Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön kaldırma - kaldırımdan arka tekeri çıkarma

BsoD

Üye
Kayıt
5 Şubat 2005
Mesaj
56
Tepki
9
arkadaşlar en beceriksiz olduğum iki konu..tabiki öyle löp diye olmayacak ama en azında antrenman için verebileceğiniz bir püf noktası var mıdır..
ön kaldırmada bildiğim vucudu arkaya verip pedala yüklenenip gidonuda kendime çekmek.ama fazla gidemiyoru..
kaldırımı çıktıktan sonra bazı arkadaşları gördüm..sanki ön frene yüklenip arkayı hoplayıyorlar gibi geldi ama yollarını kesip soramadım..öbür türlü çıkınca küt diye arkayı vurmak çok zararılı oluyor..

teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar ve lazco
Scudo
akşam gezisinden yeni geliyorum..;-) çok dikkat ettim önce ön tekerleği atıyoruz da sonra ön fereni sıkıp arkayı çeviriyorlar..da işte nasıl? tüm zamanların en kral sorusu sanırım.en merakla beklenen.
 
Spd var ise nispeten daha kolay ama spd'siz de yapılabilir tüm hareketler, ön tekeri kaldırıma attıktan sonra ön fren sıkılır ve ağırlık öne verilir, arka kalkar belli bir yüksekliğe gelince ön fren bırakılır ve teker çıkmış olur, ama ben daha bu yazdığımı hiç beceremedim :D belki de eksik veya yanlış noktaları vardır..
 
Bsd nin halk gezisnde tanıştığım İst_İzmir Fatih e sormuştum ve bana şöle anlatmıştı :

Pedal yarıdayken hem gidonu kaldırıcan hem pedala basıcan demişti.Ama ben bunu her yaptığımda düşme tehlikesi geçiryorum.Çünkü dengem acip sarsılıyor.Ve ayrıca tam kaldırıma geldiğimde bunu nasıl ayarlıyıcam bunuda kestiremiyorum.Yani işte kalırım geliyor, pedalı yarıda tutayım olmazki , yani ben yapamıyorum.Sonra yine bodozlama giriyorum kaldırıma.
 
Selam arkadaşlar.Bu söyledikleriniz yapan biri olarak size kısaca anlatmaya çalışayaım.
Ön kaldırma konusu .;;

Aslında göründüğü kadar da zor bişey değil.Tek yapmanız gereken normal zamandan biraz daha fazla denge kurmak.Sabit bir hızda giderken (güç aldığınız ayak yani pedala daha sağlam bastığınız ayağınız)(genelde hep sağ olur) sağ ayağınızda ki pedalı yukarda tutun ve gidonu kendinize doğru çekmeye başladığınız adna pedala da basın.Fazla yüklenmeyin çünki yüklenirseniz sizi üstünden atacaktır.Önü havaya diktiğiniz anda kendinizi biraz daha geriye yatırarak kollarınızın gerginleşmesini sağlayın.Yani kollarınız sanki gidona bağlı bir ip ve sizde duvarsınız gibi.Sonra pedal çevirmeye devam edin.Eğer arkaya düşecek gibi olrsanız veya çok hızlanırsanız çok hafif bir şekillde arka frene basabilirsiniz.Fren hem sizi yavaşlatacak hemde arkaya düşmenizi engelleyecekir.

Gelelim kaldırımlara ;

Kaldırımlara eğer böle çıkmak istiyosanız bunu kaldırımda çalışmaya başlamayın.Kendiniz bi tane taş bulun ve onunla çalışmaya başlayın.Önce taşdan ön tekerleği geçirin ve ön tekerlek geçtikden sonra ayağa kalkarak btün ağırlığınızı ön tarafa verin.Aynı zamanda bunu yaparken arkanın kalkmasınına yardımcı olmak için ön frene basın.(frene basarken lastiği komple kilitmeyin sakın.Kötü sonuçlar doğurabilir :)) Arka taraf kalktıkdan sonra ön freni bırakın ve ön tekerleğin üstünde devam edin.Bu çalışmaya taşı büyüterek ve çukurların üstünden geçerek devam edin.Çalışmaların sizin için yeterli olduğunu düşündüğünüz zaman bunu kaldırımlarda yapmaya başlayın.Faydalı olduğunu göreceksiniz.Ama kaldırımlar daha yüksek olduğu için arkayı biraz daha fazla kaldırmalısınız.Ama yeterince çalışdıkdan sonra kimse için sorun olacağını düşünmüyorum.Hepiniz şimdiden iyi çalışmalar dilerim.
 
