Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti?

@CandanC

aklımdan geçenleri yazmışsın :D aynen katılıyorum
 
Scudo
çoğu insan MTB kullanır,
çünkü yurdumuzda çoğu insan için tek kıstas fiyattır.
MTB lerde nispeten yol ve tur bisikletlerine göre ucuz olduğu için MTB alınır.
bizim insanımızda sahip olduğu şeyi eleştirecek cesaret olmadığı için MTB sine aşık olur ve herkese MTB tavsiye eder. MTB nin lastiğine bakıp tatmin olmak nedir Allah aşkına???
şöyle bir karşılaştırma yapayım olayı daha iyi kavramanız için,
bir kamyonet alarak şehir içinde istediğiniz yolda kullanabilirsiniz.
otomobilin gittiği her yolda gider.
otomobilden daha ucuz ve otomobilin gittiği her yolda gidiyor diye otomobil ihtiyacı olan birisinin kamyonet alması ne kadar mantıklı?
bundan 200 sene öncede dünyadaki herkes dünya düz diyordu.
çoğunluğa bakmayınız.
ihtiyacınız doğrultusunda alım yapınız.
yol bisikleti spor araba gibidir, hızın zevkini çıkarırsınız.
tur bisikleti bir karavan gibidir, herşeyinizi yükler ve rahat ederek tur yaparsınız.
MTB bir kamyonet veya arazi taşıtı gibidir. heryere girersiniz , her yolda gidersiniz. ama ne bir spor arabanın yaptığı işi yapabilir nede bir karavanın yaptığı işi yapabilir.
karar sizin
 
Arada kaldıysanız HYBRID(melez) bisiklet öneririm :)
 
Arazi kullanımı için mtb, şehir içinde kesinlikle yol bisikleti. Mtb yol bisikletindeki akıcılığı, hızı ve konforu veremez. İkisinin kullanım amacı ve zevkleri farklı
 
@c. kırmızı

evet doğru demiş :) şehir içinde dolaşan traktörler gibidir mtbler :) o kalın lastiklerle uzun yol yapmak işkence gibidir basarsın basarsın gitmez :)
bende başta mtb kullanıyordum şehir içinde olsun dışında olsun sonra yol'a geçtim anladımki mtbler birer ağır taşıt gibi birdaha mtbye binmedim :) tabi zevki ayrı bi güzel zıplama,hoplama vs ama uzun yol için ya şehir ya yol yada hybird :)
 
mtb düşmanları pis zenciler sizi :D
ben bisikletimle istediğim yolda süremiceksem kaldırımdan kaldırıma hoplayamıcaksam ben bisikletten zevk alamam.
hızlı gitmek se benim mtb de hızlı gidiyor. daha hızlı gitmek istersem zaten bisiklet almazdım gider motosiklet alırdım.

edit: konu başlığına cevap vermek gerekirse
uzun turlara çıkmayacaksan dağ bisikleti her yolda gider. asfaltta da gider dağda da gider çimde de gider çakıl taşlı yollarda da gider abidik gubidik bozuk yollarda da gider. gider babam gider. dere tepe düz gider az gider uz gider.
yol-yarış bisikletini tercih edenlerin çoğu sadece asfaltta sürmek isteyenler uzun yola çıkmak isteyenler
 
ben istanbul avrupa yakasındayım ve dağ bisikleti kullanıyorum ki o bile zor dayanıyor. ülkemin yolları zaten düzgün değilki en iyi asfalt, stabil yoldan biraz daha hallice olduğundan dağ bisikleti idare ediyor. :)
 
@emre savuran

avrupa yakasının genel durumunu bilmiyorum ama bizim burada da yolların dağlardan aşağı kalır tarafı yok. bağcılardayım bende.
yolların bazı yerlerini düzeltecez diye iyice bozmuşlar. yollarda hoplaya hoplaya gidiyoruz.
 
@c. kırmızı
unkapanı köprüsünde sağdan gidemiyorsun okadar güzel asfalt yapmışlarki kenara yaklastığın anda sonradan atılan asfalt yüksek kalmış ve seni bir anda yola doğru itekliyor. sonrasıda iç açıcı değil yani yollardaki yarıklar, delikler, sonradan atılan yamuk yumuk yamalar, yolun ortasına damlatılmış asfalt maaşallah tepe oluşturmuş, yani kısacası avrupa yakası asfalt değil stabil yol :)
 
MTB'ye laf atan kisiler daha dogru dürüst MTB görmemisler hayatinda, ondan tabiki MTB'nin ne oldugunu bilemezler. Hakarete gerek yok, MTB'de iyi YOL'da iyi, hem bisikletciyiz diyorsunuz hem de ayrimcilik yapiyorsunuz.
Sizlerden bisikletci olmaz kusura bakmayin.
 
