Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

NG650 v pişmanlıktır.. 1 haftada olanlar

@emrah9700

Tamam teşekkürler. Yarın bi servistede göstereyim bakalım ne dicek.
 
Scudo
Eğer aynakolun arasına zincir girerse vitesi(ön) 3 e atın ve pedalı elinizle çevirin.ve hiçbir bisiklet kötü değildir.sadece montaj hatası vardır bence
 
Salcano bisiklet ve yine hüsran. Salcano bisiklet bana bu tarz sorunlar yüzünden dandik bir bisiklet olduğunu düşünüyorum. Bence sorun yanlış vites kullanımı veya fotoğraflarda zincirin hiç yağlanmadığını hissettim. Ama dediklerinizde olabilir.
 
@Sedat Çakır

Bilmiyorum da zincirler yağlı galiba ya ellerimiz pislenmişti. Ama dediğiniz gibi çok fazla yağlı değil sanırsam az bir şey. Ama yağ dan olacağını sanmıyorum ön viteslerde bir şey var . Tak tak geçmesi lazım fakat bazen oluyor bazen olmuyor. Doğru vites kullanımını nerden bulabilirim?
 
En basit anlatımı bu. Çapraza düşmemek lazım yoksa hem zincir hemde dişliler kırılır. seni üzer


http://2.bp.blogspot.com/-LsFLT1gFHyo/Uq2rktL9TgI/AAAAAAAAGnY/ubRvgmY4xrs/s1600/1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg

@Jokurx
 
@Jokurx
@Jokurx


Dostum forumda doğru vites kullanımı ile ilgili bilgiler var. Ben kısaca yine forumdan bir arkadaşın verdiği bir bilgiyi paylaşıyorum. Zincirini çapraz bırakmamak için:


Soldaki vites (3 kademeli olan) ve sağdaki vites (7 veya 8 kademeli olan) kollarını aşağıdaki şekilde kullanabilirsin.


1-1, 1-2, 1-3,

2-4, 2-5 , 2-6

3-7, 3-8, 3-9
 
Fotoğrafa bakınca kullanıcı hatasından ziyade montaj hatasına benzediğini düşünüyorum. Bence biran önce servise gitmelisiniz.
 
Konunun basini okudum ve tum aciklamalara bakmadim. Firma kotulemeleri de var ve ben firmayi savunmayacagim ama:
Salcanonun kadrosunun cok kotu oldugunu belgelerseniz kabul. Vites cekis sistemi ise pek cok giris seviye bisiklette kullanilan donanim. Burada sorun montaj ozensizligi ve ayar yetersizligi olmali.
Uretim hatasi her zaman icin olasidir. Bu durumda zaten garantiden degismesi gerekir.
Sizin durumunuzda uretim hatasi (hasarli-arizali parca), montaj hatasi yoksa (belli bir sure kullanmissiniz ve normal calismis hersey), sorun vites ayarinizda!
On ve arka vites aktaricilarin alt ve ust limit ayarlari dogru yapilmamissa zinciriniz dislilerden asarak atar. Ozellikle ruble aktaricisi nedeni ile olursa o anda uygulanan gucle kadro-ruble veya ruble-teker arasina sıkışarak zorlanir, yamulur, kirilir.
Zincirin hasarli baklalarini degiştirterek vites ayarlarini ve limit ayarlarini duzgunce yaptirin.
Ancak gecirdiginiz iki zincir sorunu nedeni ile parcalarda sorun olup olmadigini da iyice kontrol ettirin.
Gecmis olsun, kazasiz, belasiz, arizasiz, patlaksiz, keyifli pedallar ;)
 
@suat akman

mesela ön taraftaki vites değiştiren parçaya ne ad veriliyor bilmiyorum ama bazen zincir ona sürterek ses çıkararak geçiyor. Hani böyle tak tak kusursuz olmuyor. Arka taraf iyi sorun yokta önde bişiler var
 
@Jokurx
Ön aktaricidaki uzun, genelde parlak renkli olan, zincirin icinden aktigi parcayi diyorsaniz ona genelde zincir kilavuzu veya zincir yonlendirici deniliyor. Daha baska adi varsa ben bilmiyorum bilen yazsin :)
Vites degistirdiginizde bu parca hareketlenerek zinciri alt veya ust disliye yonlendirir. Bu esnada surtunme olmasi normal. Ancak vites degisiminden sonra hala surtme oluyorsa vites ayarinda sorun vardir. On vites icin:
Vites ayari sorunu aktaricinin kadroda yanlis konumlanmasindan "yukarida veya asagida kalmasi" veya "bisiklete paralel dogru konumlandirilmamasindan "sola veya saga carpik yerlesmesi;", tel gerginliginin yetersiz veya asiri olmasindan, limit ayarlarinin hatali yapilmasindan kaynaklanabilir.
Hersey dogru olsa bile asiri capraz kullaniyorsaniz bu hatadan dolayi surtme devam edebilir.
 
