artıları:
> ilave alan kazanıyorsunuz
> bisiklete atalet kazandırıyor
> ön tekerin yol tutuşuna olumlu katkı yapyor
eksileri:
> aşırı yüklenirse furç bölgesinde hesapta olmayan baskı yaratıyor.
> aşırı yüklenirse özellikle ani manevralarda gidon kontrolünü tehlikeli olabilecek boyutta zorlaştırıyor. mesela gidonü çevirdiğinz taraftaki yük de hız alıyor ve gidonu geri toplamak için normalden daha fazla kuvvet uygulamız gerekiyor. yük bir nevi merkezkaç etkisi yaratıyor.
tespitler:
> ilk taktığınızda bisikletten ziyade bir otobüs kullandğınız hissi uyandırıyor
> gidona karşı daha nazik davranmaya itiyor
> kısa bir süre sonra kontrolüne alışyorsunuz ve hatta keyif alıyorsunuz.
> furç bülgesinden normalde gelmeyen çıtırtlar geliyorsa ve gidonun kontrolünde bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız bence aşırı yüklemişsinizdir
> yükte hafif hacimde geniş malzemeler için ideal bir alan; havlu, çamaşır, gıda maddesi vs.
ben 1000 km.lik bir izmir-antalya rotasında kullandım sadece. şimdiki doğa bisikletten almıştım ama onu takmak için maşanızın alt kısmında öne doğru delik gerekiyor. her maşada yok maalesef. mevcut bisikletimde ne o delikleten var ve ne de ortadaki deliktn var. bu nedenle 9lt lik bir gidon çantası edindim ama turda hiç kullanmadım. inşallah iş görür.
ortadan delikli maşalar için olan bahsedilen model v fren pivotlarına bağlanıyor ve bu nedenle benim içime pek sinmiyor. sonuçta o pivotlar üretilirken, farklı yöndeki bir kuvvete yönelik üretiliyorlar. sonra yükleyince turun en canalıcı noktasında
) pivotu, ön bagajı, heybeyi ve ön freni elime almak istemem. ya da belki abartıyorumdur. tasarım mühendislerine güvenmek lazımdır.
özetle kesinlikle faydalı bir icat, hacimli ve hafif yükler, ıvır zıvır vs. için sorunsuz bir çözüm olur.
www.resimupload.com/ds422293032_5448_1121076707115_1232992288_30372351_5931758_n.html