Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

nihayet gerçek bisiklete geçiş

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Scudo
Dağ bisikletim var, yeri geliyor dağlarda sürüyorum, yeri geliyor işe gideken asfaltta sürüyorum. Yol bisikletiyle yapılmayacak şeyler yapıyorum, kaldırıma çıkıp kaldırımdan inmek, kasislerde bunny hop yapmak vs gibi. Bisikletin çevikliği, sağlamlığı harika.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
şimdi önce arkadaşımızın tercihine saygı duyuyorum onun adına mutlu oldum. Bütün aletlere eşit mesafede bakıp sadece tercihini bir bisiklet türünden ( MTB ) yana kullanan biri olarak cevap verme hakkı doğuyor. :D Ben mtb kullanıyorum 2.2 lastikleri var hem de. Çok bisikletçiyi geride bırakabiliyorum mesala 42 45 son hız düzde uzun süreler görebiliyorum aynı zamanda arazide de harika işler yapabiliyorum. Bende diğer bisikletleri pek anlamlı bulmuyorum mesala. İstediğim her şeye cevabı mtb' de bulabiliyorum. Diğerlerini kötülemiyorum ta ki birileri mtb'e dil uzatana kadar ...
 
@uguryilmaz144
Yol bisikletleri çok çeşitlidir hocam,konforsuzdur derseniz yanlış olur biraz sanki.
 
@Seymour Glass
Hayirdir boyle bi yasak mi var
Once yazdigimi okuyun tavsiye almak icin degil vermek icin yazdim
Dolayisiyla bu konuda baskalarinin fikirlerine bakmiyorum
 
@ozan erdem
Bir endurance sever gördüm sanki :) Endurance ve cyclecross kadrolar tabiki yarış kadrolarına göre daha konforludur. Ama yine de süspansiyonsuz kadrolardan bahsediyoruz. Geniş lastik yoldan kaynaklı titreşimi bir miktar tolere etse de, yol bozuldukça endurance'ın konforu da yetersiz kalır. Ben de yorumumu genel olarak süspansiyonlu ve süspansiyonsuz kadro olarak yaptım. Kullanım yerine göre kadro seçmek gerek.
 
@uguryilmaz144
Şöyle bir durum var;ben dahil birçoğumuz gerek iş-güç gerekse de maddi durumlardan dolayı ''bike-fitting'' yaptıramıyor,bisikleti aldığımız gibi kullanıyoruz.Basit bir örnek verecek olursak;fabrika çıkışı 100mm olan bir gidon boğazı belki de vücut yapımız,kol uzunluğumuz,vücudumuzun esneklik oranı v.s sebeplerden dolayı uzun geliyor olabilir;bu basit bir parça bile boyun,bel-kol ağrılarına sebep olup,bütün sürüşümüzü mahvedebilir.Aynı şekilde vücudumuza uygun olmayan kadro boyu,gidon uzunluğu,kadronun alt,üst-çeki borularının uzunluğu-kısalığı-açıları,sele seçimi gibi birçok etmen tamamen sürüşümüzü etkilemekte fakat genel olarak bunları gözardı ederek ''bu bisiklet hiç rahat değil'' , ''keşke mtb alsaydım'' , ''şehir bisikleti alsam böyle olmazdı'' gibi cümleler kuruyoruz.Oysa ki vücut yapımıza uymayan her bisiklet konforsuz ve sağlıksızdır.

Bir arkadaşın 24C tubular lastikli bisikletini çok kısa süre denemiştim(karbon kadro-maşa) ve triban kullandığım zamana kıyasla (23C clincher)aşırı rahat,konforlu ve virajda güvenli bir sürüş sağladığını hemen farkedebiliyordum.

Yani demem o ki,uygun kadro boyu ve diğer uygun şartlar oluştuğunda yol bisikleti (benim gördüğüm ve tabi ki tt gibi ultra yarış serisi kategoriler hariç) konforu olmayan,rahatsız eden bir bisiklet çeşidi değil. ;)
 
@Emre Nakipoğlu
Selamlar emre bey sadece merak ettim . 42-45 km hizinizi uzun sure koruyorum yazmissiniz, acaba ne kadar bir sure belirtirmisiniz,teşekkürler.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Mesela yollarımızın kalitesi ortada tartışmaya bile gerek yok bu konuda, mazgalların son zamanlarda görüyorum yönü değiştirilmiş ama her yerde aynı değil bu mazgal olayı helede bilinmeyen güzergahlarda sorun mazgalın yönü girip düşmemek mümkün değil.yol bisikleti kullandığım halde dağ bisikletimi daha çok seviyorum onuda bırakmıyorum çünkü her yolda gidebiliyorum aniden araç sıkıştırsa kaldırıma doğru sürüp kaçabilirim, yada toprak yola taşlı yola aniden girebilir hayatımı kurtarabilirim.ama bunu ne katlanırla ne yolla yapmak o kadar kolay değil her 2 bisikletinde kendince artıları var yol ve güzergah düzgün olursa tabiki yolla daha çabuk gidiyorum istediğim yere en azından ben olaya böyle bakıyorum.
 
