeden daha kontrollü ve düzgün çalışıyor. hatırlarsanız Sram'in iddiası buydu ve Shimano buna karşı Shadow plus'ı piyasaya sürmüştü. Ama görünen o ki, istenmeyen salınımı önleme konusunda Box Comp. nirvanaya ulaşmış gibi.
PushPush shifter da 10 ve 11 uyumlu Sram Matchmaker kelepçesinde olduğu gibi daha fazla opsiyonla uyumlu olmak üzere tasarlanmış. İlginç kısmı ise her iki tarafta da çalışacak şekilde tasarlanması
shiftchn.jpg

 

Dosyalar

  • rd1.jpg
    rd1.jpg
    70 KB · Okunma: 29
Scudo
Heyecan verici
Verdigin bilgiler icn tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
Alternatif her zaman iyidir. Gecen gun baska bir markaya daha denk gelmistim instagramda ama hatırlamıyorum
 
Ben yenilikçi bir şeyler göremedim. Fiyata oynarlarsa başarılı olabilirler. Misal 1x11, 1x12 grupsetlerin fiyatları el yakıyor. Uygun fiyatla piyasaya girebilirlerse iyi bir alternatif olabilirler.
 
@mariokaldato
bencede heyecan verici, hele birde fiyatlar düşük tutulursa gözüm kapalı denemeyi düşünürüm bu sistemi.

@Mehmet Altuğ
shifterların 2 taraftada kullanılabilmesi, cam clutch denilen titreşimi sönümleyen teknoloji (şimdiki sistemlerden oldukça iyi gibi) pivot tech denene kırılmalara karşı esnek tasarlanan pivot, vites kollarının hareketide oldukça farklı ama diğerleriyle yine de bi benzerlik gösterebilir, daha çok hidrolik sistem vites kolları gibi çalışıyor. vites sistemlerinin çıktığı zamandan şimdiye olan gelişimlerini gözlemlediğinizde ne kadar yavaş bi gelişim olduğunu göreceksiniz, bi anlamda ilk aktarıcılardan bu yana pek az şey değişmiş. Sram olaya dahil olduğundan beri rekabet ve yeni teknolojileride körükledi, büyük mucizeler beklememek lazım, en nihayetinde sadece aktarıcı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Önceden shimano xt xtr karışımı 3x9 kullanıyordum sonrasında sram xx grupset kullanmaya başladım su an itibariyle aldığım günden beri 2011 den beri 40 bin km fazla yol gitti sistem sadece zincir değiştirdim arka vites pimleri gevşemeye başladı vites tekerlekleri sivrilesmeye başladı vites kolu pimleri gevşedi ruble ömrü bitti sayilir belkide en uzun yol giden xx dir dünya üzerinde :D ancak sram gectigimden beri shimano yu yok sayıyorum performans açısından sram derim hep shimano aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp fırına sürüyor sram her zaman yenilikçi ancak fiyatları çok pahalı.
Shimano fiyat açısından iyi o yuzden çok satıyor dünyada en iyi vites nedir diye soran olursa fiyat performansta uzun omurde XT derim
 
bende sram markasıyla tanışana kadar önyargılıydım (grip shift sebepli olabilir :) ama Sram olmasaydı, shimanoda hatalarını gidermekte bu kadar istekli olmazdı heralde. Shimano rekabeti baştan önlemek için, Sram ilk kurulduğu yıllarda elinden geleni yapmış, daha sonrada kaale almamıştır. ama şu son noktada pazarı onlar paylaşıyor, ve shimano artık sram ataklarına olabildiğince çabuk karşılık vermeye çalışıyor. yargıları yıkıp shimanonun tahtını sallamak pek kolay olmamıştır heralde. tek bi markanın pazara dahil olması bile işleri bu denli kızıştırırken, bir kaç yıl sonra bu sayı 10 - 15 civarında olsa ne güzel olur.
 
Yıllar önce sahip olduğum bir MTB'de Grip Shift elcik vitesler vardı. O zamanlar tabii bilmiyordum üreticisinin SRAM olduğunu :)

Şahsen benim en rahat ettiğim vites türü bu twister da denen grip-shifter'lar. Aşağıdaki videoda vites kolu çeşitlerini karşılaştıran arkadaş ne demek istediğimi anlatıyor:

 
@Dethagorf
campagnolo sadece yol grubu yapıyo ama, üstelik sram ve shimano kadar yaygın kullanımı yok, biraz kalburüstü hem :)
 
@sarıibrahim Bir Abim Var Burada Sram x7 Full Set Eski Trek Marka Mtb Bisikleti Vardı Bana 50 Bin Kmden Fazla Kullandım Bisikleti Derdi Sadece Balata ve Zincir Değiştirdim derdi Birde Arka Arttırıcı Makarası Kırılmıştı XO Makara İle Güncelledim Demişti.Sramın Rublelerinin Çok Sağlam Olduğunu Düşünüyorum.Şuan Bisikletimde Sramın Giriş Model 1x11 NX Serisi Var tabi bundan önce 2x10 sram xo ön mek gerisi ful Xt Set Vardı Yeni Topladığım Bisikletten Önce 4 sene sram kullandım 25 28 bin km civarı.... XT Seti Sattım Ama Gittim İlerde Şehir Bisikleti Alırda Güncellerim diye Sıfır XT I Spec Kolları Yeniden Temin Ettim,arka mekanizmasınıda yakın bir zamanda alacağım.Şuan Sramda bir iki kademe daha üst modele çıkıp işi sonlandıracam ama Xt de efsane yani hakkını yiyemem.Vites kolundaki teknoloji yetiyor
 
Geri