Sevgili bisikletciler ben izmirde oturuyorum birazda yokuş bir yerde ve bir arkadasimin dağ bisikletini bir gün alip spor salonuna gittim inmesi acayip zevkliydi ama cikarken öldürdü beni ve ben bisikleti tasidim çoğunlukla. Bundan bir 6 ay sonra kendime carraro sportive 224 aldim cok memnunum
aslında yazcak olduğum şey lastikle ilgiliydi mobilden girince sorun oldu. benim lastiğim ince yol tutuşu hakkında ne dersiniz bilmem ama ben ciddi hızlarla yokuş aşağı inerken baya bir yatırabiliriyorum bisikletimi yol tutuşuna kesinlikle güveniyorum. ben daha bisiklet işinde 1 aylık tecrübeyle geziniyorum ama dağ bisikleti almayıpta carraro sportive 224 aldığım için çok memnunum tavsiye de adiyorum hatta paranız daha çoksa 225 alın. uşakta yollar nasıl bilmiyorum ama izmirde benim gibi yeni başlayan biri dağ bisikletiyle hiç bir şekilde atatürk mahallesine bisikletinden inmeden herhangi bir vitesle tırmanamaz ama ben carraromla tırmandım çok rahat ettim. biri salcana ng650 idi o zorladı modelden mi bilmiyorum. yanlışım varsa cahilliğime verin bu konudaki.
şehir bisikleti dağ bisikletinden hızlıdır doğru. aynı yokuşu da daha hızlı çıkar. mtb nin sürtünmesi daha fazla olduğu için rahat çıkmak istiyorsan vitesi düşürürsün de çıkarsın ama yavaş çıkarsın,sonuçta zamandan kaybedersin. ben sadece yokuşların yormadığını,yanlış vitesin yorduğunu söylemek için yazmıştım. seçiminiz güzel güle güle kullanın
hakkaten ya. bana da büyük kadro verdiler. zaten son kalmış. medium almaya gittim ancak tek kaldığı için large almak zorunda kaldım. hatta ölçtükte kadro boyunu. ilk defa aldığım için acemiliğime geldi,bi boy büyüğünden bişey olmaz dedim ama yanlış yapmışım. bu olayda bana ders oldu
Maalesef size uygun kadro elimde yok hatalı ebat vermeyeyim yerine sırf satmak için bişey olmaz deyip çakıyorlar ellerinde ne varsaut:
@Hakan Yıldırım
Birde dikkatimi çekti, birçok arkadaş aynı enerji ile daha çok yol gidiyorum şehir bisikletinde diye.
Bu ne kadar da kişiden kişiye değişen bir konu. Zira bende nedense ne kadar enerji harcarsam o kadar iyi diye düşünüyorum.
Bisikletim toplamda 20 kilo, sırt çantam vardır bir 6-7 kilo, ben 70 kiloyum ve pedallara asılıp hasanpaşa evlendirme dairesinden kuyubaşına çıkana kadar
harcadığım enerjiye bayılıyorum. Vücudumun işlediğini hissediyorum sürekli enerji harcayıp,gideni aldığım gıdalar ile yerine koyarken..
Mtb ile kalın lastikle asfaltta kullanılırsa tabi ki yokuşta zorlayıcı olacaktır. Mtb her yola gidebilecek yapısı var. Asfalt lastiği de takılır. Şehir bisikleti ile arazili yapıya uygun değildir. (link)
küçük tekerli ve küçük dişilileri olduğu için mtb bizim gibi sporcu olmayan bisikletçilere hitap ediyor.. gücün ve formun yerindeyse tabiki asfaltta yol bisikleti
Bisiklet kullanmak için çok güzel bi şehirde yaşayan ben fully bi mtb kullanıyorum çünkü burası (marmaris) gezilebilecek bir sürü patika dag yolu vb sahip ve ben çamurdu dag tepeydi pek bi severim suan uzun turlara malesef zaman ayıramadıgımdan fully bisikletim bana gayet yeterli ama artık daha uzun çaplı turlarda iyi olurdu diye düsünmeye başladıgımdan yine mtb olmak kaydıyla değişiklige gitmeyi planlıyorum açıkcası herkes kendi kullanım tarzına göre bisiklet almalı yol bisikletlerini güzel gerekli ve sevimli bulsamda sanırım ikinci bir bisiklet alıcak hale gelmeden almayacağım
Her bisikletin bir üretim amacı ve buna bağlı olarak bir kullanım sahası vardır o bisiklet şurada gitmez burada bu bisiklet gider diye bir kaide yoktur sadece şartlarınızı zorlamış olursunuz herkes hangi bisikleti severek kullanıyor ise öyle devam etsin ama şu dağ bisikletini yol bisikleti ile kıyaslamayı lütfen bırakın adı üzerinde birisi dağ için birisi yol için üretilmiş şehir bisikletleri de gayet amaca uygun o halde sorun yok pedallayın gitsin
tarz olarak ,asfalttan stabilize yollara ve oradan düz zeminli toprak yollara geçmeyi sevdiğim için cyclo cross bisiklet tarzını severim ,,,bence herkes tarzını belirler ise sorun olmayacak tabi,,
Benim MTB seçimim tamamen maddi nedenlerden ötürü oldu.Eğer el veriyorsa Cyclocross alarak hem şehir hemde hafif arazı yapabilirsiniz.
15.000Km Tekirdağ-İstanbul arası 1.90 Cst Traveller Dişsiz Lastik MTB kullandım.
Bu süre içerisinde şehirde MTB kullanmanın zorunlu olmadığını anladım.Fakat her kmde de zevkle bindim.
Eğer şehirde sürekli MTB kullanıyorsanız kış aylarında kesinlikle çamurluk edinilmeli.Yoksa aniden bastıran yağmurda arkanız çamur deryası olur.
Özellikle gece kullanıyorsa ışıklandırma edilmeli.
Kalın lastik kullanıp ince ve asfalta uygun olana geçerseniz farkı hissedersiniz.
Evet arkadaşlarım, yazılanlardan anladığım kadarı ile, MTB nin estetik ve bazı teknik(kullanıma bağlı olarak görecelei) sebeplerden dolayı
tarafımızdan almak üzere seçilmiş olmasına rağmen bazı donanımlarını (ki öncelikle lastikler) değiştirerek ve/veya ekleyerek şehirde kullanıma
uygun hale getirebiliyoruz. Bu sayede amacımıza en çok uyan hibrid bisiklete kavuşuyoruz.
Şehir ve yol bisikletlerine gelince onları da alıp bazı değişiklik ve/veya ekleme-çıkarma ile kendimize uyduruyoruz.
Ancak MTB-den yol veya şehir bisikletine benzetmek şehir bisikleti alıp onu değiştirmekten daha kolay.
Şehir-yol bisikletleri MTB ler kadar değişiklik ve aksesuar eklemeye gelmiyor.
sedona 650 b kullanıyorum. Benim öyle çok uzun uzadıya yol bisikleti ile pedallayacak uzun mesafe gidecek vaktim yok. şehir içi trafiktede mecburen kaldırımları felan kullanıyoruz. bundan sebep yol bisikleti mantıklı gelmedi. Dağ bisikleti aldım. ilk aldığımda 35 psi hava ile kulanıyordum. schwalbe rocket ron lastiklerim var. 55 psi a kadar hava basmaya imkan veriyor. 5 psi bastım o şekilde gidiyorum. Bisikletin akıcılı belli oranda arttı. Bu arada konya da yaşasaydım kesinlikle tur yada yol bisikleti kullanırdım.