Scudo Sports

Nedensiz lastik inmesi sorunu

Kayıt
10 Ocak 2017
Mesaj
60
Tepki
456
Yaş
33
Şehir
Frankfurt
İsim
Aykut
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Cyclocross
Merhaba, ilk olarak bir kamp sırasında başıma geldi bu olay. Sabah uyandım, ıssız bir yerde lastiklerin ikisinin de tamamen indiğini farkettim. Şişirip yola devam ettim ve bir sorun çıkmadı. Eve gelince balkona koydum, yeniden indi. İç lastikleri kontrol ettim delik, çizik vs hiçbir şey yok. Jantlarda pürüzlü nokta yok. Neden olur acaba bilgisi olan var mı?
 
Scudo
İç lastiği kullanım süreniz ne kadardı? Lastikler eskiyse bi ihtimal yani. Bi fikrim yok konu hakkında
 
İç lastikleri 1 sene önce yenilemiştim. Dış lastiği de 2 ay önce yeniledim, eski dış lastikler bayağı hor kullanılmıştı, belki onlar yüzünden iç lastik patlamıştır diye düşünüyordum ama patlak falan bulamadım. İyice de kontrol ettim suyun içinde :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
İç lastikler 1 yıllık bayatlama vs yok mu? :krktm:

@runawayvulpes
Ayrıca bazı küçük patlaklar teker içinde yüksek basınçla lastiğin esnemesinden dolayı açılabilir. 1yıllıkmış değişmesinde fayda var. :D
 
en dandik iç lastik de 45-50 olmuş :)

Bisikleti çok sık kullanamıyorum aslında, lastik önümde duruyor şu anda hiçbir bayatlama yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@runawayvulpes
Bizim burda bisikletçilerde 10tl ye de var amma hiç bi beklentin olmamalı heran kendisi patlayabilir. ?
 
İç lastiğin Siboplarını kontrol et, veya sibop iğnelerini değiştir, benimde başıma 3-4 sefer geldi, sibop iğnesi çok küçük bir şekilde yerine oturmaz sabaha kadar lastik havası iner, patlak zannedersin ama lastik patlak değildir,
 
Aynı şey başıma gelmişti. Şişiriyordum. 1 gün içerisinde geri iniyordu.
Çok küçük bir patlak vardı.
 
İç lastikler iki tür materyalden üretiliyor. Butyl ve latex. Latex iç lastikler daha hafif olmakla birlikte çok daha kolay hava kaçırır ve daha sık hava takviyesi gerektirir.

Muhtemelen sizdeki iç lastikler latex tipinde. Yeni iç lastik alacağınız zaman butyl tipinde olmasına dikkat ederseniz, yaşadığınız sorunla daha seyrek karşılaşırsınız. Lastiğin kutusunun üzerinde bu bilgi mevcuttur.
 
sibopları kontrol et dostum benimkilerde siboptan çok ince kaçırıyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Mehmet Altuğ
Latex iç lastik kullanmış biri olarak söylüyorum. Latex olma ihtimali çok düşük.
Latexlerin, butyllere göre daha çabuk havasının indiği doğru ama birgünde sürülemeyecek derecede hava azalması olmuyor. örneğin 100psi basınç varsa birgünde 80-90 psiya inebilir. patlatmış gibi olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
(link)

yukarıdaki anahtar ile sibopları sıkmayı deneyebilirsiniz ben ince çivilerle sıkmıştım bir kere bu aletten olmadığı için.

(link)
 
benim başıma da geldi. tamircimle patlak bulamadık. en son sibop iğnesini sıktı. o gün bu gün inme olmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: Coskunerbakan
+1 Sibop iğnesi olayı benim de başıma geldi, ama siboptan kaçırmayan yine de inen lastiğim de vardı, suyun içinde kaçak göstermiyor, bisiklete takınca 3_4 saatte janta iniyordu, yedeğim vardı değiştirdim, hırsımdan lastiği atmadım tekrar bakacağım. Konuyu saptırmayayım, çözersiniz inşallah ??????
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
bana da en mantıklı açıklama sipob olarak geldi. 1 yıllık iç lastik hiçbir sorun çıkartmaması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisiklethobimiz
Bana da iğne sorunu gibi geliyor.
Ben de bir şey ekleyeyim. Lastiği şişirip, iğneyi sıktıktan sonra mutlaka kapağı kapatın. Eğer kapak kullanmazsanız zamanla yağmur, çamur, toz vs iğnenin içine toz dolmasına ve iğnenin tam sıkılmamasına sebep oluyor. Sonucunda lastik sipobtan ince ince hava kaçırıyor.
 