Heeeee bide bu yaptığınız veye yapacağınız şeylerin hepsi bi kaç saniye içinde olan şeyler tabi.Anlatınca uzun sürdü.Zaman ayarlamasını tarif edemiycem çünki onu zaten hissedersiniz.Aynen frene basmanız gerektiği gibi.
 
abi süper anlattın ben şimdi ara sokakta kaskla denemeye çıkıyorum..şu spd lerden biraz korkuyorum ama! ;-)
birşey daha soracağım kaldırım hakkında..
ön frenin çok sert mi olması gerekiyor yoksa normal(durdurma anlamlı) mı?
teşekkürler cevapların için..
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar
biraz önce bütün dediklerinizi yaptım..boş alanda...kask ile :)
ön kaldırma duvar ve ip örneği muhteşem bence.birkaç kere yapabildim..sorunlar;
-teker gidonu çekince sağa sola gidiyor aynen pedala da yüklenip fazla gidemiyorum
-vites nasıl olmalı sert yumuşak? neden soruyorum çünkü tam tek tekerdeyken eğer vites 1 de ise 1-1 veya 1-2 çok çevirmek lazım zaten hemen inişe geçiyor..
gerçekten cesaret istiyor biraz bu haraket..kafayı vucudu arkaya vermek lazım..birde teker düzken düz olarak kaldırmak lazım galiba..

-kaldırım konusunda onda hiç şansım yok sadece arkayı kaldrırıp düşmemeye çalıştım..kaldırıma gelince ön teker iyi hoş yukarı atyorumda öne yüklenmeye yemiyor fazla..önce ön tekerleği kaldırmayla başlamak lazım bence denge örenmek amacıyla.
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar


Yaw arkadaşlar kaldırım çıkarken fren nerden çıkıyor?.. 20 yıldır kaldırım çıkarım fren sıktığımı hatırlamıyorum.. Benim bilmediğim bir teknik mi var?:)Tam yanlamasına çıkmak zorunda değilsiniz..Bu tür kaldırım çıkmada fren gerekiyor..Hafif yan bile gelseniz aşağıda anlatılan şekilde kaldırım çıkabilirsiniz..
Ön tekeri kaldırıma dik olacak bir şekilde yaklaştırırsınız, vücudu da biraz geriye çekerek ön tekeri kaldırırken pedala asılırsınız hemen ardından vücudun ağırlığını öne verip arka tekerin kaldırımı tırmanmasına yardımcı olursunuz.. Hepsi bu..SPD falan gerekmez..
Gürsel
 
Cevap veren herkese teşekkür ederim.

Benim eksikliğim ödevimi çalışmamak:) Çünkü zaten çok kısıtlı zamanlarda biskletimin zevkini çıkarmaya çalışıyorum ve bu kısıtlı zamanlardada aklım fikrim daha fazla yol yapim oluyor.Ama bundan sonra söylenenleri denemeye çalışacağım, çünkü açıkçası utanıyorum, altında Trek kafanda kask , dışarıdan gören beni bir halt sanıyor :) Ama ben daha kaldırım çıkamıyorum :)

Birşey daha sorucam : Benim öle yok merdiven çıkim yok merdivenden inim gibi fantezilerim yok fakat bazen çok yüksek "Benim için" kaldırmlardan inmem gerekiyor.Biskletimin selesinden asla inmiyorum ama bazen neredeyse 60 derecelik açıyla o yüksek kaldırmlardan uslca iniyorum.Fakat gözlemlediğim bazı biskletçiler öle yerlerden uçuyor "Tabiri caizse" bunu nasıl yapıyor olabilirler.

Açıkçası denmeler yapmaya korkuyorum hiç teknik bilmeden.Sanıyorum hiç hız kesmiyorlar ondan oluyor.Ama yinede bir tekniği varsa öğrenmek isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar


kaldirimdan ucmak icin de tam dusecegin anda (hizli veya yavas farketmez) ön tekerlegi biraz kaldirman yeterli olacaktir.. veya bisikletle birlikte sicramak gerekir ama daha zordur.. bence birakin bisikletinizde bedeniniz de saglam kalsin. :) sakin sakin yol almak varken gerek yok ordan burdan ucmalara.. kaldirim alcaksa inerken zaten problem olmaz. cikarken de aynen gursel abinin tarif ettigi gibi yillardir bende cikarim ön fren veya arka tekerlek kaldirmaya gerek yok ön tekerlek ciksin arkasi bir sekilde gelir zaten..
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar
valla bende bu tarz akrobasi harektlerini yaparken ön kazma dişlerimi ve alt dudağımı kaybetmiş ve sonradan toplanmış biri olarak arka frene hiç ihtiyacım olmadı ama ön frenim olsaydı dişler eminimki yerinde olurdu...
önemli olan bisikletiniz ve sizin dengeniz...spd hikayedir hem çok tehlikelidir spd hafazanallah yere kapaklanırsınız kaş yaparken göz çıkarırsınız vs...
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar



