Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Araç 2017 İnsignia öyle valizle vb yolculuk yapmıyoruz 2-3 kıyafet askısı 2 ayakkabı kutusu yetiyor ki Mosso marine katlanıldığında aracın arka koltukta ayak konulan yerine bile sığabilir gibi geliyor, Asansör aşırı küçük 2 kişi dip dibe girip zor sığıyor bi katlanmayan 24 inç bisiklet bile sığmaz diye düşünüyorum. Araca takılan aparatlarda hem pahalı hem çirkin olacaktır bununla birlikte güvenli olduğu konusunda ne pederi ne kendimi ikna edebilirim

Aracın üstünde taşımada sürüş güvenliğini tehlikeye düşürmez, eğer ürünün sağlam ve kaliteliyse. Aracı zorlayıp savurttukları halde düşmüyor, üstelik vidalı bile değil vantuzlu modeller... Yok hırsızlık anlamında soruyorsan, istersen en kalın zincirle bağla yine çalınır. Bence sen katlanabilir MTB'nin ne kadar hacim kapladığını gidip gözünle bir gör, çünkü 26" jantlı bisiklet ayak konulan yere anca Skoda Kodiaq gibi araçta falan sığar.
 
Scudo
Aracın üstünde taşımada sürüş güvenliğini tehlikeye düşürmez, eğer ürünün sağlam ve kaliteliyse. Aracı zorlayıp savurttukları halde düşmüyor, üstelik vidalı bile değil vantuzlu modeller... Yok hırsızlık anlamında soruyorsan, istersen en kalın zincirle bağla yine çalınır. Bence sen katlanabilir MTB'nin ne kadar hacim kapladığını gidip gözünle bir gör, çünkü 26" jantlı bisiklet ayak konulan yere anca Skoda Kodiaq gibi araçta falan sığar.
doğrudur hocam ancak sadece taşıta sığdırma değil (ki mosso marine 26yı gördüm çok rahat sığar geotech biraz farklı olabilir bilmiyorum) eve sığdırma. 24 inç s kadro bisikleti bile ne asansöre ne eve sokamam o yüzden 26 inç katlanır bakıyorum. Bisiklet dünyasında 26 inç katlanırlar niye çok kabul görmüyor anlamıyorum açıkçası. Hani 20 inç dosya çantası boyutuna düşüyor iyi güzel de 26 inçte orta boy hadi kimseyi kırmayalım büyük boy valiz boyutunda oluyor yani öyle devasa bişi değil
 
doğrudur hocam ancak sadece taşıta sığdırma değil (ki mosso marine 26yı gördüm çok rahat sığar geotech biraz farklı olabilir bilmiyorum) eve sığdırma. 24 inç s kadro bisikleti bile ne asansöre ne eve sokamam o yüzden 26 inç katlanır bakıyorum. Bisiklet dünyasında 26 inç katlanırlar niye çok kabul görmüyor anlamıyorum açıkçası. Hani 20 inç dosya çantası boyutuna düşüyor iyi güzel de 26 inçte orta boy hadi kimseyi kırmayalım büyük boy valiz boyutunda oluyor yani öyle devasa bişi değil

Benim şunu veya bunu al gibi fikrini değiştirme çabam yok bu arada, sadece bahsettiğin fikirlerin eleştirisi.

Dünyadaki en kaliteli katlanır bisikletlerin bile "katlanır" olmasından ötürü benzer handikaplar var. Özellikle mekanizmaların rijitliği. Bununla ilgili yabancı kaynaklardan video izlemen faydalı olur. Bir de hız konusunda 20" için endişen var galiba, forumda brompton kullanıcısı bir üyenin oldukça hızlı gidebildiğini söylediği mesajlara denk gelmiştim. Yani hız sadece lastik boyu ve vitesler değil senin pedal kabiliyetinden de etkileniyor.

