Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Konu 2 ana tür, mtb ve yol bisikleti karsılaşması ile yürüyor araya şehir bisikleti giriyor. Ha bide hiç anlam veremediğim cyrocosscular var. Hani şu lastiği kalın disk frenli her drob gidonlu bisikleti cyclocross sananları kastetmiyorum. Cycrocross bisikletin ne olduğunu bilip de mera harici kullananları diyorum. Gerçi tercih saygı göstermek gerek. Ben gravel kullanıyorum. Adı üstünde çakıl bisikleti. Soğuk asfalta da geliyor çakıllı yola da. Eskişehir'de şehir merkezi küçük, merkezden 5 - 10 km dışarı çık soğuk asfalt köy yolları, çakılları yollar başlıyor. Türkiye pazarına da girmeye başladı. Tavsiye ederim.
 
Scudo
Valla dağa çıkana kadar asfalta sürüyorüm zaten o dağ bisikleti alıp asfaltta süren kişlerin çoğu çoçuk ;)
 
Bu sayfada su nedenden bu nedenden diyoruz ama ben genelde kazak kirgiz japon kanallarini izliyorum. Dikkatimi cekiyor onlar da ayni sekilde mtb ile asfaltta gidiyor. Hem de adamlar bir yol yapmis... Yeni aklima geldi yabanci forum sitelerinde de bu konu konusuluyor mu acaba? Why mountain bike in the city?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@kadir karakaya aynen Japonya Kore taraflarındaki yollar kaymak gibi bende bir çok video görmüştüm. Yabancı en azından benim takip ettiğim forumlarda böyle bir konu yok. dünyada isim yapmış markalar hep kendi malları, alım güçleri belli bir seviyede ve döviz kuru gibi etkenlerle uğraşmadıkları için her türden bisikletleri var zaten. Ama yine de bizdeki gibi bir tartışmaya denk gelmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kadir karakaya
Bugün bisiklet mağazasındaydım bisikletlerin çoğu dağ bisikletiydi. All-round için kullanışlıdır desinler konu kapansın artık.
 
Lastik kalınlığı konusunda bir çok farklı fikir var ama araya fizik kuralları girince yorumlarımız önemsiz kalıyor.
İnce lastikler yağmur, çamur, hafif kar, kum veya daha iri taneli zeminde kayma eğilimindedir. Şimdi vay benim lastiğim şu hiç kaymadı, falan diyenler çıkacaktır. Ama ben onlara yukarıda yazdığım yol zeminlerinde hangi hızla ne kadar keskin viraj aldınız da kaymadı veya ne hızla bu zemine girdiniz gibi sorular sormayacağım. Mazgal konusunu ise hiç açmıyorum, konuşula konuşula sakız oldu artık. Benim dişli arazi lastiklerinden sonra maxxis overdrive exceller bana yağ gibi kayıyor kıvamında gelmişti ki lastikler 26 x 2.0. Yanları yanağa yakına kadar profilli ve dağ yolu da dahil karda bile kullandım.

Bütün bunların üstüne en son karar tabii ki hangi tür yolda ne sıklıkla kullandığınız üzerinden olmalıdır. Ben senede 2 gün karda bineceğim diye kar lastiği kullanmadığım gibi, temiz asfalttan çıkmayıp sadece güzel kuru yağışsız havada bineceğim diyene de kimse ince lastik kullandığı için bir şey diyemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkanbr
Kim hangi tarz bisiklet ile rahat ediyorsa onu kullanmalı , benim de mtb ile asfalta çıktığım oluyor kendimi daha rahat ve güvende hissediyorum. Sonuçta mutluysak sorun yok ;)
 
Sizce karbon dağ bisikleti (Ghost Lector 4.9) orta seviye şehir bisikletinden (Carraro Sportive 330) daha hızlı mı gider?
 
@Guanzo
kalkışta lector kafa çıkarır bir süre sonra artık cararo kaptırır dişli oranından dolayı bu arada lector ile sportive yi karşılaştırman tuhaf olmuş arkdaşınla yarışacaksan kısa mesafeleri tercih et geçme şansı düşsün
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
bence her insan istediği bisilete istediği yerde binebilir ben kahramanmaraşın elbistan ilçesinde oturuyorum ve yeni eldiven kullanmaya başladım ancak tüm insanlar bana alaycı bir şekilde baktı ne yani yol bisikleti olmayan eldiven kullanamaz mı kardeş yav??
 