@irfanyazicitunc
@irfanyazicitunc

Şöyle diyebilirim. Örneğin ben İstanbulda yaşıyorum. Ve burdan zaten bahçelievlerden diyelim ki rumeli hisarına gidicem. ne kadar km 40 civarı bşy doğru mu ? Bu yolu eğer trafik bir şey olmazsa yolda kalırsam sadece, mtb grubu ile çıkmazsam ve havada ağır bir rüzgar yoksa 42 - 45 tempomu koruyacak kadar gidiyorum ki bunda da iddialı değilim. Yani ben yol bisikletini geçerim her türlü demiyorum. Bu mtb için gerçekten çok ciddi bir hız ve ben 30 yaşında sigara içen birisiyken böyle olabiliyor. Hem de arazide ve diğer tüm yollarda zorlu ekstrem hareketlere de güvenerek kalkışabiliyorum. Mtb'nin vizyonu gerçekten çok geniş eğer kullanmayı bilirsen. Aynı zamanda ikinci bisikletçi yol olan çok mtb ci arkadaş var ve mtb'den ötürü yol bisikletinden daha fazla verim aldıklarını da biliyorum. Yani özetle mtb = zorluk,bayır,arazi, birz olsun hız demek, çamur demek, geniş bir obejktiften dünyaya bakmak demek. Ve aynı zamanda bisikletle benim bakış açıma göre bir noktadan bir noktaya ulaşırken etrafımdan kaldırımdan ya da çevremdeki tüm güzellikten faydanlanmak istiyorum. Yani ben ulaşmayı ya da çok uzun mesafeleri kısa zamanda da almak istemiyorum. Zaten böyle olucaksa amaç hız olucaksa motorumla yapabilirim bunu ... Varmak istediğim yere çok farklı bir kafa ve felsefeyle varırım. Lakin bu amaç benim bisiklet bakış açıma uymaz.... uymuyorda...

Özet şudur ki : Ben mtb'yi sevebilirim. Ama yok mantıksız yok bilmem ne amelelik yok mtb düşmanlığı bu tip laflar oldukça bu lafların karşısında da durucam. Bu nedenle yazdım tüm bunları. Tüm bisikletleri ve karşı görüşleri sevmeliyiz. Tüm bisikletlere sahip çıkarsak bisikletçiler artar. Böyle insanlar birbirlerinin değerlerini sataşmasın kimse kimseye de akıl öğretmesin. Yeterki ortak bir değeri paylaşsın o da pedallamak olsun.

** Hızlı yazdığım için anlatım bozukluğu olabilir artık kusura bakmayın...
 
Maşallah emre bey, bu kadar detay istemeden bir solukta dokturmussunuz.yolunuz acik olsun başarılar dilerim.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ognsylr
@Emre Nakipoğlu

emre bey aşağıdaki soruları lütfen cevaplarmısınız

1- mtb 'de tekerler silikmi hacim ne kadar yani 1.50 'mi kullanıyorsunuz
2- starava kaydınız varmı,
3- ya da km saatiniz varmı ? varsa o km saatinin resmini çeker iseniz ,ortalamanızın 40 olduğunu bizzat görürüz
ve herkesde görür,,

rota aşağıdaki gibimi ?

(link)

4- 40-45 km hızınızı kaç dakika süre koruyabiliyorsunuz ?
atıyorum 2 saat durmadan 40 km yapabiliyormunuz.?
5- eğer yukardaki rota doğru ise (oradan zati 30 km yazmakta) kaç saatte gidiyorsunuz durmadan ,
6- mola yapıyormusunuz yoksa pedal kesmeden bu rotada bastınızmı ?

1 saat 31 dakikada ben durmadan yol bisikleti ile gidiyorum benim etapta çok sert eğimler vardır 33 km ,şile eğimleri 6 tane köy içinden eğimler kısa ve serttir,dudullu-bıçkıdere etabı anadolu yakadadır,

Ben mtb kullanıyorum 2.2 lastikleri var hem de. Çok bisikletçiyi geride bırakabiliyorum mesala 42 45 son hız düzde uzun süreler görebiliyorum aynı zamanda arazide de harika işler yapabiliyorum. Bende diğer bisikletleri pek anlamlı bulmuyorum mesala. İstediğim her şeye cevabı mtb' de bulabiliyorum. Diğerlerini kötülemiyorum ta ki birileri mtb'e dil uzatana kadar ...

mesajını okudum 2.2 teker ile nasıl başarıyorsunuz, ,
sizlen bir deneme yapalım derim aynı rotada,
yukardaki rotada durmadan basacağız , tekerler dişli ise bu iş nasıl oluyor bunu anca sahada sizlen bir deneme yapar isek görürüm,
forumda yunus özdemir mtb canavarıdır ve edirne yarışında yollarla kapıştı 40 kişide 14 'üncü oldu ,valla onun kadar süratli iseniz sorun değil, o mtb 'in kralıdır bana göre ,
acaip bir sitil var yunusta birlikte pedalladık.

44210.jpg


niki budur yunus özdemir sıkı mtb 'ci fena halde edirne yarışçısı ,,

wp_20170219_14_51_47_pro-jpg.106646


bu da yeni canavarı..