Bir de şu dediğini anlamadım: "24 inç s kadro bisikleti bile ne asansöre ne eve sokamam o yüzden 26 inç katlanır bakıyorum "
 
Benim şunu veya bunu al gibi fikrini değiştirme çabam yok bu arada, sadece bahsettiğin fikirlerin eleştirisi.

Dünyadaki en kaliteli katlanır bisikletlerin bile "katlanır" olmasından ötürü benzer handikaplar var. Özellikle mekanizmaların rijitliği. Bununla ilgili yabancı kaynaklardan video izlemen faydalı olur. Bir de hız konusunda 20" için endişen var galiba, forumda brompton kullanıcısı bir üyenin oldukça hızlı gidebildiğini söylediği mesajlara denk gelmiştim. Yani hız sadece lastik boyu ve vitesler değil senin pedal kabiliyetinden de etkileniyor.

Bir de şu dediğini anlamadım: "24 inç s kadro bisikleti bile ne asansöre ne eve sokamam o yüzden 26 inç katlanır bakıyorum "

Zaten asıl öğrenmek istediğim şey bu bisikletlere güvenip dağa bayıra girilir mi onu öğrenmek, katlama mekanizmalarından dolayı sıkıntı yaşayacağını tahmin edebiliyorum ve bu yüzden endişeleniyorum.

20inç benim için tek sıkıntısı hız ve tork değil dağ taş patika yollarda aşırı sıkıntı yaşatması. Hız ve tork sonradan geliyor ki bende ilk kez yetişkin bisikleti alacağım

Anlatmaya çalıştığım şuydu: Küçük kadro küçük jant bisikleti bile katlamadan asansöre sokamam o yüzden katlanır bir model bakmaktayım. Evet katlanır olmayan bir model daha güvenli vb ancak bu apartmanda yaşarken benim için bir günlük bir deneyim olur; ya çalınır ya yukarıya çıkaramayacağım için satarım.
 
doğrudur hocam ancak sadece taşıta sığdırma değil (ki mosso marine 26yı gördüm çok rahat sığar geotech biraz farklı olabilir bilmiyorum) eve sığdırma. 24 inç s kadro bisikleti bile ne asansöre ne eve sokamam o yüzden 26 inç katlanır bakıyorum. Bisiklet dünyasında 26 inç katlanırlar niye çok kabul görmüyor anlamıyorum açıkçası. Hani 20 inç dosya çantası boyutuna düşüyor iyi güzel de 26 inçte orta boy hadi kimseyi kırmayalım büyük boy valiz boyutunda oluyor yani öyle devasa bişi değil
Katlanır olarak bende elektrikli de var 20 inç lastikli, elektrikli düşünüyorsanız yokuşta çekişin daha iyi olması için ufak tekerli yapıyorlar elektriklide büyük tekere 250 watt motorun yetmediğini duydum başka yerlerden. Yoksa elektriksizse bence de büyük teker düşünmeniz daha iyi olur.
Katlama mekanizmalarıyla ilgili nasıl sıkıntı olabilir mesela, kilitleme sistemleri sağlam tutuyor ben hiç sıkıntı yaşamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: berkayaltok
Yani mesela gravel bisikletlerle patikaya giremeyiz, kadroya zarar veririz ve gidonu tutamayız, çünkü düz maşalı, öyle mi?

Ya Sundu çalışanının söylediği aklınızda yanlış kalmış, ya çalışan elinde olmayan bisiklet yerine başka bir bisiklete yönlendirmeye çalışırken uydurmuş, ya da rahmetli daha düzgün eleman seçimi yapmalıydı.
Sundu Bisikletin karşıyaka şubesi de aynı şekilde yanlış bilgiler veriyor. 1,68 adama 56 kadro Mosso yol bisikleti sattılar, bu sana olur sürersin sıkıntı yaşamazsın diye diye. İki ay sonra bel, boyun ve bacak ağrılarından bisikleti bıraktı arkadaş
 