  • Beğen
Tepkiler: FuBu ve kerem E
yaşadığım şehir kıyıda olduğu için yağmuru çok görüyor bazen kar yağıyor aslında mtb almak banada akıllıca gelmedi ama arakadaşımın merida reacto 400ünü kullandım bisiklet adeta uçuyordu 1 haftalık süreçte şehir içinde hele hele 8.00 17.00 da oluşan olağan üstü trafik olsa bile aralarda fıtı fıtı geçip gidiyor idim fakat kendimi övmek gibi olucak ama belki refleksim iyidir belkide bir şekilde yetenek kazanmışımdır frenler ile ani engellerde durmak yerine gidon ile freni kombinasyonlayıp engellerde kaçabiliyor idim gece yarısı trafikte maks 1 araç varken sahilde turalamak istedim sahil bandın başladığı yere kadar asflatta 1.2 km sürmem lazım idi zaten boş ben hızımı almış idim fakat sabaha doğru aslfaltı da sullayan çim sullama makinası bisikleti aniden virajda iken bisikletin arka tarafını dışarı kaydırdı anlık refleks ile gidonu terse kırıp yanlama diye tabir edilen şekilde bir bacağımı dışarı çıkrarak virajı o hızla aldım fakat öz öte durunca elerimin tirediğimi farkettim ufacık bir su çiselemesinde 35 30 gibi bir hızla kayıyorsa benim uzak durmam lazım idi yol bisikletinden o gün arkadaşa bisikleti iade edip yorumumu yaptım bisikleti kullandığım anda ivmelenmeleri ile insanı mest ediyor idi ama bana tehlikeli geliyor çünkü bisiklete ne kadar basarsan o kadar yürüyor insan daha fazla hız istiyordu hız=felaket denkleminden dolayı mtb kullanıyorum kendimi hem toprak hem mıcır hemde taşlı yollarda kendimi rahat ettiriyorum bence insan hangisinde hoşuna geliyorsa onu almalı şehirde mtb kullanan çoçuklara tavır gösterenler ile bakış açım şu çoçuk zaten bilinçsiz alıyor bisikleti frenler zaten durmak için değil lastiklerde ince tecrübe desen neredeyse hiç yok ver bakıyım yol bisikletini neler oluyor çoçukların mtb alıp şehirde kullanmasına karışılmamalı zaten insan bellirli bir yaşa gelince kendi tercih ve ihtiyacını öğrenince doğulayıp tercih yapar
 
Dağ bisikletiyle en yüksek hıza ulaşan sanırım benim :)
e8c5aff2ffa1709777feda88a2a6d0d2.jpg
 
Başlığa gelen mesajlardan; ilk mesajları ve değerli bilgiler içeren tecrübeli arkadaşlarımızın mesajlarını okumadan yazanları ayrı tutarak söylemek gerekiyor ki, dağ bisikleti alıp o halde herhangi bir modifikasyon vs. yapmadan kullananlar ile benim gibi pek bilinçli olmadan ve bütçe sebebi ile dağ bisikleti alıp sonradan ufak ufak tur/şehir bisikletine çevirenleri ayırmak gerekiyor. Şahsen kendi adıma benim gibi yapınca tadından yenmiyor, çünki her bir bileşenin iyi yanlarını bir araya getirmiş oluyorsunuz. Hatta bu sayede parçalar, fiyatları, tam olarak işlevleri ve bisiklete kattıkları hakkında bir çok bilgi ve tecrübe ediniyorsunuz.(Tabii bu forumu okuyup bilgi almanın değeri paha biçilmez)

Yaptığım ilave ve değişiklikler sonucunda ortaya çıkan durumu fikir vermesi açısından tekrar mesaja ekledim. Bu tür durumda olan veya bu şekilde yapmak isteyen arkadaşlara yaşadıklarımı elimden geldiğince paylaşırım.IMAG0872.jpg
 