(link)

33 km durmadan bastığımız etap buradır anadolu yaka avrupa yakadan gelen olur ise beklerim ...

ayrıca kerim ,dudullu -göçbeyli etabını 2 saat 3 dakikada asla durmadan tamamlamış idi.eski kartepe bisiklet takımın elemanıdır ,öyle buraları düz yol değil ,bıçkıdereden göçbeyliye doğru avrupa yakada görmediğiniz eğimleri burada görürsünüz ,örnek vermek gerekirse bebek eğimleri ne ise bıçkıdereden göçbeylide odur eğim 17 dir burada ,
kerimin altında salcano mtb var idi ve üstelik kilitli pedal olmadan bu işi başardı o gün ekip idmanında en iyi dereceyi yapmıştır ,forumda mtb canavarlarından biride kerimdir ..

dudullu-göçbeyli etabı tam 50 km'dir ve asla durmamıştır kartepe bisiklet takımı.
 
Niye bu aralar forumda tüm konular cop kamyon arkasında 170 yaptım a doğru gidiyor anlamadım.:koptum::koptum:
 
Cevaplar' a geçiyorum ...
1. Bisikleti çoğu insan gibi hazır almadım bu bir tüm parçalarım birbirine uyumlu jantlarım fuclrum üst seviye jantları ve makine de 10.2 kg civarıdır.
2. Strava ile uğraşamam. Alman malı olan bir sigma saatim var. Gayet net ölçüyor.
3. Benim size bir şey ispat etmek zorunluluğum yok ordaki ispat ve düşünceler mtb'e bakılan kötü gözlerdi. Dar bakışlı olmamız gerektiğini vurguladım.
4. 40- 42 zaten son hız oluyor ortamalama olarak gidilecek olduğunda tek sıkıntı sahilde esen rüzgar oluyor eğer o yoksa diye de ekledim. Kaldı ki insan yapamadığı bir şeyi söylememelidir. Hadi bunu da geçtim neden ispat ettirmek peşine düştünüz. istersem 20 ile giderim ama giderim olay mtb'nin çok noktaya cevap verdiğiydi. 7 kg aerodinamik bir bisikleti geçme iddiası hem saçma hem de asılsız olur. Ben o nedenle bu saçma yarışa girmiyorum bile. Uludağdan sizin makineler araziden zor koşullardan geçer mi geçmez bence :D Neyse saçma sapan kıyaslamayın kimseyi kimselerle. He bu arada ben uludağ üniversite bisiklet kulubü kurucularındanım ve aynı zamanda yarışını düzenledim, organizasyonunu da... Sizce böyle sade bir konu için yalan söyleyebilir miyim.
42 km düz yolda yaklaşık olarak 35 40 dk arası koruyorum. Ve sahilden gidildiğin mola vermeye gerek kalmıyor çünkü galatanın orası hem sıkışık araçlar 20 km hızı düştüğü için bunun gibi küçük dinlenme noktaları oluşuyor. Ben pedalı hep yüksek kadans düşük ağırlık kafasıyla çalışırım bayırda da düzde de...
Ayrıca lastiklerim continental raceking 2.2 tubeless modelidir. Gayet başarılı ve akışkan. Hızını koruyor. Fren disk ayarlarımda piyasada gördükleriniz gibi değildir. Sıfıra sıfır ayarlarım tüm bakımlarını da kendim yapmaktayım.
5. Çizdiğiniz rotanın hiçbir alakası yok. Tamamen sahilden gidiyorum. Arazi yapıkcaksam uludağ'a çıkıyorum. Araziden inişimi yapıyorum. Çünkü makine izin veriyor.Vizyon var makinede.
6. El elden üstündür... Benden ne iyiler var ah bir görseniz. Edirnedekini bilemem ben. Bursa da bir arkadaş vardı. Sıradan bir bisikletle ne işler yapmıştı. Çok adamı harcamıştı o arkdaş. Sonra başarı üstüne başarı. Bisikleti bisiklet yapan parasından ziyade hangi teknik hangi gıdaları aldığınız hangi prensiple çalışıtğınız ve sürücünün psikolojiside etkiler. Ve bu iş birazda felsefedir.

** Kendiniz yola şehir bisikletine binerken başkaları mtb'e bindi diye amelelik kafasıyla bakmayın. Eğer öyle bakılırsa her türlü yol bisikletlerini gömerim arkadaş. Herkes herkese saygı duysun!
@Kudret Kurtcebe
 
@Kudret Kurtcebe kudret bey bu strava takıntısı nedir acaba sizde? adam motora biner,arabaya biner açar stravayı bu nasıl kesin sonuç ve otorite oluyor böyle konularda?
 
@kırık zincir

strava takıntısı yok arkadaşım ,bende starava kullanmam burada ön yargılı konuşacak iseniz olmaz baştan söyleyim
ayrıca saat tutarım,
 
@Kudret Kurtcebe Kullanmadığınız bir uygulamayı nasıl baz alıyorsunuz siz nerden bileceksiniz karşınızdaki kişi belki araçla aldı o zaman ve mesafeyi
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri