Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden bisiklet kullanıyorsunuz?

Hangi sebepler bisiklete biniyorsunuz?

  • Spor amaçlı sürüyorum.

    Katılım: 222 57,1%
  • Doğayla iç içe olmak güzel arkadaş börtü böcek falan.

    Katılım: 115 29,6%
  • İnsanlardan kaçıyorum.

    Katılım: 88 22,6%
  • Bıktım bu lanet şehir trafiğinden.

    Katılım: 78 20,1%
  • Keyfimin kahyasımın arkadaşım sanane!

    Katılım: 37 9,5%
  • Sosyalleşiyorum, güzel oluyor.

    Katılım: 70 18,0%
  • Yeni yerler keşfetmeyi seviyorum.

    Katılım: 116 29,8%
  • Özgür olduğumu hissediyorum.

    Katılım: 225 57,8%
  • Yol nereye ben oraya arkadaş, rotasızım ben.

    Katılım: 61 15,7%
  • Ulaşım amaçlı sürüyorum.

    Katılım: 129 33,2%
  • Kilo verip, form tutmak için sürüyorum.

    Katılım: 111 28,5%
  • Kafa dinlemek için sürüyorum.

    Katılım: 176 45,2%

  • Toplam katılım
    389
Bilkent üniversitesinde okuyup okula bisikletle giden tek kişi olmanın ayrıcalığını yaşamak için :) (karizmasından bahsetmiyorum bile ;))
 
Scudo
merhaba arkadaşlar ben de sizler gibi yıllarca bisiklete binmiş birisi olarak sormak istiyorum. motosiklet yerine neden bisiklet. 5 yıldır yılda 10bin km olmak üzere 50binkmdir motosiklet kullanıyorum

27 yaşındayım ve yıllarca ulaşım ve zevk aracı olarak bisiklet sürdüm. senede 5bin km bisiklet.ama o günleri düşündükçe hem özlüyorum hem de zormuş pedallamak diyorum.düşünsenize günde 10km den sonra yorgunluktan bi hal olmuşsunuz. günde 50km sürdüğümde oldu birinde hiç sormayın

acaba diyorum yeni bisikletler eskilere göre oldukça rahat mı. 5 km nin ardında kan ter içinde mi oluyorsunuz yoksa bir 20 km daha giderim bugün de diyebiliyor musunuz. çarşıya 3 kez daha gidip gelirim diyebiliyor musunuz.

şimdilerde yavaşyavaş göbekte çıkıyor:D bacak kaslarım da çok zayıfladı gevşedi. zevki de var hani alayım mı pişman olur muyum.

eski aluminyum kadro 18 vites mtb ile yeni mesela carbon kadro 10 kg luk sedona sc3 arasında yorgunluk farkı çok mu. yani 3 kere çarşıya gidince yorulduğum eski bisiklete göre sedano sc3 le 6 kere gidebilir miyim



okuduğunuz için teşekkürler.son paragrafı yanıtlarsanız çok sevinirim
mesajlarınız için şimdiden teşekkürler.cevap yazmasam da okuyorum yazacaklarınızı


yorucu olur mu yeni bisikletler
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır ATILGAN
yeni bisikletlerde tabii ki,sistemler yavaş yavaş değişiyor ve otomobiller gibi konfora yöneliyorlar.Bisiklet kullanmak için sağlığınızın yerinde ve moraliniz yüksek olmalı.Motoru hiç sevmedim ve sevmem.Ama bisiklette yokuş yukarı çıkarken zorlanıyorsunuz fakat,o lastik sesi özellikle en bayıldığım tarafı bu kardeş:D
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
eski aluminyum kadro 18 vites mtb ile yeni mesela carbon kadro 10 kg luk sedona sc3 arasında yorgunluk farkı çok mu

bu sorunuza şöyle cevap vereyim ...
karbon scale 30 scott model bisikletim 10 kilo 370 gram fark şudur eski ağır bisikletleri kullanırken evet uzun yollardan sonra bende bayağı yorgunluk oluyordu salcano 12 kilo idi onunla polineze defalarca gittim 75 km toplam ama rampalar öldürücü ....
şimdiki bisikletle ortalama 25-28 korumaya başladım ...
tabi daha az yorulma olmakta geçen 110 km yi ortalama 25-28 ile tamamladım ...yalnız hafta içi antreman yaparak, tabi kısa mesafe 50 km yi yüksek tempoda giderek ......
bu tip antremanlar oldukça faydalı olmakta ...
artı antreman yaptıkça yorgunluk azalmakta tabi bisikletin hafifliğide önemlide ama genede çalışmak lazım ....
 
