Tasogare
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 6 Nisan 2015
- Mesaj
- 1.009
- Tepki
- 1.303
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Mugen
Sram ve Shimano pazar payının büyük kısmını elinde tutarken, diğer iyi komponent üreticileri bütünüyle bi grupset üretmeye kalkışmıyorlar, peki neden, gerçekten bu kadar zor mu ? aktarma sistemlerinin çok sınırlı sayıda üreticinin tekelinde olması sizce de garip değil mi ?
Sram, Shimano müşterilerini saflarına çekene kadar piyasa shimano'nun tekelindeydi. muhtemelen şimdi de öyledir ama artık Sram'in ataklarına cevap vermek zorunda, rekabet her marka içinde itici güç oluyor ve sonucunda daha gelişmiş ve daha çok çeşitli olarak komponentler, bisikletseverlerin beğenisine sunuluyor.
aktarım sistemi olarak sadece Shimano olsaydı durum çok sıkıcı olmazmıydı ?
ya da shimano olmasaydı Sram bu kadar iyi bi noktadan başlayabilir miydi / Shimano eksiklerini giderir miydi ? kendinden öncekilerin eksiklerini arayarak ve geliştirerek daha ileriye gitmek mümkün, aynı şekilde geliştirilen ürünün eksiklerinin rakip firma tarafından daha da geliştirmesi olası ve bu mühendislik anlamındaki tıkanmaların önünü açabilecek birşey.
Bmx komponentleri üreten box component'in, MTB 1x11 grupseti bize kadar ulaşır mı yoksa yabancı videolarda arasıra göreceğimiz, ama varolduğunu bildiğimiz grupsetlerden mi olur onu zaman gösterecek.
tasarım oldukça ince düşünülmüş detaylara sahip
Taşıyıcı ve en büyük dişli alaşım, diğerler dişliler çelik üretilmiş
iki çeşit vites kolu da oldukça minimal tasarlanmış, bilyalı yatak sistemi bulunuyor, ayrıca gidon üzerindeki konumuda güzel bi detay. Sram, Shimano uyumlu 1x10, 1x11, 2x10
11li kaset 11 - 40 ve 11-42 ,10lu kaset 11-36T 7075 T6 alüminyumdan üretilmiş en büyük dişli dışındakilerde alüminyum kollar üzerine çelik dişler yerleştirilmiş
Hollow forged kollar(ortası boş bırakıp sıkıştırılarak) ve direct drive denilen iç yüzünde 5 bağlantı noktası olan bi dişli kullanılıyor. spidering benzeri bi sistem gibi;https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/69/c2/ab/69c2ab74265beed611298853b4a15cee.jpg
fren kolu bağlantısı tek parça tasarlanmış, takarken elcikleri çıkarmanız gerekecek, fren kolu değiştilebilir şekilde ve 2 ayar bulunuyor, fren kolu pozisyonu ve fren padlerinin diski ısırma ayarı
Diskler hakkında ya da padlerin diğer markalarla uyumu hakkında bi bilgi yok. 14 ve 17 mm'lik 4 pistonlu kalipere sahip, Sram Guide benzeri.
arka aktarıcı üzerinde 3 yenilik var, birincisi Pivot-Tech dedikleri kablo taşıyıcının hareketli olması, böylece herhangi bi çarpışma ya da yüzey temasında hareket ederek zarar görmesini önlemek. 10 ve 11 kaset ile uyumlu
Diğeri ise CamClutch dedikleri tampon sistemi, yani bozuk zeminde giderken arka aktarıcımızın "skatıtaak" şeklinde bir ses çıkararak, arka aktarıcının düzgün çalışamaması, zincir üzerindeki gerilimin ve kontrolü kaybetmesi sonucu çekiş kaybı ve zincirin kadroya vurmasını önlemek için, arka aktarıcı üzerine bi damper eklenmiş, bu sayede zincirle teması kesilmeden daha kontrollü ve düzgün çalışıyor. hatırlarsanız Sram'in iddiası buydu ve Shimano buna karşı Shadow plus'ı piyasaya sürmüştü. Ama görünen o ki, istenmeyen salınımı önleme konusunda Box Comp. nirvanaya ulaşmış gibi.
PushPush shifter da 10 ve 11 uyumlu Sram Matchmaker kelepçesinde olduğu gibi daha fazla opsiyonla uyumlu olmak üzere tasarlanmış. İlginç kısmı ise her iki tarafta da çalışacak şekilde tasarlanması
Sram, Shimano müşterilerini saflarına çekene kadar piyasa shimano'nun tekelindeydi. muhtemelen şimdi de öyledir ama artık Sram'in ataklarına cevap vermek zorunda, rekabet her marka içinde itici güç oluyor ve sonucunda daha gelişmiş ve daha çok çeşitli olarak komponentler, bisikletseverlerin beğenisine sunuluyor.
aktarım sistemi olarak sadece Shimano olsaydı durum çok sıkıcı olmazmıydı ?
ya da shimano olmasaydı Sram bu kadar iyi bi noktadan başlayabilir miydi / Shimano eksiklerini giderir miydi ? kendinden öncekilerin eksiklerini arayarak ve geliştirerek daha ileriye gitmek mümkün, aynı şekilde geliştirilen ürünün eksiklerinin rakip firma tarafından daha da geliştirmesi olası ve bu mühendislik anlamındaki tıkanmaların önünü açabilecek birşey.
Bmx komponentleri üreten box component'in, MTB 1x11 grupseti bize kadar ulaşır mı yoksa yabancı videolarda arasıra göreceğimiz, ama varolduğunu bildiğimiz grupsetlerden mi olur onu zaman gösterecek.
tasarım oldukça ince düşünülmüş detaylara sahip