Bulaşık deterjanını köpürtüp lastiğe sürün, kaçak olan yerden böcek vızıltısı gibi ince bir ses gelecektir. Suya sokup da bulamadığım deliği bu şekilde bulmuştum. Benim lastik de 1 günde neredeyse tamamrn iniyordu.
 
@asibol

Supap kapağı denen saçmalığı bisikletime asla takmam ve dediğiniz sorunu hiç yaşamadım.

Supap kapağı, schrader (otomobil) tipi siboplar için gerekli, çünkü mekanizma dışarda. Kapağı takmazsanız, contanın etrafı toz/çamur ile dolup hava sızdırmasına veya iğneyi geri iten yayın çalışmamasına sebep olabilir. Presta (iğne uçlu) supaplarda ise conta içeride olduğu için ucu sıktığınız sürece böyle bir risk yok. İçerden dışarıya 100psi hava çıkmıyorken, dışardan içeriye su veya toz girmesi mümkün değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: asibol ve sccetin
@Murat B.

Benim kafamda şöyle canlanıyor olay.
Diyelim ki havayı bastınız iğneyi sıktınız. Sürdünüz 1000 km yağmur, çamur, yoldaki yağlar falan. Sibobun her yanı ince kir doldu ve yağlar ile birlikte kuruyarak katılaştı. Bisiklet zincirinden biliriz yağ ve kir birleşince zinciri bike temizlemek için bin takla atarız.
Sonra bir nedenle hava basmanız gerekti somunu gevşettiniz havayı bastınız. Basarken biriken bir kısım kuru yağlı çamur sibobun içine girdi bile. Aynı zamanda somunun vida yolu da kuru yağlı çamurlu olduğundan somunu daibine kadar sıkamadınız.
Tüm bunlardan dolayı ince ince de olsa hava kaçırması olası gibime geliyor.

Sizin kullandığınız iç lastikler çok kaliteli olduğundan bir sorun yaşamamış olabilirsiniz belki.

Ama daha tecrübeli olduğunuzu biliyorum. Dedikleriniz doğrudur.

Benimkisi her ne kadar orada burada okuduğum şeylerden yola çıkarak yaptığım bir yorum olsa da doğru olabilir.

Hem sonra eğer hiç bir fonksiyonu yoksa neden kapak da eklesinler bir iç lastiğe.
 
@asibol

Bu şekilde girecek olan toz/kir/pislik fazla olmaz, giren de contaya yapışmaz, lastiğin içine dolar diye düşünüyorum. Yağ veya su da iğneyi sonuna kadar sıkmanıza engel olmaz, fakat contanın zamanla bozulmasına sebep olabilir. Bunu engellemek için lastiği şişirmeden önce supabın kuru ve temiz olmasına dikkat etmeniz yeterli.

@asibol


Kapak eklemelerinin temel sebebi lastiği takılana kadar korumak. İç lastikler, ambalajları içinde şu şekildedir genelde:
195001
Burada kapak olmazsa iğnenin ucu lastiği delebilir. Kutusundaki lastik için pek önemli bir risk olmasa bile cebinizde taşıdığınız yedek lastik için kapak şart.

Bunun dışında kapak kullanımı için bildiğim bir geçerli sebep var: Bisikletinizi kışın buzlanmasın diye tuzlanan yollarda sürüyorsanız, supap korozyon sonucu kaynayıp açılmaz hale gelebilir. Fakat karda kışta kullanıp aylarca temizlemediğiniz bisiklet dışında supap kapağına gerek yok.

Bazı tubular lastikler kapaksız satılıyor bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: asibol
Geri