  • Üzgün
Tepkiler: MakRo ve Spartiat
çankaya sundu bisiklete bir çok defa gittim ellerinde olmayınca yanlış yöne çok defa yönlendirdiklerine bir çok defa şahit oldum 1.90 boyunadki bana 17 inch kadro vermek istediler olmaz dedim arazi için bir küçük kadro boyu ideal dediler

Sundu Bisikletin karşıyaka şubesi de aynı şekilde yanlış bilgiler veriyor. 1,68 adama 56 kadro Mosso yol bisikleti sattılar, bu sana olur sürersin sıkıntı yaşamazsın diye diye. İki ay sonra bel, boyun ve bacak ağrılarından bisikleti bıraktı arkadaş

Demek ki

... rahmetli daha düzgün eleman seçimi yapmalıydı.
 
Dağ bisikletlerinin tasarımları daha çok hoşuma gidiyor, ormanların derinliklerini merak edip keşfetmeyi sevdiğim için kullanıyorum. Yol bisikleti alıp tangır tungur bir arazide gidemeyeceğim için tercih ettim. Ama bir MTB öylemi istediğin yere düşünmeden gidebilme imkanını seviyorum. İster şehir, ister uzun yol, ister arazi sürüşleri hepsini yapabildiğim tek alet. :) Bir köyden geçip eybeğe tırmanmak sonrasında asfalttan yokuş aşağı salıvermek bunu yol bisikletinde nerede yapıcan ;)
 
Dağ bisikletlerinin tasarımları daha çok hoşuma gidiyor, ormanların derinliklerini merak edip keşfetmeyi sevdiğim için kullanıyorum. Yol bisikleti alıp tangır tungur bir arazide gidemeyeceğim için tercih ettim. Ama bir MTB öylemi istediğin yere düşünmeden gidebilme imkanını seviyorum. İster şehir, ister uzun yol, ister arazi sürüşleri hepsini yapabildiğim tek alet. :) Bir köyden geçip eybeğe tırmanmak sonrasında asfalttan yokuş aşağı salıvermek bunu yol bisikletinde nerede yapıcan ;)
Anlattığınız olayın tam adres bence MTB değil, gravel. Yol, dağ, şehir. Hepsinden bir parça. Gravellerde çoğunlukla amortisör yok ama bazılarında mevcut.

Elektrikli gravel: Cannondale Topstone Neo Carbon Lefty 3

Cannondale-Topstone-Neo-Carbon-Lefty-gear-patrol-slide-1-jpg.webp


Ters süspansiyonlu bir gravel: Santa Cruz Stigmata (çatal Cane Creek)

DSC_6945.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: by0ne
Her ortamın bir bisiklet türü var bu bir gerçek .

Şöyle bir olayda var , bizim yollarda çukur vs de oluyor o anlarda insan dağ bisikletini arıyor.

Tabi yollar yüzde 85 şehir bisikletine uygun .

O çukurlar içinde gidip dag bisikleti alıp kullansak bu sefer daha fazla efor sarf edeceğiz.

Her yolun kuralı var.

Ankara’da arazi bölgeleri zaten köpek kaynıyor , dağ bisikleti alıp sürecek yerde yok , keyfini çıkarma anlamında yani
 
Amortisörsüz ve dişsiz lastikli mtb'ler bizim yollarımız için en uygun bisiklet diye düşünüyorum. Kendi dağ bisikletime düz maşa takıp lastikleri 40 mm yapınca hem hızım arttı hem de gereksiz ağırlıktan kurtuldum. İmkanı olanlar mutlaka yapmalı çok fark ediyor.