Her bisikletin tasarim nedeni var, kullanim sekli var.
Her kullanicinin tarzi, tercihi, butcesi var.
Her marka, modelin amaci var. Kalite ve donanimina gore maliyet ve satis fiyati var.
Herkesin kendi tecrubesine, estetik anlayisina gore tavsiyesi ve yorumlamasi var.
Bisikletin dilinden anlarsaniz hangi parca, hangi lastik, hangi gelistirme ne gibi avantaj ve dezavantaj saglar, hangi bisiklet nerede ne kosulda daha verimli olur veya bir yere kadar uyumlu olur cozersiniz.
Hangi yollarda kullaniyorsaniz ona uygun surus teknikleri ve hakimiyet ile bir sekilde yol alirsiniz.

Ideali iyisi olsun istenir. En iyisini alsaniz bir sure sonra memnuniyetsiz oldugunuz yanlarini yine bulursunuz.

Bu lastik savaslari, yollardan ve kosullardan sikayetler, MTB - City - Tur - Yol Bisikletinin hangisi mukemmel iddialari sonuc bulmaz.

Bisikleti sev yeter! Baskasinin tercihine saygi duy + / - nedir konus ama karalama. Sonucta hepsinin yeri baska.
Uzerine kisisel butceler, kisisel tercihler girince kimse kimseyle ayni kefede olmaz.
Binelim arkadaslar! Neye bindigimizi bilelim, neyini nasil ayarlariz, hangi ekipman/donanim hangi durumda ne kadar olumlu / olumsuz etkide bulunur ogrenip paylasalim. Pedal cevirin gitsin...
Kaba tabiriyle s.dik yaristirip "seninki tuu-kaka, benimki cillop" "sen hamalsin, yok ben ucagim" "sen 2 zipla, camurlu yolda kalda gor bakalim o zaman" tartismalari bitmez, bitmeyecek :)
Kim neye binerse binsin yeterki binsin iste :)
 
@suat akman

.nokta. :alkis:
 
@Ahmet Enes Saraç


ahmet dostum,

mtb konumu dağdır ,mtb sert zeminlerde gider ,amortisör bunun içindir ,karbon scott dağ bisikletini en sert zeminlere sürdüm amortisör 600 yuro idi ,fox -yüzlük adama acaip zevk veriyor özellikle inişlerde amortisörü açıyor idim vay anasını hummer mübarek bunu asla ne yol bisikletinde yapabilirsin ne de city bike 'da ve hatta cyclo cross ta ,bi kere lastiğim 1.70 idi 2.2 kullanmadım dişli idi evet toprağı yarıp geçtim ,konforlu olmaz yol bisikleti ile sert zeminler ve de city- bike ile
evet , ormanları fethettikten sonra,mesafeleri 200 'km lere çıkarmaya karar verdim aman allah bi de ne göreyim amortisör ve de kalın dişli teker hikaye idi asfaltta,
zati biliyordum bunu bile bile lades yaptım 1976 'da pejo yol bisikleti ile fırtına gibi idim asfaltta tabi ne dedim bu yav güya karbon olsa ne yazar 26 jant ,
aklıma ne geldi hadi dedik buna 1.50 silik teker takayım ,takdık hikaye pejonun sürati yok tabi, tarz önemli insanlar bi türlü tarzını belirleyemez ama sele sütünde kesin bi tarzın olmalı ,sahada bu nedir benim için şu idi.çok sert olmayan düz toprak zeminlerde giden ve de stabilizede giden ve de asfaltta giden 28 jant yol gidonlu bi adet bisiklet evet onun adı cyclo cross 'tur bu ülekeye asla gelmedi cyclo cross lar çünki bu tarzı bilen yok ve de bu bisikletten haberi olmayanlar çok bu ülkede ama avrupada cyclo cross yarışlar var adamlar diz boyu çamura dalıyorlar 28 jant ve de 700 x 32 teker ile altı risktir. evet sene 2012 'geldiğinde salcano akıl etti ve bayilerde cyclo cross ları görmeye başladık akabinde focus getirdi akabinde corratec evet altımda bisikleti mtb 'den hibrite dönüştürdüm hız geldi aliminyum yarış çatalı 700 x 32 tekerler 28 jant en sert arazide işimiz bitti tabi ama hevesimizi aldık.
 