@Jokurx
Ustad bende bir bucuk ay once carraro sportive 225 aldim.Benim de ilk haftalarda vites gecislerinde katur kutur ses geliyordu ve ustelik on viteste 1.vitesten 2.vitese gecmiyor ve zincir 1 ile 2.dislinin arasinda kaliyor.Ve dunde 2 kez zincir atti canim o kadar sikildiki sorma.Bakimada goturemedim vakit bulup.Insan bir ton para sayip sifir bisiklet aliyor bu can sikiyor sansmidir ne bileyim arkadas.Seni cok iyi anliyorum.
 
decatlon da uygun fiyata bisiklet satıyor servis hizmetleri de gayet iyi salcano almayı düşünenlere alternatif olabilir tabi şehrinizde varsa
 
Şuan sorununuz ne durumda? Bende NG350 kullanıyorum, ilk aldığım zaman 2'den 3'e atamamıştım, zincir kısıp kalmış gibi oluyordu eğer zorlasaydım büyük ihtimal zincir atardı, hemen vites düştüm ve yokuş aşağı cok uzun bir yolu düşük vitesle servise kadar girmiştim :) Neyse gittim servise dedim böyle böyle adam aldı gözümün önünde çat çat attı vitesi :) Sanırım bizim vites grubu biraz nasıl desem çok iterek, bastırarak atılıyor, birde arka aktarıcının orda ufak vidalar var, onların ayarlanması gerek. Sol 'da vites düşüş kolu sağda tam tersi artış kolu, ama kuvvet uygulayınca ikisinin aynı hassasiyette olmadığını anlayacaksınız solda basarsınız vites hemen düşer, sağ'da 1'den 2'ye rahat, 2'den 3'e 1-2 sn basılı tutarak geçirirsiniz.
@mustafa_sayar01 Usta, bende de aynı durum oldu, biraz fazla vites koluna basarak çözüme ulaştım :) ve vites artarken, ekstra'dan daha da hızlanılmamalı pedalı normal hızında çevirip sonra kuvvet uygulanmalı.
 
@Osman Tuğrul
Ok.Tesekkur ederim.Yalniz arka vitesi degistirirken vites koluna en ufak hareketle vites degisiyor.Ama on vites dediginiz gibi vites koluna uzun basarsaniz ancak oyle zor bela geciyor.On vitesinde arka viteste oldugu gibi vites koluna ufak bir hareketle gecmesi gerekmiyormu.
 
hemen götür, kullanıcı hatası derler muhtemelen ama belki vites ayarlarında sıkıntı vardır bir baksınlar en azından. Vites kullanımı ile ilgili de açıklama yapmalarını isteyebilirsin. Çünkü genelde yanlış vites kullanımı yapılıyor.
 
@Osman Tuğrul @Y. Serdar Güler

Götürdüm servise bir küçük fidayı oynattı sadece fakat hala arka viteslerdeki gibi tık tık geçmiyor. Ön viteslerde üste çıkarken basılı tutmam gerekiyor sürte sürte çıkıyor. Bu normal mi? Ve vitesleri

1-1 1-2 1-3
2-3 2-4 2-5
3-5 3-6 3-7

Şeklindd kullanıyorum
 
@Jokurx vites kullanımınız doğru ama viteslerin nazlı geçmesi normal değil. Bence farklı bir bisikletçiye gidip vites ayarlarını kontrol ettirmenizde fayda var. Kendiniz müdehale ederseniz daha da kötü hale getirebilirsiniz.
 
@Y. Serdar Güler
Valla ben dun kurcalayip belki duzelir dedim daha kotu oldu sanirim.En iyisi kurcalamamak.Hafta sonuda bakima goturup baktircam artik..
 
@Jokurx Salcano ng650 en dandik parçalarla üretilen en çok satılan bisiklet.. Servis desen her yerde servisi var ama hizmet veren yok!! Bisikleti ilk aldığında vites ayarları yapılmamış olur akıllı bir bisikletçiye gidip düzgünce vites ayarlarının yapılması gerekir.
 
Geri