Selam
Bazı arkadaşlar kaldırım çıkarken fren kullanma konusunda ısrarlı..
İşte google'dan ilk bulduğum yazı bu konuda (linki tıklayın)
(link)

Linki tıklamaya üşenenler için kopyaladım.. İngilizce bilmeyenler için yazayım : Bakın bakalım yazıda "brake" lafı geçiyor mu?
Up a Curb - Get Over It
Approach straight at a curb in your primary standing position from the lower level at a slow to moderate speed. Shortly before you reach the curb push your body down towards the handlebars to get some spring from the front tire and then quickly push your body up from your hands and pull the handlebars up lifting the front wheel up just in time to reach the upper level of the curb. Next, quickly lighten your weight on the pedals if you can and allow the rear wheel to come up to the top of the curb. Absorb any bump with your legs and continue on forward.
If you are nervous about hitting the curb with your front wheel you can practice this at first by going over a parking stall line but be careful to keep your front wheel straight when you lift it up.

A more advanced technique for getting up the curb is to pedal your way up. To Practice this, approach the curb at a much slower speed while standing with your pedals in the 2 and 8 O’clock positions and lift your front wheel up to the top of the curb as described above. Just as your rear wheel contacts the curb crank your pedals to the 12 and 6 O’clock position bringing the rear wheel to the upper level.
These are very effective techniques for clearing obstacles on the trail at slow speeds.

Bazı arkadaşlar da "20 yıldır bisiklete biniyorsun ama bir şey katmamışın kendine" diye de beni uyardı.. (Bunun cevabı ingilizce yazıda).. Bunu diyenler daha doğmadan ben bisiklete biniyordum. Gerçi hiç kızmadım çünkü beni tanımıyor demek..
Gürsel
 
Gürsel Abi benimki ısrar değil ve bunun yapılmasıda zorunlu bişey değil.Ben bunu böle yapıyorum.Kimseyide yapması için zorlamıyorum ve ISRAR ETMİYORUM.Sadece "BsoD" arkadaşımız sordu,bende bildikleimi anlattım.Sadece bu kadar. Herkese iyi pedallar.
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar
Kaldırım çıkarken eğer aynakol'un (dişlilerin),çarpması söz konusu değilse freni sıkmanın arka lastikdeki yükü biraz hafifletmekten başka hiçbir anlamı yok kaldı ki dağ bisikletlerine bu dirençler vız gelir yani şehir içindeki kaldırımların %90'ında ön freni sıkmak mantıksız.Ön kaldırılırken,vites ön 2 arka 5 gibi düşük olursa kaldırmak ve dengede tutmak daha kolay olur.Kaldırımdan inerken yüksek değilse önü kaldırmanında pek anlamı yok,yüksek yerlerden atlarken önü hafifçe kaldırıp 2 teker üzerine inmek mantıklıdır eğer inilemiyorsa arka teker üzerine inmek takla riskini azaltır.Eğer yüksek hızlarda giderken önünüze kaldırım vs. engel çıkarsa üzerinden atlamak da denenebilir yalnız bu konu biraz tecrübe gerektirir aksi takdirde yeteri kadar yükselemezseniz engele takılıp kemiklerinizi kırmanız içten bile değildir.Zıplama konusunda ağaçtan elma koparmak için ne yapıyorsak benzerini yapmamız gerekiyor,bisiklet üzerinde hızlı bir şekilde eğilip tüm gücümüzle ! havaya doğru gidondan ve varsa SPD'den çekiyoruz ve yükselirken kol ve ayaklarımızı bükerek bisikletin daha da yükseğe çıkmasını sağlıyoruz...bu durumda yeteri kadar hızlı ve yükselmişsek kaldırımlara tek hamlede çıkabilir,engelleri aşabiliriz.Dikkat edilmesi gereken konu bu zıplamayı yapan birçok insan yerden fazla yükseldiğini zannediyor halbuki 1-2 karış bile yükselmiyorlar o yüzden engel aşma konusunda önce düz yolda zıplamalar yapıp arkadaşlarınızdan ne kadar yükseldiğinizi öğrenmenizi tavsiye ederim.
 
Selam
Bende Bisan marka bisiklet varken ön tarafı kaldırıp geçiyordum, arka teker ise vurarak bi şekilde geçiyordu. Kaldırımdan inmek daha kolaydı. Tabiri caizse sal gitsin. Bu arada arka jantı eğmişim. :D
Çift cidarlı jant almak zorunda kaldım. :mad:
İlerleyen zamanda cici bisikletim oldu. Şimdilerde paşalar gibi bisikletimden iniyorum, kaldırıma elimle çıkardıktan sonra yola devam
 
  • Beğen
Tepkiler: bmxserdar
Geri