Beni bu forumda bilen bilir. İlla fitnes da fitnes der başkada bir şey demem. City bike ım yazlıkta kaldıya birkaç haftadır oğlanın mtb sine takılıyorum. Ne diyim bu birkaç hafta içinde bütün önyargılarımı tnt gibi havaya uçurdu bu mtb olayı. Ne biliyim bu mtb aşk gibi tutku gibi birşey bunu anladım. Ne kontroldür yarabbim. Gidona bir yapışıyorsun hani şu dedem korkut masallarındaki boğaçhan boğayı buynuzlarından yapışırda yere çalarya öyle birşey. Buynuzlarından yakalanmış bir damızlık boğa gibi yüzünü nereye istersen çeviriyorsun. Kontrol ful sende. İşte artı bir. Durun durun daha varan 2 geliyor. Ondan sonracığıma serçebatmaz kıvamında bir kahve koy içe içe git. Racinglerdeki o gerilim mtb deyok. Arkana bak dön bir daha bak bisiklet kendi altında gidiyor zaten. Tıpkı otomatik pilota geçmiş bir uçak gibi. Dur bitmedi geliyor varan 3. Hiçbir city bike vede yarışta bisiklet altında asena benzeri dansöz gibi kıvırmaz ama bu mtb başka. Ayağa kakıp bir depara geçiyorsun o biçim. Birde hızla giderken frenlere asılıp ayağını yere koyma olayı yokmu karizma üzerine karizma. Geçen bir davınhil inişi seyrediyorum adam bisikleti mübalasız 90 derece yatırmış gidiyor yok böyle bir şey. Sürücüsüne sadık bu mtb bir köpek gibi raycinglere hiç güvenemiyorum kırk yılın spartaküsünü bile hastanelik ediyor nerde kayar nerde takla atar belli değil. Birde mtb nin gelişmeye açık teknollojisini seviyorum. Olmadık teknik işin içine giriyor bir foxun terralojik amortisörü nedir be. Mtb olayına iyiden iyiye ısındım kanım kaynadı ama eşek ölüsü olmayacak şöyle 10 kg bir mtb havalı fox amorisör max 1.5 kg, bir hidrolik disk fren ne biliyim böyle yemede yanında yat uyu tadında bir mtb. Mirim artık city bike ı kaldırmlardan indir çıkar yapmaktan sıkıldım. Engel tanımaz bir mtb de kötü olmaz hani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan32
dağa, taşa çıkmayı hayal edipte, dağ-taş yerine kaldırımdan inmekle yetinen güzide arkadaşlar, birçok kişi bisikleti alınca doğru dağa taşa çıkmıyor, bu fikir size her yerde dayatılıyor, sağlamdır diye, lastikleri mazgallara girmez diye, lastikleri patlamaz diye, bak ne güzel yaylanıyor diye vs... siz de "bisiklet alınca dağa taşa çıkmam gerek" fikriyle güdülüyorsunuz, gönüllü olarak kanıyoruz buna. foruma yaranmak için "bak ne güzel bisikletin hakkını veriyoruz diye" bisikleti çamura bulayanlar var, amatörler yanlış fikirlerle güdüldükleri için ağır stabilize yola çıkan, düşüp şaşanlar var. burda çoğu kimse dağda yaşamıyor, şehirlerde yaşıyor. allaha şükür memlekette en ücra dağında taşta bile, en azından stabilize yol var, uçta düşünmediğiniz sürece bisiklet rahatça gidiyor. tamam herkes neyi isterse onu kullansın, gönlünce kullansın. önce anlamak lazım, bisikleti ulaşım aracı olarak görmek lazım... bisikletle ulaşın arkadaşlar. bisiklet alınca hoplayıp zıplayacağını, dağtan taştan uçacağını zanneden çoğu kardeşimizin bisikletleri şu an ya kömürlükte çürüyor, ya da ikinci el ilan sayfalarında satışta...
 
@Ahmet Enes Saraç


MTB almakla bilinçsiz tercih yapıyorlar. Şehir bisikleti almakla doğru yapıyorsun.
 
@Murat Cömez
Murat Bey,
hem MTB sahibiyim hem de YOL.
ve bisikletciyim diyen kişinin hangi bisikleti nerede kullanacığını ayırt etmesi yani ayrımcılık yapması gerektiğini düşünüyorum.
nasılki bir spor araba, bir karavan ve bir arazi taşıtının kullanım amaçları farklı ise bisiklet arasında da ayrıcılık yapılması gerektiğini düşünüyorum.
ve insanların amaca uygun seçim yapmasına yardımcı olmak için bu ayrımcılığı yapmaya devam edeceğim, kusuruma bakmayın
 
Geri