@ProfessionaL

Mantıklı aslında
 
Bence bunların temeli : Bir boy büyük al seneyede giyersin,anlayışı. :D Mtb al,hem daha ucuz hem daha rahat hemde daha sağlam. Daha ne olsun.? Yol alsan,en fazla daha hızlı gidersin. Hızda adamı öldürür. Üstelik mtbler yol bisikletlerinden daha ucuz. Şehir içi yol dersin ama her herde taş çakıl,hendek,kasis var. Tek bir kasiste yol jantını pert edersin,kaldıki kadro kırılmaya dursun. Arada birde şehir bisikleti var, lakin oda mtb ile yol bisikletinin ortasında.İkiside değil, ne mtbnin gücü ve rahatlığı var, ne de yol bisikletinin hafifliği,aeroluğu hızı var. Son olarak mtb alırsan hem arazide hemde şehir içinde kullanırsın.
İşte bütün bunlar kişileri mtb almaya itiyor,önceden gelen bir alışkanlıkta var tabi.Eskilerde yol bisikleti o kadar yaygın mıdı?
Ha bana sorarsan,ben rahatlıktan çok serilik,hafiflik,hızı tercih ederim ve yol bisikleti derim.Ha bulunduğum yer, velesipitlik seyyahın gibi bir çok dağ, parkur gibi bölgeleri kapsıyorsa mtb derim. Bunlardan en iyisi ise ikisine birden sahip olup yerine göre kullanmak.havaya göre giysi giymek gibi bir şey.??
 
Biraz da bisiklet satıcılarından kaynaklı gelene geçene mtb çakıyor ver mtb ‘yi kafa rahat akarı yok kokarı yok 15/20 kilo tank mübarek, dağ tepe bayır . Bir de alt orta sınıf önce paraya bakıyor. Hem 2.5 lira olsun hem şöför mahali olsun istiyor. Param Yok diyor gondola biniyor , hastayım diyor dondurma yiyiyor. Enteresan bir durum var sosyolojik mi dersin psikolojik mi dersin söyle canım ne dersin?
 
Dağ bisikleti, biz yapmayayım diye babam ve annemin tercihi idi. Babam, james dean gözlüklü, motosikletine eğilmiş poz vermiş siyah beyaz resminden bize yıllar öncesinden tebessüm ederken, nedense benim motosiklete, haliyle 2 tekerlekli hızlı giden bir şeye binmemi istemediler. Benim tercihimin sebebi aile baskısıydı. Yaklaşık 18-19 yıl dağ bisikletinin asfaltta yükünü çekmişliğim bundan. Bir de bizim yollar zaten yamalı, mazgal yarıkları yollara paralel, kesiği çatlağı bol. O nedenle de çok kızamıyorum geçen o yıllara. Bir kez sds bisiklette drop bar yol bisikleti deneyince, bana göre olmadığını da anladım. Aklımı flat bar yol bisikletleri çeldii. 3 yıl kadar da sedona istanbul kullandım. Üzerindeki lastik durano, schwalbeden. Yanılıp azıcık topraktan geçeyim deseniz üzerinden geçtiğiniz her taşı sayarsınız. Kıyaslamadan başlığın sorusunun yanıtı, sponsorum babam, istemediği için dağ bisikleti alıp şehirde kullandım. Yıllarca.
 
Bu konuyu çamurluk konusunu başlıkta da sormuşlardı, Markası olmayan oem bir çamurluk. Benim maşada rst marka. Ön iç ortada vida deliği vardı. Alttan ise tellerini hafif eğerek tekerlek göbeğine vidaladık. Çamurluk için tavsiyem mutlaka önü en az tekerleğin %30-40 ını kapatacak, arkayı da en az %50 kapatacak ve paçalı modelleri tercih etmeniz. Yoksa çamuru suyu falan tutmuyor. Pahalı bir marka model de olmasına gerek yok düzgün dursun ve hafif veya plastik olsun yeter. Tekerleklerim 26 inç
 
hahahahah dağ bisikleti neki ben fat bike kullanıyorum ,ve şimdiye kadar niye aptallık! edip almamışım diye'de hayıflanıyorum. yolun bile yüzüne bakmıyorum.
 
Geri