dediğiniz yorulmalar olmuyor hani öyle 10kmde soluk soluğa kalma filan. daha geçtiğimiz pazar günü 85km yol gittim rampalarda vardı bilenler vardır kayseriden ankara yolu üzerindeki topaklı kasabasına. gittiğimde normal bi şekilde günüm devam etti dinleniyim yada ertesi gün akşama kadar yatmadım. Birde benim bisikletim hi-ten bianchi heralde bi 17kilo vardır. eğer bisikletim daha iyi olsa tabi yi olurdu ortalamam 18km değil 25km hız olabilirdi. rampaları 12km ile değil 16km ile çıkardım belki. yani sizin sandığınız kadar insanı yormuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
@halil halil

Ne 5 i ne 20 si? 5 km dediğiniz mesafeyi insan yürüme yürür zaten:)

Şöyle söylim, adam gibi antrenmanlar 100+ km ki bazı istisnai günlerde 200 ü geçtiği zamanlar da olur. Orta şekerler ise 50-100km arası oluyor genelde. bahsettiğiniz 20 km mesafelerde vücut zaten anca kıvama girmiş oluyor yeni yeni açılıyorsunuz, vücut bir ritme oturuyor.

Eğer ki 5 km de bitiyorsanız zaten motosiklet sizin için tek doğal tercih:)

Mesajımdan yanlış bir mana çıkarmayın sakın
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
ben 16.5-17 kiloluk çelik kadro bisikletle yapıyorum vaktim olursa 30 km veya yukarısı 5km nedir ki bisiklet için :)
 
yolun durumunada ve hava koşullarınada bağlı tabiki ama ancak 100 km den sonra yorulmaya başlıyorum günde en fazla aldığım yol 200 km de bırakıyorum antremansız olduğunuz zaman 5 km de bitmeniz normaldir yılda 10.000 km yapıyorum çok rahat uzun turlar için sadece pazar günlerim var olay kafada bitiyor antremn yapıp ben bu işi yapıcam derseniz zorlanmadan başarırsınız bisiklet olayına gelince şimdi 20 kg lık bir bisikleti gücünüzle itmek var 10 kg bir bisikleti itmek var e birde viteslerdeki rahatlık tabiki şıkır şıkır geçiyor daha seri vs...
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
Yeni bisikletlerin, eskilere göre daha avantajlı olduğu doğrudur.Ancak sizin fiziki özelliklerinizde çok bağlayıcıdır.Kendini aşan göbekten , incelen bacaklardan ve zayıflayan kaslardan söz ediyorsunuz.Etikili ve disiplinli bir spor yapmadığınız sürece bu durum artarak devam edecektir.Bu spor; illa bisiklet olmak zorunda değil , yeterki spor yapın...

Bizim neden bisiklet yaptığımıza (en azından benim) gelince;

Özgürlük hissi, Doğa anaya karşı "Tamam sen büyüksün ! ama bende varım" duruşu.Bu his, doğa sporlarının genelinde vardır.

Doğa ve mekanik sporlarına duyulan tutku.

Spor yapmış olmanın verdiği haz ve kendine güven.