Taşıyıcı ve en büyük dişli alaşım, diğerler dişliler çelik üretilmiş

iki çeşit vites kolu da oldukça minimal tasarlanmış, bilyalı yatak sistemi bulunuyor, ayrıca gidon üzerindeki konumuda güzel bi detay. Sram, Shimano uyumlu 1x10, 1x11, 2x10
11li kaset 11 - 40 ve 11-42 ,10lu kaset 11-36T 7075 T6 alüminyumdan üretilmiş en büyük dişli dışındakilerde alüminyum kollar üzerine çelik dişler yerleştirilmiş
Hollow forged kollar(ortası boş bırakıp sıkıştırılarak) ve direct drive denilen iç yüzünde 5 bağlantı noktası olan bi dişli kullanılıyor. spidering benzeri bi sistem gibi;https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/69/c2/ab/69c2ab74265beed611298853b4a15cee.jpg
fren kolu bağlantısı tek parça tasarlanmış, takarken elcikleri çıkarmanız gerekecek, fren kolu değiştilebilir şekilde ve 2 ayar bulunuyor, fren kolu pozisyonu ve fren padlerinin diski ısırma ayarı

Diskler hakkında ya da padlerin diğer markalarla uyumu hakkında bi bilgi yok. 14 ve 17 mm'lik 4 pistonlu kalipere sahip, Sram Guide benzeri.
arka aktarıcı üzerinde 3 yenilik var, birincisi Pivot-Tech dedikleri kablo taşıyıcının hareketli olması, böylece herhangi bi çarpışma ya da yüzey temasında hareket ederek zarar görmesini önlemek. 10 ve 11 kaset ile uyumlu

Diğeri ise CamClutch dedikleri tampon sistemi, yani bozuk zeminde giderken arka aktarıcımızın "skatıtaak" şeklinde bir ses çıkararak, arka aktarıcının düzgün çalışamaması, zincir üzerindeki gerilimin ve kontrolü kaybetmesi sonucu çekiş kaybı ve zincirin kadroya vurmasını önlemek için, arka aktarıcı üzerine bi damper eklenmiş, bu sayede zincirle teması kesilmeden daha kontrollü ve düzgün çalışıyor. hatırlarsanız Sram'in iddiası buydu ve Shimano buna karşı Shadow plus'ı piyasaya sürmüştü. Ama görünen o ki, istenmeyen salınımı önleme konusunda Box Comp. nirvanaya ulaşmış gibi.
PushPush shifter da 10 ve 11 uyumlu Sram Matchmaker kelepçesinde olduğu gibi daha fazla opsiyonla uyumlu olmak üzere tasarlanmış. İlginç kısmı ise her iki tarafta da çalışacak şekilde tasarlanması