IMG_20240906_150814_376.jpg
 
Dün Kuşadası-Seferihisar yolunda yol bisikleti ile giderken arkada 2 çanta+gidon çantası, lastikler dişli arazi lastiği olan mtb'li bir Rus denk geldi.
Adam 20km arkamdan hiç ayrılmadı. Ortalama 35km/s, yolun aktığı yerlerde 40-45km/s, inişlerde 55-60km/s gittik. Hayatımda ilk defa bir mtb'linin bu kadar hızlı gittiğine şahit oldum 😳
 
  • Beğen
Tepkiler: by0ne
Dün Kuşadası-Seferihisar yolunda yol bisikleti ile giderken arkada 2 çanta+gidon çantası, lastikler dişli arazi lastiği olan mtb'li bir Rus denk geldi.
Adam 20km arkamdan hiç ayrılmadı. Ortalama 35km/s, yolun aktığı yerlerde 40-45km/s, inişlerde 55-60km/s gittik. Hayatımda ilk defa bir mtb'linin bu kadar hızlı gittiğine şahit oldum 😳
Edirne Yol Yarışında yarışan bir Yunus vardı. Yol bisikletliler kesin motor var diyorlardı. Son düzlükte bile yolcularla aynı yarış temposundaydı.
Değerli dostlarım @Semih Cavdar ve @trainspotting35 daha iyi biliyorlardı diye hatırlıyorum
 
Dün Kuşadası-Seferihisar yolunda yol bisikleti ile giderken arkada 2 çanta+gidon çantası, lastikler dişli arazi lastiği olan mtb'li bir Rus denk geldi.
Adam 20km arkamdan hiç ayrılmadı. Ortalama 35km/s, yolun aktığı yerlerde 40-45km/s, inişlerde 55-60km/s gittik. Hayatımda ilk defa bir mtb'linin bu kadar hızlı gittiğine şahit oldum 😳
MTB'li adam alisinca o kadar surtunmeye ona zor gelmiyordur artik :D
 
Edirne Yol Yarışında yarışan bir Yunus vardı. Yol bisikletliler kesin motor var diyorlardı. Son düzlükte bile yolcularla aynı yarış temposundaydı.
Değerli dostlarım @Semih Cavdar ve @trainspotting35 daha iyi biliyorlardı diye hatırlıyorum
Aynen youtubede videosu var, yanından geçip gittikleri onda motor var diye kendilerini avutuyorlar :koptum: :koptum:
 
MTB'li adam alisinca o kadar surtunmeye ona zor gelmiyordur artik :D
Yolda MTB'li arkadaslar denk geliyor, genelde 15-20km/s hizlarla suruyorlar. MTB icin 35km/s ortalama hiz nedir yahu 🤨
Biraz muhabbet ettik adam 53 yasinda, bisiklete binmeye cocuklugunda gazete dagitmakla baslamis.
Izmir'de 53 yasinda adi Ilya olan bir rus denk gelirse sakin adama yol bisikleti ile hava atmayin
 
  • Beğen
Tepkiler: Duke9701
Yolda MTB'li arkadaslar denk geliyor, genelde 15-20km/s hizlarla suruyorlar. MTB icin 35km/s ortalama hiz nedir yahu 🤨
Biraz muhabbet ettik adam 53 yasinda, bisiklete binmeye cocuklugunda gazete dagitmakla baslamis.
Izmir'de 53 yasinda adi Ilya olan bir rus denk gelirse sakin adama yol bisikleti ile hava atmayin
Valla dogrudur bir mtb surucusu olarak ben de hizli kullaniyorum yalan yok.
 
Lastik basıncı yüksek bir mtb draf da yol bisikleti kadar akıcı yol alabilir bunda şaşılacak bir durum göremiyorum açıkçası. Ama iş normal hallere döndüğünde bir mtb de yol bisikleti kadar aerodinamik pozisyonda durmak hem fiziken zorlayıcı hem de kontrolü azaltıcı bir durum. İkincisi mtb lastiklerine çok hava basıldığında yerle temas azalır sürtünme azalacağı için hız artar ama yol tutuşu aynı oranla yere temas eden bir yol lastiğinden çok daha az olur. Ftp si 3.0 w/kg olan bir yol grubuna 4.0 w/kg bir mtbci koyarsan da izlemesi eğlenceli olur.
 
Geri