Maddeleri çok uzatabiliriz...
 
salcano novayla yaz tatilinde ankaraadayken 10-15 kez günde 30 km yaptım.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
bence bisiklet otomobilden daha dahiyane bir buluş.azıcık güçle çok iş yapıyor ve masrafı yok.otomobildende daha zevkli.istemeden sporda yapmış oluyorum.
ben bisikleti spor amaçlı kullanmıyorum.yorulmadan bir yerden biryere gitmek için kullanıyorum.hızlı sürmek gibi bir derdim olmadığından hiç yorulmuyorum.otomobil gibi parketme derdide yok. iyiki varsın bisiklet hayranım sana.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
Bu soruyu kendime sorardım. Cevabım zamanla oluştu. Benim için sabah 6 da kalkıp garaja indiğimde bisikletin ufak bakımlarını yapmak bile çok zevkli. Ardından lastik sesi dinleyerek yol yapmak paha biçilemez. Turlarda arkadaşlarımla yaptığım sohbetler ömrümün en güzel sohbetleri diyebilirim.
Kaskımı takar yoluma bakarım. Arkamda bırakırım tüm olumsuzlukları. Uzaklaşırım 40-50 km tüm kötü duygulardan. Yokuş çıkarken terle dökülür bütün ruhsal kirlerim. İnişinde ferahlarım yorgunluğumu atarım. Eve döndüğümde bacaklarım yorgun olsa da ben huzur dolarım...
 
Benim için en önemli kısmı stres atma meselesi. Resmen kafam boşalıyor, rahatlıyorum pedal çevirirken. Bisiklete bindiğimde aldığım hazzı hiçbir şeye değişmem. Öte yandan, araba da kullanırım ama bisiklet hep ilk tercihtir. Mesela şehir içi ulaşımda araç trafiği son derece bunaltıcı. Bisiklette de ne kadar o trafiğin stresi de olsa, araba kadar değil.

Motorum olsaydı? Evet motordan da zevk almışımdır çocukluğumdan beri. Ama herşeye rağmen bisikletin yeri ayrı. Attığım terle sanki vücudumdaki birikmiş zehirleri atıyormuşum hissi veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
Bisikletle motosikletin ne ilişkisi var ki??? Bu ikisi arasında bağ kuran kişi zaten bisikleti hiç anlamamış demektir.

Siz neden arabaya değil de motosiklete biniyorsunuz diye de sorulabilir.. Araba daha güvenli, yağmur çamur derdi yok..

Keşke İstanbul'daki insanların yarısı bisikletin ne olduğunu kavrayabilseydi! En azından trafik derdi büyük ölçüde çözülürdü..
 
Gittikçe gitmek istiyor insan bisiklete binince.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
Motorumda var bisikletimde ve ikisininde zevki çok ayrı şöyle anlatıyım bisikletimi bi kere hic carsıya inmek icin kullanmadım ya yürürüm yada motorumla giderim uzun turlara bisikletimle cıkarım dogadan zevk almak yaşadığımı hissetmek ve o turu bitirerek bişeyleri başarmanın hazzına varmak için o bisikletimi kullanırım ve bisikletim motoruma göre çok kıymetlidir motorum kapının önündedir bisikletim evimin baş köşesinde motoru kullanma sebebim ise ruzgari hissetmek hoşuma gider trafikte normal bi taşıta göre oldukca fazla avantaj sagladıgı icinde kullanırım yani benim icin bi ulaşım aracıdır ama hicbi zaman bisikletin verdigi hazla kıyaslamam bile....
 
@mustafa kemal güler

Herkese teşekkür ederim. size ise 2 kere teşekkür ederim.tam soruma cevap olmuşsunuz.

bisikletin verdiği zevk tartışılmaz. motorsikletin verdiği zevk te ayrı.

nabızın 200 ü geçtiği ilk ve hemen hemen tek spor motosiklet

anladığım kadarıyla günlük hayatta ulaşım aracı olarak değilde genelde hafta sonları spor ve zevk amaçlı kullanıyorsunuz.

zaten iş hayatı temposunda ulaşım olarak sınıfta kalır bisiklet sanırım. ben iyi bir bisiklette pek yorulmam belki diyerek almayı düşünüyordum ama günlük hayatta enerji lazımken yorulmak mantık dışı.

bu arada hiç biriniz bisikletle 3 km ötedeki dersane fakülte benzeri yere güniçinde 5-6 kere gitmek zorunda olmayı bisikletle göze almaz sanırım.o yönden moto


hafta sonları gezi ise muhteşem olur eğlence ve göbek eritme bakımından



tekrar tekrar hepinize kucak dolusu sevgiler saygılar. en iyi bisikletler sizin olsun. lakin çaldırmayın:D
 
Geri