Liste fiyatları ile gerçek satış fiyatı oranı nedir ben de merak ediyorum. Bir ara kanım ısınmıştı bu bisiklete ama sırf bu abuk sabuk fiyatlandırma politikasından dolayı soğudum. Başka bir nokta da bisikletin internette aramalarda en üstte çıkan Cyclist Dergisi (link) "...kadronun Dünya Bisiklet Birliği (UCI)’nin sağlamlık, performans ve geometri alanlarındaki sıkı kriterlerini karşılayarak, UCI logosunu hak ettiğini belirtmeliyim." gibi bir ifade var. İfadeyi biraz daha açmak lazım. UCI (link) ekipman ile ilgili olan kategoride belirtilen özelliklerle ilgili maddelerin üzerinden gidecek olursak,
1.3.002
Equipment used must meet all relevant ISO quality and safety requirements for bicycles (as referenced for illustration purposes in the Clarification Guide published on the UCI website) as well as any other standards applicable in the country of the event
ISO kalite ve güvenlik standartları ile kastedilen (link) standardı. Güvenlik odaklı bir standart ve çoğu bisiklet (Avrupa'da satılan tüm bisikletler?) uyuyor diye biliyorum.
(link) consists of the following parts, under the general title
Cycles — Safety requirements for bicycles:
- — Part 1: Terms and definitions
- — Part 2: Requirements for city and trekking, young adult, mountain and racing bicycles
- — Part 3: Common test methods
- — Part 4: Braking test methods
- — Part 5: Steering test methods
- — Part 6: Frame and fork test methods
- — Part 7: Wheels and rim test methods
- — Part 8: Pedals and drive system test methods
- — Part 9: Saddles and seat-post test methods
Girişinden de anlaşıldığı gibi bisikletlerin dayanımları ile ilgili testleri açıklıyor. Ama içeriğini tamamen okuyamadığım için (fiyatı 38 CHF) yorumunun yapıldığı bir (link) faydalandım. Genel ve yetersiz olduğundan bahsedilmiş.
UCI ekipman kuralının ikinci bölümünde ise bisikletin tamamen boyutları üzerinde duruluyor,
1.03.011 maddesinden başlayıp devam ediyor. Bu maddede sonraki maddeleri özetleyen bir diyagram çizilmiş.
1.3.011'den 1.3.017'ye kadar benzer maddeler ile boyutlar anlatılıyor.
1.3.018'de ise jantların kullanılmak için sertifikasyon alması gerektiğinden bahsediliyor,
For massed start competitions in the disciplines road and cyclo-cross, only wheel designs grantedprior approval by the UCI may be used. Wheels shall have at least 12 spokes; spokes can be round,flattened or oval, as far as no dimension of their sections exceeds 10 mm. In order to be granted approval wheels must have been subjected to the Vertical Drop Test which consists of:
Test method: Vertical Drop Test
Vertical drop test (neutralization of the rebound of the anvil)
Energy level:40 Joules
...
[bu şekilde test açıklanıyor]
...
Wheels which meet the definition of traditional wheels do not need to be certified.Definition of Traditional wheels: Criteria: Rim height: Less than 25 mm Rim material: Alloy Spokes: Minimum of 20 steel spokes which are detachable General: All components must be identifiable and commercially available
Maddenin son kısmında gördüğünüz gibi, "geleneksel jantlar" için bu testlere gerek yok. Geleneksel olma koşulu da derinliğinin en fazla 25mm olması, alüminyum olması ve en az 20 tel bulundurması. Bunların hepsi bu model için konuşursak Shimano WH-RS100 (giriş seviyesi bir jant seti) tarafından sağlanıyor. Yani jantların UCI tarafından tekrardan onaylanmasına gerek yok.
1.3.019'dan 1.3.025'e kadar olan maddeler de yine ölçüler üzerine. Ağırlık en az ne kadar olmalıdır, aerobar ölçüleri vb. değerler var.
Sonuç olarak UCI onaylı olmasının bunlar dışında ne gibi özelliklerden dolayı söylendiğini merak ediyorum. Ama benim gördüğüm kadarıyla bu onayı almak çok zor değil. Diğer açıdan bakarsak Dengfu'dan direkt olarak aldığınız kadronun bu kadro ile aynı sağlamlıkta olmayacağı da kesin gibi.
Teknik gereksinimler için alternatif link: (link)